Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mocniejszy akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam zamowilem do swojego aku 77ha 800a i tak sie zastanawiam czy nie bedzie za duzy do 1.8t tyle ze wzmak i zestaw naglosnienia mam dosc spory

Opublikowano
7 minut temu, michu123 napisał:

Witam zamowilem do swojego aku 77ha 800a i tak sie zastanawiam czy nie bedzie za duzy do 1.8t tyle ze wzmak i zestaw naglosnienia mam dosc spory

Dobry będzie , czym większej pojemności tym lepszy . Szczególnie jak masz konkretne odbiorniki prądu zamontowane w aucie :whistling:

Oczywiście będzie i minus , to jego większa masa ...:decayed:

P.S. 

Jak zaraz się ktoś odezwie że alternator nie da rady to się nie przejmuj , da radę bez problemu. Oczywiście pod warunkiem że z instalacji auta będziesz pobierał mniej prądu niż jest on w stanie wyprodukować  :)

Opublikowano
Godzinę temu, michu123 napisał:

Witam zamowilem do swojego aku 77ha 800a i tak sie zastanawiam czy nie bedzie za duzy do 1.8t tyle ze wzmak i zestaw naglosnienia mam dosc spory

akku moze i dobre, tylko ciekaw jestem co powie teraz alternator :decayed:

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, Dev napisał:

akku moze i dobre, tylko ciekaw jestem co powie teraz alternator :decayed:

Co masz na mysli?w necie znalazlem wlasnie tabele z mozliwoscią zastosowania w 1.8t aku i jest tam 77ha 780 http://jakiakumulator.pl/wp-content/uploads/2016/10/Audi-A4-B5-akumulatory-1.8-benzyna.jpg

Edytowane przez michu123
Opublikowano
12 minut temu, michu123 napisał:

Co masz na mysli?w necie znalazlem wlasnie tabele z mozliwoscią zastosowania w 1.8t aku i jest tam 77ha 780 http://jakiakumulator.pl/wp-content/uploads/2016/10/Audi-A4-B5-akumulatory-1.8-benzyna.jpg

musisz sprawdzic jakie natęzenie prądu generuje Twój alternator

Opublikowano
21 minut temu, Dev napisał:

musisz sprawdzic jakie natęzenie prądu generuje Twój alternator

W opisie po tabelą jest zastosowanie do orginalnego altka kolego:whistling:

Opublikowano
13 minut temu, michu123 napisał:

W opisie po tabelą jest zastosowanie do orginalnego altka kolego:whistling:

tam nie ma tego o czym pisałem

Opublikowano

Wybacz widze szukanie dziury w calym

Opublikowano
6 minut temu, michu123 napisał:

Wybacz widze szukanie dziury w calym

ja nie szukam dziury w całym tylko wiem co pisze

a jak Ci przyjdzie wyjąc ze swojego pudła alternator to zrozumiesz

Opublikowano
1 minutę temu, Dev napisał:

ja nie szukam dziury w całym tylko wiem co pisze

a jak Ci przyjdzie wyjąc ze swojego pudła alternator to zrozumiesz

Po co skoro altek mam nowy wkladany 2 miechy temu nierozumiem

Opublikowano

Chcesz powiedziec ze nowy aku uszkodzi alternator?

Opublikowano
W dniu 13.10.2020 o 13:31, Dev napisał:

akku moze i dobre, tylko ciekaw jestem co powie teraz alternator :decayed:

Mógłbyś opisać, nawet bardzo skrótowo, w jaki sposób może zostać uszkodzeny alternator przy zastosowaniu akumulatora o pojemności większej o 25% niż zalecana?

Opublikowano
W dniu 13.10.2020 o 13:31, Dev napisał:

akku moze i dobre, tylko ciekaw jestem co powie teraz alternator :decayed:

A co ma powiedzieć?

Po prostu go naładuje .:)

W kamperach z tamtych lat siedzą dodatkowo jeden lub dwa akumulatory , najczęściej ładowane standardowym altkiem i wszystko śmiga bez problemów :whistling:

Problem może być dopiero w nowszych autach posiadających moduł zarządzania energią .

Bez jego przekodowania mogą się dziać jaja, bo mu się nie będzie zgadzać charakterystyka ładowania i rozładowywania aku z tą zapisaną w pamięci :)

 

Opublikowano
5 godzin temu, matmac napisał:

Mógłbyś opisać, nawet bardzo skrótowo, w jaki sposób może zostać uszkodzeny alternator przy zastosowaniu akumulatora o pojemności większej o 25% niż zalecana?

Nic się nie stanie , taki akumulator nie jest w stanie wygenerować niebezpiecznego dla alternatora poboru prądu.

Piszę o akumulatorach o standardowej konstrukcji.

W życiu się można czasem zdziwić, kiedyś kablami do swojej podpiąłem starą BM-kę z przełomu wieków, z całkowicie rozładowanym aku 100 Ah i amperomierz cęgowy na kablu pokazał prąd ładowania ponad 100 A :decayed:

W pierwszej chwili myślałem że jest gdzieś zwarcie , ale po wnikliwym sprawdzeniu okazało się że siedzi w niej bateria w technologi AGM, przewidziana do obsługi systemu stert/stop i taki prąd przyjmowała bez problemu :)

Tak samo wyglądał prąd ładowania po odpaleniu BM-ki i to przez dłuższy czas , po półtorej godzinie pracy na biegu jałowym altek beemy naładował ją praktycznie do pełna i nic się nie zesrało   :P

Dużo większe niebezpieczeństwo uszkodzenia alternatora będzie gdy aku będzie miało małą pojemność a ktoś sobie podłączy piecyk o mocy grubo powyżej 1 kW z głośnikami  o podobnej lub większej mocy ( bez dodatkowego aku lub kondenastora ) i będzie go katował  :decayed:

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...