Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wypalanie dpf


Stolper

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, sebaa napisał(a):

 

Jak zobaczysz ceny, to przestaniesz się obawiać. I wszelkie zamienniki sobie odpuść. Nie będę się wypowiadał o wszystkich producentach, ale jak poczytać na forach to z zamiennikami od razu są problemy.

?

10.000 zł

dpf.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak 10 000zł, teraz pytanie nie ma dobrego zamiennika? Bo rozmawiałem z kilkoma warsztatami jak jeden mąż przyznaja że metoda hydrokinetyczna nie jest idealna. Cisnienie na siatke rozwala te komórki i też generuje szybko problemy bo szybciej zbiera się tam sadza i gorzej dopala.

 

A jak nie zamiennik to która metoda regeneracji bez degradacji filtra?

Edytowane przez Sowa80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak boisz się takiego czyszczenia, możesz zainwestować w dodatki do paliwa pomagające pozbyć się sadzy i popiołu z filtra DPF, są też preparaty, które aplikuje się bezpośrednio na filtr przez otwór na sondę zaraz przed filtrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Langista napisał(a):

Jak boisz się takiego czyszczenia, możesz zainwestować w dodatki do paliwa pomagające pozbyć się sadzy i popiołu z filtra DPF, są też preparaty, które aplikuje się bezpośrednio na filtr przez otwór na sondę zaraz przed filtrem.

Tego akurat nie polecam bo tylko pogorszysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Tego akurat nie polecam bo tylko pogorszysz.

Właśnie widziałem efekt na YouTube, GaragePoland chyba się nazywa kanał, testował to i nawet przyzwoity wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miałbym cos wlać to myślałem o produkcie od Liquy Moli mam zaufanie do nich. Dodatek do paliwa, ma zadziałać jak FAP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem, praktycznie zerowe efekty (przynajmniej u mnie). Ta sama trasa, praktycznie identyczne warunki, zlogowana w obie strony była i ani spektakularnie nie poprawiał wypalania pasywnego, ani nie zmniejszył produkcji sadzy. Na mieście podobnie. Jedynie zauważyłem tak jakby szybsze nagrzewnie silnika i komputer pokazywał szybciej mniejsze spalanie.

 

6 godzin temu, Langista napisał(a):

pozbyć się sadzy i popiołu z filtra DPF

Niestety, popiół można usunąć tylko fizycznie.

 

3 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

są też preparaty, które aplikuje się bezpośrednio na filtr przez otwór na sondę zaraz przed filtrem.

To już prosta droga do ubicia DPFa. Środki aplikowane bezpośrednio, jakieś wypalanie na obwodnicy i dla pewności wypalanie serwisowe i póxniej pretensje, że nie można wyczyścić nadtopionego wkładu.

 

6 godzin temu, Sowa80 napisał(a):

Bo rozmawiałem z kilkoma warsztatami jak jeden mąż przyznaja że metoda hydrokinetyczna nie jest idealna. Cisnienie na siatke rozwala te komórki i też generuje szybko problemy bo szybciej zbiera się tam sadza i gorzej dopala.

Bo przez takie gadanie, zamiast wyczyścić DPF profilaktycznie, ludzie jeżdżą, aż zaczynają się problemy, a wtedy bardzo często na czyszczenie DPFa jest po prostu za późno. DPF, to nie tylko osobówki a cały transport, rolnictwo czy maszyny i tam z pominięciem januszy biznesu czyszczenie DPFa, to normalna usługa serwisowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, sebaa napisał(a):

Bo przez takie gadanie, zamiast wyczyścić DPF profilaktycznie, ludzie jeżdżą, aż zaczynają się problemy, a wtedy bardzo często na czyszczenie DPFa jest po prostu za późno. 

Bo zawsze znajdzie się jakiś specjalista, co wypisuje na forach, że on ma już 0,25 l i zero problemów i dalej jeździ:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak robić tego hydrokinekta? Pytanie gdzie, bo czytalem ze jakas firma robi to dwa dni zeby dobrze został wysuszony. 

Ewentualnie moze lepiej wypalić go w maszynie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Sowa80 napisał(a):

 

Ewentualnie moze lepiej wypalić go w maszynie?

Popiołu nie da się na popiół wypalić. Dpf należy wyczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy wypalanie co 460-480 km to dobry wynik jak na odcinki 16km i czasem coś dłuższego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg? W jakim stanie jest dpf? Jakie wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 240tyś 

Po pracy wrzucę wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, czareq napisał(a):

Panowie czy wypalanie co 460-480 km to dobry wynik jak na odcinki 16km i czasem coś dłuższego ?

Jeśli soft po Dieselgate to wyniki całkiem przyzwoite jak na ten przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś z was wykonywał już regeneracje w swoich samochodach i może podzielić się które rozwiązanie było dla was najlepsze oraz jakie przebiegi nakręciliście po regeneracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi A4 B8 CJCB 2.0 100KW 2013 z przebiegiem 307 000 km.

 

Mam 0,22 obliczonego popiołu w oleju i nie chce zwlekać z regeneracją DPF. Chciałbym profilaktycznie go wyczyścić. DPF wypala się od 250 do 450 km. W zależności od stylu jazdy zwykle jest to wynik +/- 400km. 

 

Przeczytałem, że potrzebuje obowiązkowo nowego czujnika ciśnień więc taki zamówię w ASO.

 

Chciałbym zapytać

 

1. Która metoda regeneracji (czyszczenia z popiołu) według was jest najskuteczniejsza i najbezpieczniejsza dla filtra DPF.

 

2. W warsztacie musiałbym zaznaczyć konieczność wymienienia czujnika różnicy ciśnień (na nowy który przywiozę),  wyzerowania ilości popiołu, oraz adaptacji czujnika różnicy ciśnień. Sprawdzenia EGR/Czyszczenia. Czy coś jeszcze powinienem wymagać przy pracy?

 

3. Przy okazji wyjmowania DPF chciałbym aby na warsztacie zajrzeli do EGR (wersja z chłodniczką) i jak będzie potrzeba wyczyścili.

Czy przy tej okazji coś powinno być zrobione? Wymiana chłodniczki/uszczelki jakiejś itp? Czy jest sens to ruszać.

 

4. Jakie macie doświadczenia z regeneracją DPF na ile ona wystarcza przy sprawnych podzespołach samochodu dobre korekty wtrysków itp. Robię rocznie około 50 tyś/km i chciałbym aby wystarczyło to na jak najdłuższy czas.

 

5. Czy polecacie jakiś konkretny warsztat w Polsce, który zrobilby taka regeneracje dokladnie? Najlepiej kompleksowo ze sprawdzeniem wtrysków, turba. Czytałem na forum, że filtr powinien być suszony dwa dni przed założeniem. Nie wiem czy to tak istotne bo najbliższy mi warsztat robi wszystko w ciągu jednego dnia.

 

6. Wypalanie pasywne występuje u mnie przy wysokich prędkościach 150 km/h - 200 km/h. (temperatura spalin od 400C i idzie w góre po przejechaniu kilku kilometrów) Czy nie powinno pasywne wypalanie pojawic sie przy stalych predkosciach rzedu 100/110kmh? (temperatura spalin na wejsciu 250-300 stopni ma wtedy)

 

7. Jeżeli okaże się że ceramika/filtr dpf są uszkodzone to w jaki zamiennik celowac? Czy szukac uzywanego orginalu po regeneracji?

 

8. Jeden z warsztatów oferuje mi 6 mc gwarancji po usłudze czyszczenia hydrokinetycznego (sama usluga 950zł) przy doplacie 450zł. Sprawdzenie korekt wtrysków, turba itp. majacych wpływ na powstawanie sadzy. Czy warto taką usługę dobrać. (osobiscie wolabym zeby jakis spec tuner tym sprawdzniem sie zajął).

 

9. Zajrzałem do przepustnicy przed kolektorem ssącym i klapami. Ogólnie była czysta. Były tam minimalne ślady oleju. Czy martwić się o turbo czy jakieś słady oleju mogą tam występowac? Wytarłem to szmatką (za jednym pociągnięciem).

 

Edytowane przez Sowa80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.05.2023 o 05:18, Muskel1 napisał(a):

Popiołu nie da się na popiół wypalić. Dpf należy wyczyścić.

 

 

Ok, czyli w dyspozycji pozostaje mi tylko metoda hydrokinetyczna do wyczyszczenia z popiołu. Czy polecasz tą metodę? Czy jednodniowa usługa będzie odpowiednia, boje się o niedosuszony filtr.  Mam 0.22 (307 000km 2013 rok), a przy 0,175 zdaje sie powinienem obowiązkowo dokonać czyszczenia. Ratuje mnie przebieg autostradowy wiec pewnie masa popiołu może być mniejsza. Nie chcę, żeby turbo oberwało przez niedrożny DPF. Z drugiej strony mam obawy, że po czyszczeniu DPF pojawią się z nim problemy ponieważ usługa czyszczenia w jakiś sposób zostanie wykonana nieprawidłowo. 

 

Oczywiscie gdy zdecudje sie na czyszczenie DPF tak jak pisales w ktoryms watku wymienie czujnik różnicy ciśnień wprost od ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale trochę zbyt emocjonalnie do tego podchodzisz. Metoda hydrodynamiczna nie jest idealna, ale po prostu nie ma innej sensownej. Popiół trzeba usunąć fizycznie i trzeba użyć do tego jakiegoś medium. Kolejną sprawą jest to, ze każdy DPF jest inny. Różni producenci, różna technologia, w różny sposób eksploatowany, na różnym paliwie, oleju i oddawany do mycia w różnym wieku, stopniu zapełnienia i/lub uszkodzenia. To jest nieporównywalne, a ludzie próbują wyciągać z tego wnioski.

 

Daj do wymontowania DPF, trzeba wyjąć EGR, niech lukną na niego przy okazji, jak nie masz błędów, to powinien być OK. Przy okazji niech sprawdzą chłodnice i czy klapka od by-passa spalin co idą na chłodnice działa (lubi się zapiekać). I tyle. Z suszeniem, to i tak jest suszony na maszynie, trwa to skromne kilkadziesiąt minut i w sumie chyba zależy od tego jak zakład się do tego przyłoży. Janusz na tym może przyciąć, bo to w sumie koszty energii, a może kolejny czeka w kolejce na mycie...

 

Masz kasę, kup nowy z ASO. Tyle, że nikt Ci nie da gwarancji, ze za 20 tys nie wysypie CI się wtrysk czy turbo. Gorzej jak turbo puści i olej i nowego DPFa będzie trzeba myć, lub wymieniać. Możesz kupić jakąś sensowną używkę i dać do czyszczenia jak się boisz o swój. Z zamiennikami to już loteria i tu jedynie trzeba szukać takiego, którego ktoś zamontuje i weźmie za niego jakąś sensowną gwarancje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz i podpowiedz o by-passie. 

 

Dorzucam jeszcze scren z VAG DPF:

 

Różnica ciśnień na wolnych obrotach 850 bieg jałowy 6HPA, 2500 obrotów bieg jałowy  16HPA oraz pod 3000 obrotów 23HPA (odcinka w B8 na postoju) bieg jałowy temp silnika około 60 stopni. 

 

Co o tym myslicie? 

 

Bo jezeli mam sprawny DPF to chcialbym maksymalnie w czasie odsunac jego czyszczenie poki jest sprawny. Jednoczesnie nie chce ryzykowac zapchaniem i uszkodzeniem niedoladowanej turbiny przez zapchany filtr. 


Korekty wtryskow jak pasek rozrzadu sprawdzac bede regularnie co 20 000km. Żeby "wyłapać" że coś zaczyna syfić. 

 

Chce podejsc do samochodu i jego podzespolów prewencyjnie i swiadomie.

 

 

signal-2023-05-19-094311_002.png

signal-2023-05-19-094311_003.png

signal-2023-05-19-094311_004.png

Edytowane przez Sowa80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Sowa80 napisał(a):

Czy polecasz tą metodę?

Obecnie nie ma chyba innych metod i wszyscy je stosują. Są firmy, które przed praniem wsadzają dpfy do pieca, aby wypalić dodatkowo przed praniem sadzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...