troleslaw Opublikowano 9 Czerwca 2022 Opublikowano 9 Czerwca 2022 Siema, zaczęło mi coś stukać z prawej strony z przodu. Ale tak od 50km/h w górę, i znika jak wchodzę w łuk albo skręcam. Zawieszenie sztywno, byłem na szarpakach niedawno. Podejrzewam łożysko. Jakieś problemy, uwagi co do wymiany, na coś trzeba zwrócić uwagę, żeby nie spieprzyć? Coś po drodze trzeba też wymienić? No i jakiej firmy. OE- SKF ok 180zł, inne firmy ok 100. Można coś kupić innego czy lepiej skf? Pisze już o łożysku w obudowie.
krzychuG Opublikowano 9 Czerwca 2022 Opublikowano 9 Czerwca 2022 Może podjedź do mechanika na diagnoze.
Langista Opublikowano 9 Czerwca 2022 Opublikowano 9 Czerwca 2022 Może być łożysko lub przegub, Nie masz osłony uwalonej ze smaru? Luz na przegubie sprawdzisz chociażby mając auto na biegu i hamulcu ręcznym, łapiesz za półoś i próbujesz przekręcić w jedną/drugą stronę i wyczuwasz czy są luzy na samym przegubie. Jak przegub to najlepiej LÖBRO / GSP, jak łożysko to najlepiej tylko z SKF.
pila24 Opublikowano 9 Czerwca 2022 Opublikowano 9 Czerwca 2022 Teraz, Langista napisał: jak łożysko to najlepiej tylko z SKF. Mam świeży uraz do SKFa...łożysko z tyłu padło właśnie po 25 tys km.
Langista Opublikowano 9 Czerwca 2022 Opublikowano 9 Czerwca 2022 Chyba miałeś pecha i trafiłeś na chorobę dzisiejszej jakości jak w B5 wymieniałem 5 lat temu, tak jeździ prawdopodobnie do dzisiaj, ale ze mną zrobiło w 2 lata 60k
troleslaw Opublikowano 9 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2022 (edytowane) Może podjedź do mechanika na diagnoze. Nauczyłem się, hehe, że uczenie sie na swoich błędach, jest o ironio tańsze i korzystniejsze, niż korzystanie z usług mechaników samochodowych, u 95% których stosunek jakości wykonanej pracy, do ceny usługi jest grubym nietaktem. Żeby tego sabotażem nie nazwać. A tych 5% uczciwych jest tak dojechanych przez nasze paździerzowe państwo, że na ich usługi mnie po prostu nie stać. Dzięki za podpowiedź jak sprawdzić przegub. Tego nie znałem. Auto będzie na podnośniku w niedziele to sprawdze. Ale osłony były czyste i nic na zakrętach nie zgrzyta, więc pomyślałem że łożysko. Po za tym, od tego jest forum, ludzie z pasją i odrobiną wolnego czasu na odpowiedzi potrzebującym, youtubowi garażowi pasjonaci z całego świata, i tanie chińskie narzędzia. Edytowane 9 Czerwca 2022 przez troleslaw
krzychuG Opublikowano 9 Czerwca 2022 Opublikowano 9 Czerwca 2022 1 minutę temu, troleslaw napisał: pomyślałem że łożysko Możliwe że nie trafnie, ale w takim razie przekonasz się po wymianie czy usterka ustąpi.
troleslaw Opublikowano 9 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2022 Jeszcze posprawdzam, popatrzę, posłucham, ale już się przygotowuje do różnych rozwiązań. Zobaczymy co wyjdzie. Już się nauczyłem, że muszę znać przyczynę, chyba że koszt jest niewielki to i tak wymieniam. Przy 200 złotych do wydania muszę się upewnić, do 100 się długo nie zastanawiam.
troleslaw Opublikowano 12 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2022 (edytowane) Siema, podnośnik był niestety zajęty. Ale podniosłem przód lewarkiem i nakręciłem 3 filmy. Prawy przód, wrzucony bieg - osłony całe, drążek przegubu sztywny tylko koło ma ruch jakieś 5cm - 1 filmik 2 filmik to kręcę kołem i słychać delikatne cykanie, myślałem że tylko z jednej strony, ale podniosłem też lewy przód i jest to samo. Wszystkie osłony drążków są całe. Ze skrzyni? Trzeci filmik to lewy przód i ruch koła mimo biegu 1. Nie wiem czy jest to normalne czy nie. W czasie jazdy ogółnie słychać delikatne śpiewanie i stukot- rytmiczny - i też nie zawsze. Na krótkich odcinkach. Dzisiaj w trasie i po trasie nic nie słychać. Wydawało mi się ze to prawy przód. Jakby to było łożysko prawe, to przy skręcie w prawo powinno się nasilać, a w lewo cichnąć tak to było? Większe siły działają na koło bliższe skrętu - mniejszy promień tak. czy pomieszałem. MOV00019 (video-converter.com).mp4 MOV00020 (video-converter.com).mp4 MOV00024 (video-converter.com).mp4 Edytowane 12 Czerwca 2022 przez troleslaw
Langista Opublikowano 12 Czerwca 2022 Opublikowano 12 Czerwca 2022 Na podnośniku nic nie sprawdzisz, luz na zębatkach w skrzyni będzie zawsze. Auto ma stać na ziemi i się nie ruszać, najlepiej byłoby mieć hamulec z przodu też wciśnięty, inaczej luzu na przegubach nie sprawdzisz. A obciążana jest zawsze oś zewnętrzna skrętu, nie wewnętrzna. Skręcasz w lewo to prawa ma gorzej, w prawo to lewa więcej obciążeń dostaje.
troleslaw Opublikowano 12 Czerwca 2022 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2022 Czyli kanał. Dobra dziękuje.
greg2505 Opublikowano 16 Czerwca 2022 Opublikowano 16 Czerwca 2022 Na filmach wszystko ok,podnieś auto i koło szarpnij do góry ,tak jak byś chciał podrzucić ,u mnie tak zrobiłem i luz był na sworzniu wachacza prostego,tylko cały przód musi być w górze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się