Berserker Opublikowano 1 Października 2020 Opublikowano 1 Października 2020 (edytowane) Ostatnio na autostradzie zapaliła mi się kontrolka oleju i dolałem litr. Silnik to 2.0 TDI CGLC fabrycznie 177KM/teraz ma 208KM/440Nm poprzez samo tylko mapowanie silnika. Wykonane to zostało przez profesjonalistę Gregora, który stwierdził na hamowni przed zabiegiem, że to zdrowa jednostka inaczej by nie robił, dpf też tam super wyszedł ze spalaniem, turbina też OK. Auto było ze Szwecji i tam ktoś wlewał CASTROL EDGE PROF LL III AUDI TITAN - wymieniał raz do roku, ale co 30 tyś. Kupiłem go jak miał 181 tyś. - po roku ma 185 tyś. Zamówiłem sobie niby lepszy olej MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30 5L w warsztacie samochodowym i tam wymieniam olej w sobotę, a przed wymianą zrobią mi najpierw płukankę silnika. Niektórzy twierdzą, że może się trochę zmniejszyć apetyt na olej i ogólnie poprawić parametry. W sumie w instrukcji doczytałem, że pobór do 0,5 litra na 1000 km to niby w normie jest. Mam nadzieję, że nic złego tym zabiegiem nie spowoduję? Edytowane 1 Października 2020 przez Berserker
Berserker Opublikowano 20 Listopada 2020 Autor Opublikowano 20 Listopada 2020 (edytowane) Mam nadzieję, że nic złego tym zabiegiem nie spowoduję? Edytowane 5 Grudnia 2020 przez Berserker
MaTeo85 Opublikowano 20 Listopada 2020 Opublikowano 20 Listopada 2020 Olej w dolocie może być ale za turbo a nie przy filtrze powietrza. Ewentualnie może być spalany jak pierścienie nie trzymają albo turbina jest trafiona. Bądź też uszczelniacze zaworowe nie trzymają
RALF76 Opublikowano 20 Listopada 2020 Opublikowano 20 Listopada 2020 17 minut temu, MaTeo85 napisał: Olej w dolocie może być ale za turbo a nie przy filtrze powietrza jak silnik już na wykończeniu to przy filtrze powietrza tez pojawia się olej...
Berserker Opublikowano 20 Listopada 2020 Autor Opublikowano 20 Listopada 2020 (edytowane) Po czym poznać, że turbina jest trafiona? Kurczę auto jest po samym mapowaniu chodzi idealnie - super i płynnie przyspiesza - nie ma żadnych niepokojących/dziwnych objawów. Brak wycieków. W październiku wymieniłem olej na Motul 8100 X-Clean 5w30. Bezpośrednio przed wymianą robiona była płukanka Liqui Moly. Wlane było 5 litrów oleju do max. Po przejechaniu 250 km z max. na mmi spadło jakby 125 ml bo wychodzi, że na tej skali na wyświetlaczu jest 8 stopni każdy po 125 ml co razem od min. do max. daje 1litr. Skąd ten pobór oleju do kaduka i czy ten pobór oleju ma jakieś negatywne skutki jeśli oczywiście regularnie będzie się go uzupełniało? Edytowane 20 Listopada 2020 przez Berserker
Berserker Opublikowano 5 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2020 (edytowane) Byłem u mechanika i powiedział, że na pewno trzeba wymienić pokrywę zaworów. Po zdjęciu zaznaczonych przewodów wygarniał tam palcem sporo świeżego oleju. Od wymiany oleju 330 km przejechanych a ubyło już 150 ml oleju. Stwierdził, że za często wypala się dpf pewnie przez ten olej. Muszę czekać na kolejny umówiony termin i wtedy to ściągnie i sprawdzi też jaki stan turbiny. Ciekawe czy turbina będzie OK jak niby żadnych objawów przy jeździe nie czuć. 1.Jaki koszt pokrywy? 2.Czy ten 0,5l/1000km oleju może ubywać tylko przez odmę czy raczej niemożliwe? 3.Czy te parametry z DPF prawidłowe są? 4.Jaki powinien być poziom w mm na max. oleju wg tego skanu ? Edytowane 5 Grudnia 2020 przez Berserker
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się