Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ponownym odpaleniem silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wyglada to tak rano odpalam autko od tyka przejadę 300m zgaszę silnik po około 1 minucie próbuje uruchomić kreci kreci i nic za 2 razo odpala jak nie to wyciągam kluczyk ze stacyjki zamykam otwieram centralny i pomaga a czasem nie ale zawsze odpali po kilku próbach. Niestety a może i stety nie dzieje się to za każdym razem tzn. jak silnik zimny i przejadę krótka trasę zgaszę i odpali od tyka.         

Problem pojawia sie naprawdę sporadycznie ale mega mnie denerwuje

Jakieś pół roku temu miałem podobny problem ale na ciepłym silniku i wtedy nie dało rady uruchomić puki nie ostygł wymieniłem wtedy czujnik temp ten przy podszybiu i nie pomogło wymieniłem czujnik położenia wału korbowego i problem ustał ale zaczął nie palic na zimnym dlatego mechanik kazał wsadzić z powrotem stary czujnik temp i problemy ustały na pół roku może dłużej. 

Teraz wymieniłem ten czujnik temperatury płynu chłodzącego na nowy ale dalej czasami nie pali

Sprawdzałem odczyty temperatury płynu chłodzącego 17/003 i 01/01 i 01/004  Na ciepłym (90/95 stopni) a na zimnym( koło 10 tyle ile temp otoczenia) wszystkich 3 odczyty takie same maks 2/3 stopnie mniej na 17/003 wiec raczej to nie czujniki

Mam ciągle błąd P1292 Termostat chłodzenia silnika obwód otwarty po skasowaniu i odpaleniu powraca bede wymieniał termostat w poniedziałek ale czy to może być przyczyna problemów z paleniem??

Po nieudanej próbie odpalenia wyskoczyły takie błędy: Oczywiście po skasowaniu już się nie pokazują pewnie wyskoczą po ponownym nieudanym odpaleniu  

Wtryskiwacz cylindra 1 i 2 i 3 i 4 zwarcie z masą

Zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa , nieosiągnięta dolna wartość graniczna, zwarcie z masą P1425

Rząd 1 sonda 2 obwód grzejny, nieosiągnięta dolna wartość graniczna, zwarcie z masą P1117

Przekaźnik pompy wtórnego powietrza, nieosiągnięta dolna wartość graniczna , zwarcie z masa P1435

Zawór doprowadzenia wtórnego powietrza, nieosiągnięta dolna wartość graniczna, zwarcie z masa P1421

Zawór obejściowy turbosprężarki, nieosiągnięta dolna wartość graniczna, zwarcie z masą 

Diagnozowałem to obdeleven 

Sprawdziłem punt masowy obok akumulatora, na silniku i z boku przy nadkolu od kierowcy na razie nie mogę znaleźć więcej punktów masowych te 3 wyglądają dobrze 

W poniedziałek mechanik sprawdzi mi jeszcze ciśnienie paliwa bo na forum czytałem że to może pompa paliwowa aczkolwiek wątpię bo u mnie problem jest teraz tylko na zimnym po krótkim odcinku i krótkim postoju maks 5 minut jak autko stoi dłużej np 500m do biedry tam 15 min to zawsze pali od tyka. Tak samo podróże po mieście od sklepu do sklepu i zawsze pali od tyka 

Ma ktoś jakiś pomysł co robić? Ponownie wymienić czujnik położenia wału korbowego? akumulator też ma już swoje lata może wymienić? czy szukać tych punktów masowych bo na pewno jest więcej tylko gdzie??

Opublikowano

Ktoś coś doradzi:)? Co robi dalej ? a może się nie przejmować i jeździć skoro zdarza się to raz na ruski rok 

Opublikowano (edytowane)

Jakie masz obroty silnik na vcds podczas kręcenia rozrusznikiem?

Edytowane przez zionx
Opublikowano

Nie wiem bo problem pojawia się sporadycznie i nie miałem vcds jak to sie działo.

Teraz mam obdeleven na jakiej grupie sprawdzę te obroty? 

Po ponownym wymianie czujnika temperatury problem z odpalaniem na zimnym po krótkim dystansie ustał :) ale niestety teraz jest problem na ciepłym jak temperatura 90sto i postoju tak okolo2 minuty to nie chce odpalić i to nawet po 5 razach pomaga dopiero otwarcie maski na chwile.

Sprawdzałem ponownie odczyty czujników temperatury i na ciepłym i na zimnym prawidłowe. Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego a tamten stary bosha poszedł na gwarancji do reklamacji ale po wymianie od razu nie palił na ciepłym wiec to nie to :( 

Został mi jeszcze do wymiany czujnik położenia wałka rozrządu w grupie 93 mam odczyt 4 co świadczyło by o złym ustawieniu rozrządu, ale był wymieniany 35tys km temu i autko po wymianie przez jakieś 20tys nie miało żadnych problemów z paleniem a do tej pory nie ma spadku mocy w przedziale do 2.5tys obrotów (na wyższych tym bardziej ale działa turbo to wiadome) wiec raczej podejrzewam właśnie błąd tego czujnika. Pokazuje odczyt 4 i na zimnym i na ciepłym i podczas jazdy cały czas wartość się nie zmienia a na postoju przy włączonym zapłonie i temp silnika 90st przez chwile miałem w ogóle zanik całkowity tego parametru. Pojawił się z powrotem po ponownym wypięciu i wpięciu obdeleven.

Czy te nie zmieniając  się odczyty w grupie 93 pozycja 4 do tego całkowity zanik pozycji 4 na chwilę no i to nie palenie na ciepłym świadczy o uszkodzeniu tego właśnie czujnika? Wymienić ? Czy może to wina instalacji LPG np reduktor lub wtryski puszczają bo juz takie myśli mi podsuwają znajomi:) 

Opublikowano

Odłącz wtyczkę od evapu i tak pojeździj, zobacz czy się poprawi problem z odpalaniem na ciepłym

A to że wymieniłeś czujnik ten czy ten, wcale nie oznacza że jest sprawny (abstrac**jąc czy założyłeś ori czy zamiennik czy o zgrozo używkę). Czujnik może być niesprawny od nowości, po dniu, po tysiącu km - takie czary

Opublikowano (edytowane)

Czujnik położenia wału korbowego zakładałem z bosha w sklepie mieli tylko taki po 150 i febi za 80 chyba bosh to ori? Poszedł do reklamacji a ja wsadziłem następny z bisha więc się okaże za tydzień czy sprawny. Miałem już tak że kupiłem 4 nowe cewki z beru w sklepie bo przerywał na gazie i 1 była od razu uszkodzona  a następna padła po pół roku więc wiem co jest grane :) Czujnik temperatury kupowałem w sklepie pytałem mówił gość że to ori znaczek audi wybity :)ale cena tylko 40zl wiec nie wiem czy to na pewno ori niby taki sam jak na necie pod hasłem originalny czujnik. Z ciekawości zadzwonię jutro do aso w Rzeszowie i spytam jaka cena u nich takich czujników. Tyle tylko ze czujnik temp w obdeleven pokazuje mi prawidłowe wartości na desce tez więc wstępnie go wykluczyłem.

Co do czujnika wału korbowego to właśnie czekam co mi powiedzą z reklamacji będzie pewność czy sprawny 

Rozumie że mogę odpiąć czujnik położenia wałka rozrządu i nie będzie sypac błędami jak tak pojeżdżę kilka dni?? I jeśli autko może jeździć z wypiętym czujnikiem to po co on jest w takim razie?? Bo czytałem tutaj że problemy z odpalaniem na ciepłym to właśnie czujnik temp wału korbowego lub wałka rozrządu 

Edytowane przez Kiniu86
Opublikowano

Nie wałka tylko evap'u. Wygoogluj

Opublikowano
7 godzin temu, Kiniu86 napisał:

po co on jest w takim razie??

Między innymi żebyś mógł sobie zobaczyć synchro i czy ci ktoś rozrządu źle nie poskładał 

masz problem z wolnymi obrotami ? Jakieś zafalowania delikatne szarpnięcia ? Czy jest idealna praca ? 

Opublikowano

No właśnie nie mam żadnych takich objawów ani falowania obrotów ani spadku mocy dlatego dziwi mnie odczyt 4 w tej grupie ale za tydzień ma mi mechanik sprawdzić dla świętego spokoju ten rozrząd czy się nie przestawił jeśli w ogóle jest taka możliwość po 35tys 

Opublikowano
4 godziny temu, zionx napisał:

Nie wałka tylko evap'u. Wygoogluj

Dzięki wygoglowalem chodzi o odpowietrzenie układu paliwa tam jest zaworek n80 z wtyczka i wypiąć to wtyczkę czy wężyka od zaworku? A i ja jeżdżę na LPG więc czy mimo to może dochodzić do zapowietrzenia układu paliwa na tyle żeby nie chciał odpalić?   

Opublikowano

Wtyczke odlacz, niech wisi luzem i tak jezdzic-obserwowac

Checka nie powinno wywalic, ale blad w dtc bedzie

Opublikowano (edytowane)

Zasadnicze pytanie, jakiej firmy napinacz oraz łańcuch? Jak zamiennik to możliwe, że swoje już pojeździł.

Warto zakręcić butle lpg, żeby wykluczyć instalację. Jeśli firmy stag sterownik oraz jest źle podłączony plus po stacyjce, motor może zalewać lpg(wersja optymistyczna). 

Edytowane przez ELLIOTT
Opublikowano

Wcześniej w odczycie grupy 93 miałem 4 teraz ostatnio miałem 2 wiec nie wiem czy możliwe żeby sie tak rozrząd przestawiał w to i z powrotem a nie dawał żadnych innych objawów (żadnego falowania obrotów czy spadku mocy) czy jednak nie jest to podniety ten czujnik. Konsultowałem sprawę z moim gazownikiem stwierdził ze nie trzeba zakręcać żadnego zaworu w butli wystarczy przyciskiem odłączyć gaz i spróbować na benzynie. GAZ akurat mi się skończył wiec sam przełączył sie na bezyne ale i tak go odłączyłem i po przejechaniu 20km na benzynie zgaszeniu i po 3 minutach nie chciał odpalić dlatego wykluczył bym problemy instalacji gazowej (stage) Teraz jadę na tydzień urlopu wiec nie będę testował auta ale po powrocie spróbuje pojeździć z odpiętym czujnikiem od tego systemu evap. Poza tym tak na logikę LPG podlewa motor po 3 minutach NA CIEPŁYM ale po całej nocy juz nie? po 10 minutach też już nie? Tak czy inaczej przetestowałem na benzynie i jest to samo

Co do napinacza i łańcucha to z tego co czytałem odczyty z tego mam w grupie 90 i tam mam 0 do tego absolutnie nie słychać łańcucha żeby dzwonił o pokrywę. Nie wymieniałem ani łańcucha ani napinacza wiec nie wiem co tam jest (pewnie jeszcze oryginał siedzi)  

Opublikowano
8 godzin temu, Kiniu86 napisał:

Konsultowałem sprawę z moim gazownikiem stwierdził ze nie trzeba zakręcać żadnego zaworu w butli

Gratuluje gazownika. A jak reduktor puszcza gaz albo wtryskiwacze to ciekawe co Ci da bawienie się przyciskiem. Ale to już wykluczyles, bo gaz Ci się skończył więc szukaj dalej. 

Opublikowano

Przyciskiem odłączasz dopływ gazu więc pewnie aktywuje jakiś zawór. Powiedział że w układzie mam 3 zawory i nie ma konieczności zakręcania jeszcze tamtego w butli bo przyciskiem też odłączam dopływ gazu i chodzi wtedy tylko na benzynie. 

Dzisiaj odczyt położenia wałka miałem w ogóle niewidoczny tak jak by nie było odczytu z tego czujnika. Po ponownym odpaleniu i jedzie odczyt był pokazało 1 więc coraz bardziej skłaniam się ku wymianie czujnika położenia wałka rozrządu  

Opublikowano
6 godzin temu, Kiniu86 napisał:

Powiedział że w układzie mam 3 zawory i nie ma konieczności zakręcania jeszcze tamtego w butli bo przyciskiem też odłączam dopływ gazu i chodzi wtedy tylko na benzynie. 

Ale gaz masz w przewodach i przy uszkodzeniu reduktora albo wtrysków puści ci gaz w kolektor i żadne zaworki nie pomogą. Szkoda klawiatury strzępic... 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A jak zakręcę zawór w butli to nie będę miał już gazu w przewodach?? ? Jak przekręcam zawór w butli od razu odsysa cały gaz z przewodów??? ? Nie wspomnę już o tym że jakim cudem mogło by puszczać gaz po 3 minutach na ciepłym ale po 10 już nie bo pali od tyka. Jak by puszczal reduktor czy wtryskiwacze to problem byłby z paleniem ale głównie po dłuższym postoju. 

Opublikowano

Zakrecasz butle, odpalasz auto, przelaczasz na gaz, czekasz az auto zgasnie, dla pewnosci calosc powtarzasz. Widze ze masz sporo wiedzy zaslyszanej, ale pamietaj ze to ty tu szukasz pomocy.. jezdziles juz na odlaczonym evapie?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
Godzinę temu, Kiniu86 napisał:

A jak zakręcę zawór w butli to nie będę miał już gazu w przewodach?? ? Jak przekręcam zawór w butli od razu odsysa cały gaz z przewodów???

Jakbym wiedział, że mam do czynienia z przedszkolakiem to też wytłumaczył bym jak dla takiego dziecka ale myslałem, że już się domyślisz żeby wypalić ten gaz :P

Opublikowano
W dniu 9.06.2021 o 20:56, przem8 napisał:

Jakbym wiedział, że mam do czynienia z przedszkolakiem to też wytłumaczył bym jak dla takiego dziecka ale myslałem, że już się domyślisz żeby wypalić ten gaz :P

Jak bym wiedział że mam do czynienia z takimi fachowcami jak ty to nawet bym się nie kłopotał żeby dokładnie opisywać kiedy mam problem z odpaleniem. Wytłumacz w takim razie madralo jak to było by możliwe że puszczanie gazu przez reduktor bądź wtryskiwacze powodowało by że auto nie odpala po 3 minutach na gorącym ale po 5 już pali??? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...