Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a4 b6 avant 2 0 alt


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W praktyce każdy licznika zawyża czyli jadąc ok.40 km/h licznik pokazuje ok.50 km/h

Jak chcesz dokładnie się dowiedzieć jakie są różnice, to polecam odpalić w telefonie nawigacje, która pokazuje aktualną prędkość pojazdu (np.AutoMapa) lub zainstalować aplikację np.Speedometer, jechać z równą stałą prędkością i obserwować.

 

Przy tym co założyłeś to myślę, że różnica będzie ok.8-10 km/h (sprawdź przy prędkościach  tak od 50-do 140 km/h)

Edytowane przez Fido
Opublikowano

Najgorsze jest to, że masz 215 zamiast 235, to aż 2 cm mniej kontaktu auta z asfaltem

Opublikowano

Czy to najgorsze ?

Nie każdy ma zacięcia sportowe.

195/65/15 też sobie radzi.

Dobór opon nigdy nie jest sztywno ustawiony, dobiera się pod swój styl jazdy i zapotrzebowanie.

Opublikowano

Ee powiem tak bardzo szybko nie jeżdżę raz jestem mundurowym (nie wojskowy) więc nie wypada łamać przepisów dwa mam małe dziecko więc raczej maks 110km nie więcej

Opublikowano

Langlista, przeliczyłeś ile to procent mniej te 2 cm ???

Jaka całkowita powierzchnia przylegania jest przy oponach 235/45/17 a jaka przy 215/45/17 ???

Pytam bo nie znam tych parametrów.

Opublikowano

A ja się trzymam zawsze tego co podaje wlepka w Aucie bądź wyciąg z homologacji, tyle w temacie. Nie na darmo rzeczoznawca przy oględzinach pojazdu spisuje rozmiar opon ... .

Opublikowano
7 godzin temu, Fido napisał:

Langlista, przeliczyłeś ile to procent mniej te 2 cm ???

Jaka całkowita powierzchnia przylegania jest przy oponach 235/45/17 a jaka przy 215/45/17 ???

Pytam bo nie znam tych parametrów.

Kiedyś w jednym z filmików M4K o tym mówili, też nie potrafię teraz tego artykułu znaleźć ale z całej opony, tylko ok. 20 % jej powierzchni ma kontakt z asfaltem (przyjmując, że ciśnienie jest prawidłowe i przylega po całej szerokości). Innymi słowy, tego jest i tak bardzo mało, producent przeliczył ile jest bezpiecznie dla tej wagi auta i tego powinno się trzymać.

Bardzo na szybko policzyłem i powierzchnia opony 17" to ok.  0,7 m^2 przy oponie 235/45. Przy oponie 215/45 to 0,64 m^2 i mówimy tu o powierzchni całej opony. Cytując ekspertów z Michelin, że powierzchnia, która ma kontakt z nawierzchnią jest rozmiaru ludzkiej dłoni (ok. 0,09 m^2) można sobie wyobrazić, że w danej sekundzie, to nasze 4 dłonie utrzymują nasze auto na drodze. Wyskoczy Ci jakieś dziecko przy 30 km/h na mokrej drodze i zamiast hamować powierzchnią ok. 0,3 m^2, hamujesz 0,24 m^2. Współczynnik przyczepności na mokrej nawierzchni to 0,2, pisać dalej? 

 

Już nie chodzi o sportowe doznania a o drogę hamowania i przyczepność opon w trudnych warunkach. Tej powierzchni styku jest bardzo mało i każdy centymetr szerokości w ważnym momencie, może być kluczowy. No i sam fakt, że mając źle ogumienie, tj. innych wymiarów, jak przewidział producent, cała wina w wypadku spada na nas, pomimo że mogliśmy być niewinni.

Opublikowano

Langista licząc powieszchnie styków używałeś wzoru na styczną do okręgu? Raz pamiętajmy że  opona nie jest idealnie okrągła od ciężaru auta ugina sie na dole zwiększając swoją powierzchnię i kształt. Druga sprawa korzystając z doświadczenia sportów motorowych powierzchnię styku opony z drogą można regulować zmniejszając minimalnie ciśnienie panujące w oponie.

Opublikowano (edytowane)

Tak, można ale pamiętaj, że nie możesz za bardzo obniżyć ciśnienia w oponie, bo po środku zrobi się wklęsła. To nie sa dętkowe opony a twarde mieszanki bitumiczne, które nie rozciągają się jak zwykła guma.

spacer.png

Tu na prawdę w grę wchodzą skomplikowane wyliczenia, które zrobili za nas już dużo mądrzejsi od nas i wyliczyli odpowiednią szerokość i profil opony nie po to, aby nie oszukiwać licznika, a żeby utrzymać auto na drodze i zapewnić mu odpowiednią trakcję podczas przyspieszania i hamowania.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Oczywiście chodzi o minimalne zmniejszenie ciśnienia a nie jazde na flaku bądź połowie powietrza.  Kiedyś z tym leko eksperymentowałem z pierwszym autem było duże ciężkie citroen na hydraulice minimalne zmiany ciśnienia od nominalnego i auto ma większą powierzchnię stuku z asfaltem wszytko w granicach oczywiście zdrowego rozsadku.

Opublikowano

Pamiętaj, że ja wziąłem najwyższą granicę do wyliczeń, czyli 20%, gdzie na moje jest to o wieeele mniej. Zmniejszając ciśnienie w oponach, zmniejszasz też jej stabilność na feldze, także na moje wychodzi nawet na minus, chyba że jedziesz w teren, to w sporcie offroad jest to nawet zalecane, przy oponach terenowych oczywiście.

Opublikowano

Ja nie mowie o spuszczaniu 1/4 powietrza z opony ;) Nie tylko w spotach terenowych reguluje się przyczepność opony ciśnieniem w niej.

Opublikowano

Co do wskazań licznika zrobiony szyki test w ramach zakupów i jazdy po mieście licznik 50km/h nawigacja pokazuje ok 46-47 km/h więc przekłamanie nie jest duże jutro sprawdzę jak to wygląda przy większych prędkościach w ramach jady do pracy.

Opublikowano

Witam chciałbym lekko odgrzać temat przyszła wiosna i czas wymienić opony ogulnie chce zdjac te nieszczęsne 215/45 17 ogulnie czy wymiana na 225/45/17 może być czylepiej 235/45/17?? Jak liczyłem wielu kalkulatorach to pokazuje ze średnica i te procenty są bliższe do oryginału przy szerokości 225 choc fabrycznie powinno być 235 i tu jest rozkminka które wybrać.

Opublikowano

Polecę 215/50/17

Opublikowano

Latam na 235/45/17 też mam ALT i jest OK.

Opublikowano

Felgi są od audi ale chyba od a6 c5 weszły 225/45 17 cali

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...