Fergun Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Witam. Mam pytanie czy ktoś spotkał się z podobnym problemem. Sprawdzam kiedyś poziom oleju jest na minimum. Dolałem 100ml przejechałem jakieś 30 km i sprawdzam po jakiejś 1h dalej jest minimum. Zostawiłem tak i już nie dolewałem. Po miesiącu sprawdzam i dalej jest minimum. Znowu dolałem 100ml i znowu taka sama sytuacja. Jak myślicie skąd może być taka przyczyna ? Tak jakby powyżej minimum cały czas ubywało.
soolek Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Widocznie Ci szybko ubywa oleju, ale 100ml to jest taka mała ilość, że na bagnecie możesz tego nie rozpoznać. Pomiędzy min. a max. stanem jest chyba pół litra różnicy. Dolej oleju na max (aż pod zgięcie na bagnecie) i wtedy zobaczysz dopiero jak szybko Ci olej ubywa.
.Pablo. Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Po pierwsze sprawdź czy nie masz gdzieś wycieku po drugie dolej oleju do 3/4 stanu a nie po setce bo skąd wiesz ile podniesie się poziom wlewając setkę oleju. Może podniesie się tam minimalnie że nawet tego nie zauważysz. Sprawdzaj poziom oleju raz na tydzień stojąc w tym samym miejscu i zawsze po nocy będziesz miał w miarę rzeczywisty wynik. I ostatnia porada masz silnik z przypuszczalnie dużym przebiegiem więc może trochę oleju łyknąć choć u mnie przy 250tys km nie bierze między wymianami ani grama olej castrol 10w40
Fergun Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Posprawdzam jeszcze raz wszystko dokładnie. Do tej pory też między wymianami nie brał nic a ma przejechane 220 tys.
Rudi Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Posprawdzam jeszcze raz wszystko dokładnie. Do tej pory też między wymianami nie brał nic a ma przejechane 220 tys. Tyle to masz na liczniku. W rzeczywistości to kto wie???
boseron Opublikowano 2 Kwietnia 2009 Opublikowano 2 Kwietnia 2009 100 ml to zadna dolewka, na bagnecie ani drgnie, sprawdz czy Ci gdzies nie cieknie, czy nie zostawiasz plam
Fergun Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Właśnie że nie ma żadnych plam pod autem. Zobaczyłem tylko że praktycznie na całym obwodzie łączenia miski olejowej jest ślad oleju. I prawdopodobnie to będzie to. Ale jak około 5 miesięcy temu byłem na warsztacie to mi powiedzieli że to jest normalne że silnik się poci.
Rudi Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 A może silnik bierze olej. Bo skoro tylko się poci przy misce, to raczej mało prawdopodobne aby wypocił tyle, że wskazuje min. A sprawdzaleś ile miałeś po zmianie. Bo może miałeś min od zmiany tylko nie zauważyłeś? Długo masz to auto?
.Pablo. Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Ja tu obstawiam tylko przewrażliwienie właściciela auta dolej oleju do 3/4 stanu i za tydzień sprawdź i powinno być oki
boseron Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 moze faktycznie silnik bierze olej, dolej wiekszej ilosci zeby stan sie podniósł i wtedy zobaczysz
mily Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 A ja mam podobnie w obydwu modelach (Audi 100 i Audi A4). W Audi 100 mam tak że jest stan na połowie i jak zrobię dolewkę, to przez tydzień ta dolewna zostale spalona i zatrzymuje się poziom, na taki stanie jak było wcześniej. W A4 zrobiłem 2000 km i nie wziął ani grama, później mu dolałem 300 ml i też tą dolewkę sobie wyrzuciła, albo przepaliła nie wiem co się z nią stało, ale zeszło na poziom jaki był w momencie dolewania. Nie wiem czy tak powinno być czy nie ale na 100% nigdzie nie cieknie, a mam tak w obydwu wersjach.
endriuu Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Pomiędzy min. a max. stanem jest chyba pół litra różnicy. pomiedzy min a max jest dokladnie 1 litr.
Fergun Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Byłem dzisiaj u mechaników i powiedzieli że to jest nie możliwe żeby tyle wyciekało i zauważyli żadnych wycieków. Stwierdzili że trzeba wymienić uszczelniacze i pierścienie. I trzeba też do sprężarki popatrzeć czy nie bierze oleju. Jak myślicie to może być to ? [br]Dopisany: 07 Kwiecień 2009, 09:29_________________________________________________Auto mam od roku. I jak kupowałem było mniej więcej w połowie stanu. I tak się trzymało ponad pół roku i nie dolewałem nic. Aż do grudnia bo wtedy zauważyłem minimum.
mcm Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 dopóki nie dolejesz więcej jak litr na 10 tyś km nie ma co silnika rozbierać i robić niepotrzebnych kosztów[br]Dopisany: 07 Kwiecień 2009, 09:44_________________________________________________ja średnio dolewam 0,5 l / 5000 km, a mam niewielki wyciek więc myślę że to nie tragedia
Fergun Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2009 A wie ktoś może ile będą części do takich prac przy silniku kosztować ? Bo za robotę goście krzyknęli sobie 400 zł
MRoger Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Sprawdź filrt powietrza, jeśli jest zasyfiony turbina może zaciągać olej odmą. A co z dymieniem ... nie zauważyłeś żeby dymił i na jaki kolor .... spalanie oleju silnikowego zazwyczaj widać po kolorze spalin ?? Zaproponowali ci wymianę uszczelniaczy a kompresje zmierzyli ??? Jeśli tak to wklej wyniki. Bo na razie wygląda jak byś był u wróżki a nie u mechanika.
Fergun Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Jedyny dym który zauważyłem to przy odpaleniu auta bo dłuższym (1 dzień) postoju. I jest on taki biało niebieski. Nie nic nie mierzyli. Dlatego pytam bo nie chcę się naciągnąć na zbędne koszty.
Przemo 78 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Pomiędzy min. a max. stanem jest chyba pół litra różnicy. pomiedzy min a max jest dokladnie 1 litr. Kolego litr to jest w twojej benzynce u nas w dieselkach niestety jest tylko 0,5litra a to ze ubywa jak smigasz po autostradach to zawsze cos przepusci przez wydech ale w miescie nie powinien jakichs zauwazalnych ilosci zjadac
Rudi Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Przy odpaleniu zawsze troszkę przydymi. Chodzi o to czy zauważyłeś dymienie podczas jazdy i przyspieszania. Jeśli wtedy dymi na jasno-niebiesko to znaczy że spala olej. Jeśli na czarno to z innych przyczyn. I tak jak MRoger pisze jedź do innego mechanika i zweryfikuj to, co powiedział ci porzedni mechanik. Niech sprawdzą ciśnienie na cylindrach ( u mnie koszt takiego sprawdzenia czyli: ciśnienie na cyl. sprawdzenie rozpylania przez końcówki i sprawdzenie świec żarowych to 100 zł) kosz nie wielki a możesz się wiele dowiedzieć. I tak jak Przemo 78 napisał, jak ganiasz z dużymi prędkościami i obrotami to oleju weźmie więcej niż przy normalnej jeździe.
Fergun Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Podczas jazdy nie zauważyłem żadnych dymów. Ale dzisiaj dokładnie jeszcze raz popatrzę. I nie śmigam szybko. Bo bardzo nie mam gdzie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się