trebuh15 Opublikowano 16 Grudnia 2021 Opublikowano 16 Grudnia 2021 Witam. Słyszałem nad tym, że szpilki od ARL'a są wytrzymalsze i warto do AFN'a tylko czy pasuja p&p lub co musze przerobić? I czy dokręcać je takim samym schematem i nm jak te z AFN'a czy juz do ARL'a.
OLIVER Opublikowano 16 Grudnia 2021 Opublikowano 16 Grudnia 2021 A czy czytałeś ten tekst co napisałeś? O co Ci chodzi o jakie szpilki ? Nie kumam nic z tego
trebuh15 Opublikowano 16 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2021 A przepraszam, chodzi o szpilki głowicy
Dev Opublikowano 16 Grudnia 2021 Opublikowano 16 Grudnia 2021 kompletna bzdura AFN ma sruby o długosci 115mm a ARL 166mm
PiXX Opublikowano 17 Grudnia 2021 Opublikowano 17 Grudnia 2021 Potwierdzam, są różnych długości, poza tym z różnic - ori śruby głowicy z AFNa mają klasę 10.9, te od ARLa mają 12.9. W ramach testu robiąc u siebie górę w AFNie wrzuciłem te śruby od ARLa po skróceniu na tokarce - współpracują od 3 lat z GTB2056v i jak narazie odpukać wszystko jest oki
trebuh15 Opublikowano 18 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2021 21 godzin temu, PiXX napisał: Potwierdzam, są różnych długości, poza tym z różnic - ori śruby głowicy z AFNa mają klasę 10.9, te od ARLa mają 12.9. W ramach testu robiąc u siebie górę w AFNie wrzuciłem te śruby od ARLa po skróceniu na tokarce - współpracują od 3 lat z GTB2056v i jak narazie odpukać wszystko jest oki Wszystko bez problemu? Bo własnie słyszałem o szpilkach od ARL'a ze są lepsze do AFN'a po skroceniu bo lubi głowice podnosić przy większych mocach na serii.
PiXX Opublikowano 18 Grudnia 2021 Opublikowano 18 Grudnia 2021 17 minut temu, trebuh15 napisał: Wszystko bez problemu? Bo własnie słyszałem o szpilkach od ARL'a ze są lepsze do AFN'a po skroceniu bo lubi głowice podnosić przy większych mocach na serii. Żadnych problemów - jedynie trzeba pamiętać o dokręceniu dobrym dynamometrem + kąty i dobrze przeczyścić i przedmuchać otwory w bloku. Jeżeli chodzi o metody czyszczenia tych gwintów to polecam opisywaną już tu chyba na forum metodę z wykorzystaniem starych śrub z głowicy - wystarczy naciąć na końcu rowek wzdłuż na ok. 1cm i parę razy wkręcić i wykręcić - jak jakiś syf jest to się tam zbierze. PS jak będziesz robił głowice to nie daj sobie wmówić że szlif powoduje konieczność założenia grubszej uszczelki. Zaopatrz się w czujnik zegarowy i pomierz ile tłoki wystają ponad blok. Ja jeszcze przy okazji zalewałem płukanke do silników na tłoki żeby trochę pierścienie uwolnić jakby były przyłapane
trebuh15 Opublikowano 18 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2021 A momentem jakim dokrecales? Podanym do AFN'a czy juz do ARL'a
PiXX Opublikowano 18 Grudnia 2021 Opublikowano 18 Grudnia 2021 Może mam błędne informacje, ale jak sprawdzałem to było w obu przypadkach identycznie - 40Nm, 60Nm, potem 2x po 90*
trebuh15 Opublikowano 30 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2021 A mam jeszcze jedno pytanie ma ktos moze jakas serwisowke gdzie mam podane wiekszosc chociaz osprzetu z jakim nm skrecic
nadybek Opublikowano 3 Stycznia 2022 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Co prawda do Golfa ale momenty przy silniku są: afn.pdf
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się