Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Diagnostyka silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, 

Chciałbym prosić o pomoc w interpretacji logów

Słowem wstępu - auto po wymianie paska rozrządu, sprzęgiełka alternatora, oleju, filtrów oleju i powietrza, nowe świece NGK PFR6

Auto w serii

Log #503493 002+033

Log #503497 003 020

Log #503498 115 118

i na postoju

Log #503500 001 003

Log #503501 002 033

Log #503502 090 093

 

Tak to wygląda

Opublikowano

Spore stukowe i przepływka jakby delikatnie zaniżała.

Opublikowano

Przepływ za mały, turbo tez dość marnie wstaje. Sprawdz szczelność dolotu, daj nową przepływkę i sprawdz stan kata i żeliwa turbiny.

Opublikowano
9 minut temu, przem8 napisał:

przepływka jakby delikatnie zaniżała.

Czy tak delikatnie to nie wiem :wink:

W serii miałem w tym samym silniku 140 g/s i to też w ciepłe dni.

Opublikowano
1 minutę temu, pelonek1 napisał:

Czy tak delikatnie to nie wiem :wink:

W serii miałem w tym samym silniku 140 g/s i to też w ciepłe dni.

Czy są gdzieś może dostępne wzorcowe wskazania MAF przy danym ciśnieniu generowanym przez K03?

Opublikowano
4 minuty temu, andrew01 napisał:

Czy są gdzieś może dostępne wzorcowe wskazania MAF przy danym ciśnieniu generowanym przez K03?

Musisz poszukać, ja takich danych nie mam i nie widziałem, jednak przy odcięciu powinno być około 130 g/s.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Z czym może być związane to stukowe spalanie?

Przepływomierz - są jakieś warte uwagi nowe zamienniki?

Opublikowano
Godzinę temu, bumszakalaka napisał:

Dzięki za odpowiedzi. Z czym może być związane to stukowe spalanie?

Przepływomierz - są jakieś warte uwagi nowe zamienniki?

Tylko z boscha. W bfb około 125 przepływ przy 6tys. Zainteresuj się katem czy nie jest przypchany.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, przem8 napisał:

Tylko z boscha. W bfb około 125 przepływ przy 6tys. Zainteresuj się katem czy nie jest przypchany.

Da się to ocenić logami czy tylko zrzucenie z auta i ocena na oczy? Jakieś odczyty z sondy przed i za katem mogą być pomocne?

 

Edit: Taki błąd wyrzuca

IMG_20210817_004526.jpg

Edytowane przez bumszakalaka
Opublikowano
7 godzin temu, bumszakalaka napisał:

Da się to ocenić logami czy tylko zrzucenie z auta i ocena na oczy?

Cofki mogą wskazywać na przytkanie kata ale najlepiej go ściągnąć i zobaczyć. Błąd od zaworka n75, do wymiany albo coś z wiązką.

Opublikowano

Błąd wyskakuje od razu po usunieciu i krótkiej przejażdzce. Sprawdzę wiązkę i wtyczkę jak i sam zaworek "na krótko".

Opublikowano (edytowane)

Wtyczka i kable od N75 sprawdzone, kostki przeczyszczone a mimo to błąd wyskakuje i raz ECU wysterowuje N75 a raz jest 0% i auto zamula. Wymieniam i wybór padł na PIERBURGA tylko który - 

WWW.IPARTS.PL

Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania PIERBURG 7.01024.02.0

 

czy ten od FMIC

FMIC.PL

Zawór regulacji ciśnienia N75 1.8T, 2.0T ►FMIC.PL◄ Twój tuningowy sklep internetowy!

 

Rozumiem, że wtyczki pasują?

 

Dodam tylko, że jak podglądałem w VCDS wysterowanie zaworka N75 wyrażone w % to czesto po zmianie biegu było 0 i po jednym lub kilkukrotnym odpuszczeniu pedału gazu i dodaniu "zaskakiwało" i wypełnienie przy bucie szło na 95%. Taka loteria...czy to N75 czy problem jeszcze gdzie indziej?. Innych błędów VCDS nie zgłasza oprócz tego jednego co powyżej

Edytowane przez bumszakalaka
Opublikowano

 

W tym temacie dawałem zdjęcie podłączenia i link alle

Opublikowano (edytowane)

Walczę nadal. N75 zmieniona na Pierburga, DVka była dziurawa i została również wymieniona. Szczelność dolotu sprawdzona i oczywiście ezektor pęknięty - jutro dojedzie do mnie nowy to go zmienię. Więcej przedmuchów nie zauważyłem ale kontrolnie po zmianie ezektora jeszcze raz sprawdzę.

Logi z dziś - chłodny wieczór. Turbina jakby lepiej wstawała ale przepływ niski. 

Log #505562

Odpiąłem przepływkę i zrobiłem logi bez niej. Oto one.

Log #505565

 

Podpowiedzcie - przepływomierz do zmiany? Bez niej samochód ewidetnie żywszy, szybciej reagował na pedał gazu i przy zmianie biegów nie zamulał.

Tu jako ciekawostkę - cofanie zapłonów bez przepływki dopiero pojawiło się od ~5 tyś. obr.

Log #505568

Edytowane przez bumszakalaka
Opublikowano
33 minuty temu, bumszakalaka napisał:

Wymieniony przepływomierz, N75, ezektor, DV

Log #506504 115 118

Log #506505 002 033

Log #506506 003 020

 

Chyba jest lepiej?

Wg mnie jest dobrze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...