Gość pompier Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 silnik taki jak w opisie, moje zapytanie czy mozna stosowac BioPaliwa? na stacji Bliska ostatnio było po 2,99 a ON -3,49 czy moze zaszkodzic takie paliwo dla silnika? Mam jeszcze stare mondeo z silnikiem 1,8td i ponad rok na takim paliwie jezdze - zero zauwazalnych skutkow ubocznych, tylko po zapachu spalin mozna poznac ze to BioON
DeeJay_Kill Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 można jeździć, raczej nie będzie żadnych skutków ubocznych;)
rtocki Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Łącznie Rubinkiem i Kulfonem już kilkadziesiąt tysięcy na bioestrze z Bliskiej (no w 80 % - nie zawsze jest po drodze Bliska), także podczas mrozów (dodatek Liqui Moly - dużo bardziej wydajny od stp itd, opakowanie z dozownikiem wystarcza na 1000 litrów). Różnice w spalaniu i mocy co do jakichś super verv i v-powerów niezauważalne. Paliwo moim zdaniem nie podrabiane, produkowane w zasadzie tylko w rafinerii Trzebinia bodajże. Właśnie rozpoczął test długodystansowy także teściu fabią tdi z pompowtryskami (na razie delikatnie: pół na pół ze zwykłym ON). Ja mogę tylko polecić . Poza tym wyższa liczba cetanowa i lepsze właściwości smarujące (2.5 TDI powinni docenić dla swoich wrażliwych VP44)
Syriuss Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Witam. Z powodu kryzysu już kilka baków BIO z Bliskiej przejeździłem. Większej różnicy w spalaniu, jak i w mocy nie widzę (bo jaka też u mnie moc). Tylko ten smród jakbym na przepalonym oleju po frytkach z McDonalda jeździł mnie denerwuje. W zimie też nie miałem problemów (z dodatkiem do palia). Przestałem się bać tego "wynalazku". Kolega napisał: "Poza tym wyższa liczba cetanowa" - mnie się wydaje, że w ulotce liczba była mniejsza (ale mogę się mylić). W piątek BIO - 2,94 (śląskie), wczoraj ON - 3,68 (opolskie) (ceny skrajne).
GRazny Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 francuzi podobno zabraniają... do PD też bym raczej nie lał (choć może być lepsze od niejednego chrzczonego)
seegi Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 produkowane w zasadzie tylko w rafinerii Trzebinia bodajże. Od tego roku, rafineria w Płocku tez leje BIO.
rtocki Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 http://www.e-biopaliwa.pl/bioester/jakosc.html L.cet. 51, ON-y mają zwykle ok 46-48, opał 20-30, to co w zbiornikach niektórych stacji (także markowych!) często zagadka. A co do PD zobaczymy, ta fabia jest zdrowa, salonówka, ma w tej chwili ok. 40 tys. przebiegu. Na mieszance 50/50 w tej chwili trzeci bak. O ew. skutkach i efektach będę informował
GRazny Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 jak możesz to zrób logi (korekcje i bipy)... i po jakimś czasie znowu... będzie widać czy dostaje czy nie...
rtocki Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 spoko, gdzieś za 2-3 tyg. powinienem mieć VAG-a to się ją zbada
siemasz007 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Koledzy temat umarł ? Diesel w Wodzisławiu Śląskim 5,80 zł Kryzys mam ale w portfelu przy takich cenach czy ktoś odświeży temat ? Mam stacje w Jastrzębiu Zdroju, Bliska bodaj , bio tańsze nascie groszy. Lać nie lać ? mega mrozów nie ma, silni 1.9 TDi AWX (131PS). Myślałem, że temat na czasie przy obecnych cenach a tutaj cisza...
semi281 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Mam stacje w Jastrzębiu Zdroju, Bliska bodaj , bio tańsze nascie groszy. No własnie, trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czy za te naście zł opłaca się to coś wogóle lać. Kiedyś spróbowałem i wyszło mi spalanie dużo większe około 1 l na 100 km, do tego moc gdzieś uciekła delikatnie. Dla mnie to szajs. Ja mam AFN-a,to to wszystko przepali, wyjeździłem do połowy, dowaliłem on-a i było już lepiej. Ja bym na Twoim miejscu dał se spokój.
Mauros88 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Opublikowano 17 Stycznia 2012 Bio paliwo jest dobre do starej ciezarowki i do starego traktora nie do naszych AFN. Przepalic przepali ale straci na dynamice i wzrosnie spalanie.
ciahciah Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 porównaj budowę układu wtryskowego AFN i tego w starej ciężarówce czy traktorze, podpowiem ci że w afn dołożono troszkę elektroniki by precyzyjniej pracował układ-to zaowocowało mniejszym spalaniem, 20 lat temu pompa i wtryskiwacze były takie same tylko zamiast inteligentnej elektroniki była linka od gazu, poza tą skromną zmiana afn to ten sam klekot co wolnossące dizle z poprzedniej epoki, a czemu to jest to samo? bo tamto było nie zawodne i sprawdzone, nowsze tdi robione są tak by psuły się jak najszybciej(chodzi o kasę...), w czasach afn jeszcze była zasada by było nie zawodne, by o pompę czy wtryski martwić się dopiero po 400tys a o silnik przy 750tys, w nowoczesnych tdi wtryski czy pompy padają dużo szybciej pomimo lania "porządnego" paliwa o jakich stratach na dynamice i o wzroście spalania mówisz? testowałeś? ile baków wyjeździłeś na bio i na zwykłej ON że wysuwasz takie zdanie?
Duds Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Sam jestem ciekawy tego bio Ale myślę, że i tak nigdy nie zaleję Sam nie wiem dlaczego
krzysaudi Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Mój AFN mówi mniam mniam nawet cisze chodzi . Tylko jest jeden problem - wzrosła akcyza na bio i lepie tankować normalną ropuchę ...
chriss Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Też słyszałem ze silnik chodzi bardziej miękko.Instrukcja mówi że można spokojnie latać na naturalnym oleju napędowym BIO ale różnica w cenie jest za mała by się to opłacało
fiskuzz139 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 A ile teraz kosztuje BIO?? bo sam się kiedyś zastanawiałem czy zalać czy nie:/
mariusza4b5 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Na Bliskiej ON 5.79, BIO 5.75
krzysaudi Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Bo szanowne nasze władze stwierdziły iż po co mają ludziki tanio jezdzić - lepiej nich płacą dużo i zniosły niską akcyzę na bio od stycznia tego roku . Jedynie pozostaje jeszcze kupno oleju rzepakowego prosto od producenta i śmiganie na tym .
mariusza4b5 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Tylko że w tamtym roku różnica wynosiła niecałe 50gr na litrze więc ok 2,5-3zł na 100km. Wtedy też było to nieopłacalne. Ja bym może się nad tym zastanowił gdyby BIO było tańsze o ok 1-1.5zł/litr od normalnego ON. chriss, nie wiem czy ten naturalny olej napędowy to nie jest przypadkiem ekodiesel który to własnie jest na każdej stacji i wlasnie jego przewaznie kazdy tankuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się