Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 1.8T BFB Quattro STAGE1


Vacosq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, planuję modernizację w moim A4 B7 1.8T BFB ponieważ po prostu zawsze chciałem to zrobić i jednak stockowe 163 km gdzieś na przestrzeni 3 lat użytkowania przestało mi wystarczać. Wiem, że jest podpięty główny temat w tym dziale na temat IC i można mniej więcej zebrać potrzebne informacje jednak chciałbym to uaktualnić i zwyczajnie dowiedzieć się jakie rozwiązanie byłoby najlepsze odnośnie moich oczekiwań co do upgrade'u. 
Koniecznie chciałbym zachować wszystko w oryginale bez żadnej rzeźby, ucinania uchwytów czy przeróbek, a więc zależy mi na dodatkowym IC, bo jednak jest to wymagane, ale nie zamierzam kupować fmica. I tu rodzi się pytanie, co byłoby lepszym rozwiązaniem jeżeli chodzi o IC, IC z Bexa + kierownica powietrza z 2.0 tfsi czy IC z 2.0? Co podejdzie możliwie jak najlepiej i P&P? Jeżeli chodzi o wtryski to pakować wtryski z Bexa czy Saaba? I czy warto pakować turbo z bexa, hybrydę czy da się spokojnie na taki setupie z turbo od BFB ogarnąć soft na 220+ km? Również na końcu chciałbym wiedzieć czy opłaca się zmieniać wydech końcowy na tego z 2.0 tfsi czy totalnie nic to nie zmieni? 
Chciałbym żeby ktoś wymienił mi co należałoby zakupić szczególnie jeżeli o intercooler i osprzęt ponieważ nie jestem mechanikiem i będę to po prostu komuś zlecał natomiast chciałbym wszystko przygotować i mieć skompletowane. Także proszę o pomoc :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę, wszystkie odpowiedzi praktycznie w pierwszych postach.

 

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podrzucenie tematu, natomiast chciałbym żeby ktoś szerzej wypowiedział się na pytanie, które najbardziej mnie interesowało odnośnie IC. W powyższym temacie jest tylko info o IC z bexa, 0 o osprzęcie i co dokładnie jest potrzebne. Podejrzewam, że gdzieś tam w odpowiedziach ktoś tam to opisał natomiast bardzo tego dużo i chciałbym po prostu żeby ktoś się odniósł do mojego tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt się nie odniesie, bo nie wie w jakiej kondycji masz auto. Ogólnie bez rzeźby nie wyciśniesz 200+ z 163 (teraz pewnie nawet 150 nie ma).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Langista napisał:

Nikt się nie odniesie, bo nie wie w jakiej kondycji masz auto. Ogólnie bez rzeźby nie wyciśniesz 200+ z 163 (teraz pewnie nawet 150 nie ma).

2 lata temu zrobiony cały generalny remont silnika, zregenerowana głowica, nowe uszczelki, śruby, honowanie cylindrów + nowe pierścienie + zregenerowane turbo. Olej wymieniany co 8k km. To tak już ogólnie, ale z tego co wiem, można te 200km zrobić na serii tylko IC nie wyrobi w wyższych temperaturach po prostu, Ja celuję w większe wtryski, ewentualnie K03S + IC z bexa także myślę, że na spokojnie. Po prostu chciałbym wiedzieć co oprócz IC i kierownicy będzie potrzebne tzn chodzi mi o nr seryjne węży, jakie zaciski do tego intercoolera także jeżeli ktoś to ogarnia to prosiłbym o wypowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz mieć 220+KM to tylko hybryda, wtryski z s3 albo saaba, ewentualnie bosch 430. O dołożeniu ic z bexa masz oddzielny temat gdzie jest wszystko opisane i podane na tacy więc wysil trochę dupsko i poczytaj. Są do kupienia całe używane zestawy z bexa ale w chorych pieniądzach wg mnie i co raz mniej tego. Poza tym w quattro powyżej pewnego momentu obrotowego będziesz mieć drgania i trzeba się wtedy zająć sprzęgłem i zrobić miks różnych części. Pomijając sprzęgło to szykuj lekko 4-5 koła na wszystko.

Na turbinie z bexa 220 to max, są wyniki rzędu 230 ale to wyjątki i pracuje to na 100% możliwości cały czas.

 

 

 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, przem8 napisał:

Jak chcesz mieć 220+KM to tylko hybryda, wtryski z s3 albo saaba, ewentualnie bosch 430. O dołożeniu ic z bexa masz oddzielny temat gdzie jest wszystko opisane i podane na tacy więc wysil trochę dupsko i poczytaj. Są do kupienia całe używane zestawy z bexa ale w chorych pieniądzach wg mnie i co raz mniej tego. Poza tym w quattro powyżej pewnego momentu obrotowego będziesz mieć drgania i trzeba się wtedy zająć sprzęgłem i zrobić miks różnych części. Pomijając sprzęgło to szykuj lekko 4-5 koła na wszystko.

Na turbinie z bexa 220 to max, są wyniki rzędu 230 ale to wyjątki i pracuje to na 100% możliwości cały czas.

 

 

 

Myślałem dokładnie o mocy 230Km, w większą nie celuję. No tak, czytam cały czas, po prostu przy okazji założyłem temat, żeby odświeżyć wątek więc Ty "trochę wysil dupsko" i ogarnij coś takiego co nazywa się kulturą, bo po to jest te forum żeby zakładać również nowe tematy,  a nie wracać ciągle do tych starych i czytać 20 stron odpowiedzi z tematów z 2k14 lub 2k15 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Vacosq napisał:

bo po to jest te forum żeby zakładać również nowe tematy,

Serio?

Można kontynuować w istniejących. To forum jest strasznie pobłażliwe pod względem nowych tematów, uwierz że na innych podobnych już dawno temat byłby w koszu.

10KM nie robi różnicy więc czy wyjdzie 220 czy 230 to bez znaczenia, a quattro strasznie zabija osiągi.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, przem8 napisał:

Serio?

Można kontynuować w istniejących. To forum jest strasznie pobłażliwe pod względem nowych tematów, uwierz że na innych podobnych już dawno temat byłby w koszu.

10KM nie robi różnicy więc czy wyjdzie 220 czy 230 to bez znaczenia, a quattro strasznie zabija osiągi.

No, ale jesteśmy na tym forum także nie ma co porównywać tego do innych :) Też tak uważam, ten + jednak nie ma żadnego znaczenia także jak będzie przynajmniej te 210 to i tak świetnie moim zdaniem. Wspomniałeś o gotowych setupach od BEX'a, możesz coś podlinkować? Tak czy inaczej dziękuję, że mniej więcej rzuciłeś jakieś info w tym temacie, zawsze się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz sobie na portalach ogloszeniowych prawy ic bex. Ludzie sprzedają kompletne swapy po 700-800 zl albo szukaj anglika z bexem pod maską na części. Może jeszcze ma kompletny ic. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze kupisz na allegro. Oczywiście najtaniej używane ale to loteria czy sprawne czy sprzedający ściemnia. Do 210KM stykną takie z BEX.

Turbina - wyciągasz swoją i wysyłasz do Białegostoku do Geremi VAG Garage z karteczką w środku, żeby przerobił na hybrydę. Oddzwoni i ci powie czy się turbina nadaje czy nie.

Zamiast dokładać drugi SMIC możesz kupić FMIC - na przykład na fmic.pl Tam też znajdziesz na przykład sztywny TIP jeśli będziesz chciał.

Potrzebujesz też downpipe zamiast katalizatora (katalizator sprzedasz na skupie złomu za 200-300zł więc wymiana praktycznie darmowa) - kiedyś byli tutaj forumowicze, którzy downpipe'y robili, dzisiaj nie wiem nikogo nie polecę...

Sprzęgło z dwumasą jak masz w dobrym stanie to wytrzyma seryjne - jak nie to wrzucasz zestaw do 1.9tdi --> jest tu gdzieś na forum to opisane.

I na koniec hamulce, bo jak już się chcesz szybko rozpędzać to warto skutecznie hamować...

Edytowane przez Unf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Vacosq napisał:

No tak, czytam cały czas, po prostu przy okazji założyłem temat, żeby odświeżyć wątek więc Ty "trochę wysil dupsko" i ogarnij coś takiego co nazywa się kulturą, bo po to jest te forum żeby zakładać również nowe tematy,  a nie wracać ciągle do tych starych i czytać 20 stron odpowiedzi z tematów z 2k14 lub 2k15 :)

Mylisz się, tak samo jak i wiele innych nowych bądź mniej aktywnych użytkowników, którzy myślą, że nowy temat zostanie potraktowany z większym priorytetem, otóż nie, nie będzie, będzie wręcz przeciwnie bo takich tematów jest masa. Kilku chłopa się wysiliło i napisało poradniki aby nie powstawało setki nowych wątków na to samo pytanie. W tych poradnikach ludzie właśnie takie pytania już zadawali i otrzymali odpowiedź od ich założycieli, wiele innych osób też się wypowiedziało, które tak jak Ty ogarnęły temat na swój sposób.

Ty pisząc temat w już aktywnym wątku, w którym wiele osób wzięło już udział, spowodujesz powiadomienie u każdego, który w danym temacie sie wypowiedział (często na email, o ile nie wyciszył tematu z powiadomień). Tworząc nowy temat masz praktycznie zerowy 'zasięg' a użytkownicy o sporej wiedzy w tym temacie zwyczajnie olewają nowe, powielające się tematy, bo ileż można na to samo pytanie komuś odpisywać?

Spójrz na to tak : przewertujesz kilkadziesiąt stron i dowiesz się wielu zagadnień, utrwalisz wiedzę i będziesz w stanie wytłumaczyć mechanikowi co i jak ma zrobić, o ile sam nie stwierdzisz, że dasz radę samemu to zrobić. Założysz nowy wątek i nawet jak ktoś da Ci rozwiązanie, to nie będziesz miał zielonego pojęcia co z czym się je, przedstawisz takie info mechanikowi i o ile któryś podejmie sie tak ambitnego tematu nie mając w tym doświadczenia, skasuje ogromną kasę za poświęcony temu czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 220 potrzebujesz zmienic turbo (nie ma sensu wyjeba k03s kupowac, po prostu idz w hybryde), drugi IC p&p bedzie tylko z bexa, przy 2.0tfsi trzeba troche poprawic rury + dorobic wejscie na DV, do tego wtryski 360-380cc(saab badz s3).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2022 o 17:02, Unf napisał:

(katalizator sprzedasz na skupie złomu za 200-300zł więc wymiana praktycznie darmowa)

ostatnio to było bardziej 700-800 :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem BFB zrobione na 212 KM i 324 NM na seryjnym turbo. Włożyłem tylko wtryski z BEX-a, downpipe i prawy IC  z BEXa. Na tym setupie zrobiłem ponad 60 tys km - bezawaryjnie - teraz nowy właściciel cieszy się autem - był u mnie z miesiąc temu i pyknął kolejne 10 tys km.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odświeżę trochę temat z racji tego, że skompletowałem już większość rzeczy oprócz sprzęgła, downpipe oraz tipa. 
Finalny setup w tej chwili wygląda następująco:

Turbo K03 hybryda od Geremiego (z zapasem do 250km), które przyjdzie na dniach
Wtryski od BAM'a 380cc (S3)
2 IC z BEX'a - szczelny i w idealnym stanie. 

Jako, że przejrzałem już tematy, które były poruszane na tym forum odnośnie sprzęgła do bfb z awx'a obawiam się, że skoro to nie jest ośka tylko quattro przy większej dawce nm sprzęgło nie wytrzyma bądź auto będzie miało drgania poniżej 3k rpm. 

Wstępnie opierając się na wiedzy zdobytej na tym forum i fakcie iż do quattro tarcza sprzęgła musi być z bfb (ta ze sprężynami) złożyłem taki zestaw dobierając każdą część oddzielnie (wszystkie części dobrane od Luk'a):

LUK 123 0324 11 - tarcza dociskowa sprzęgła (AWX)
LUK 500 1050 10 - łożysko oporowe (AWX)
LUK 323 0645 10 - tarcza sprzęgła (BFB - quattro) 
LUK 415 0231 10 - Koło zamachowe (AWX)
Łącznie PLN - 1920 zł z przesyłkami. 

Pytanie brzmi czy wszystko się zgadza i będzie to pasowało P&P? Tutaj prosiłbym o weryfikację. 

Kolejną rzeczą jest sam fakt opłacalności zakupu tego w tej chwili i nad tym bardzo mocno się zastanawiam ze względu na to, że po prostu totalnie wypłukałem się już z pieniędzy na tę chwilę, bo pomijając koszt turbo, wtrysków oraz 2 ic z całym osprzętem w zeszłym miesiącu zakupiłem komplet 4 opon Michelin Pilot Sport 5 (koszt 2560 zł) + regeneracja felg 18' - wzór RS4 kolejne 2 tysiące oraz przy okazji montażu 2 IC gdzie trzeba było ściągnąć zderzak co ułatwia dostęp do lamp postanowiłem zmienić żarniki w xenonach na OSRAM CGI (500 zł) ze względu na migotanie i ciągłe gaśnięcie na sekundę żarników. 

Łączny koszt tego wszystkiego wyniósł mnie już 8 tysięcy oraz nie wspominam jeszcze o kwocie strojenia auta na koniec. No, ale to nie jest forma narzekania tylko otwarcia dyskusji na temat faktu czy faktycznie teraz warto zmieniać cały zestaw sprzęgła gdy auto ma 180kkm przebiegu, a konkretniej czy w każdym quattro po podniesieniu mocy zaczną się drgania i fabryczne sprzęgło nie wydoli w okolicach 330nm?  

Kolejną kwestią jest pytanie, które mnie nurtuje, a mianowicie pompa sai. Jako, że nie chciałem jej usuwać i chciałem ją zostawić to kompletując 2 ic skompletowałem również orurowanie z bexa wraz z uchwytem do bloku dla tej pompy. Zastanawiam się więc biorąc pod uwagę powyższe fakty i i kwestię finansową czy jeżeli zakładając DP zamiast kata to pompę trzeba wyłączyć w ecu? Jeżeli chciałbym zostawić kata to jakich przyrostów mogę spodziewać się z fabrycznym katem mając zestaw z wtryskami, 2 ic i turbo hybrydą?

Jeżeli chodzi o tipa to warto go w ogóle zmieniać na tego z fmica czy jest to bezsens do mocy maks 240KM?

Prosiłbym o odpowiedź i z góry dziękuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zestaw AWX (tarcza bfb) sprzęgła w 1.8 i jeździ, kupione u @dzik. Sprzęgło możesz zmienić po chipsie, o ile jest i jeszcze trzyma, zależy jak kto jeździł u mnie ori dożyło prawie 300kkm, dwumas jeszcze nieźle się trzymał, ale ze względu na koszt ewentualnego ściągania skrzyni od razu pakowałem AWX.

Co do IC mam w b6 ten z 2.0tfsi, ten z bex niezbyt opłacalny w montażu, montując ten czy ten IC potrzebne mocowanie z bexa do sai i bodajże węże są inne, więc je też need. Sai itp jest do ekologi, montując dp sai stanowi zbędny balast w samochodzie, podobnie z evapem najlepiej pozbyć się tego, jeśli to możliwe. Po demontażu sai nie wyłączając w ecu jest błąd w sterowniku, nie powodujący checka.

 

Dp jak dp, ale jak nie chcesz pchać się narazie w koszty ja bym zostawił kata jak nie jest zapchany, dp nie jest zły ale na przeglądach się czepiają i śmierdzi benzyną na zimnym, lepiej sportowy kat jak pusta rura.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, tass napisał:

Mam zestaw AWX (tarcza bfb) sprzęgła w 1.8 i jeździ, kupione u @dzik. Sprzęgło możesz zmienić po chipsie, o ile jest i jeszcze trzyma, zależy jak kto jeździł u mnie ori dożyło prawie 300kkm, dwumas jeszcze nieźle się trzymał, ale ze względu na koszt ewentualnego ściągania skrzyni od razu pakowałem AWX.

Co do IC mam w b6 ten z 2.0tfsi, ten z bex niezbyt opłacalny w montażu, montując ten czy ten IC potrzebne mocowanie z bexa do sai i bodajże węże są inne, więc je też need. Sai itp jest do ekologi, montując dp sai stanowi zbędny balast w samochodzie, podobnie z evapem najlepiej pozbyć się tego, jeśli to możliwe. Po demontażu sai nie wyłączając w ecu jest błąd w sterowniku, nie powodujący checka.

 

Dp jak dp, ale jak nie chcesz pchać się narazie w koszty ja bym zostawił kata jak nie jest zapchany, dp nie jest zły ale na przeglądach się czepiają i śmierdzi benzyną na zimnym, lepiej sportowy kat jak pusta rura.

 

Cały zestaw z orurowaniem do pompy sai + uchwytem z bexa wraz z IC, uchwytem, kierownicą powietrza siedzi mi już na aucie u mechanika gdzie auto czeka jeszcze na turbo i ewentualne DP do założenia dlatego pytam czy można wyłączyć pompę bez jej zdejmowania. Ten temat całkowicie już ogarnąłem, bo wszystko było ściągane z dawcy Bex'a w naprawdę dobrym stanie bez żadnych pęknięć czy nieszczelności na podstawie schematów. Czy u @dzik taki komplet wychodziłby taniej? Jeżeli tak to wezmę tą wymianę pod uwagę w tej chwili, a co do samego sprzęgła nie zauważyłem objawów żeby się kończyło dlatego zastanawiam się czy nie zejść na minus i to zamontować czy wstrzymać się z tym kilka miesięcy. Kat mocno zaniży przyrost? Na pewno jest sprawny z tego co mi wiadomo. Co do tipa to warto czy niekoniecznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy taniej nie wiem, zapytaj na pw. o wycenę, ja wymieniałem, sprzęgło rok temu. Przy podniesionej mocy sprzęgło może już nie dawać rady, więc wymiana może się okazać potrzebna. Oczywiście, że można wyłączyć sai bez jej zdejmowania, tylko po co jak ją zostawisz kat to nic to nie zmieni prócz dźwięku odkurzacza. Jeśli nie będziesz miał problemów z przeglądem to zastanawiał bym się na wyrzuceniem kata, lub gdy byłby zapchany. Co do Tip to nie wiem czy warto, czy to taka sztuka dla sztuki do takiej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Vacosq napisał:

Witam, odświeżę trochę temat z racji tego, że skompletowałem już większość rzeczy oprócz sprzęgła, downpipe oraz tipa. 
Finalny setup w tej chwili wygląda następująco:

Turbo K03 hybryda od Geremiego (z zapasem do 250km), które przyjdzie na dniach
Wtryski od BAM'a 380cc (S3)
2 IC z BEX'a - szczelny i w idealnym stanie. 

Jako, że przejrzałem już tematy, które były poruszane na tym forum odnośnie sprzęgła do bfb z awx'a obawiam się, że skoro to nie jest ośka tylko quattro przy większej dawce nm sprzęgło nie wytrzyma bądź auto będzie miało drgania poniżej 3k rpm. 

Wstępnie opierając się na wiedzy zdobytej na tym forum i fakcie iż do quattro tarcza sprzęgła musi być z bfb (ta ze sprężynami) złożyłem taki zestaw dobierając każdą część oddzielnie (wszystkie części dobrane od Luk'a):

LUK 123 0324 11 - tarcza dociskowa sprzęgła (AWX)
LUK 500 1050 10 - łożysko oporowe (AWX)
LUK 323 0645 10 - tarcza sprzęgła (BFB - quattro) 
LUK 415 0231 10 - Koło zamachowe (AWX)
Łącznie PLN - 1920 zł z przesyłkami. 

Pytanie brzmi czy wszystko się zgadza i będzie to pasowało P&P? Tutaj prosiłbym o weryfikację. 

Kolejną rzeczą jest sam fakt opłacalności zakupu tego w tej chwili i nad tym bardzo mocno się zastanawiam ze względu na to, że po prostu totalnie wypłukałem się już z pieniędzy na tę chwilę, bo pomijając koszt turbo, wtrysków oraz 2 ic z całym osprzętem w zeszłym miesiącu zakupiłem komplet 4 opon Michelin Pilot Sport 5 (koszt 2560 zł) + regeneracja felg 18' - wzór RS4 kolejne 2 tysiące oraz przy okazji montażu 2 IC gdzie trzeba było ściągnąć zderzak co ułatwia dostęp do lamp postanowiłem zmienić żarniki w xenonach na OSRAM CGI (500 zł) ze względu na migotanie i ciągłe gaśnięcie na sekundę żarników. 

Łączny koszt tego wszystkiego wyniósł mnie już 8 tysięcy oraz nie wspominam jeszcze o kwocie strojenia auta na koniec. No, ale to nie jest forma narzekania tylko otwarcia dyskusji na temat faktu czy faktycznie teraz warto zmieniać cały zestaw sprzęgła gdy auto ma 180kkm przebiegu, a konkretniej czy w każdym quattro po podniesieniu mocy zaczną się drgania i fabryczne sprzęgło nie wydoli w okolicach 330nm?  

Kolejną kwestią jest pytanie, które mnie nurtuje, a mianowicie pompa sai. Jako, że nie chciałem jej usuwać i chciałem ją zostawić to kompletując 2 ic skompletowałem również orurowanie z bexa wraz z uchwytem do bloku dla tej pompy. Zastanawiam się więc biorąc pod uwagę powyższe fakty i i kwestię finansową czy jeżeli zakładając DP zamiast kata to pompę trzeba wyłączyć w ecu? Jeżeli chciałbym zostawić kata to jakich przyrostów mogę spodziewać się z fabrycznym katem mając zestaw z wtryskami, 2 ic i turbo hybrydą?

Jeżeli chodzi o tipa to warto go w ogóle zmieniać na tego z fmica czy jest to bezsens do mocy maks 240KM?

Prosiłbym o odpowiedź i z góry dziękuję. 

1. Zamach zostaw swoj, nie kombinuj, AWX w Q ogarnia 450nm, koszt zestawu wychodzi 750 zl + montaz
2. Wywal SAI niezaleznie od tego czy masz kata czy nie, zbedny luksus, a inwestycje w zestawy z bexa dodatkowo to juz calkiem..
3. sprawny katalizator wiele Ci nie "zabierze" w porowaniu do DP, jesli piec zdrowy to taki zestaw wyda okolice 230km, tutaj seryjny TIP bedzie Cie ograniczac, wypadaloby zainwestowac w sztywny(w cenie TIPa sylikonowego z FMIC kupisz sztywny, wyspawany elegancko, a mozliwe ze i taniej :) ), wtedy mozliwosci setupu rozszerzysz do ok 250km(a w zasadzie fizycznych mozliwosci tej hybrydy, ktora nabyles)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...