Cycu19911 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Witam Panowie, tak jak w temacie, postukuje mi magiel i niedługo czeka mnie wymiana…teraz nie wiem, kupić nową, używaną czy regenerować?? Może mi ktoś powiedzieć jak rozpoznać jaki mam magiel? Jak by ktoś miał numery katalogowe to już całkiem bajka ?
Langista Opublikowano 25 Czerwca 2021 Opublikowano 25 Czerwca 2021 (edytowane) Najlepiej nowe wiadomo. Jak masz w okolicy zakład o dobrej opinii, który da 24 miesiące gwarancji na swoją robotę to ja bym się kierował ku regeneracji. Używki sobie odpuść. Możesz też pokusić się i założyć servotronik. Edytowane 25 Czerwca 2021 przez Langista
R4xx Opublikowano 25 Czerwca 2021 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Regeneruj. Każda, z którą miałem problem była oddawana do regeneracji i lata.
Langista Opublikowano 25 Czerwca 2021 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Nie każdy ma dobry zakład od regeneracji ? jak wydasz hajs na regenerację magla i ten zacznie ciec albo tłuc po 7-8 miesiącach to niby gwarancję masz ale znowu musisz się użerać z wymianą.
Cycu19911 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2021 A jaki jest koszt regeneracji? Bo widziałem różne kwoty od 400 do 1000 a nowe widziałem w granicach 1300-1500…zrobiłem cały zawias z przodu bo wszystkie tuleje siedziały, mniej stuka lecz jednak dalej się tłucze…jest możliwe ze to krzyżak w kolumnie? Bo dźwięk dochodzi tak jakby z przedniego lewego koła, wiec nie wiem czy krzyżak aż tak by przenosił dźwięk??
Cycu19911 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2021 53 minuty temu, Langista napisał: Najlepiej nowe wiadomo. Jak masz w okolicy zakład o dobrej opinii, który da 24 miesiące gwarancji na swoją robotę to ja bym się kierował ku regeneracji. Używki sobie odpuść. Możesz też pokusić się i założyć servotronik. Możesz mi trochę objaśnić z tym serwotronikiem? Bo ja trochę blady jestem w kwestii układu kierowniczego
przem8 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Stukać może amortyzator. Rzeczywiscie magiel ma luz? Mozesz spróbować delikatnie dokręcić śrubę regulacyjną na maglu i zobaczyć czy się poprawi. Długa przedluzka, nasadka 18 i minuta roboty z kanału.
Remilo7 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Opublikowano 25 Czerwca 2021 20 minut temu, Cycu19911 napisał: A jaki jest koszt regeneracji? Bo widziałem różne kwoty od 400 do 1000 a nowe widziałem w granicach 1300-1500… Ceny bywają różne jak przeglądałem niedawno oferty, choć jeszcze kwestia czy aktualne. Zakładów jest sporo, więc szukałem takiego, który przynajmniej miałby jakieś opinie (no i dobre rzecz jasna ). Finalnie zapłaciłem 850zł (zwrot starej i otrzymanie zregenerowanej). To co zauważyłem, to że tańsze oferty nie były na nowej listwie zębatej, które podobno zwykle są tak zajechane, że nie nadają się do regeneracji i zostaje tylko wymiana na nową, co podnosi cenę. 1
Cycu19911 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2021 25 minut temu, przem8 napisał: Stukać może amortyzator. Rzeczywiscie magiel ma luz? Mozesz spróbować delikatnie dokręcić śrubę regulacyjną na maglu i zobaczyć czy się poprawi. Długa przedluzka, nasadka 18 i minuta roboty z kanału. Przetrzepalem całe zawieszenie z przodu, sanki, kołyskę, poduszki pod silnikiem i skrzynią, nawet zaciski bo czasami ponoć lubią postukiwać, wszystko jest w porządku, zawiecha kompletna nowa, wiec pozostaje magiel bądź krzyżak z tego co sie „oczytalem”. Mój mechanik mówi ze na 99% obstawia magiel. Właśnie czytałem o tej regulacji, ma ktoś może fotę gdzie ta śruba się znajduje? No i ile ją dokręcić…?
przem8 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Opublikowano 25 Czerwca 2021 (edytowane) Jest doskonale widoczna po lewej stronie magla, nawet osłony nie trzeba zdejmowac. Wystarczy kilka mm, jak za mocno to kierownica ciężej chodzi i nie odbija. Metodą prób i błędów dojdziesz. Tylko zaznacz sobie poczatkowe położenie. Edytowane 25 Czerwca 2021 przez przem8 1
Cycu19911 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2021 Ok może uda się na weekend to spróbuje dokręcić, może coś da bo przed wymiana zawieszenia stukało na każdej dziurze, przy skręcie, przy hamowaniu i przyspieszaniu, teraz jak wymieniłem przód to stuka sporadycznie na dziurach i czasami przy skręcie
pelonek1 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Opublikowano 25 Czerwca 2021 (edytowane) 4 godziny temu, przem8 napisał: Jest doskonale widoczna po lewej stronie magla, nawet osłony nie trzeba zdejmowac. Wystarczy kilka mm, jak za mocno to kierownica ciężej chodzi i nie odbija. Metodą prób i błędów dojdziesz. Tylko zaznacz sobie poczatkowe położenie. Jutro też lekko dokręcę, bo też mam delikatne stuki na małych nierównościach które przy temp. 20 st słychać, przy 30 st. już nie słychać. Trzeba to tylko zrobić z głową, żeby magla nie zblokować przypadkiem np. na łuku drogi podczas jazdy. Edytowane 25 Czerwca 2021 przez pelonek1
przem8 Opublikowano 25 Czerwca 2021 Opublikowano 25 Czerwca 2021 24 minuty temu, pelonek1 napisał: Trzeba to tylko zrobić z głową, żeby magla nie zblokować przypadkiem np. na łuku drogi podczas jazdy. Nic nie zablokujesz. Kierownica ma tak samo płynnie się kręcić jak przed kasowaniem luzu, jak jest inaczej albo nie odbija do końca to trzeba poluzować. Wystarczy dosłownie dokręcić 2mm i już jest poprawa, przynajmniej u mnie.
greg2505 Opublikowano 26 Czerwca 2021 Opublikowano 26 Czerwca 2021 Dobrze sprawdź krzyżak i kolumnę kierowniczą ,u mnie stukało i musiałem wymienić całą kolumnę,przy wymianie zawiechy drążki kierownicze też wymieniłeś czy tylko końcówki drążków
pelonek1 Opublikowano 26 Czerwca 2021 Opublikowano 26 Czerwca 2021 W dniu 25.06.2021 o 15:29, przem8 napisał: Nic nie zablokujesz. Kierownica ma tak samo płynnie się kręcić jak przed kasowaniem luzu, jak jest inaczej albo nie odbija do końca to trzeba poluzować. Wystarczy dosłownie dokręcić 2mm i już jest poprawa, przynajmniej u mnie. U mnie w końcu bez tego delikatnego stukania na małych nierównościach @Cycu19911 dokręciłem śrubę regulacyjną magla o tyle co na zdjęciu i nastała cisza, dodatkowo auto teraz bardziej pewnie się prowadzi bo wcześniej lubiło pływać przy większych prędkościach. Regulacja przebiegła pomyślnie za pierwszym razem, auto miałem na podnośniku, kluczyk w stacyjce i dokręcałem do tego stopnia żeby trzymając za koła można było je skręcać bez większego oporu niż przed regulacją. Jeździłem z tym rok i co miałem okazję to szukałem luzów w zawieszeniu
BARTEK75121 Opublikowano 30 Czerwca 2021 Opublikowano 30 Czerwca 2021 Też wymieniłem całą zawiechę przód na oryginał lemforder i podczas jazdy na "kocich łbach" przy prędkości ponad 40km/h słychać bardzo stukanie od podwozia z przodu jakby wszystko tam latało luźno, ale sprawdzałem, szarpałem za wahacze itd, wszystko sztywno siedzi. będzie to magiel? Gdzie ta śruba dokładnie się znajduje, po lewej/prawej stronie? Widać ją od podwozia po zdjęciu osłon silnika? I czy dokręcać śrubę na prostych/skręconych kołach?
Cycu19911 Opublikowano 30 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2021 W dniu 26.06.2021 o 06:29, greg2505 napisał: Dobrze sprawdź krzyżak i kolumnę kierowniczą ,u mnie stukało i musiałem wymienić całą kolumnę,przy wymianie zawiechy drążki kierownicze też wymieniłeś czy tylko końcówki drążków Wymieniłem tylko końcówki, drążki nie miały żadnych wyczuwalnych luzów…na weekend może się dopcham na kanał to spróbuje dokręcić magiel i postaram się dostać do kolumny i sprawdzić krzyżak
Cycu19911 Opublikowano 30 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2021 9 minut temu, BARTEK75121 napisał: Też wymieniłem całą zawiechę przód na oryginał lemforder i podczas jazdy na "kocich łbach" przy prędkości ponad 40km/h słychać bardzo stukanie od podwozia z przodu jakby wszystko tam latało luźno, ale sprawdzałem, szarpałem za wahacze itd, wszystko sztywno siedzi. będzie to magiel? Gdzie ta śruba dokładnie się znajduje, po lewej/prawej stronie? Widać ją od podwozia po zdjęciu osłon silnika? I czy dokręcać śrubę na prostych/skręconych kołach? Przeczytaj cały wątek kolego to będziesz wszystko wiedział ?? podobno można się dostać bez ściągania osłony, ja jeszcze nie próbowałem, na weekend będę walczył
pelonek1 Opublikowano 30 Czerwca 2021 Opublikowano 30 Czerwca 2021 22 minuty temu, BARTEK75121 napisał: Też wymieniłem całą zawiechę przód na oryginał lemforder i podczas jazdy na "kocich łbach" przy prędkości ponad 40km/h słychać bardzo stukanie od podwozia z przodu jakby wszystko tam latało luźno, ale sprawdzałem, szarpałem za wahacze itd, wszystko sztywno siedzi. będzie to magiel? Gdzie ta śruba dokładnie się znajduje, po lewej/prawej stronie? Widać ją od podwozia po zdjęciu osłon silnika? I czy dokręcać śrubę na prostych/skręconych kołach? Śruba jest po lewej stronie (tak jak kierunki auta czyli jak siedzisz na fotelu kierowcy). Jeśli masz tylko osłonę silnika to nie musisz jej odkręcać, jest tam dostęp od dołu. Śruba wygląda tak jak kilka postów wyżej wkleiłem zdjęcie. Obojętnie gdzie będziesz dokręcał, ważne jest żeby po dokręceniu kierownicą nie kręciło się ciężej niż przed w pełnym zakresie skrętu. Klucz 18 i długa przedłużka i nic tam więcej nie potrzeba.
BARTEK75121 Opublikowano 30 Czerwca 2021 Opublikowano 30 Czerwca 2021 Jeszcze tylko pytanie, koła muszą być w powietrzu, czy mogę to zrobić na kanale, kiedy auto stoi na ziemi?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się