Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szpilki ARL do AFN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Słyszałem nad tym, że szpilki od ARL'a są wytrzymalsze i warto do AFN'a tylko czy pasuja p&p lub co musze przerobić? I czy dokręcać je takim samym schematem i nm jak te z AFN'a czy juz do ARL'a.

Opublikowano

A czy czytałeś ten tekst co napisałeś?  O co Ci chodzi o jakie szpilki ? Nie kumam nic z tego:(

Opublikowano

A przepraszam, chodzi o szpilki głowicy

Opublikowano

kompletna bzdura

AFN ma sruby o długosci 115mm a ARL 166mm

Opublikowano

Potwierdzam, są różnych długości, poza tym z różnic - ori śruby głowicy z AFNa mają klasę 10.9, te od ARLa mają 12.9. W ramach testu robiąc u siebie górę w AFNie wrzuciłem te śruby od ARLa po skróceniu na tokarce - współpracują od 3 lat z GTB2056v i jak narazie odpukać wszystko jest oki

Opublikowano
21 godzin temu, PiXX napisał:

Potwierdzam, są różnych długości, poza tym z różnic - ori śruby głowicy z AFNa mają klasę 10.9, te od ARLa mają 12.9. W ramach testu robiąc u siebie górę w AFNie wrzuciłem te śruby od ARLa po skróceniu na tokarce - współpracują od 3 lat z GTB2056v i jak narazie odpukać wszystko jest oki

Wszystko bez problemu? Bo własnie słyszałem o szpilkach od ARL'a ze są lepsze do AFN'a po skroceniu bo lubi głowice podnosić przy większych mocach na serii.

Opublikowano
17 minut temu, trebuh15 napisał:

Wszystko bez problemu? Bo własnie słyszałem o szpilkach od ARL'a ze są lepsze do AFN'a po skroceniu bo lubi głowice podnosić przy większych mocach na serii.

Żadnych problemów - jedynie trzeba pamiętać o dokręceniu dobrym dynamometrem + kąty i dobrze przeczyścić i przedmuchać otwory w bloku. Jeżeli chodzi o metody czyszczenia tych gwintów to polecam opisywaną już tu chyba na forum metodę z wykorzystaniem starych śrub z głowicy - wystarczy naciąć na końcu rowek wzdłuż na ok. 1cm i parę razy wkręcić i wykręcić - jak jakiś syf jest to się tam zbierze. 

PS jak będziesz robił głowice to nie daj sobie wmówić że szlif powoduje konieczność założenia grubszej uszczelki. Zaopatrz się w czujnik zegarowy i pomierz ile tłoki wystają ponad blok.

Ja jeszcze przy okazji zalewałem płukanke do silników na tłoki żeby trochę pierścienie uwolnić jakby były przyłapane

Opublikowano

A momentem jakim dokrecales? Podanym do AFN'a czy juz do ARL'a 

 

Opublikowano

Może mam błędne informacje, ale jak sprawdzałem to było w obu przypadkach identycznie - 40Nm, 60Nm, potem 2x po 90*

Opublikowano

35Nm, 60Nm, 90°, 90°

Opublikowano

A mam jeszcze jedno pytanie ma ktos moze jakas serwisowke gdzie mam podane wiekszosc chociaz osprzetu z jakim nm skrecic 

Opublikowano

Co prawda do Golfa ale momenty przy silniku są:

afn.pdf

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...