Muskel1 Opublikowano 16 Stycznia 2021 Opublikowano 16 Stycznia 2021 (edytowane) Zabraniam wykorzystywania moich zdjęć lub opisów w celach komercyjnych lub publikacyjnych oraz dystrybucyjnych na innych stronach czy portalach internetowych Z racji tego, że od czasu do czasu należy podładować akumulator postanowiłem dołożyć złączę, by nie bawić się za każdym razem w otwirenie maski i podpinanie klem. Dodatkowo złącze to posiada wskaźnik poziomu naładowania aku więc za każdym razem gdy spoglądam do bagażnika widać na pierwszy rzut oka stan naładowania aku. Ładowarka to CTEK MXS 5 Producent CTEK oferuje różne akcesoria do swoich ładowarek, które tutaj wykorzystałem. Kabel przedłużka 40-134 CT5 (2,5 m) Złącze z bezpiecznikiem CTEK 56380 sygnalizujące poziom naładowania aku. Zaczynamy od demontażu boczka. Rozpinamy kostkę gniazda 12V podważając plastikowy języczek i wyciągając kostkę. Odkręcamy 3 śruby TX 40 umiejscowione w obu szynach. Demontujemy szyny oraz prawy plastik, na którym umocowana jest prawa szyna. Uwaga, u dołu jest on włożony w plaskitowy kołek, przy szarpaniu łatwo go urwać. Wypinamy kołek mocujący schowek umiejscowiony po środku Lewy plastik wystarczy tylko unieść bez konieczności demontażu. Wykręcamy nakrętnę na klucz nr 10 pod lewarkiem. Schowek wyszarpujemy lekko do góry. Na tylnej krawędzi (przy oparciu tylnej kanapy) umocowany jest on do karoserii metalowymi klamrami. Z zakupionych części lutujemy sobie przewody i złącza o odpowiedniej długości. Przewód plusowy ok. 2m, przewód minusowy krótszy ok. 40cm, gdyż nie podpina się go do klemy minusowej tylko do punktu masy na karoserii. W przeciwnym razie proces ładowania nie będzie rejestrowany przez systemy zarządzania energią (BEM). Z kabla przedłużki obciąłem obie wtyczki i wlutowałem je w przewody złącza za boczkiem, by była możliwość rozpięcia i wyciągnięcia boczku. Do przewodu idącego z aku montujemy męską złaczkę ponieważ w tym przypadku ma ona lepiej zabezpieczone kontakty, na wypadek przypadkowego zwarcia z masą po rozłączeniu, niż ta rzeńska. Po stronie przewodu idącego od złącza boczku, montujemy rzeńską złaczkę. Przygotowanie tylnego prawego boczku. Do zestawu dołączony jest szablon otworu na złącze. Mocujemy go w wybranym miejscu i od wewnętrznej strony wiercimy 4 niewielkie otwory po rogach. Po zewnętrznej stronie łączymy otwory ze sobą i wycinamy otwór na złącze. Przewody idące od złącza przymocowałem do boczku by nie wisiały i nie ruszały się na zgięciu podczas jazdy. Oto gotowa wiązka. Droga którędy przeprowadzone są przewody. Masa podpięta to karoserii po prawej stronie. Do otworu mocujemy ząłcze, spinamy przewody ze sobą, wkładamy bezpiecznik do naszej instalacji, bezpiecznik mocujemy do aku. Montujemy wszystkie elementy w odwrotnej kolejności. Oto efekt końcowy. Koniec :-) Edytowane 7 Sierpnia 2021 przez Muskel1 2 1
pila24 Opublikowano 16 Stycznia 2021 Opublikowano 16 Stycznia 2021 Fajny patent,aczkolwiek jak ktoś ma garaż to i tak maskę podniesie by podładować ? Widać że nowe auto,nawet drobiny kurzu nie ma ?
Muskel1 Opublikowano 16 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2021 (edytowane) Zgadza się, podniesienie maski nie problem ale to jest przy okazji, bo jak wysiadam to wyjmuję rzeczy z bagażnika i za jednym zamachem można ładowarkę podłączyć. Wysprzątane więc kurzu nie widać Edytowane 16 Stycznia 2021 przez Muskel1
pelonek1 Opublikowano 16 Stycznia 2021 Opublikowano 16 Stycznia 2021 Dobra robota @Muskel1, tylko tak szczerze to ile razy ładujesz akumulator w przeciągu roku - ja wcale i nie wydaje mi się żeby była taka potrzeba mając sprawny alternator oraz regularnie użytkując auto.
Muskel1 Opublikowano 16 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2021 Dziękuje Właśnie w ostatnich miesiącach dość często bo tak sie złożyło, że zawodowo krótkie odcinki pokonuję. Gdy niedługo zacznę jeździć dłuższe odcinki, nie będzie takiej konieczności.
sowiq Opublikowano 19 Stycznia 2021 Opublikowano 19 Stycznia 2021 @Muskel1, nie chcę się czepiać, bo ciekawy mod. Popraw mnie, jeśli się mylę, ale czy akumulatora nie powinno się ładować wyłącznie w miejscach wyznaczonych pod maską? Chodzi o to, że w ten sposób sterownik może "policzyć" ile prądu zostało doładowane i po odpaleniu silnika odpowiednio dobrać cykl ładowania. W innym przypadku żywotność akumulatora może się obniżyć. A tak z ciekawości - z czego wynika Twoja potrzeba ciągłego ładowania? Ja przez jakieś 10 lat posiadania A4 (najpierw B8, a teraz B9) nie miałem takiej potrzeby ani razu. A nie mam ogrzewanego garażu.
Muskel1 Opublikowano 19 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2021 (edytowane) Masz rację, dlatego plus podpięty jest pod klemę na aku a minus do karoserii. Urządzenie rejestrujące siedzi przed klemą minusową na aku dlatego musi być minus ładowarki podpięty do karoserii. Potrzeba podładowania wynika tak jak wyżej napisałem z krótkich odcinków, które obecnie pokonuję. To nie jest tak, że aku mi padło i auto nie odpala. Ja po prostu kontroluję na bieżąco stan naładowania by nie dopuścić, by napięcie akumulatora spadło poniżej 12,4 V i doładowuje go. Sprawdź u siebie jakie masz napięcie aku ;-) Wiele osób jest zdania, że aku nie nie trzeba podładowywać. Tak, jeżeli pokonujesz dziennie dłuższe odcinki nie ma potrzeby. Przy krótkich musisz jak nie chcesz co 2 lata wymieniać aku na nowe. I nie uważam Twojego pytania za czepianie się, jestem otwarty na krytykę i konstruktywne propozycje Edytowane 19 Stycznia 2021 przez Muskel1 1 1
gsa Opublikowano 6 Lutego 2021 Opublikowano 6 Lutego 2021 Fajny patent jak sie ma swoj garaz. Jak nie - wole juz przez otwor technologiczny przy kielichu (auto mozna zamknac normalnie) - mozna ladowac na miejscu postojowym. Tak czy inaczej mod na + !
Muskel1 Opublikowano 6 Lutego 2021 Autor Opublikowano 6 Lutego 2021 13 minut temu, gsa napisał: Fajny patent jak sie ma swoj garaz. Jak nie - wole juz przez otwor technologiczny przy kielichu (auto mozna zamknac normalnie) - mozna ladowac na miejscu postojowym. Tak czy inaczej mod na + ! Masz całkowicie racje, z otwartą klapą bez garażu trochę nie bardzo Dziękuję!
dekiel 13 Opublikowano 3 Listopada 2023 Opublikowano 3 Listopada 2023 (edytowane) Klawy i przydatny mod , wyglada estetycznie. 👍 Pytanie , dlaczego żadna z kontrolek na zmontowanym w boczku wskazniku poziomu naładowania aku nie świeci się ? > przedostatnie zdjęcie < Edytowane 3 Listopada 2023 przez dekiel 13
Muskel1 Opublikowano 4 Listopada 2023 Autor Opublikowano 4 Listopada 2023 (edytowane) 19 godzin temu, dekiel 13 napisał(a): Klawy i przydatny mod , wyglada estetycznie. 👍 Pytanie , dlaczego żadna z kontrolek na zmontowanym w boczku wskazniku poziomu naładowania aku nie świeci się ? > przedostatnie zdjęcie < Kontrolki nie świecą się permanentnie, tylko migają podobnie jak kontrolka immobilajzera na drzwiach kierowcy, dlatego ciężko było wychwycić kamerą moment, w którym było mignięcie. Poniższe fotki są zrzutami ekranu z filmików, które nagrałem i klatka po klatce przesuwałem do mometu, w którym były aktywne Edytowane 4 Listopada 2023 przez Muskel1
dekiel 13 Opublikowano 4 Listopada 2023 Opublikowano 4 Listopada 2023 Ok dzięki Krzysiek. Zbieram graty i montuję.
Muskel1 Opublikowano 4 Listopada 2023 Autor Opublikowano 4 Listopada 2023 25 minut temu, dekiel 13 napisał(a): Ok dzięki Krzysiek. Zbieram graty i montuję.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się