wampir Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 Mam do wymiany co najmniej 2 wahacze, pierwsze to sprawdzę.
czesia Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 Drgania mogę też wprowadzać tylne tarcze lub koła,wszyscy sie skupiają na przednich tarczach a tak wcale nie musi być, wystarczy zdjąć odważniki z tylnych kół a zobaczycie co się dzieje.
mily Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 Ja u siebie w passacie też to miałem. Przetoczyłem tarcze pojedździłem 1 dzień i drgania wracały. Zakupiłem najtańsze tarcze bo był krysys mały i po tygodniu znowu to samo, zakupiłem lepsze tarcze i też to samo. Powodem był zapiekający się klocek który nagrzewał tarczę i podejrzewam że pierwsza lepsza kałuża (gwałtowne chłodzenie) i się wykrzywiała.
wampir Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 Ale mówisz o przednich czy tylnych ? Ja u siebie prowadnice smarowałem specjalnie smarem ATE. Jak sie okaże, ze to przód to mnie szlag trafi bo już dość mam zabawy z hamulcami u siebie.
mily Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 Ja miałem z przodu i u Ciebie też stawiam na taki przypadek, sprawdź czy nie masz nagrzanych felg.[br]Dopisany: 17 Wrzesień 2010, 11:47_________________________________________________A co do przesmarowania to nic mi nie dało, bo na tłoczku zrobiła się górka (wielkości główki od szpilki).
wampir Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 U mnie chyba winne są zajechane wahacze górne po obu stronach. Byłem na szarpakach i widać ewidentnie, że górne przednie podnoszą się o ok.5mm tzn wyskakują sworznie Jak rozkręciłem to okazało sie, że górne tylne też mają 2mm luzu. Wahacze owszem z dolnej półki cenowej, ale nie wytrzymały nawet 10tyś kilometrów. Myślę, ze we wtorek przyjdzie paczka z częściami. Tym razem wybrałem Master Sporty. Mam nadzieje, że wytrzymają do momentu jak będę sprzedawał auto. Jak wszystko skręcę to będę mógł zweryfikować czy drgania nadal występują. Najbardziej wkurza mnie to, ze jakieś półtora roku temu wymieniałem z tyłu tarcze i klocki na ATE oraz nowe zaciski. Po przejechaniu ok 14tyś kilometrów (mało jeżdżę) tarcze z tyłu wyglądają tragicznie, są pokryte rdzą, mają delikatne rowki oraz niewielkie odpryski. Odpryski wielkości okręgu o średnicy 4mm i grubości z 0,5mm. Jakim cudem tarcze mogły się tak zniszczyć? Nie wiem co teraz robić z tym tyłem bo jak zmieniać to zgodnie z opinią na forum także z łożyskami. Pytanie dlaczego polecane jest wymienienie łożyska, skoro w książce Audi A4 piszą o każdorazowej wymianie innych części np pierścień uszczelniający? Chyba, że tych części nie można kupić oddzielnie ?
chriss Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Nie wiem co teraz robić z tym tyłem bo jak zmieniać to zgodnie z opinią na forum także z łożyskami. Pytanie dlaczego polecane jest wymienienie łożyska, skoro w książce Audi A4 piszą o każdorazowej wymianie innych części np pierścień uszczelniający? Chyba, że tych części nie można kupić oddzielnie ? kolego profilaktycznie ,byś za jakiś czas nie musiał znowu rozbierać by wymienić same łożyska
wampir Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 a jakiej marki ? SKF ? Takie? http://allegro.pl/lozysko-kola-skf-tyl-audi-80-100-a4-a6-vw-cady-i1230350615.html Czy oprócz tego jeszcze są potrzebne jakieś elementy ?
wampir Opublikowano 30 Września 2010 Opublikowano 30 Września 2010 Jestem po wymianie wahaczy na MS i zawieszenie pracuje cicho, ale nadal są delikatne drgania przy hamowaniu. Pierwsze chyba wymienię tarcze z tyłu, klocki i łożyska, a jak to nie pomoże to nie wiem co zrobię.
leszekla Opublikowano 2 Października 2010 Opublikowano 2 Października 2010 Sama wymiana tarcz nic nie da. Dokonaj pomiaru „bicia” piast na ich obwodzie. Maksymalne odchylenie nie może przekraczać 0,02 mm. Po zamontowaniu tarcz dokonaj pomiarów bicia tarcz w obwodowych ich częściach. Wartość bicia po wykonaniu pełnego obrotu tarczy nie może przekraczać 0,08 mm. Jeśli wartość ta jest większa, należy spróbować obrócić tarczę względem otworów i ponownie zamontować. Ten pomiar jest najważniejszą czynnością podczas wymiany tarcz i w Polsce nie jest wykonywany.
wampir Opublikowano 3 Października 2010 Opublikowano 3 Października 2010 A jak sie taki pomiar wykonuje ? Można sciągnąć piastę z przodu bez konieczności wymiany łożysk, uszczelek czy innych elementów? Może obrócenie tarczy względem piasty pomoże ?
roberts88 Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 I mnie spotkało to samo tarcze wymieniałem nie dawno z przodu zrobiłem na nich ok 3 tys km i zaczęło drgać przy hamowaniu im szybciej jadę i mocniej wciskam hamulec tym większe są drgania. Jak jadę ok 20 km/h to jak delikatnie nacisnę hamulec to hamuje i puszcza na przemian wniosek jest taki że pokrzywione tarcze i mam pytanko wie może ktoś gdzie w rzeszowie można przetoczyć tarcze ? Bo nowych chyba nie ma sensu kupować.
wampir Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak po przejechaniu ok 1000km raczej emerycko moje ORI tarcze z przodu starły się prawie o 1mm ? Mam założone nowe klocki ATE. Czy to możliwe, że te klocki są takie twarde? Co robić ? Zmienić klocki (qr** kosztowały ponad 200zł )
rosek89 Opublikowano 23 Listopada 2010 Opublikowano 23 Listopada 2010 u mnie jest podobny objaw. też pewnie będą tarcze do wymiany. ale to trzeba sprawdzic bo "na oko" to ludzie umeraja.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się