Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dołożenie złącza do ładowania akumulatora


Muskel1

Rekomendowane odpowiedzi

Zabraniam wykorzystywania moich zdjęć lub opisów w celach komercyjnych lub publikacyjnych oraz dystrybucyjnych na innych stronach czy portalach internetowych

 

Z racji tego, że od czasu do czasu należy podładować akumulator postanowiłem dołożyć złączę, by nie bawić się za każdym razem w otwirenie maski i podpinanie klem. Dodatkowo złącze to posiada wskaźnik poziomu naładowania aku więc za każdym razem gdy spoglądam do bagażnika widać na pierwszy rzut oka stan naładowania aku.

Ładowarka to CTEK MXS 5

20210116_160836.jpg

 

Producent CTEK oferuje różne akcesoria do swoich ładowarek, które tutaj wykorzystałem.

Kabel przedłużka 40-134 CT5 (2,5 m)

20210116_133115.jpg
Złącze z bezpiecznikiem CTEK 56380 sygnalizujące poziom naładowania aku.

20210114_120416.jpg

Zaczynamy od demontażu boczka.
Rozpinamy kostkę gniazda 12V podważając plastikowy języczek i wyciągając kostkę.

20210113_212619.jpg

Odkręcamy 3 śruby TX 40 umiejscowione w obu szynach.

20210113_212343.jpg

Demontujemy szyny oraz prawy plastik, na którym umocowana jest prawa szyna. Uwaga, u dołu jest on włożony w plaskitowy kołek, przy szarpaniu łatwo go urwać.
20210113_212409.jpg20210113_212433.jpg
 

Wypinamy kołek mocujący schowek umiejscowiony po środku

 

kolek.jpg

Lewy plastik wystarczy tylko unieść bez konieczności demontażu. 

20210113_212602.jpg



Wykręcamy nakrętnę na klucz nr 10 pod lewarkiem.

 

20210113_212526.jpg

Schowek wyszarpujemy lekko do góry. Na tylnej krawędzi (przy oparciu tylnej kanapy) umocowany jest on do karoserii metalowymi klamrami.


20210113_212540.jpg

Kopie 0210113_212602.jpg

 

Z zakupionych części lutujemy sobie przewody i złącza o odpowiedniej długości. Przewód plusowy ok. 2m, przewód minusowy krótszy ok. 40cm, gdyż nie podpina się go do klemy minusowej tylko do punktu masy na karoserii. W przeciwnym razie proces ładowania nie będzie rejestrowany przez systemy zarządzania energią (BEM).

Z kabla przedłużki obciąłem obie wtyczki i wlutowałem je w przewody złącza za boczkiem, by była możliwość rozpięcia i wyciągnięcia boczku.

20210116_135325.jpg
20210116_140218.jpg

Do przewodu idącego z aku montujemy męską złaczkę ponieważ w tym przypadku ma ona lepiej zabezpieczone kontakty, na wypadek przypadkowego zwarcia z masą po rozłączeniu, niż ta rzeńska. Po stronie przewodu idącego od złącza boczku, montujemy  rzeńską  złaczkę.

20210116_133521.jpg

Przygotowanie tylnego prawego boczku.
Do zestawu dołączony jest szablon otworu na złącze. Mocujemy go w wybranym miejscu i od wewnętrznej strony wiercimy 4 niewielkie otwory po rogach. Po zewnętrznej stronie łączymy otwory ze sobą i wycinamy otwór na złącze.

20210113_212936.jpg

20210113_212657.jpg

 

20210113_212831.jpg
20210113_212845.jpg
Przewody idące od złącza przymocowałem do boczku by nie wisiały i nie ruszały się na zgięciu podczas jazdy.

20210116_150613.jpg

20210116_150620.jpg

Oto gotowa wiązka.

20210116_151347.jpg

Droga którędy przeprowadzone są przewody. Masa podpięta to karoserii po prawej stronie.

Kabelbaum.jpg

Do otworu mocujemy ząłcze, spinamy przewody ze sobą, wkładamy bezpiecznik do naszej instalacji, bezpiecznik mocujemy do aku.

20210116_153921.jpg

Montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności.

20210116_154301.jpg

Oto efekt końcowy.

 

20210116_160355.jpg

 

20210116_160506.jpg

 

 

20210116_161456.jpg

 

Koniec :-)

 

 

 

 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny patent,aczkolwiek jak ktoś ma garaż to i tak maskę podniesie by podładować ? 

Widać że nowe auto,nawet drobiny kurzu nie ma ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, podniesienie maski nie problem ale to jest przy okazji, bo jak wysiadam to wyjmuję rzeczy z bagażnika i za jednym zamachem można ładowarkę podłączyć.

Wysprzątane więc kurzu nie widać :decayed:

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota @Muskel1, tylko tak szczerze to ile razy ładujesz akumulator w przeciągu roku - ja wcale i nie wydaje mi się żeby była taka potrzeba mając sprawny alternator oraz regularnie użytkując auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje :hi:

Właśnie w ostatnich miesiącach dość często bo tak sie złożyło, że zawodowo krótkie odcinki pokonuję. Gdy niedługo zacznę jeździć dłuższe odcinki, nie będzie takiej konieczności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1, nie chcę się czepiać, bo ciekawy mod. Popraw mnie, jeśli się mylę, ale czy akumulatora nie powinno się ładować wyłącznie w miejscach wyznaczonych pod maską? Chodzi o to, że w ten sposób sterownik może "policzyć" ile prądu zostało doładowane i po odpaleniu silnika odpowiednio dobrać cykl ładowania. W innym przypadku żywotność akumulatora może się obniżyć.

A tak z ciekawości - z czego wynika Twoja potrzeba ciągłego ładowania? Ja przez jakieś 10 lat posiadania A4 (najpierw B8, a teraz B9) nie miałem takiej potrzeby ani razu. A nie mam ogrzewanego garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, dlatego plus podpięty jest pod klemę na aku a minus do karoserii. Urządzenie rejestrujące siedzi przed klemą minusową na aku dlatego musi być minus ładowarki podpięty do karoserii. 

Potrzeba podładowania wynika tak jak wyżej napisałem z krótkich odcinków, które obecnie pokonuję. To nie jest tak, że aku mi padło i auto nie odpala. Ja po prostu kontroluję na bieżąco stan naładowania by nie dopuścić, by napięcie akumulatora spadło poniżej 12,4 V i doładowuje go. 

Sprawdź u siebie jakie masz napięcie aku ;-)

Wiele osób jest zdania, że aku nie nie trzeba podładowywać. Tak, jeżeli pokonujesz dziennie dłuższe odcinki nie ma potrzeby. Przy krótkich musisz jak nie chcesz co 2 lata wymieniać aku na nowe. 

I nie uważam Twojego pytania za czepianie się, jestem otwarty na krytykę i konstruktywne propozycje:wink:

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny patent jak sie ma swoj garaz. Jak nie - wole juz przez otwor technologiczny przy kielichu (auto mozna zamknac normalnie) - mozna ladowac na miejscu postojowym. Tak czy inaczej mod na + !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, gsa napisał:

Fajny patent jak sie ma swoj garaz. Jak nie - wole juz przez otwor technologiczny przy kielichu (auto mozna zamknac normalnie) - mozna ladowac na miejscu postojowym. Tak czy inaczej mod na + !

Masz całkowicie racje, z otwartą klapą bez garażu trochę nie bardzo:decayed: Dziękuję!:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klawy i przydatny mod , wyglada estetycznie.  👍

Pytanie , dlaczego żadna z kontrolek na zmontowanym w boczku wskazniku poziomu naładowania aku nie świeci się ? > przedostatnie zdjęcie <

Edytowane przez dekiel 13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, dekiel 13 napisał(a):

Klawy i przydatny mod , wyglada estetycznie.  👍

Pytanie , dlaczego żadna z kontrolek na zmontowanym w boczku wskazniku poziomu naładowania aku nie świeci się ? > przedostatnie zdjęcie <

Kontrolki nie świecą się permanentnie,  tylko migają podobnie jak kontrolka immobilajzera na drzwiach kierowcy, dlatego ciężko było wychwycić kamerą moment, w którym było mignięcie. Poniższe fotki są zrzutami ekranu z filmików, które nagrałem i klatka po klatce przesuwałem do mometu, w którym były aktywne

Screenshot_20231104_091152_Gallery.jpg

Screenshot_20231104_091111_Gallery.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...