Avari Opublikowano 1 Listopada 2021 Opublikowano 1 Listopada 2021 Witam, Niedawno naprawiałem samochód, wałek, uszczelka, szklanki itp. Przy odebraniu samochodu powiedział, że pominął mi podłączenie rurek na foto. Jest to chyba od chłodzenia spalin? Powiedział, że z czegoś tam się delikatnie sączy i, że bez sensu to podpinać bo to ekologia. Zastanawiam się jaką rolę pełnią te rurki (odpięte dwie jedna pod drugą) i czy rzeczywiście można tak jeździć?
revoltec112 Opublikowano 6 Grudnia 2021 Opublikowano 6 Grudnia 2021 W dniu 1.11.2021 o 10:33, Avari napisał: Witam, Niedawno naprawiałem samochód, wałek, uszczelka, szklanki itp. Przy odebraniu samochodu powiedział, że pominął mi podłączenie rurek na foto. Jest to chyba od chłodzenia spalin? Powiedział, że z czegoś tam się delikatnie sączy i, że bez sensu to podpinać bo to ekologia. Zastanawiam się jaką rolę pełnią te rurki (odpięte dwie jedna pod drugą) i czy rzeczywiście można tak jeździć? Cześć, to jest obieg płynu chłodniczego do chłodnicy EGR, do chlodzenia spalin bo to że jest egr to nie wystarczy jak spaliny mają wysoka temperaturę to i tak słabo z tą ekologia, a więc trzeba było jeszcze schłodzić te spaliny i po tym zabiegu zeczywiscie jest super ekologicznie.
Avari Opublikowano 12 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2021 Dzięki za objaśnienie. Czy są jakieś negatywne skutki dla samochodu gdy będę jeździł z tymi rurkami tak jak na foto?
revoltec112 Opublikowano 16 Grudnia 2021 Opublikowano 16 Grudnia 2021 Nie wiem jak zniesie to ta chłodniczka ale raczej nie tylko ekologia
nadybek Opublikowano 23 Grudnia 2021 Opublikowano 23 Grudnia 2021 (edytowane) Oprócz ekologii również ekonomia. Bez chłodnicy silnik wolniej sie nagrzewa przez co wiecej pali- szczególnie zauważalne jeżdżąc duzo po mieście. Moje bpw bez chłodnicy spalin osiągało 90 na blacie 4km dalej podczas jazdy autostradowej przy tej samej temperaturze zewnętrznej. Moja puszczała wiec ja rozciąłem i pospawałem... ? A tak w ogóle... Wałek, uszczelka, szklanki... Uszczelka? Na co oddałeś auto do mechanika? Czyżby auto dymiło na biało i mechanik stwierdził uszczelkę pod głowicą? Wymienił uszczelkę i sie okazalo ze nadal kopci bo winna jest chlodnica spalin? Edytowane 23 Grudnia 2021 przez nadybek
Avari Opublikowano 23 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2021 Czyli rozumiem, że ty naprawiłeś problem. A czy wiesz ile kosztuje wymiana tej części która popuszcza? Oddałem auta po dymiło na biało i uciekał płyn, wymienił uszczelke wałek szklanki itp. Kopcić przestało, dodatkowo zauważył te pocenie się na tym elemencie który mi odłączył i powiedział, że to ekologia i, że jak chce to będziemy to mogli ogarnąć, wtedy się nie decydowałem bo dużo forsy poszło. Zastanawiam się czy to naprawiać jak mówisz o ekonomi
nadybek Opublikowano 23 Grudnia 2021 Opublikowano 23 Grudnia 2021 Zerknij na allegro: 038131513S Pewnie uszczelka byla wymieniana niepotrzebnie.
revoltec112 Opublikowano 25 Stycznia 2022 Opublikowano 25 Stycznia 2022 W dniu 23.12.2021 o 19:11, nadybek napisał: Zerknij na allegro: 038131513S Pewnie uszczelka byla wymieniana niepotrzebnie. No nie stety w moim przypadku też testowałem i liczyłem że to chłodnica egr okazało się że uszczelka, śróby 2 szt od głowicy były marnie dokręcone, dodatkowo wałek i panewki oraz szklanki były już w marnym stanie więc przeprowadziłem remont całej góry i wszystkiego co się dało i jest ok, teraz mam zapasowa chłodniczka egr jak ktoś chętny mogę odsprzedać.
Avari Opublikowano 29 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2022 Panowie, czy przez odłączenie tych rurek jak na moim foto, może być taka sytuacja, że nawet na rozgrzanym silniku w DUŻE mrozy auto słabo grzeje? Raczej zauważyłem to już przed robotą uszczelki, ale tak się zastanawiam. A i jak odpalam auto do na zimnym, to trochę buja budą, dziwnie odpala, kotłuje samochodem, nie pali na ,,strzała". Na ciepłym raczej normalnie. Czy to może mieć jakiś związek?
nadybek Opublikowano 29 Stycznia 2022 Opublikowano 29 Stycznia 2022 Chlodnica egr ma bardzo duzy wplyw na nagrzewanie sie silnika. Nie ma wplywu na odpalanie.
Avari Opublikowano 29 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2022 Czyli największy pożytek z niej w zime.
nadybek Opublikowano 30 Stycznia 2022 Opublikowano 30 Stycznia 2022 W lato tez szybciej sie nagrzewa. Masz zaślepiony zawór EGR? Bez chlodnicy do cylindra trafiają spaliny o temperaturze >350*C. Z chlodnica do ~120*C
Avari Opublikowano 30 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2022 Raczej nie mam zaślepionego. Muszę sprawdzić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się