Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6] 1.8T Quattro 240 KM - historia od zera


artroskk

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, DarekS4 napisał:

nie no jak 8 mniej 40V na VVT 340 HP seria

ABZ jest 32V, a BBK 40 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo, że auto trup to wymieniłem postojówki i pojechałem na stację je ustawić. Jak się pospieszyłem żeby się nie zagrzał to nawet dało radę, acz wskazówka wyszła na 105, potem się cofnęła na 90, ale po dojechaniu na podwórko znowu szła do góry. Co do lamp- niestety regulacja na boki prawej lampy jest skiepszczona, ale wysokość już jest git. Ludzie wsadzają LED na postojówki, ale mi się strasznie podoba ta chamska żółć, bo ładnie kontrastuje z soczewką :)

ar-wki.jpg

Ogólnie przez to ciągłe "nie działanie" auta miałem syf niemiłosierny w środku. Trochę posprzątałem, powyrzucałem śmieci i aż się jakoś fajniej i normalniej w kabinie zrobiło. I fotka na dowód, że czego ja się w aucie nie dotknę to moje dwie lewe ręce + złośliwość rzeczy martwych zawsze mi kładą kłody pod nogi (i ręce) :D

peknieta-pokrywa-aku.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, artroskk napisał:

Druga sprawa, że może i B6 nie jest wyścigówką, ale z V8 z turbo pod maską to auto chyba tylko na ćwiartkę i wyprzedzanie na prostej... :D

V8 potrafi być lżejsze od V6.

5 minut temu, artroskk napisał:

Generalnie miałem kilka V8 N/A i podziękuję... Objeżdżały mnie diesele po mapie z pojemnością "2" z przodu, więc jak dla mnie to ch... w te V8, bo się z nich wyleczyłem. No chyba że uturbione, ale to już nie jest tania zabawka.

To prawda, dobrze zrobiony PD z objeżdża S6 C5/S4 B6 lub B7. Kwestia tego, że po latach i zaniedbaniach te motory nie mają nawet 300 KM.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, george napisał:

po latach i zaniedbaniach te motory nie mają nawet 300 KM.

niestety wszystko ma swoje bolączki. A czasy chłopy sa jakie są. Łepki upalają mocne auta i niestety coraz ciężej o zadbany model. JAk ja miałem 19 lat to niestety nie było tak łatwo mieć 300-400 koni w aucie. JAk ktoś miał 300 to łooooo paaaanie. A teraz ? 400 czasem nie robi wrażenia. Podjedzie ktoś C7 3.0 BiTdi na 8hp po sofcie to odczucia czasem lepsze niż w RS 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@george fakt, czasem tak bywa, ale chyba też wyważenie to druga sprawa, prawda? Bo jak teraz 1.8T potrafi być bardziej podsterowne niż nadsterowne to nie wiem jakby to bylo z V8. Jak coś to bym 2.7 bitowi wybaczyl bo to 2.7 bit... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DarekS4 dlatego chyba mi przeszły te V8... Zajarałem się jako dzieciak i jako 20 latek jeździłem V8, ale mi przeszło. A teraz kilka lat później mam karton mleka pod maską :D Swoją drogą wcześniej poruszyłeś temat 8HP w B6... Coś próbowales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, artroskk napisał:

poruszyłeś temat 8HP w B6... Coś próbowales?

Tak. .... ale zanim skończę minie pewnie jeszcze z rok. 

Nie chodzi o skrzynie czy elektronikę.... Po prostu sanki nie puszczają. Mam już proto nowych sanek które pozwolą to upchać. Ale nie ma czasu na zabawę z tym. 

Co do elektroniki tylko TCU od Lamika 

Edytowane przez DarekS4
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, elektronika tylko Lamik. Ale problem jest z fajnym automatem do B6 1.8T. DSG fajnie siada do 1.8T ale poprzecznych, ale do wzdłużnej jednostki w B6 nie ma nic. 6HP19 było w S4 B6? Idzie coś z niej ulepić przy TCU od Turbo Lamika, wzmocnić ją i liczyć na za***iste czasy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, artroskk napisał:

Jak się pospieszyłem żeby się nie zagrzał to nawet dało radę, acz wskazówka wyszła na 105, potem się cofnęła na 90, ale po dojechaniu na podwórko znowu szła do góry.

A podpinałeś vcds by sprawdzić czy temperatura z zegarów pokrywa się z temp. silnika gdy tak skacze?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejno zegar <> VCDS:
50-51
60-59
70-69
80-74
90-78
90-108
Im wyższa temp. tym bardziej zegar przekłamuje. Generalnie doszło do 108C, zaczęło spadać do 95C chyba, potem znowu góra 106 i dół 94. Tak się wahało 94-105 srednio, ale temp w pionie. Wskazówka się wychyla powyżej 90C jak już VCDS pokazuje ok. 110.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, artroskk napisał:

Kolejno zegar <> VCDS:
50-51
60-59
70-69
80-74
90-78
90-108
Im wyższa temp. tym bardziej zegar przekłamuje. Generalnie doszło do 108C, zaczęło spadać do 95C chyba, potem znowu góra 106 i dół 94. Tak się wahało 94-105 srednio, ale temp w pionie. Wskazówka się wychyla powyżej 90C jak już VCDS pokazuje ok. 110.

Zegar tak ma pokazywać,dopiero jak temperatura przekroczy 108°C to na zegarach ruszy się wskazówka ponieważ temperatura nie jest bezpieczna dla silnika. U mnie jest problem z termostatem (za wolno się otwiera i nie wystarczająco) i latem podczas stania w korkach temperatura odczytana z ecu skakała do 108°C,na zegarach oczywiście trzyma 90. Więc problem i u Ciebie musi być w termostacie problem,mimo iż masz zupełnie inny.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Od razu myślałem, że to w nim leży problem, bo wygląda tak jakby się zawieszał. Firma Gates acz 200+ zł. Chyba sprawdzę coś innego, droższego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, artroskk napisał:

Szczerze? Od razu myślałem, że to w nim leży problem, bo wygląda tak jakby się zawieszał. Firma Gates acz 200+ zł. Chyba sprawdzę coś innego, droższego.

Behr. :hi:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, artroskk napisał:

Firma Gates

Heh,u mnie też nieszczęsny gates zawiesza. Myślę że najlepszy będzie z aso

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio? To spróbuję jeszcze raz BEHR. Zapytam mechanika, może się uda wtedy zareklamować Gatesa więc uda się wyjść na 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, artroskk napisał:

Słyszałem opinię, że Behr to chinol ale fakt... Mahle i Behr ogólnie na forach uchodzą za spoczko... 

Chinol, nie chinol... gra się toczy o kasę jaką wytwórca wykłada tj. dobra jakość materiału i za wykonanie.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@georgew sumie największym wyznacznikiem są opinie użytkowników, a te są pochlebne. Oki, będziemy próbować z Behrem... Tak strasznie mocno mam w głowie, że to termos a nie uszczelka skoro nie ma jednoznacznych objawów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...