Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi b6 avf tdi quattro sypie błędami.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Do dzis auto jejzdzilo bardzo dobrze. 

Dzis na jednej z glownej ulic w moim mieacie auto zdechlo i kaplica... 

Objawy, zdechlo nie zapalalo, wentylator chlodnicy zacza pracowac na full obrotach na zaplonie. Temperatura na desce 90C. Po 30min jakos odpalilo przejechalrm moze z 5km i znowu to samo. Caly czas check sie swieci od pierwszego zdecjniecia. 

Po diagnostyce komputerowej jest kilka bledow ktore wciagle wracaja. 

Troche dlubalem ale nic nie wskuralem. Czasem da sie wykasowac bedy i jie wracaja, ale gdy rusze wiazka kabli od sterownika to potrafi zgasnac.

Kable przejrzalem wygladaja na cale, wtyczka od sterownika czysta,  jedynie co zauwazylem to moze pasowaloby wymienic przekaznik od pompy paliwa w zbiorniku . Prosze o jakas pomoc... Moze to sterownik pada albo ma zimne luty? Od roku jejzdze i nic sie nie dzialo. Zawsze zero bledow a tu takie cyrki... 

Dodaje zdjecie jakie bledy pokazuje vag

IMG_20220614_180723.jpg

Opublikowano

Rozbierz obudowe ECU pod podszybiem, pewno pływa..

Opublikowano

Sucho, zero wilgoci. Juz wczoraj ecu wyciagalem

Opublikowano

To sprawdź, czy nie masz nigdzie wiązki przetopionej czy przerwanej. Przekaźniki sprawne?

Opublikowano

Dzis ppsprawdzam przy czujnikach kable. 

Przekazniki raczej sprawne. 

Wiazka od komputera do grodzi raczej jest ok bo wczoraj sprawdzalem kazdy kabelek z osobna. 

To wyglada mi na zwarcie do masy i sypie bledami z kilku czujnikow ale nie wiem czy dobrze mysle

Opublikowano

Uwazam ze na 90% cos nie tak jest ze sterownikiem. 

Jak ruszam kostka od sterownika to czasami jest dobrze. 

Rozkrecilem sterownik, rozgrzalem spawarka do plastiku wszystkie piny na plycie co ida do kostki i odziwo wszystko wrocilo do normy, po skasowaniu bledow brak. 

Przejechalem tak 20 moze 30km i juz sie cieszylem ze wszystko ok a tu nagle zdechl... Jak juz zgasnie to nie odpali i znowu sypie bledami. Zeby odpalic i jakos wrocic do domu sciagam wezyk z klapy gaszacej i jakos ledwo ale auto jedzie. 

Po powrocie do domu jeszcze raz rozkrecilem ten sterownik i tym razem wzielem lutownice i kazdy z pojedyncza pin na plytce roztapialem. 

Po tym zabiegu znowu wrocilo wszystko do normy ale juz nie mialem sily jechac patrzec czy to wroci. 

Jutro zrobie test drogowy. 

Mysle ze na 90% sa to zimne luty w kompie ale sam juz nie wiem

Opublikowano

Zamowilem drugi sterownik o tych samych nr, bo przelutowanie wszystkich pinow pomaga ale na bardzo krótko. 

Bede mial jakies problemy z immo? 

Vagiem jak cos immo ogarne? 

Czytalem ze mozna tez przelutowac epprom ze starego, mysle ze umialbym to zrobic tylko ktora to kosc jest wrazie "W"  ? 

Opublikowano (edytowane)

Bedzie problem z immo. Vagiem nic nie zdzialasz. Ale problem raczej nie jest ze sterownikiem.

Sprawdz dokladnie bezpieczniki w puszce ecu- po wyciagnieciu popatrz na ich styki i podmien przekaznik ecu.

1655453026076..thumb.jpg.983425a34de7f303a5fa5c6ba63ca23c.jpg

Mozesz podmienić 4 z 5. 5 jest od rozrusznika wiec jak beda problemy z kreceniem to masz sprawce.

Edytowane przez nadybek
Opublikowano
8 godzin temu, nadybek napisał:

Bedzie problem z immo. Vagiem nic nie zdzialasz. Ale problem raczej nie jest ze sterownikiem.

Sprawdz dokladnie bezpieczniki w puszce ecu- po wyciagnieciu popatrz na ich styki i podmien przekaznik ecu.

1655453026076..thumb.jpg.983425a34de7f303a5fa5c6ba63ca23c.jpg

Mozesz podmienić 4 z 5. 5 jest od rozrusznika wiec jak beda problemy z kreceniem to masz sprawce.

U mnie chyba jest inaczej, wrzucam zdjecia jak jest u mnie, ogolnie przekazniki sprawdzałem i raczej dzialaja, styki wszystkie czyscilem.

 

A ktory u mnie zamienic z ktorym bo nie wiem? 

IMG_20220617_171804.jpg

IMG_20220617_171850.jpg

IMG_20220617_171941.jpg

Opublikowano

Dalej uwazam ze to wina sterownika jest. 

Jak rozkrecilem sterownik i podlaczylem do auta sama ta plytke to dzialal dobrze tylko wtedy jak przeginalem gniazdo do gory, a jak puscilem to sypal bledami.

Na proble wsadziłem kawalek trytytki pod gniazdo komputera a plytke  na ktorej jest przylutowana, w ten sposob zrobiła sie lekka szczelina miedzy gniazdem a plyta. 

Po tym skrecilem sterownik do kupy. 

Efekt jest taki ze wszystko dziala ? zero bledow?. Przejechalem juz tak prawie 60km a samochod juz ze dwie godziny byl uruchomiony i nic sie nie dzieje ?. Ruszam kablami od sterownika i wogole calym sterownikiem i zero bledow. Wczesniej jak juz jakos sie ulozylo ze przez chwile nie sypal bledami to wystarczylo tylko kablami ruszac i odrazu gasl silnik i bledy sie pojawialy. 

Wiec dlatego mysle ze to wina sterownika, moze cos nie laczy, moze cos masuje sie w nim, albo moze jest plytka gdzies peknieta... Nie wiem...

Śmieszne jest to ze jak zwykle wszystko na trytytke ?

Wymienie sterownik i jak nie uda sie mi z immo to go przelutuje i tyle.

Tylko nie wiem ktora to kosc? 

Opublikowano

Problem chyba rozwiazany. 

Wymienilem sterownik silnika (ecu) o takich samych nr. 

Nowy sterownik nie dzialal prawidlowo dopuki nie przelutowalem immo ze starego. 

Jakby ktoś potrzebował wymienić sterownik to stawiam zdjecie co trzeba przelutowac ze starego sterownika do nowego aby dzialalo immo i nie bylo problemu z odpalaniem. 

Ja zrobilem to spawarka do plastiku plus stacja lutownicza i wszystko dziala

IMG_20220619_101918.jpg

IMG_20220619_101936.jpg

Opublikowano

Moze jednak zimne luty w ecu ale to w edc15 raczej sie nie zdarzalo. Oby to bylo to.

Opublikowano

Ten mały przekaźnik w skrzynce ecu od pompy paliwa tez podmień kosztuje parę złotych z Bosha.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...