Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Różnice w pompach paliwa.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie. Po wymianie filtra paliwa na oryginał z ASO, zaczęła hałasować pompa paliwa. Dostałem od kolegi używaną ale leżała chyba za długo na sucho i nie chciała ruszyć. 

Więc nie chciałem ryzykować zamówiłem nową. Hella miała całkiem spoko cenę. Dotarła do sklepu zamówiona po VIN i tu moje pytanie.

Moja pompa na 2 podłączenia zasilanie i powrót, Hella ma 3 wyjścia. Czy mozna uzyć tą pompę i zaślepić dodatkowy króciec. Czy to są różne pompy i szukać VDO która ma 2 wyjścia jak w mojej. 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak to???

Zamówiona po nr VIN I piny się nie zgadzają, coś jest nie tak......

Chcesz zaślepiać jeden przewód, a wiesz jaką ma rolę pełnić, chyba nie.

Reasumując, załóż taką jak ma być, zgodną 1:1.

Opublikowano

Piny w każdej pompie są takie same. 2 zasilanie pompy i 2 z pływaka. 

Na mojej pompie są dwa podłączenia węży. Jeden zasilanie paliwa a drugi powrót z silnika.

Klepiąc w intercarsie pompy paliwa do a4 b6 1.8t wyskakują same takie które mają 3 przyłącza. Dodatkowe jest czarne. 

Nie widzę innych modeli. Czyżby pozostało mi ASO z ceną 2400. Maskara. 

Dlatego pytam czy ktoś się z tym spotkał i to jakieś uniwersalne zastosowanie. Albo poda numer pompy vdo jaką mogę zastosować bo przeglądając allegro i sklepy już zgłupiałem. 

Dziś spisze jeszcze numer z pompy która jest w aucie.

IMG-20210402-WA0007.jpeg

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, AndrzejK. napisał:

 

15 minut temu, krzys139 napisał:

 

 

Edytowane przez krzys139
Opublikowano

A trzeci kruciec nie jest czasem pod webasto? Ja osobiście bym go jakoś zaślepił i jeździł o ile tylko pompki wydajnościowo są takie same:)

Opublikowano
Teraz, YoGi1984 napisał:

A trzeci kruciec nie jest czasem pod webasto? Ja osobiście bym go jakoś zaślepił i jeździł o ile tylko pompki wydajnościowo są takie same:)

Właśnie zastanawiam się czy to tak nie zrobić bo praktycznie nie ma innych. Zdjęcie pożyczone z postu kolegi o wymianie pompy paliwa w fwd 1.8t widać że to miejsce jest zaślepione.

09-41-38-IMG_7391.thumb.JPG.16f310d1cfb528b86003724d581d5bc5.JPG

Opublikowano

No faktycznie jak wspomniał kolega powyżej jeżeli parametrami są zgodne to możesz spróbować, a przekonasz się sam czy będzie dobrze....

Tyle, że jak coś pójdzie nie tak to ze zwrotem może być różnie....

Cena oryginału "zacna".

Opublikowano

A to nie można przełożyć górnej pokrywki? Przeciez z pompki i tak idzie jeden króciec.

Opublikowano

Zobacz co idzie z tego 3go króćca, jak zwykły wężyk w dół do zbiornika to jest to podłączenie pod Webasto, zaślepiasz to bukowym kawałkiem węża (ślepym) nakładasz opaskę zaciskowa i tyle, reszta powinna pasować

 

IMG_20210330_101437.jpg

Tak wygląda Ori pompa (jej górna część) ten cienki wężyk z czarną złączka na nim to właśnie ujęcie paliwa pod Webasto.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, krzys139 napisał:

Nie widzę innych modeli. Czyżby pozostało mi ASO z ceną 2400. Maskara. 

Dlatego pytam czy ktoś się z tym spotkał i to jakieś uniwersalne zastosowanie. Albo poda numer pompy vdo jaką mogę zastosować...

Dlaczego chcesz wymieniać całą pompę? Wymień sam wkład. Robiłem tak 3 dni temu > https://a4-klub.pl/topic/400494-wymiana-pompy-paliwa-18t-fwd-fotostory/page/2/#elControls_5613981_menu

Uzupełnij profil.

Edytowane przez Jack0
Opublikowano

Profil postaram się uzupełnić wieczorem jak będzie chwila. 

 

Zastanawiałem się nad wymianą samego wkładu. Jaki jest koszt wkładu i jak po wymianie?

Pompa Hella kosztuje 400PLN więc cena spoko. 

Ten węzyk to spokojnie zwisa sobie w dól.

 

IMG-20210402-WA0009.jpeg

Opublikowano

Możesz szukać sam wkład, a jak już masz całą pompę a się martwisz czy podejdzie to możesz rozpiąć ją na 2 części i górę wsadzić ze swojej pompy a dół dać nowy.

Ale jak pisałem to 3cie podejście jest od Webasto. Wystarczy zaślepić i będzie dobrze.

Tu się rozpina dekiel od reszty pompy

IMG_20210403_152252.jpg

Opublikowano

Boję się rozpinać samej góry, bo trzeba rozpinać węże i przelożyć przewody. Boje się, poźniejszych problemów ze szczelnością. 

A co do pomp patrząc po zamiennikach to nie jest tak, że wszystkie mają te same parametry? 4 bary cisnienia roboczego? Bo w sumie bex ma swoją pompę ale patrząc po katalogach wychodzi ze BFB ma na bank taką samą pompę i ALT chyba teź. 

Opublikowano

Nie ma się czego bać. Skrecasz potem na opaski slimakowe. Większość osób wymienia same wkłady i więcej rzeczy trzeba rozpinac. Już dawno byś to złożył... 

Opublikowano

Ja jako totalny amator zmieniłem sam wkład de facto posiłkowałem się instrukcjami z neta i dałem rade wszystko wsio dziala.Wklad kupiłem skv pasuje idealne względem oryginału vdo zapłaciłem około 90 zl,póki co odpukać jeżdżę juz troche ponad rok i zadnych problemów. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.04.2021 o 11:20, Kali 4444 napisał:

Ja jako totalny amator zmieniłem sam wkład de facto posiłkowałem się instrukcjami z neta i dałem rade wszystko wsio dziala.Wklad kupiłem skv pasuje idealne względem oryginału vdo zapłaciłem około 90 zl,póki co odpukać jeżdżę juz troche ponad rok i zadnych problemów. 

Nie jestem lewy, więc myslę, że temat wymiany ogarnę. Naczytałem się różnych opinii o wkładach SKV jedni zadowoleniu u innych 3 miesiące i padaka. 

Ale za 90 zł jestem w stanie zaryzykowac, zwłaszcza, że dostałem używaną pompę z BFB ale za długo leżała i wirnik stoii. rozruszałem ją ale jest głośniejsza po tym zabiegu niż moja:)

 

Czy możesz mi podrzucić nawet link do sprzedawcy jeśli kupowałeś w necie? 

 

Bo patrząc na opinie na allegro. To loteria. Uszkodzone, buczą od początku lub całkiem niesprawne:)

Edytowane przez krzys139
Opublikowano (edytowane)

Zakładałem u siebie skv w środę przed świętami i tylko dlatego że nie było pasującego lepszego zamiennika, a nie pogieło mnie żeby kupować cały kosz z pompą za chore pieniądze. Jest cichsza niż ori i trzyma ciśnienie do odciny, a jest auto po sofcie. Mam gaz więc pompa służy tylko do odpalania i tylko dlatego pozwoliłem sobie na ten tani wynalazek. W a3 też mialem skv i służyła ponad 4 lata póki nie sprzedałem auta ale tam też był gaz więc miała lekko :P

Kupowałem najtanszą na allegro i wyszło 92 z przesyłką. 

Edytowane przez przem8
Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał:

Zakładałem u siebie skv w środę przed świętami i tylko dlatego że nie było pasującego lepszego zamiennika, a nie pogieło mnie żeby kupować cały kosz z pompą za chore pieniądze. Jest cichsza niż ori i trzyma ciśnienie do odciny, a jest auto po sofcie. Mam gaz więc pompa służy tylko do odpalania i tylko dlatego pozwoliłem sobie na ten tani wynalazek. W a3 też mialem skv i służyła ponad 4 lata póki nie sprzedałem auta ale tam też był gaz więc miała lekko :P

Kupowałem najtanszą na allegro i wyszło 92 z przesyłką. 

Nie mam u siebie gazu. Więc mam obawy co do aż tak taniego wynalazku. Zwlaszcza, że ludzie narzekają,że już nowe hałasują. Zobaczę zanim się zdecyduje co będzie dostępne w sklepie. Przynajmniej łatwiej będzie zareklamować. 

 

Opublikowano
Godzinę temu, krzys139 napisał:

Nie jestem lewy, więc myslę, że temat wymiany ogarnę. Naczytałem się różnych opinii o wkładach SKV jedni zadowoleniu u innych 3 miesiące i padaka. 

Ale za 90 zł jestem w stanie zaryzykowac, zwłaszcza, że dostałem używaną pompę z BFB ale za długo leżała i wirnik stoii. rozruszałem ją ale jest głośniejsza po tym zabiegu niż moja:)

 

Czy możesz mi podrzucić nawet link do sprzedawcy jeśli kupowałeś w necie? 

 

Bo patrząc na opinie na allegro. To loteria. Uszkodzone, buczą od początku lub całkiem niesprawne:)

Niestety nie kupowałem z neta a w moim mieście w sklepie w którym zawsze kupuje części,również nie polecali mi tej pompy ale tak jak piszesz za 90 zl zaryzykowałem i kupiłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...