husajn22 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Opublikowano 3 Czerwca 2015 Dzisiaj tez zabrałem sie za wymiane wachaczy o ile górne poszły bez problemu dolne przy nadwoziu tez odkręcony a przy zwrotnicy nie moge ich wybic wale młotem breszką też i nic nie idzie macie jakis sposób ??
mlodziak22 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 (edytowane) niech jedna osoba zapiera ci długim lomikiem tak żeby zrobić dźwignię, a ty wal młotem po wahaczu i nie ma bata ze nie pójdzie Edytowane 4 Czerwca 2015 przez mlodziak22
Trzesio Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 zalej czymś na noc, w moim przypadki zwykłe WD pomogło
robitl Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 (edytowane) ja dolne miałem jeszcze ori audi przy 280tyś i nie szło w żadną stronę ruszyć, dopiero to pomogło https://www.google.pl/search?q=ściągacz+do+wahaczy&client=opera&hs=LqT&tbm=isch&imgil=a2umDk9kr5AskM%253A%253BRRaLPBe9dSytuM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.bmw-sport.pl%25252Fviewtopic.php%25253Ff%2525253D10%25252526t%2525253D129353&source=iu&pf=m&fir=a2umDk9kr5AskM%253A%252CRRaLPBe9dSytuM%252C_&usg=__cTlkjC2_b4lEHV7_R4h4HQX-LA4%3D&biw=1366&bih=697&ved=0CFAQyjc&ei=8h9wVaCCLsPXyQPSgIFI#imgrc=a2umDk9kr5AskM%253A%3BRRaLPBe9dSytuM%3Bhttp%253A%252F%252Fimages.okazje.info.pl%252Fp%252Fdom-i-ogrod%252F6147%252Fjonnesway-sciagacz-sworzni-widelec-12-.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.bmw-sport.pl%252Fviewtopic.php%253Ff%253D10%2526t%253D129353%3B500%3B500 Edytowane 4 Czerwca 2015 przez robitl
jacek70 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Opublikowano 4 Czerwca 2015 Penetrator + widelec z młotkiem w zasadzie zawsze pomagają. Zawsze puszcza i schodzi. Jednak w razie W można podgrzać , na to już niema bata .
limakdkd Opublikowano 5 Maja 2016 Opublikowano 5 Maja 2016 Przymierzam się do samodzielnej wymiany bananów.....Przejrzałem cały temat i w dalszym ciągu nie ma ( moim zdaniem) jednoznacznie odpowiedzi czy dokręcać dolne tylne wahacze od razu czy tez dopiero po opuszczeniu na kołach.Wg. moich kalkulacji w warsztatach samochodowych głównie są podnośniki, a nie kanały ( przynajmniej w mojej okolicy nie uraczysz kanału). Wątpię przy takim rozwiązaniu w to, że dokręcają oni wahacze kiedy auto stoi na kołach, a już na pewno nie bawią się w podstawianie klocków pod koła.Bliżej jest mi do tego, że robią delikatnie mówiąc....kichę. Więc jak to jest Panowie, a może nawet i Panie.
Trzesio Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 wahacze ustawia się w pozycji neutralnej, najprościej kiedy stoi na kołach wtedy nie trzeba się bawić w żadne klocki czy podpórki sam wymieniałem komplet i obyło się bez kanału, jeśli śruby idą lekko to nie ma z tym żadnych problemów
pawulons Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Jestem właśnie po wymianie wahaczy bananów obyło się bez większych problemów po za tym że śruby są długie i zahaczają o nadwozie lub rurki puszczone w tym miejscu. Rozwiązaniem tego problemu jest podczas zakładania nowych wahaczy wkładać śruby z odwrotnej strony czyli przez otwór w tej ramie. Najpierw wkładamy śrubę całą przez tą dziurę a potem po włożeniu wahacza i ustawieniu otworu wkładamy śrubę płaskimi kombinerkami i nie ma problemu z zahaczanie o cokolwiek.
strazak93 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Rozwiązaniem tego problemu jest popuszczenie śrub sanek, i lekkie odciągnięcie ich breszką w dół,i śruba wchodzi bez problemu.
pawulons Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Ja wyjąłem bez opuszczania sanek a rozwiązanie napisałem wyżej żeby nie trzeba było odkręcać dodatkowych śrubek i naginać sanek breszka.
HatefulEvil Opublikowano 20 Maja 2018 Opublikowano 20 Maja 2018 A jak ta procedura wygląda na aluminiowych zwrotnicach? Czy nie ma jakichś większych kwiatków z wybijaniem sworzni?
HatefulEvil Opublikowano 23 Czerwca 2018 Opublikowano 23 Czerwca 2018 (edytowane) Jak zmieniałem przednie dolne wahacze, to razem ze sworzniem wahacza wybiłem stalowe gniazdo... na szczęście ściągacz do łożysk i zeszło, a na miejsce wcisnąłęm go skręcając śrubą z pokładkami. Edytowane 23 Czerwca 2018 przez HatefulEvil
brodziaty Opublikowano 18 Maja 2020 Opublikowano 18 Maja 2020 Cześć, mała uwaga taka warsztatowa co do wymiany tylnych bananów. Jako ze o opuszczaniu sani już wspominali przedmówcy dodam tylko ze warto opuścić auto na koziołku podpartym pod sworzeń tak żeby cały zawias ze zwrotnica był na wysokości „roboczej” koła i dopiero wtedy skręcić finalnie śrubę banana przy sankach. W przeciwnym razie zrywa tuleje 3x szybciej bo jest on skręcony w innej pozycji niż roboczy i po opuszczeniu auta już tuleja jest naprężona. pozdrawiam
brodziaty Opublikowano 18 Maja 2020 Opublikowano 18 Maja 2020 W dniu 5.05.2016 o 15:16, limakdkd napisał: Przymierzam się do samodzielnej wymiany bananów.....Przejrzałem cały temat i w dalszym ciągu nie ma ( moim zdaniem) jednoznacznie odpowiedzi czy dokręcać dolne tylne wahacze od razu czy tez dopiero po opuszczeniu na kołach. Wg. moich kalkulacji w warsztatach samochodowych głównie są podnośniki, a nie kanały ( przynajmniej w mojej okolicy nie uraczysz kanału). Wątpię przy takim rozwiązaniu w to, że dokręcają oni wahacze kiedy auto stoi na kołach, a już na pewno nie bawią się w podstawianie klocków pod koła. Bliżej jest mi do tego, że robią delikatnie mówiąc....kichę. Więc jak to jest Panowie, a może nawet i Panie. Powyżej odpowiedz. Od 8 lat na warsztacie u nas tylko tak robię (nie wiem jak koledzy bo nie patrzę im na ręce) ale ja po pierwsze lubie swoją prace i to ze klient nie wraca z reklamacja
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się