Daniel12121 Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 (edytowane) Witam.niedawno kupiłem A4 b7 2.5tdi 2005r. Po przejechaniu ok 50 km auto zostawiłem na noc a rano +10 C auto odpaliło,zaświecił się chek i świece i nie dało się jechać szybciej niż 70km/h W warsztacie wymienili moduł pompy. Po wymianie tego modułu auto mocno klekocze po odpaleniu niezależnie zimny czy ciepły, Ma muła i też klekocze do 2000 obr Po puszczeniu gazu na 4biegu przy 60km/szarpie Ale nie dymi nie kopci,Pomoże ktoś? Edytowane 7 Maja 2021 przez Daniel12121
Muskel1 Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 (edytowane) Podepnij auto pod komputer i sczytaj błędy. Co dokładnie wymieniali? Sterownik, który siedzi na pompie wtryskowej VP44? Czy całą pompę? Wymowali pompę przy tym i zrzucali pasek rozrządu z koła zębatego pompy? Edytowane 7 Maja 2021 przez Muskel1
Daniel12121 Opublikowano 7 Maja 2021 Autor Opublikowano 7 Maja 2021 Wyjmowali tylko sterownik ale pracownik warsztatu powiedział "po cichu" że to był dziwny przypadek bo kod błędu nie był typowy dla sterownika. Ale auto padło mi niedaleko innego warsztatu,tam nie mieli czasu i tylko połączyli komp i pokazało "błąd komunikacji czy sterowania pompy wtryskowej już nie pamietam. Dzisiaj zrobiłem nim 200km ale po odpaleniu czy na postoju wstyd stać bo klakocze i dzwoni z silnika. Do 2000obr mułowaty,powyżej idzie dobrze ale spodziewałem się lepszych osiągów po przesiadce z 1.9 a pow 3000obr to rakieta. Przez 20 km jechałem na 4 biegu bo wtedy czuć było że jest czym jechać. Z kolei przy hamowaniu silnikiem szarpie.i to nie że doprowadzam do"zaduszenia"tylko po puszczeniu gazu
Muskel1 Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 Skoro piszesz, że spodziewałeś się lepszych osiągów wnioskuję, że dopiero auto kupiłeś? Musisz sczytać błędy, bez tego można sobie gdybać.
Daniel12121 Opublikowano 7 Maja 2021 Autor Opublikowano 7 Maja 2021 Tak kolego.auto kupiłem w piątek,przejechałem nim 50km a w sobote rano już nie było czym jechać. Jestem kierowcą zaw.i zostawiłem im auto na prawie miesiąc,odebrałem dziś a tu zonk Jutro ma podlączać.to spisze jakie błędy. Mówią że to może egr a jak nie to do pompiarza. Dzięki za zainteresowanie bo mnie to już szlag trafia bo zjezdzam do domu na jeden tydzień w miesiącu i nie chce spędzać go na prowadzaniu auta z warsztatu do warsztatu
Muskel1 Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 (edytowane) Pompa może mieć usterkę natury mechanicznej, wymiana sterownika na pompie wtedy nic nie da. Do zdiagnozowania potrzebny jest program diagnostyczny np. VCDS ale skoro masz tryb awaryjny (zamulone auto) i słychać głośny klekot to coś jest nie tak z układem wtryskowym. Te pompy wtryskowe lubią się albo zacierać albo sterowniki w nich padają (a dokładniej tranzystory w sterownikach). Edytowane 7 Maja 2021 przez Muskel1
Muskel1 Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 (edytowane) Zapytaj koniecznie czy zrzucali pasek, bo jak tak mogli przez nieuwagę przestawić o 1 lub 2 ząbki koło zębate pompy i wtedy też będzie klepał i brakowało mocy bo zapłon przestawiony. Zmień w profilu kod silnika z 1B na BDG Edytowane 7 Maja 2021 przez Muskel1
majkel_majki Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 (edytowane) Tych pomp nie naprawia się już cygańskimi metodami typu naprawy/ podmianki sterowników jak w latach 2000 tylko oddaje do regeneracji. Technologia naprawy jest opanowana, na dzień dzisiejszy tania i taka regeneracja daje spokój i bezawaryjną pracę pompy na następne 200-300 tys. km. Twoja pompa może być uszkodzona mechanicznie, a jeżeli był ściągany pasek napędu pompy to przede wszystkim powinien być sprawdzony kąt wtrysku bo tutaj też może leżeć problem. Edytowane 7 Maja 2021 przez majkel_majki
Łoszo Opublikowano 10 Maja 2021 Opublikowano 10 Maja 2021 Witam . Ma ktoś może jakiegoś zaufanego Pompiaża który by sprawdził pompę czy jest w porządku i ewentualnie ja odblokował jesli posiad blokade.
Daniel12121 Opublikowano 11 Maja 2021 Autor Opublikowano 11 Maja 2021 (edytowane) I udało się.po wielu kolejnych próbach auto naprawione,trochę jak pisal kolega wyżej "cygańską metodą" -dół z innej pompy a góra z mojej ze zregenerowanym sterownikiem.najpierw auto znow nie jezdziło jak trzeba ale okazalo się ze przy wymianie zostal zle ustawiony kąt wtrysku.pompiarz poprawił,podniósl dawkę paliwa bo wyszlo ze była za mała i póki co auto działa i powiem szczeże że daje radość z jazdy. Dziękuję za zainteresowanie i otrzymaną pomoc Edytowane 11 Maja 2021 przez Daniel12121
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się