Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd p2002


piotrm

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,posiadam a4 2016 r 2.0 tdi 150km od jakiegos czsu po ok 300 km pojawia sie błąd p2002 i po podłączeniu pod kompa pokazuje zapchany filtr dpf i żąda wypalenia po wypaleniu wszystko ok ,po czym znowu po ok 300km to samo.W normalnym użytkowaniu robi cykliczne dopalanie ,po czym nie świeci sie kontrolka dpf sugerująca wypalenie ,a wypada check p2020 mówiacy o zawalonym filtrze ---procedura i tak w koło .Miał ktos taki przypadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. wrzuć pełny autoscan.

2. Jaki masz przebieg?

3. Jaką masz wartość popiołu olejowego w DPF?

4. Jakie masz wartości różnicy ciśnień odczytane z czujnika różnicy ciśnień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, piotrm napisał:

po czym nie świeci sie kontrolka dpf sugerująca wypalenie

nie ma czegoś takiego jak kontrolka informująca o wypalaniu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mnie dopadl ten problem ... check na zolto- kod bledu p2002 , skasowalem ale pojawił sie ponownie.  Nie zauważyłem by samochod stracił na mocy, dpf sie normalnie regeneruje.

Mam dwie apki na których sprawdzam bledy i stan dpf-   car scanner i vag dpf.

Z tego co wyczytałem w necie to może to być czujnik ciśnienia spalin albo egr zasyfiona. 

Jest opcja by samemu dojść co mu dolega  używając powyższych aplikacji czy szukać jakiegos dobrego mechanika z vcds

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu wyskakiwał mi błąd:

19226 - Filtr cząstek stałych; zespół 1 
          P2002 00 [237] - za mała skuteczność. 

Po skasowaniu po jakimś czasie powracał.

Po sprawdzeniu tym sposobem: 

okazało się że wartości EGR nisko ciśnieniowego są na granicy przy których sterownik wywala błąd. 

Przeczytałem że zazwyczaj winna jest chłodnica spalin. Rozebrałem i faktycznie chłodnica była zapchana, wyczyściłem ją wymieniłem uszczelki złożyłem. Sprawdziłem i wszystkie wartości wróciły do normy,  od tamtej pory żadnych błędów. 

Z wyjęciem jej jest sporo zabawy, ale da się to zrobić bez wyciągania DPF.  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 5/17/2022 at 7:44 PM, patryciusz said:

Jakiś czas temu wyskakiwał mi błąd:

19226 - Filtr cząstek stałych; zespół 1 
          P2002 00 [237] - za mała skuteczność. 

Po skasowaniu po jakimś czasie powracał.

Po sprawdzeniu tym sposobem: 

okazało się że wartości EGR nisko ciśnieniowego są na granicy przy których sterownik wywala błąd. 

Przeczytałem że zazwyczaj winna jest chłodnica spalin. Rozebrałem i faktycznie chłodnica była zapchana, wyczyściłem ją wymieniłem uszczelki złożyłem. Sprawdziłem i wszystkie wartości wróciły do normy,  od tamtej pory żadnych błędów. 

Z wyjęciem jej jest sporo zabawy, ale da się to zrobić bez wyciągania DPF.  

 

 

Mam podobny problem z bledem 2002 od jakiegos czasu. Czy jest jakas 100% metoda na okreslenie przyczyny oprocz vcds? Bez wyciagania chlodnicy egr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 6/8/2022 at 5:33 PM, patryciusz said:

Bez programu, nie ma.

Dzieki za szybka odpowiedz.

W takim razie na co trzeba zwracac uwage bo bylem u mechanika ktory w sumie podlaczyl samochod pod komputer i po kodzie stwierdzil ze to chlodnica egr ale 100% pewnosci mi nie dal ze to chlodnica. Jakie wartosci beda powyzej dopuszczalnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...