Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukanie w silniku przy hamowaniu.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich i dziękuję za przyjęcie do grupy. 

Jestem nowym klubowiczem i jak i posiadaczem Audi A4 B8 2009 2.0 TDI (CAHA) S-line .

Piszę w tym tym temacie bo nie wiem czy t pasuje do objaw silnika czy układu napędu.

 

Posiadam auto bardzo krótko (nie cały tydzień) ale zauważyłem już problem ( może nie problem) , mianowicie to się dzieje kiedy hamuje, dojeżdżam do świateł na hamulcu ( czy sprzęgło wciśnięte czy jest wbity luz, bo jak jest wbity bieg to nie słychać) słychać i czuć po samochodzie, metaliczny stukot w rytm pracy silnika. Zatrzymam się i jeszcze przez krótka chwilę się utrzymuje ten stukot. Ale kiedy wbije bieg i delikatnie popuszczę sprzęgło żeby napiąć silnik to wszystko cichnie. Podczas jazdy rusza się cały czas drążek zmiany biegów, i mam wrażenie, że też kiedy jadę po nierównościach.

Dodam też, że auto lekko trzęsie się po odpalaniu na zimnym silniku tak nierównomiernie, nie jak traktor tylko tak co jakiś cykl. Na ciepłym praktycznie tego nie ma. Sprzęgło bierze prawie z dołu i czasem ( nie zawsze) pooszarpuje kiedy ruszam.   

Jeśli to ma też coś wspólnego to mam mocno odczuwalne bicie auta przy prędkości 120-140km/h. Jestem świeżo po wyważaniu kół na maszynie HUNTER z testem drogowym i po regulacji geometrii i wciąż to samo. Audi ma na nalatane 260 tys km. 

Tak jak pisałem wcześniej jestem świeżo po zakupie auta wiec nie miałem jak i kiedy zdiagnozować co to może być bo mieszkam w  Warszawie. Czytałem o objawach uszkodzonego łożyska półosi ale to chyba nie są te objawy co napisałem.   

Bardzo proszę o pomoc. Nie chce odstawiać auta do mechanika który będzie walić w ciemno co to może być i wymieniać po kolei co leci. 

Z góry dziękuję i pozdrawiam. ;)

Opublikowano

Objawy najbardziej pasują do koła dwumasowego , ale na odległość to tylko wróżenie z fusów ....:naughty:

Opublikowano

A poduszki pod silnikiem albo skrzynią? Mogą mieć coś wspolnego? 

Opublikowano (edytowane)

kiedy była dwumasa wymieniana?

na wolnych obrotach stojąc obok auta też słyszysz stuki?

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

Nie mam pojęcia kiedy. Nie ma zapisu w książce serwisowej o tym.  A jeśli jest to ja nie rozumiem nic po to po niemiecku. Na wolnych obrotach stojąc obok auta nie słychać.

Opublikowano

raczej dwumasa, nagraj filmik bo ciężko z opisu..

Opublikowano (edytowane)

Jutro postaram się nagrać filmik i wrzucę na YT z linkiem do forum.

 

Edytowane przez rafalthebest55
Opublikowano
W dniu 21.11.2020 o 14:18, RALF76 napisał:

raczej dwumasa, nagraj filmik bo ciężko z opisu..

 

W dniu 20.11.2020 o 23:56, piotrsob1 napisał:

Objawy najbardziej pasują do koła dwumasowego , ale na odległość to tylko wróżenie z fusów ....:naughty:

W linku jest film gdzie na końcu słychać te stuki: 

 

Opublikowano

faktycznie dziwne, może to być sprzęgło/dwumasa ale też coś innego - trzeba zlokalizować miejsce skąd to się wydobywa - jeśli to dwumasa to już mocno rozwalona

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich :) . Nawiązując do naszej ostatniej rozmowy, dziś odebrałem auto od mechanika. Zostało sporo zrobione, fakt na moje życzenie ale zostało zrobione nowe sprzęgło z dwumasą, naprawa luzu łożyska półosi lewej czyli skrzynia i tak była zdjęta i zostało zrobione tulejowanie gniazda plus nowe łożysko i kapa, uszczelniacz na dyferencjale. Doszły nowe wahacze banany z tulejami 75mm plus wahacze dolne proste bo były już zużyte wszystkie w nim tuleje. Został naprawiony problem olejowy, firma przerobiła mi pompę olejowa z gwarancją na 5 lat. Wymienione wszystkie filtry, olej w skrzyni, silnikowy. Nowy termostat.

Trochę mnie to kosztowało ale wszystkie drgania, hałasy, wstrząsy zostały zażegnane, a w dodatku został zrobiony gruntowny przegląd auta :D

 

Edytowane przez rafalthebest55
Opublikowano

Niech zgadnę , pewnie coś koło 10 k PLN-ów pękło ? :naughty: 

Opublikowano
14 minut temu, piotrsob1 napisał:

Niech zgadnę , pewnie coś koło 10 k PLN-ów pękło ? :naughty: 

A właśnie nie :D wszystko kosztowało mnie nie ukrywając 6,5tyś złotego :P 

Opublikowano
3 minuty temu, rafalthebest55 napisał:

A właśnie nie :D wszystko kosztowało mnie nie ukrywając 6,5tyś złotego :P 

To nie są warszawskie ceny , musiałeś gdzieś na prowincji robić ...:P:decayed:

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, piotrsob1 napisał:

To nie są warszawskie ceny , musiałeś gdzieś na prowincji robić ...:P:decayed:

Na wszystko mam fakturki jakby co ;) Sam kupiłem kompletne sprzęgło (w Warszawie) za 2400 komplet.  I do tego za 500zł dwa banany wahacze Meyle HD nowe też w Warszawie. Pompa z wysyłką kosztowała mnie 650zl. Skrzynia 250zł za tulejowanie i wymiana uszczelniacza. Resztę rzeczy wziąć mechanik.

 

A robiłem w Pruszkowie

Edytowane przez rafalthebest55
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, rafalthebest55 napisał:

Na wszystko mam fakturki jakby co ;) 

Nie no spoko, wierzę na słowo ...:)

Trochę się do tematu przyłożyłeś ...

Ale jakbyś poszedł na łatwiznę i rzucił mechanikowi kluczykami na biurko mówiąc że ma być wszystko naprawione to spokojnie dyszka by wyszła :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
Godzinę temu, piotrsob1 napisał:

Nie no spoko, wierzę na słowo ...:)

Trochę się do tematu przyłożyłeś ...

Ale jakbyś poszedł na łatwiznę i rzucił mechanikowi kluczykami na biurko mówiąc że ma być wszystko naprawione to spokojnie dyszka by wyszła :decayed:

Jeszcze zostało mi do wymiany 2 poduszki pod silnikiem bo czasem coś tam zatrzęsie buda na zimnym i drążek od zmiany biegów się trzęsie podczas jazdy ? 

No ale to już plany po nowym roku bo już da się przyjemnie jeździć furką ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...