devey Opublikowano 8 Kwietnia 2021 Opublikowano 8 Kwietnia 2021 (edytowane) Cześć forumowicze, zwracam się z prośbą o sprawdzenie logów. Pacjent to A4 B6 1.9 TDI 130PS. Przypadłość jest następująca przy wyprzedzaniu wpada w tryb awaryjny. Mniej więcej jest to przy prędkości 120 km/h. Dzieje się tak za każdym razem. Test sztangi robiłem vagiem i niby jest ok. Logi: Log nr 1 Log nr 2 Log nr 3 Dodam jeszcze, że podczas testów złapał notlaufa, na 3 biegu przy ok 3,4 k rpm a na drugim teście na 4 biegu przy ok 2,9 k rpm. Oczywiście, pomiędzy testami resetowałem tryb awaryjny. Edytowane 8 Kwietnia 2021 przez devey
devey Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2021 (edytowane) Czyli na pierwszy ogień czyszczenie/podmiana N75? Edytowane 9 Kwietnia 2021 przez devey
ferN Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Opublikowano 9 Kwietnia 2021 (edytowane) 9 minut temu, devey napisał: Czyli na pierwszy ogień czyszczenie/podmiana N75? Ja bym pierw zmienna geometrie przeczyścił. miałem podobny problem też przeładowywało i pomogło. Edytowane 9 Kwietnia 2021 przez ferN
devey Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Czy po filmiku z testem vagowym sztangi turbo będziecie w stanie stwierdzić kondycję kierownic?
Tomnik Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Opublikowano 9 Kwietnia 2021 (edytowane) Kombinujesz, jak przysłowiowy koń pod przysłowiową górę (zrozumiałe wobec perspektywy demontażu turbosprężarki). Koniecznym jest demontaż turbiny i czyszczenie jej zmiennej geo. Zwróć uwagę też na to, co napisałem tu https://a4-klub.pl/topic/459283-logi-19-tdi-awx/?do=findComment&comment=5515607 to bardzo częsta przypadłość i trzeba zniwelować te nierówności. Ustrzeżesz się przed powtórnym demontażem, który będzie konieczny po paruset kilometrach. Edit - Po przyjrzeniu się wszystkim danym z logowania. Log nr 3 wygląda na usterkę czujnika doładowania, usterkę wiązki lub sterownika silnika. Niemożliwym wydaje się (jest) wartość ciśnienia 2983,5 w pierwszym teście BS 011 (dane z drugiego i trzeciego testu wyglądają normalnie). I to właśnie w pierwszej kolejności proponuję sprawdzić. Co nie znaczy, że demontaż turbiny i reszta wspomnianych czynności jest bezsensowny Edytowane 9 Kwietnia 2021 przez Tomnik
devey Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Masz rację. Zacznę od turbo. Dziękuję za linki. Napiszę o postępach.
Tomnik Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Opublikowano 9 Kwietnia 2021 (edytowane) 2 minuty temu, devey napisał: Zacznę od turbo. Przeczytaj mój wpis jeszcze raz. Edytowałem go i dodałem ważną uwagę. Zacznij od : czujnik ciśnienia doładowania/jego wiązka/sterownik. Edytowane 9 Kwietnia 2021 przez Tomnik
devey Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Dzięki. Czujnik doładowania (038906051C) wyciągałem wczoraj, był trochę zasyfiony. Oczyściłem go kontaktem ale dało to tylko tyle, że tryb awaryjny pojawił się na 3 biegu przy ok 4k rpm a nie jak wcześniej przy 3,5 k rpm. Wiązki nie sprawdzałem. Jeśli chodzi o sterownik silnika to tylko podmiana jako diagnoza? Btw. czy ta przypadłość może mieć coś wspólnego z zaklejoną syfem odmą? Bo w egr pod grzybkiem przy otworach upustowych pojawi mi się olej przy pałowaniu silnika i jest trochę spocona rurka idąca do odmy.
Tomnik Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Opublikowano 9 Kwietnia 2021 Trudno wyrokować na odległość, co jest przyczyną pojawiania się wartości 2983,5 (zauważ, że znajdziesz taki sam odczyt w teście drogowym 011). Na początek sprawdzenie wiązki i wtyczek (czasochłonne) lub podmiana czujnika doładowania (szybkie ale trzeba zainwestować :) ).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się