.:campino:. Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Witam kolegów. Spotkał się może ktoś z was z takim przypadkiem: Stojąc sobie na parkingu , bez wbitego biegu na luzie , na rozgrzanym silniku , przegazowałem audiczke do 4 tyś. obr/min w tym momencie wypluła niesamowitą ilość sadzy Normalnie na chodniku za mną to aż czarno było na ziemi, a do tego po odpuszczeniu pedału gazu zaczęło silnikiem strasznie telepać. Wrażenie jak by chodził na 2 garach. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu chodził już normalnie. Powtórzyłem operacje , czyli znowu przegazowałem i znowu z kominów wypluło kupę sadzy , znowu zaczęło telepać silnikiem ale teraz już nie zgasiłem go i po chwili zaczą chodzić normalnie . I tu moje pytanie: czy to coś z turbiną ? Czy mam szukać nieszczelności w dolocie do turbiny? Co z tym zrobić i o co chodzi ?
rookie Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 jak gazowałeś zimny czy nie rozgrzany silnik to potrafi nawet zgasnąć, bo jest to nienaturalna praca silnika [bez obciążenia] jak turbina chodzi to nic nie musisz tam szukać, sadza pojawia się też gdy masz stan oleju ponad max, a szczelność układu sprawdź profilaktycznie chociaż może też być, że uszczelniacze turbo puszczają, zdejmij rurę do intercoolera i zobacz ile tam jest oleju
leo... Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 hydraulika głowicy nie wyrabia - podpierają się hydropopychacze - stąd te drgawki po odpuszczeniu gazu ... normalny objaw w autach z przebiegiem XXXkkm - ważnym czynnikiem jest też olej - im lepszej jakości tym wyżej musisz kręcić silnik zeby hydraulika sie poddała :gwizdanie:
wojtekce Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 domyślam się że ten objaw miałeś na zimnym silniku ? :gwizdanie:
.:campino:. Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2009 rookie z kąd ty wziełeś taka teorie ? Silnik nie ma prawa zgasnąć nawet jak przegazujesz go do odcinki !! Stan oleju mam taki jak powinien być - więc ta opcja tez odpada leo... no faktycznie silnik ma przelot prawie 280 tyś. więc pierwszej świeżości nie jest Za niecałe 2 tyś. zmieniam olej to zaleje go czymś dobrym . wojtekce jak pisałem wcześniej sytuacja miała miejsce na rozgrzanym silniku Może ma ktoś jeszcze jakieś opcje ? rookie ta rura do intercoolera to która ? To jest ta co wychodzi z turbiny ? A jesli będzie tam troszke oleju lub czarnej mazi , to przy takim przebiegu źle świadczy o czymś ?
aju Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 oleju może być trochę, w sumie zawsze jest rura do inter to rura wychodząca z turbo idąca do takiej chłodnicy na pewno wiesz jak ona wygląda. Następnie z inter wychodzi rura dalej i ją też obejżyj. Choć sądzę że będzie wsyztko ok! Możliwe też że jeździsz spokojnie sadz osadza się stopniowo w wydechu i...... jak przegazowałeś to wypluj co miał bo zrobiło się ciśnienie w wydeszku które wywaliło wszytko co tam było albo większość. Zobacz czy kopci jak jedziesz na wyższych obrotach.
.:campino:. Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2009 aju wiem co to jest turbina i wiem jak wygląda intercooler - aż takim laikiem to nie jestem chciałem sie tylko upewnić czy to o tą rurę biega. Fakt faktem przy samym wyjściu z turbiny zaraz za miejscem gdzie rura jest skręcana cybantem do turbiny mam takie jakby małe pęknięcie ale nie jest to dziura tylko jakby takie "załamanie" ale może to ma jakiś wpływ ? No fakt że jeżdżę dosyć spokojnie , nie katuje silnika , ale myślę że by wypluło co miało do wyplucia i był by spokój , a to sie dzieje za każdym razem jak przegazuje go w granicach 4 tyś. Nie zauważyłem żadnej czarnej chmury za sobą przy jeździe na wyższych obrotach Jakiś czas temu miałem ustawiany kąt wtrysku ale to chyba nie ma związku by jest ustawiony tak jak powinien być.
aju Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Kolega ma też takie audi z tym silnikiem nawet rok się zgadza i też mu kopci od 4tyś, ale mi mówi właśnie że już 3 lata tak ma i to się nie zmieniało do zeszłego tygodnia kiedy to kopci przy przyspieszaniu już Mówi że diagnoza u niego to wtryski
Krzy0 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Miałem tak ostatno na postoju jak przegazowałem do 4 tys to kupa dymu a silnik chodzil tak jak by na 2 gary,wymienilem filtr paliwa o jest
Musashi Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 - logi, do zrobienia, - dla silnika wysokopreznego przebieg 300.000 km nie jest wielki - sadza w ukladzie wydechowym diesla jest zjawiskiem normalnym - olej w dolocie jest norma
rookie Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 to nie teoria, raz przygazowałem tak audika i zgasł, ale fakt był zimny i było to 4 lata temu nawet w nowych autach jest olej w dolocie turbo, bo mechanik ze skody mi pokazywał pozdro
.:campino:. Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Może i ja wymienię filtr paliwa, nawet tak profilaktycznie - a nóż coś pomoże . Mam nadzieje że to nie wtryski jak aju pisze Musashi To że trochę oleju w dolocie jest normą to wiem, że sadza jest norma też wiem - choć chyba nie w takich ilościach Właśnie tez mi sie wydaje że 300 tysiów dla TDI to nie wiele dlatego też sie tym zainteresowałem . Tylko nie mam Vaga a na jakiegos spocika ciężko mi jakoś trafić, chyba w końcu trzeba będzie zainwestować w zakup własnego Vag-coma Rookie to że tobie sie raz cos takiego 4 lata temu przydarzyło to się zdarza ale nie pisz że to normalne bo potem ktos nie mający zielonego pojęcia to przeczyta i stwierdzi " a to spoko " i popsuje auto bardziej niż juz było. Ot taka moja sugestia W każdym razie dziękować za wszystkie sugestie . Wymienie filtr paliwa, obejrze cały dolot i postaram sie trochę "przedmuchać " wydech no i może te logi jakos zrobie
Rudi Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Podłącze się i powiem co wiem o dymieniu. Turbawawka po regeneracji i wywalony kat. poprawa nie wielka. Sprawdzenie szczelności dolotu i ciśnienia na cylindrach -ok Wszystkie filtry powymieniane- nic nie dało Wymienione końcówki wtrysków- trochę lepiej bo nie widać już takich batorów za autem. Ale dzisiaj przygazówka na betonie, w warunkach jak kolega i też sadza została. Już mi ręce opadają Został już chyba tylko zawór na pokrywie od klawiatury do wymiany, bo już mi pomysłów brakuje Na logach ok a tu takie rzeczy... Może więc, campino mamy jednakową usterkę (cy cuś) do usunięcia?
czarnyGT Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Po wywaleniu kata będzie kopcił...
czarnyGT Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Od 1996 troszkę jej się w ukł. wydechowym nazbierało...
.:campino:. Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Zakładając że przez lata użytkowania , inni właściciele tak jak ja jeździli spokojnie i faktycznie nazbierało sie tej sadzy w ukł. wydechowym to czy jedynym sposobem żeby teraz go "odetkać' jest dawanie ostro ognia ? No jakoś się napewno da przeczyścic wydech ? No to załóżmy że na sadze mamy jakąś teorie ale z kąt te drgawki ? Jak tylko bedę miał możliwość to zrobię logi , ale na razie muszę pokombinowac jakoś inaczej .
Rudi Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Od 1996 troszkę jej się w ukł. wydechowym nazbierało... Szczeże wątpię w to "nazbieranie" się sadzy w wydechu.....
czarnyGT Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 To wsadź palec w rurę wydechową przeciągnij po ściance i wyjmij...
Rudi Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Opublikowano 21 Kwietnia 2009 To wsadź palec w rurę wydechową przeciągnij po ściance i wyjmij... W rocznym dieslu też będzie sadza . A tu, twierdzenie nazbierania się sadzy przez 13 lat, nie jest odpowiedzią na rozwiązanie tego problemu u kolegi campino czy choćby u mnie. Bo skoro dymi to nie z sadzonej sadzy na wydechu tylko z innego powodu!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się