Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie działający system start stop


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Mam problem jak w temacie. Nie wiem od kiedy nie działa ponieważ docelowo po odpaleniu jest wyłączony i aktywuje go przyciskiem. Na vcds żadnych błędów nigdzie nie ma. W ostatnim czasie miałem odłączony aku na około 2h a później czyszczenie kolektora ssącego z przepustnica i egr.

Czy to odłączenie aku mogło załatwić ten system? Da się jakoś przez vcds zerknąć co może być powodem?

Opublikowano

Działanie s/s jest zależne od wielu czynników, między innymi od poziomu naładowania aku, temp. płynu itp. Jeżeli napięcie aku spadnie poniżej wartości progowej s/s jest deaktywowany. 

Opublikowano

Wiem że jest zależne od wielu czynników jak np klima. Miałem w niej dwa błędy I od razu się za nie zabrałem. jeden z silniczkiem v68- górna wartość skrajna przekroczona a drugi to sygnał przedziału czasu wyłączenia zapłonu. Po skasowaniu nie wrocily. 

System sprawdzany na rozgrzanym silniku  temperatura płyną 90 stopni a oleju 95 stopni.

Zastanawiam się cały czas nad tym aku. Dziś zdjąłem klemy i ładnie przeciscilem bo pomyślałem że jak go odłączałem to może coś zaśniedziało i słabo łączy, ale dalej to samo. Zastanawiam się nad ponownym zakodowaniem aku

Opublikowano

Podładuj go tylko i sprawdź czy ruszy.

Opublikowano

To tylko się cieszyć. Większość chciałaby wyłączyć to dziadostwo na stałe.

Opublikowano

Nie wiem jak w PL ale w Niemczech nie dostaniesz przeglądu z niesprawnym s/s.

Opublikowano

Przecież można przez vcds wyłączyć, ja tak mam. Proce po pracy do domu i jeszcze zerknę kompem jak wygląd sytuacja z aku i wstawię zdjecie

Opublikowano

Dodam jeszcze że rozrusznik kręci elegancko nieważne ile auto stoi. Aku kupione rok temu Varta h15 AMG 105ah 950a

Opublikowano

To nie jest wyznacznikiem. Aku możesz jazdą na krótkich odcinkach bardzo szybko rozładować. Pomierz sobie napięcia i doładuj aku.

Opublikowano

Codziennie jeżdżę do pracy Ok 25 km w jedną stronę z czego około 4 po mieście. W domu mam tylko zwykły miernik i ciężko będzie miał pomierzyć napięcie. Ostatnio u kolegi w motoryzacyjnym sklepie mierzyliśmy i aku mial więcej a niż napisane tylko ze znowu ten jego przyrząd nie miał możliwości zmierzenia prądu przy rozruchu silnika. Jutro te pomiary ogarne u ziomka. Mam zrobiony baypass z alternatora do podszybia i prąd ładowania minimalnie się tylko różni na alternatorze a podszybiu

Opublikowano

Co znaczy masz zrobiony bypass? 

Opublikowano

Puszczony kabel bezpośrednio z alternatora do tej płytki głównej na podszybiu "+". Ori kabel idzie z alternatora do rozrusznika i na podszybie dopiero. Problem z nim taki ze użyta słaba jakość i grzeje się strasznie na konektorach oczkowych co powoduje duży spadek napięcia przez co różnica ładowania mierzona na alternatorze a na podszybiu potrafiła wynosić 1,5v a nawet więcej. Aso wprowadziło specjalny zestaw naprawczy tego problemu- nowy kabel o kosmicznej cenie...

Opublikowano

20211203_225615.thumb.jpg.a657a8f8edaae90c7b54dc5cfcca5512.jpg

Opublikowano

Tak wygląda sytuacja po powrocie z pracy (około 25 km)

Opublikowano

Mierzymy na klemach aku a nie vcdsem:wink:

Opublikowano

Miałem akurat laptop w samochodzie i pomyślałem że podłącze i zerknę. Jutro z rana wezmę miernik i zmierzę na aku ile jest V. Powiedz mi jeszcze czy dobrze myślę, otworze sobie bagażnik, zrobię dostęp do aku i poczekam aż się wszystko wygasi i dopiero zmierzę prąd na klemach?

Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, slawek_wkc napisał:

Puszczony kabel bezpośrednio z alternatora do tej płytki głównej na podszybiu "+". Ori kabel idzie z alternatora do rozrusznika i na podszybie dopiero. Problem z nim taki ze użyta słaba jakość i grzeje się strasznie na konektorach oczkowych co powoduje duży spadek napięcia przez co różnica ładowania mierzona na alternatorze a na podszybiu potrafiła wynosić 1,5v a nawet więcej. Aso wprowadziło specjalny zestaw naprawczy tego problemu- nowy kabel o kosmicznej cenie...

To może być przyczyną. Jeżeli system zarządzenia energią (BEM) nie zarejestruje odpowiedniego ładowania aku, postanowi, że aku jest niedoładowane i deaktywuje s/s 

BEM monitoruje sumy pobieranych prądów oraz sumy ładowań i na ich podstawie zarządza energią. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Jeżdżę z tym kablem ponad rok i SS normalnie działał, dopiero od jakiegoś czasu nie działa. Patrząc na te bloki pomiarowe zerknąłem też kodowanie aku i zauważyłem że mechanik u którego bylem zakodowac przy zmianie nic nie zmienił...

Opublikowano

Czy uwalone nawi może wpłynąć ze SS nie działa? Wtedy odłączałem aku na ponad godzinę i podejrzewam że od wtedy ten system nie działa ale to tylko moje przypuszczenia...

Opublikowano

Uwalone navi mogło pobierać prąd i czerpać aku, co powinno zapisać błąd w Gateway o przekroczonym prądzie w spoczynku. Być może nie dochodzi tyle ile należy do aku. Sprawdź na klemach jakie napięcie dochodzi do aku w czasie pracy silnika. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...