Seba_A4 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Witam i proszę o pomoc, a mianowicie: Posiadam Audi a4 B5 i od roku jeżdżę na instalacji gazowej sek. i kiedy przychodzi Lato i wysokie temp. to moje auto przy tych temp. i na włączonym gazie jak jadę w mieście i nie daj Boże w korkach , szaleje tzn. przerywa. Co jest z ta instalacja nie tak?? Dodam ze na paliwie chodzi ok
Seba_A4 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2009 świece rok temu a najechałem na gazie około 28 tyś
mstan Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Witam Po wymianie filtra fazy ciekłej i fazy lotnej wszystko powinno wrócić do normy.Przy okazji wymiany filterków należało by także sprawdzić czy nie uległo zmianie ciśnienie na wyjściu z reduktora. Pozdrawiam
chudineze Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Świece też bym wymienił bo na gazie wszystko wychodzi, wszelkie niedoskonałości naszego układu zapłonowego.
Seba_A4 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2009 chodzi o to ze filtry wymieniłem i to nic nie pomogło , a dzieje się to od kąt założyłem gaz (najczęściej w lato kiedy są wysokie temp. na dworze ) . Dzwoniłem do jednego zakładu który od dawna zajmuje się instalacjami gazowymi i fachowiec stwierdził ze może za małe otwory wywiercił koleś który mi zakładał gaz w wtryskiwaczach czy czym tam ( nie znam się :> ). Po drugie jak na 150 Ps auto powinno mi więcej palić gazu ,a pali koło 8-9 na 100km na trasie a po mieście około 11-12.
Bogumił Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Z tym spalaniem to raczej jest u Ciebie w miarę normalnie, ja mam po trasie 8,6-9,5l/100km a po mieście 12,6-13,4l/100km. Może masz za mało płynu w chłodnicy skoro w zimę jest dobrze a w lato zaczyna "szaleć". Płyn chłodniczy nie tylko chłodzi ale i też "pracuje" w reduktorze - musi być odpowiednia ilość aby zapewnić równoczesną pracę dwóch układów.
mstan Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Witam Jednym słowem masz kłopoty,ale od samego początku.To trzeba było tak od razu. Napisz coś o samej instalacji.Wtedy może się znajdzie jakaś rada. Jeżeli chodzi o zużycie gazu to masz na odpowiednim poziomie. Pozdrawiam
Seba_A4 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Instalacja gazowa jest firmy ZENIT z lubrifikatorem. Nie wiem czy jest to dobra firma , ale między jeżdżeniem na gazie, a na paliwie jest bardzo duża różnica, niektórzy na forum piszą ze nie odczuwają różnicy jazdy na gazie ( ja tylko odczuwam różnice w kieszeni, bo wiadomo gaz jest dużo tańszy od benzyny ).
Bogumił Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Jak ktoś pisze, że w ogóle nie odczuwa różnicy to jest w dużym błędzie. Różnica zawsze będzie, jazda na gazie jest kompromisem między osiągami a kosztem jazdy. Zgodnie z zaleceniami gazowników teraz jestem na etapie wyjeżdżania zbiornika benzyny i powiem tylko tyle, że na benzynce fajniej się śmiga niż na LPG. Ale koszt który zaoszczędzam jeżdżąc na gazie a nie na benzynie to jakieś 17-19zł/100km i to powoduje, że wolę trochę wolniej pojeździć po naszych dziurawych drogach. Więc nie ma co sobie zawracać głowy czyimiś stwierdzeniami o nieodczuwaniu utraty mocy na LPG, bo to nie prawda.
mstan Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Witam Instalacja nie jest zła(na jej temat można znaleźć wiele pochlebnych opinii) ale wygląda na to że nie masz odpowiedniego gazownika który by się na niej znał i potrafił zrobić coś z czego można być zadowolonym. Nie chciałbym się wdawać w polemikę z "Bogumił" który uważa ze jak on ma KICHE. to inni muszą mieć to samo bo niby dlaczego mieli by być od Niego lepsi.Jak by Ci się chciało to na naszym forum można znaleźć posty z wydrukami z hamowni świadczące o tym że ten sam silnik na gazie ma lepsze osiągi aniżeli na BP.(chodzi oczywiście o silniki z T) Osobiście podzielam tą opinię. Pozdrawiam
juby_p Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Bogumił a jakie to zalecenia jeden zbiornik gazu jeden PB? dolicz do tego to że odpalasz na benzynie i rozgrzewasz na benzynie;) Seba_A4 - z tego co słyszałem to Zenit ma kiepskie korekcje po temperaturze i jak sie mocno nagrzeje gaz lub czujnik temperatury bo to czasem dwie rożne rzeczy to może sie elektronika pogubić, Jakbyś wrzucił fotkę z pod maski a dokładniej jak wiesz gdzie jest zamontowany czujnik temperatury. To cos pomyślimy.
Bogumił Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Kolego mstan ja nie napisałem że mam kiche i wszystkie instalacje to jedna wielka kaszana- bo bezsensem wtedy byłoby z mojej strony zakładanie gazu. A'propo to jest mój drugi samochód i w każdym z nich miałem junkersa. Kolego miej lepsze osiągi ode mnie, mnie nic do tego (ja nie jestem rajdowcem), po prostu uważam, że gaz ma mniejszą kaloryczność i osiągi z tego powodu mogą być (ewentualnie - są) mniejsze, co nie powoduje zmniejszenia komfortu jazdy. Ja osobiście na hamowni nie byłem jeżeli tak faktycznie jest jak piszesz to dobrze. A co do zbiornika benzyny - spotkałem się z opinią ludzi, którzy zakładają instalację, że raz na jakiś czas należy bez przerwy wyjeździć bak benzyny, ja przyjąłem ten odcinek raz na 10000km i tak robię. Fakt rozgrzewam go na benzynie aż sam się automatycznie przełączy w zimę na to potrzebowałem przejechać około 1,8km a w lato znacznie mniej - po prostu uważam że o każdy układ w samochodzie trzeba dbać a nie tylko lać gaz. Pozdrawiam
mateogda Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Seba_A4 - z tego co słyszałem to Zenit ma kiepskie korekcje po temperaturze Korekcje są całkiem dobre i można je skorygować wedle potrzeb tylko w standarcie ta funkcja jest chyba wyłączona
juby_p Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Bogumił - tak serio niewiem jak to jest u ciebie ale jesli masz naprawde spore ubytki w mocy na LPG to bym sie zainteresował i zobaczył przynejmniej czy przy max bucie masz mieszankę uboga czy bogatą bo jak silnik pracuje ci na ubogiej to widomo co sie dzieje z glowicą mateogda - niestety tylko slyszalem ale z dość pewnego źródla, z tej opcji to jeszcze trzeba umieć kozystać i to chyba raczej wymaga kilkunastu testów i wogóle niejest takie proste. Mysle tez że może byc tak (tylko niejestempewien bo niewiem gdzie temperatura jest mierzona u kolegi Seba A4) ze termometr jet w takim miejscu co sie nagrzewa w korku i bardziej pokazuje temperature pod maska a nie gazu a komp robi po tym korekty.
mstan Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Witam "po prostu uważam, że gaz ma mniejszą kaloryczność i osiągi z tego powodu mogą być (ewentualnie - są) mniejsze," Wartość energetyczna MJ/kg -- Benzyna 43,6-45. LPG 50,4 Wartość oktanowa Benzyna do 98 LPG 100-115 Pozdrawiam
Bogumił Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Zgadzam się z Tobą masz w 100% rację, ale podałeś wielkości masowe a nie objętościowe, jednym słowem ile energii posiada 1kg substancji a nie 1m3. Obawiam się że reduktor jako maszyna przepływowa jest skonstruowany (bo tak jest łatwiej) do podawanie gazu w postaci strumienia objętości (w układzie SI m3/s) a nie do strumienia masy (układ SI kg/s). Co to ma się do rzeczy? A to, że gaz jak to gaz ma tendencję do zmiany gęstości w zależności od temperatury (ciecze też - lecz ich rozszerzalność nie jest tak duża), co powoduje tylko tyle, że w podawanym strumieniu objętości (gęstość się zmniejszyła, przy stałej objętości - rurki instalacji mają stały przekrój) udział masowy w tej objętości spada - jednym słowem jest mniej paliwa w "jednej porcji strzału". I dlatego twierdze że to paliwo niesie ze sobą mniej energii. A dlaczego wmieszałem temperaturę do mojego wywodu? A no dlatego, że gaz będzie miał tendencję do nagrzewania się zanim trafi na listwę wtryskową. Fakt z tym spadkiem mocy trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem, więc sprostuję. Moje odczucie (subiektywne) jest takie, że kiedy silnik wchodzi na obroty 2000-2200obr/min odnoszę wrażenie jakby przez krótką chwilę się powiedzmy "zamulił" ale kiedy dojdzie do 2500obr/min gwałtownie samochód przyspieszy, a na benzynie tego nie mam przez cały okres wciskania w pedał gazu następuje " przyśpieszanie płynne". Wcześniej tego nie pisałem a mianowicie gdy instalacja "pracuje" na niskich parametrach płynu chłodniczego (zakres temp. 40*C-70*C) odnoszę wrażenie wzrostu mocy, ale tego nie mogę uznać za ewidentny wzrost mocy gdyż normalna praca instalacji to temp. rzędu 90*C gdzie tego zjawiska już nie zaobserwowałem. A po za tym ja mam napęd na przednią oś i przekazanie energii z kół na asfalt trochę inaczej wygląda jak u Ciebie. Jeżeli wszystkich używających instalacje LPG obraziłem moim stwierdzeniem to przepraszam, ale zdania nie zmienię. Pozdrawiam.
juby_p Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Moje odczucie (subiektywne) jest takie, że kiedy silnik wchodzi na obroty 2000-2200obr/min odnoszę wrażenie jakby przez krótką chwilę się powiedzmy "zamulił" ale kiedy dojdzie do 2500obr/min gwałtownie samochód przyspieszy Z tego co sie naoglądałem wykresów z chamowni to na LPG może/występuje przesuniecie momentu obrotowego w górę alenie nie drastycznie choć może w turbo jest inny efekt. A co do kaloryczności paliwa to niech mnie ktoś poprawi jak sie mylę ale czy nie poto jest elektronika LPG która przelicza (obrazowo mówiąc) czas wtrysku benzyny na czas wtrysku LPG niewelując róznice spowodowane stanem skupienia i kalorycznością, koryguje względem temperatury i względem ciśnienia gazu w układzie, i dzięki temu są minimalne ubytki w mocy jeśli są.
Seba_A4 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2009 juby_p jeżeli będę wiedział jak wygląda ten czujnik temperatury to zrobię fotki, ale jak na razie to jestem ciemny w tych sprawach
mstan Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Witam "Moje odczucie (subiektywne) jest takie, że kiedy silnik wchodzi na obroty 2000-2200obr/min odnoszę wrażenie jakby przez krótką chwilę się powiedzmy "zamulił" ale kiedy dojdzie do 2500obr/min gwałtownie samochód przyspieszy," Krótkie wyjaśnienie: gdy po raz pierwszy układamy mapę LPG wskazane jest by montażysta wsiadł z nami z laptopem do autka i na bieżąco niwelował takie niedociągnięcia.Potem już jest fajnie (dopóki się coś nie zepsuje oczywiście) Sądzę że nikt nie poczuł się obrażony, ale nikt też nie lubi jak mu się zarzuca,że nie mówi prawdy(kłamie) - a ma tylko inne doświadczenia i inne zdanie na ten temat. Wracając do tematu czujnik ciśnienia i temperatury gazu powinien być na listwie wtryskowej(tak sądzę ) Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się