Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP brembo 6 tłok 18z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam grupę. 

Mam pytanie odnośnie tarcz. 

Planuje założyć zestaw 6 tłok z porsche 18z na 345 tarczy z ml. 

I pytanie jakie tarcze wrzucić? Zwykle gładkie czy nawiercane, bądź nacinane? 

I czy zakladac przewody w stalowym oplocie czy bez sens?

Opublikowano

oplot zawsze na plus. A co do tarcz to ja osobiscie zakladam wszystkim Rotinger HP/Zimmerman, a jak jest budzet to EBC

Opublikowano
22 minuty temu, Skowron0909 napisał:

I czy zakladac przewody w stalowym oplocie czy bez sens?

Przewody warto zmienić na oplot.

Przy gładkich odpada problem z pękaniem z powodu otworów (nawierceń). 

Na pewno @Dev będzie miał coś do dodania w tym zakresie. 

Opublikowano

Odpuść sobie ten shit

Opublikowano
9 godzin temu, DivaynEays napisał:

oplot zawsze na plus. A co do tarcz to ja osobiscie zakladam wszystkim Rotinger HP/Zimmerman, a jak jest budzet to EBC

Zakładać gładkie czy nawierty bądź te nacinane? 

Druga sprawa śruby montazowe z tulejkami. Skad można nabyć? U sida na stronie są ale nie dostępne. Ma ktoś może jakiś namiar? 

Opublikowano
9 godzin temu, george napisał:

Przewody warto zmienić na oplot.

Przy gładkich odpada problem z pękaniem z powodu otworów (nawierceń). 

Na pewno @Dev będzie miał coś do dodania w tym zakresie. 

Mało przekonany jestem do tych nacinanych czy nawiercanych. Nacinane ponoć dobrze skubia klocki a znowu nawierty podobno się zapychaja. I sam już nie wiem czy zarzucić poprostu gładkie i tyle 

Opublikowano

Czytasz czasami co się do Ciebie pisze ?

Patrząc na to jak zabierasz się od d...y strony do tej roboty to jestes na najlepszej drodze żeby zrobić sobie krzywdę, albo jeszcze gorzej, komuś.

Od czego chcesz dać tarcze ? Jak  chcesz ją odpowiednio przygotować do montażu ?

Jak przygotować śruby ? I w ogole wybij sobie ze łba oplot do tych zacisków. 

¹

Widze ze jesteś kolejnym który kupił to g...o i dopiero teraz zastanawia się jak  "upchnąć" je do swojego grata.  

Mądrzejszym wyjściem jest 4tłok Brembo z Q5/C7, choć tam też trzeba trochę pomyśleć .

Opublikowano
4 godziny temu, Skowron0909 napisał:

Mało przekonany jestem do tych nacinanych czy nawiercanych. Nacinane ponoć dobrze skubia klocki a znowu nawierty podobno się zapychaja. I sam już nie wiem czy zarzucić poprostu gładkie i tyle 

Daj gładkie i po problemie.

Zamierasz upalać, że potrzebujesz taki hebel?

320/288 lub 345/300 daje sobie dobrze radę w cywilnych zastosowaniach.

Opublikowano (edytowane)

Pakuj 18z nic lepszego w tej cenie nie znajdziesz. Oplot daj z hela od rs4 b7. Deva nie sluchaj bo to baran bez szacunku do innych (patrzac po jego wypowiedziach). Zaciski z q5 slabo hamuja w porownaniu do 18z tylko trzeba czyms wspomoc serwo np pompka vacuum z automatu

Edytowane przez Kangar0
Opublikowano

Tomaszu Pan do Ciebie:facepalm:ZR18 to rzeźba w każdym Audi. Są znacznie lepsze rozwiązania w zasadzie P&P. Może trochę droższe ale na pewno równie skuteczne i bez obróbki:thumbup1:

Opublikowano

A co tam jest do rzezbienia? Tarcze roztoczyc o 1mm…. Jak kogos to przerasta to faktycznie lepiej dac sobie spokoj i jezdzic na seryjnych zaciskach od roweru.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, Wandej napisał:

Tomaszu Pan do Ciebie:facepalm:

Kwinto ... kto to jest ?

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Postanowiłem się udzielić w temacie, bo sam jestem właśnie na finiszu kompletowania takiego zestawu, a szkoda mi się zrobiło autora po tym jak dostał zjeby, że ch**a się zna. Ludzie chyba po to zadaje pytanie żeby właśnie wiedzę zdobyć. Jeśli chodzi o swap na 18z to tutaj jest to fajnie opisane:
https://matteasom.com/auto/2018/brembo-18z-brakes-on-audi-a4-s4-rs4/ 
Co do śrub sam natknąłem się na problem braku dostępności i zacząłem kombinować sam. Jeśli chodzi o śruby udało mi się znaleźć 2 rozwiązana. Śruba od VAG o numerze N91084901, albo z pod tego linku https://aparts.pl/sruba-m14x1-5-55mm-klasa-10-9-dt-spare-parts-4-40353--dt4,940353 obie trzeba będzie skrócić o kilka mm. Jeśli chodzi o nakrętki to moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem będą nakrętki samohamowne z kołnierzem M14x1.5 norma DIN 6927 no i oczywiście klasa 10. A tulejki można dorobić z rury https://allegro.pl/oferta/rura-nierdzewna-16x1-dl-500mm-aisi-304-surowa-9819313628?fromVariant=11183318777
Jeszcze jedna ważna sprawa, polecam upewnić się czy zaciski wejdą ci w felgi.
Jeśli chodzi o tarcze to postawiłem na Rotingery GT, ale jeszcze nie założyłem, więc nie wiem jak się będą sprawować.

Jakbyś miał jakieś pytania wal śmiało chętnie pomogę.

 

 

Edytowane przez Panewa
Opublikowano

Jeszcze pytanie do Deva, możesz rozwinąć myśl o wybijaniu sobie ze łba oplotu do tych zacisków ?

Opublikowano (edytowane)

Róbcie, zakładajcie, jeździjcie, cieszcie się z hamulców. 

Skoro jest to taki zayebisty swap to czemu całe forum na tym nie jeździ, hm ?

Z tego co wiem to kilkunastu jeździło ale nie przypominam sobie żeby ktoś do tego wracał, może ktoś mi to wyjaśni ? 

Może jednak doszli do słusznego wniosku że to jest gniot i lepiej założyć fabryczny zestaw ale z mocniejszego pojazdu ?

Jak mało kto na tym forum (sorry za zarozumiałość) ponadprzeciętnie znam temat układów hamulcowych, przerabiałem setki zestawów w różnych Markach samochodów i co jak co ale pomysł z zaciskami od prosiaka jest chybiony. 

 wady tego zestawu to:

- sposób mocowania do zwrotnicy (śruba + nakretka) nigdzie nie ma czegoś takiego, co generuje spore wibracje podczas hamowania, a to może spowodować odkręcenie Sie srub.

- tarcza od innej marki, w nominale już 2 mm za cienka, czyli praktycznie zużyta do tego zacisku, brak odpowiedniej grubości

- problem z montażem czujnika zużycia, brak uchwytu

- problem z przewodem hamulcowym który musi być odpowiedniej długości i prawidłowo poprowadzony aby się nie przecierał, oplot odpada w zupełności, zbyt duże ryzyko "złamania" przewodu.

- ustawienie zacisku względem ruchu tarczy, zacisk jest montowany odwrotnie jak w prosiaku, tłoczki mają w rzędzie narastające średnicę, klocek zużywając się idzie w klin, nie zużywa się równo 

Może i fajnie wygląda ten "klocek" pod felgą ale nie.ma tutaj żadnej większej skuteczności w porównaniu z seryjnymi hamulcami tej wielkości.

 

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 16.03.2022 o 01:25, Kangar0 napisał:

Deva nie sluchaj bo to baran bez szacunku do innych (patrzac po jego wypowiedziach). 

Ładnie zaczynasz karierę na tym forum, w skali którego istnienia jesteś w dosłownym znaczeniu tych słów muchą jednodnodniówką.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
15 godzin temu, Panewa napisał:

Postanowiłem się udzielić w temacie, bo sam jestem właśnie na finiszu kompletowania takiego zestawu, a szkoda mi się zrobiło autora po tym jak dostał zjeby, że ch**a się zna. Ludzie chyba po to zadaje pytanie żeby właśnie wiedzę zdobyć. Jeśli chodzi o swap na 18z to tutaj jest to fajnie opisane:
https://matteasom.com/auto/2018/brembo-18z-brakes-on-audi-a4-s4-rs4/ 
Co do śrub sam natknąłem się na problem braku dostępności i zacząłem kombinować sam. Jeśli chodzi o śruby udało mi się znaleźć 2 rozwiązana. Śruba od VAG o numerze N91084901, albo z pod tego linku https://aparts.pl/sruba-m14x1-5-55mm-klasa-10-9-dt-spare-parts-4-40353--dt4,940353 obie trzeba będzie skrócić o kilka mm. Jeśli chodzi o nakrętki to moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem będą nakrętki samohamowne z kołnierzem M14x1.5 norma DIN 6927 no i oczywiście klasa 10. A tulejki można dorobić z rury https://allegro.pl/oferta/rura-nierdzewna-16x1-dl-500mm-aisi-304-surowa-9819313628?fromVariant=11183318777
Jeszcze jedna ważna sprawa, polecam upewnić się czy zaciski wejdą ci w felgi.
Jeśli chodzi o tarcze to postawiłem na Rotingery GT, ale jeszcze nie założyłem, więc nie wiem jak się będą sprawować.

Jakbyś miał jakieś pytania wal śmiało chętnie pomogę.

 

 

Panowie dzięki wielkie za każda odpowiedz. Zestaw skompletowalem i mam zamiar dziś zakładać. Nie jestem taki tępy, jestem mechanikiem z doświadczeniem więc wiem co z czym się je. Poprostu nie zaladalem zacisku tego typu do cywilnych aut takich jak np audi. Zakładałem raz do rs4 b5 ale tam były zupełnie inne przeróbki niż w b7.ale myślałem że po to jest to forum żeby sobie pomagać i dzielić się wiedzą. Co po niektórzy poprostu maja się za ważniejszych i odradzają zupełnie wszystkie mody. Ale całej reszcie wielkie dzięki za pomoc w skompletowaniu zestawu. Ręka rękę myje panowie trzymajcie sie siemanko ??

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Tutaj chodzi o bezpieczeństwo w ruchu drogowym a nie o czyjeś ambicje

Opublikowano

Podpinam się delikatnie a mianowicie mam brembo 17z, orientuje sie ktoś jakie tarcze podchodza pod te zaciski do a4 b7? Cos krąży że 330mm volvo v70r lub ML w164? Ktoś zna temat czy aby napewno?

Opublikowano

Dev bardzo doceniam zaangażowanie i rzeczowną odpowiedź i już śpieszę z odpowiedzią na część z pytań na które jestem w stanie jej odpowiedzieć. Odniosę się tutaj głównie do wad które wymieniłeś:
1. Jak najbardziej ja również nie widziałem systemu, gdzie zacisk jest przykręcany na śrubę z nakrętką, jednakże uważam, że śruba o tych samych parametrach co oryginalna z nakrętką samohamowną godnie zastąpi system Tensilock zastosowany w większości samochodów grupy VAG. Podkreślam, że jest to moja opinia i nie musi być ona słuszna, ale potwierdzają to zestawy śrub do tych zacisków dostępne za granicą.
2. Zbyt cienka tarcza również jest jak najbardziej słusznym argumentem, aczkolwiek (tutaj znów wyrażam swoją opinię) myślę, że te 2 mm różnicy nie spowodują, że nagle tłoczki będą wypadać/przeciekać (lub cokolwiek). Oczywiście jest to czynnik ryzyka, jednakże opierając się na wielu materiałach na ten temat to ma prawo działać.
3. Jeśli chodzi o czujnik zużycia, to można zastosować czujniki z audi q5 które pasują plug and play.
4. Jeśli chodzi o przewody hamulcowe to zastosowania tych od rs4 b7 wydaję się być rozsądnym rozwiązaniem, sprawdzałem w swojej b6 i nie zauważyłem problemu z długością, czy też nadmiernym zaginaniem się przewodu przy maksymalnym skręcie, tutaj jest kwestia mądrego zamocowania przewodu aby nie obcierał o nic.
5. Narastająca średnica tłoczków, wystarczy przykręcić łącznik zacisku z drugiej strony i wszystko będzie zgodnie z zamysłem konstruktorów, 
6. Jeśli chodzi o skuteczność hamowania, to nie jestem w stanie nic powiedzieć na ten temat, postaram się opisać moje doświadczenia wkrótce.

Dev nie chcę, żebyś to odbierał jako atak w twoją stronę, wiem że jesteś doswiadczonym użytkownikiem forum i bardzo doceniam twoje zaangażowanie, wiem że wyżej wymienione argumenty są w większości moją opinią i mam nadzieję, że będę mógł ją w przyszłości potwierdzić własnymi doświadczeniami z tym zestawem hamulcowym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...