Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stuki w silniku tylko na wolnych obrotach. Co to moze byc?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc wszystkim. Mam pewien problem a wiec zacznijmy od początku. Kupiłem passata b5 1.8t. Nie miałem pojecia kiedy poprzedni własciciel wymieniał olej i na jaki i ile na nim juz przejezdził. Ja przejechalem ponad 20tys. Tak wiem jestem idiotą ze do tego dopuściłem. Problem zaczal sie z tym ze na goracym silniku podczas korków zaczeło cos stukac w silniku. Wymianilem na valvo max life 5w40. Taki mi polecił majster wiec tak zrobilem ale nie pomoglo. Pozniej powiedzial zebym zalał gęstszy zalalem valvo 5w50 i dalej to samo. Przed wymiana na 5w50 zrobilem plukanke ropą. Ciśnienie oleju na wolnych na ciepłym bylo 1 bar. Zdjąłem juz miske wyczyszcze ja na blysk zmienie pompe i smok. Zdjałem rowniez pokrywe zaworow i tam juz nie ciekawie. Pełno nagaru ktory ciezko wogule ruszyc. Podejrzewam ze przy takich warunkach ktorys z hydraulicznych popchaczy mogł juz miec dosyc. Myślicie ze popychacze to własciwy trop? Kazda sugestia bedzie pomocna. Chce doprowadzic ten silnik do naprawde super stanu. Bede wdzieczny za jaką kolwiek wskazówke. Załacze zdjecie glowicy.

Screenshot_20210823_204100.jpg

Opublikowano

Zmień majstra, jak na stuki w silniku poleca gęstszy olej..

Smok zdejmowałeś, mogłeś od razu sprawdzić w jakim stanie są panewki i wał, bo nie zdziwił bym się, gdyby któraś panewka się obróciła.

Opublikowano

Dół mam jeszcze nie złożony takze nic straconego. To znaczy odkrecic pokrywe korbowodu tylko na kazdym cylindrze tak? (mam 20 lat i nie znam sie jeszcze az tak na wszystkim)

Opublikowano
14 minut temu, Langista napisał:

Zmień majstra, jak na stuki w silniku poleca gęstszy olej..

Smok zdejmowałeś, mogłeś od razu sprawdzić w jakim stanie są panewki i wał, bo nie zdziwił bym się, gdyby któraś panewka się obróciła.

Dlatego wziałem sie za to sam bo mam juz dosyc mechaników takich 

Opublikowano
10 godzin temu, osski2000 napisał:

Dół mam jeszcze nie złożony takze nic straconego. To znaczy odkrecic pokrywe korbowodu tylko na kazdym cylindrze tak? (mam 20 lat i nie znam sie jeszcze az tak na wszystkim)

Tak, zobacz ostatni cylinder, ten który jest najdalej od pompy.

Opublikowano

Przy takim nagarze to ta głowica nadaje się do zdjęcia i gruntownego odświeżenia :P Pozdejmuj wałki itp. i wymyj jakąś chemią póki micha zdjęta.

Opublikowano

Z ciekawości ile to auto ma na liczniku?  Nie chce za bardzo komentować ale naprawdę kupiłeś samochód nie wiadomo kiedy był zmieniany olej i ty zrobiłeś jeszcze na nim 20 tys. 

Generalne mycie silnika polecam to

ALLEGRO.PL

ino uważaj na ręce i oczy, oczywiście zerknij na panewki jak rozebrany, jak ob by czapy jeszcze nie zdejmować to poskręcaj wymyty i płukanka całej motorowni z 2x tec 2000 pózniej zmiana oleju i filtra minimum 2x.

Opublikowano
2 godziny temu, przem8 napisał:

Przy takim nagarze to ta głowica nadaje się do zdjęcia i gruntownego odświeżenia :P Pozdejmuj wałki itp. i wymyj jakąś chemią póki micha zdjęta.

Właśnie nie chciałbym bardzo tego robić bo przyznam szczerze nie mam za dużego doświadczenia w takich remontach. 

Opublikowano
2 godziny temu, morelo napisał:

Z ciekawości ile to auto ma na liczniku?  Nie chce za bardzo komentować ale naprawdę kupiłeś samochód nie wiadomo kiedy był zmieniany olej i ty zrobiłeś jeszcze na nim 20 tys. 

Generalne mycie silnika polecam to

ALLEGRO.PL

ino uważaj na ręce i oczy, oczywiście zerknij na panewki jak rozebrany, jak ob by czapy jeszcze nie zdejmować to poskręcaj wymyty i płukanka całej motorowni z 2x tec 2000 pózniej zmiana oleju i filtra minimum 2x.

Auto ma 320tys i wydaje się chyba oryginalny. Wszędzie jest w super stanie ani grama rdzy pod maską wygląda jak nowy naprawdę. Spróbuję wymyc tym co wyslales linka. Tylko jak, popsikac tym specyfikiem i co dalej? Woda czy czym to zmyć? Teoretycznie kanałami olejowymi powinno spłynąć na dół nie do miski bo jeszcze nie skręciłem jej. 

Opublikowano

Szczoteczka do zębów i pedzel i krata lub dwie piwa:) to bedzie troche twało:)

Opublikowano
4 minuty temu, morelo napisał:

Szczoteczka do zębów i pedzel i krata lub dwie piwa:) to bedzie troche twało:)

Tak też będę musiał zrobić. Jak zrobię jakis postęp to wyślę zdjęcia jak wygląda głowica po operacji czyszczenia. 

Opublikowano

A jeszcze wracając do stukania, nie masz filmiku, co tam było słychać, bardziej z góry z dołu?

Tak zrób:)

IMG_20201117_175133.jpg

Opublikowano
31 minut temu, morelo napisał:

A jeszcze wracając do stukania, nie masz filmiku, co tam było słychać, bardziej z góry z dołu?

Tak zrób:)

IMG_20201117_175133.jpg

Ile ja bym dał żeby moja tak wyglądała ? Mam filmik krótki 

Opublikowano

edit: Zdjąłem walki o obejrzalem wszystko dokladnie. jednym slowem szok. Wywalam tą glowice całkiem. Kupie uzywke oddam do planowania i załoze. A wiec mam pytanie. Mam okazje kupic w dobrym naprawde dobym stanie glowice od 1.8 adr czyli 1.8 bez turbo (podobno ten ostrzejszy wałek i szerokie kanały) i czy moge ją zalozyc do mojego 1.8t apu? Bedzie to smigać? Stopien sprezania i komory sa takie same jak w APU?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...