Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4B5 ADR] Rozrywa dolot. Po podpięciu przepływki nie odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam niedawno zostałem posiadaczem a4 b5 avant z 97roku. Mam pewne problemy i liczę na jakąś pomoc. Pierwsza rzecz to problemy z dolotem powietrza. Poprzedni właściciel powiedział że w momencie kiedy kończy się gaz lub gaz jest słabej jakości rozrywa plastiki od filtra powietrza. Aby tego uniknąć założona została guma która w momencie zebrania się cisnienia że tak powiem spada jest na dodanym zdjęciu. Chciałem to zlikwidować ale gdy zacząłem oglądać okazało się że ktoś zatkał dopływ powietrza co widać na zdjęciu oraz odpieto przepływomierz. W między czasie okazało że się zużycie gazu sięga około 18 litrów. A auto ma słabe ładowanie sięgające 13.8V podpiąłem auto pod komputer i pokazało następujące błędy 

8 Znalezione:

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

        P1602 - 35-10 - - - Intermittent

17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting

        P1564 - 35-10 - - - Intermittent

16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal

        P0501 - 35-10 - - - Intermittent

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

        P0102 - 35-00 - -

16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit Malfunction

        P0135 - 35-10 - - - Intermittent

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

        P0130 - 35-10 - - - Intermittent

00543 - Maximum Engine Speed Exceeded (Engine Warranty VOID! :-)

        35-10 - - - Intermittent

01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)

        26-10 - Output Open - Intermittent

 

Ppodpięto przepływomierz oraz odetkano dolot i auto nie odpalio wql akumulator padł.

Następnie skasowano błędy akumulator wyjęty naładowany po około 24 godzinach podpięty auto odpalone lądowanie na poziomie 12.2v. auto zgaszone podpięto komputer i pokazał takie błędy 

 

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low

            P1602 - 35-10 - - - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

            P1570 - 35-00 - -

17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings

            P1559 - 35-10 - - - Intermittent

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

            P0102 - 35-00 - -

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

            P0130 - 35-00 - -

Readiness: N/A

Dodam że auto jeździ Nie używałem Gazu jeszcze. Według mnie 125koni nie czuć. Wcześniej miałem astrę G kombi 101koni i dla mnie jest duża różnica na nie korzyść audi. 

Teraz ciekawi mnie kilka kwestii

1. Rozumiem że sonda lambda nie działa napewno. I trzeba ją zmienić wpłynie to być może na zmniejszenie spalania.

2. Przepływomierz prawdopodobnie też nie działa. Ale czy to jest problemem tego że auto nie odpala wql przy podpięciu?

3. Błąd od przepustnicy to czy chodzi o to że długo nie był podpięty Aku i potrzebna adaptacja? 

4. Czy  na problemy z dolotem powietrza w tym aucie moze mieć fakt dziurawego tłumika środkowego? Czy to raczej problem dotyczący stricte gazu? 

5. Co może być nie tak z gazem? Nie posiadam zbyt dużej informacji na temat instalacji tyle tylko że parownik Lovato a sterownik stag2 z przełącznikiem. 

6. Czy problem z ładowaniem dotyczy raczej uszkodzonego akumulatora? Czy może mieć coś wspólnego np z paskiem klinowym który jest na 110% do wymiany bo jest sparacialy baaardzo. 

7. Czy pierwszy błąd dotyczy uszkodzenia instalacji czy raczej problem tkwi w zbyt niskim napieciu ładowania?

Na koniec dodam że silnik pracuje w miarę ładnie. Regularnie dość cicho jak na ten rocznik i 330k przebiegu. 

Błędy były zczytywane na zgaszonym silniku i włączonym zapłonie program vag com i kablem kkl. 

 

 

 

 

 

IMG_20210101_144541.jpg

IMG_20210101_144720.jpg

IMG_20210101_144621.jpg

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Dawwos99 napisał:

lądowanie na poziomie 12.2v

tzn że nie masz ładowania, więc nie pisz że masz ładowanie bo gdybyś miał powinno być ok 14V

I od tego bym zaczął w sumie chyba a nie odpaliło bo masz zablokowany przez immo - czytaj błąd, do tego trzeba by cały układ WN doprowadzić do ładu, bo nie wiadomo czy ktoś tam w ogóle zaglądał skoro zamiast filtra to jakaś szmata założona.

Gaz masz I gen? Jeśli tak to nie wiem czy ktoś się teraz podejmie tego do naprawy. A może II gen? Wtedy wyjaśnił by się błąd sondy.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano

Instalacja lpg jest tutaj powodem strzelania w dolot. Ja bym wywalił ten gaz i założył sekwencje np. na sterowniku stag 200, ale to dopiero jakbyś ogarnął silnik na samej benzynie. Odłącz gaz, wymień uszkodzone elementy dolotu, przepływka, sonda, niech najpierw pracuje prawidłowo na benzynie, bez błędów, a potem ogarnąć gaz. Silnik pracuje prawidłowo pomimo uszkodzonej przepływki i sondy, ponieważ nie wprowadza korekt z tych elementów i pracuje powiedzmy że na "sztywno" z zapisanej mapy w sterowniku.

Opublikowano
4 godziny temu, Pieterb napisał:

ie odpaliło bo masz zablokowany przez immo - czytaj błąd,

(...)

Gaz masz I gen?

 

Po odpięciu przepływomierza odpala 

A gaz nie mam zielonego pojęcia wiem tylko że z 2007 roku.

Co do ładowania to wiem że minimum to 13.8 chodziło mi o to czy istnieje możliwość że pasek klinowy jest tak zużyty że slizga się po alternatorze

 

 

Opublikowano (edytowane)

Raczej nie problem leży gdzie indziej. Altek musiał by się w ogóle nie kręcić ale w sumie też jest to możliwe.

Edytowane przez Pieterb
Opublikowano

Instalacja gazowa z poloneza... Dobrze że nie w 2,8 bo by było po kolektorze... Stag GoFast nie jest drogi, używam go u siebie z powodzeniem. Skoro już jest instalacja wbita w dowód to obie możesz założyć co chcesz, proponuję GoFasta. Ogólnie to masz śmietnik taki że aż strach pytać ile za to dałeś kolego...

Opublikowano

No dałem tyle że taniej znalazłem tylko jedna ale bez silnika. Co do instalacji z poloneza wszystko możliwe:/ póki co powoli ogarniam pb. Błędy porobione pokasowane. Jutro jeszcze przepływke zakładam i heja wszystko będzie zrobione a gaz to tak jak mówisz zobaczymy jak to się wql będzie tym jeździć i wymieniam wszystko tylko butle zostawiam. Bo to szkoda silnika bo wtrysków gazu do tej pory nie znalazłem pod maską:/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...