michu123 Opublikowano 13 Października 2020 Opublikowano 13 Października 2020 Witam zamowilem do swojego aku 77ha 800a i tak sie zastanawiam czy nie bedzie za duzy do 1.8t tyle ze wzmak i zestaw naglosnienia mam dosc spory
piotrsob1 Opublikowano 13 Października 2020 Opublikowano 13 Października 2020 7 minut temu, michu123 napisał: Witam zamowilem do swojego aku 77ha 800a i tak sie zastanawiam czy nie bedzie za duzy do 1.8t tyle ze wzmak i zestaw naglosnienia mam dosc spory Dobry będzie , czym większej pojemności tym lepszy . Szczególnie jak masz konkretne odbiorniki prądu zamontowane w aucie Oczywiście będzie i minus , to jego większa masa ... P.S. Jak zaraz się ktoś odezwie że alternator nie da rady to się nie przejmuj , da radę bez problemu. Oczywiście pod warunkiem że z instalacji auta będziesz pobierał mniej prądu niż jest on w stanie wyprodukować
Dev Opublikowano 13 Października 2020 Opublikowano 13 Października 2020 Godzinę temu, michu123 napisał: Witam zamowilem do swojego aku 77ha 800a i tak sie zastanawiam czy nie bedzie za duzy do 1.8t tyle ze wzmak i zestaw naglosnienia mam dosc spory akku moze i dobre, tylko ciekaw jestem co powie teraz alternator
michu123 Opublikowano 13 Października 2020 Autor Opublikowano 13 Października 2020 (edytowane) 20 minut temu, Dev napisał: akku moze i dobre, tylko ciekaw jestem co powie teraz alternator Co masz na mysli?w necie znalazlem wlasnie tabele z mozliwoscią zastosowania w 1.8t aku i jest tam 77ha 780 http://jakiakumulator.pl/wp-content/uploads/2016/10/Audi-A4-B5-akumulatory-1.8-benzyna.jpg Edytowane 13 Października 2020 przez michu123
Dev Opublikowano 13 Października 2020 Opublikowano 13 Października 2020 12 minut temu, michu123 napisał: Co masz na mysli?w necie znalazlem wlasnie tabele z mozliwoscią zastosowania w 1.8t aku i jest tam 77ha 780 http://jakiakumulator.pl/wp-content/uploads/2016/10/Audi-A4-B5-akumulatory-1.8-benzyna.jpg musisz sprawdzic jakie natęzenie prądu generuje Twój alternator
michu123 Opublikowano 13 Października 2020 Autor Opublikowano 13 Października 2020 21 minut temu, Dev napisał: musisz sprawdzic jakie natęzenie prądu generuje Twój alternator W opisie po tabelą jest zastosowanie do orginalnego altka kolego
Dev Opublikowano 13 Października 2020 Opublikowano 13 Października 2020 13 minut temu, michu123 napisał: W opisie po tabelą jest zastosowanie do orginalnego altka kolego tam nie ma tego o czym pisałem
michu123 Opublikowano 13 Października 2020 Autor Opublikowano 13 Października 2020 Wybacz widze szukanie dziury w calym
Dev Opublikowano 13 Października 2020 Opublikowano 13 Października 2020 6 minut temu, michu123 napisał: Wybacz widze szukanie dziury w calym ja nie szukam dziury w całym tylko wiem co pisze a jak Ci przyjdzie wyjąc ze swojego pudła alternator to zrozumiesz
michu123 Opublikowano 13 Października 2020 Autor Opublikowano 13 Października 2020 1 minutę temu, Dev napisał: ja nie szukam dziury w całym tylko wiem co pisze a jak Ci przyjdzie wyjąc ze swojego pudła alternator to zrozumiesz Po co skoro altek mam nowy wkladany 2 miechy temu nierozumiem
michu123 Opublikowano 13 Października 2020 Autor Opublikowano 13 Października 2020 Chcesz powiedziec ze nowy aku uszkodzi alternator?
matmac Opublikowano 14 Października 2020 Opublikowano 14 Października 2020 W dniu 13.10.2020 o 13:31, Dev napisał: akku moze i dobre, tylko ciekaw jestem co powie teraz alternator Mógłbyś opisać, nawet bardzo skrótowo, w jaki sposób może zostać uszkodzeny alternator przy zastosowaniu akumulatora o pojemności większej o 25% niż zalecana?
piotrsob1 Opublikowano 14 Października 2020 Opublikowano 14 Października 2020 W dniu 13.10.2020 o 13:31, Dev napisał: akku moze i dobre, tylko ciekaw jestem co powie teraz alternator A co ma powiedzieć? Po prostu go naładuje . W kamperach z tamtych lat siedzą dodatkowo jeden lub dwa akumulatory , najczęściej ładowane standardowym altkiem i wszystko śmiga bez problemów Problem może być dopiero w nowszych autach posiadających moduł zarządzania energią . Bez jego przekodowania mogą się dziać jaja, bo mu się nie będzie zgadzać charakterystyka ładowania i rozładowywania aku z tą zapisaną w pamięci
piotrsob1 Opublikowano 14 Października 2020 Opublikowano 14 Października 2020 5 godzin temu, matmac napisał: Mógłbyś opisać, nawet bardzo skrótowo, w jaki sposób może zostać uszkodzeny alternator przy zastosowaniu akumulatora o pojemności większej o 25% niż zalecana? Nic się nie stanie , taki akumulator nie jest w stanie wygenerować niebezpiecznego dla alternatora poboru prądu. Piszę o akumulatorach o standardowej konstrukcji. W życiu się można czasem zdziwić, kiedyś kablami do swojej podpiąłem starą BM-kę z przełomu wieków, z całkowicie rozładowanym aku 100 Ah i amperomierz cęgowy na kablu pokazał prąd ładowania ponad 100 A W pierwszej chwili myślałem że jest gdzieś zwarcie , ale po wnikliwym sprawdzeniu okazało się że siedzi w niej bateria w technologi AGM, przewidziana do obsługi systemu stert/stop i taki prąd przyjmowała bez problemu Tak samo wyglądał prąd ładowania po odpaleniu BM-ki i to przez dłuższy czas , po półtorej godzinie pracy na biegu jałowym altek beemy naładował ją praktycznie do pełna i nic się nie zesrało Dużo większe niebezpieczeństwo uszkodzenia alternatora będzie gdy aku będzie miało małą pojemność a ktoś sobie podłączy piecyk o mocy grubo powyżej 1 kW z głośnikami o podobnej lub większej mocy ( bez dodatkowego aku lub kondenastora ) i będzie go katował
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się