Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Temperatury płyny chłodniczego podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jakie macie temperatury płynu chłodzącego podczas jazdy?

Jechałem ostatnio na trasie tak 100-120 km/h fakt, że na zewnątrz było ok 36°C, jazda wiadomo z klimą, trochę korków i temperatura na vagu trzymała się ok 105-108°C, a w pewnym momencie nawet 113°C, na zegarach cały czas 90°C.

Wentylatory sprawne, rok temu wymienione obie chłodnice.

Czy takie temperatury są ok przy tych upałach czy jednak jest to za wysoko. Jeżdżąc cały czas po mieście nie ma problemu, ale za 3 tygodnie trasa 1000km więc jest jeszcze czas żeby coś ogarnąć

Opublikowano

A co pokazuje czujnik na zegarach? Ale odczytany na kompie a nie na zegarach. Ten na zegarach zaokrągla i dopiero jak jest sraczka to wychyla się i alarm zapodaje. 

Oba czujniki powinny pokazywać to samo (wiadomo, to dwa czujniki w jednym).  Miałem tak jak Ty, z tą różnicą że na blacie miałem ok a do ECU zaniżał.

Opublikowano

A widzisz na to nie wpadłem, bo na trasie miałem tylko Torque w telefonie podpięty. Pamiętasz może który to blok pomiarowy?

Ps: w zeszłym roku, miesiąc po wymianie chłodnic podczas wjazdu na górę św Anny na A4 ( wjazd na pełnym gazie, przy zewn temp również ok 30-stu kilku°C) 

Generalnie od tego czasu nic się nie działo i szczerze zapomniałem o tym az do teraz

Opublikowano

Niestety nie pamiętam który to blok pomiarowy.  Czujnik najlepiej po VIN dobrać, bo czasem niby w aukcji pasuje  a potem nawet oryginał pokazuje cuda :)

Opublikowano

A masz jakieś nieszczelnosci w układzie chłodzenia? Jak jak układ nie jest szczelny to ciśnienie w układzie spada a temperatura rośnie. U mnie w zeszłym roku tak było podobnie jak u Ciebie,dodatkowo po postoju jak temperatura silnika spadała to wywalało trochę płynu,znalazłem kilka nieszczelności przy okazji montażu webasto i je usunąłem,od tego czasu temperatury już nie są takie wysokie.

Opublikowano (edytowane)

 

 

Nieszczelności żadnych nie zauważyłem, choć raz na jakiś czas muszę dolać setkę czy dwie. Dziś jeszcze sprawdzałem temperatury Vag-iem i różnica między zegarami, a silnikiem to 2°C więc tutaj jest raczej ok. Płyn chłodniczy bez zanieczyszczeń, nie gazuje przy dodaniu gazu.

Edytowane przez piti82
Opublikowano

Czyli jak musisz dolewać to ubywa gdzieś przez jakąś nie szczelność. Może gdzieś podkapywac na gorący silnik i odrazu odparowuje. 

Opublikowano (edytowane)

No może tak być, choć mam tak od początku jak kupiłem samochód czyli 8 lat i do tej pory nie było takich problemów, a nie dolewam wiecej, a nie są  to wartość rzędu 0.5L na 1000

Edytowane przez piti82
Opublikowano

Tu chodzi bardziej o nieszczelność i utratę ciśnienia, bo to ono wiąże ze sobą słabszy przepływ cieczy i możliwe że pęcherzyki powietrza, które znacząco osłabiają właściwości chłodzące. w V-kach najczęściej wycieki są z tyłu głowic przy magistrali wodnej, rozejrzyj się tam.

Opublikowano

Ok, jak duże nieszczelności są w stanie spowodować  taki wzrost temperatury?

Opublikowano

To może być drobny wyciek, sam pisałeś że to 100-200 ml jednak nie powinno być zupełnie nic.

Opublikowano

Ok, jutro postaram się tam zajrzeć i wrzucić jakieś foto, dzieki

Opublikowano
1 godzinę temu, piti82 napisał:

Ok, jak duże nieszczelności są w stanie spowodować  taki wzrost temperatury?

Nawet takie średnie podbiją temperature o kilka stopni. Wysokie ciśnienie obniża temperaturę wrzenia cieczy 

Opublikowano

Przewertowałem jeszcze forum i okazało się, że kolega Langista może mieć rację, nawet 2 lata temu zapodałem temat odnośnie wymiany magistrali wody, ale niestety umknął mi przez inne ważniejsze sprawy. Jutro posprawdzam w jakim magistrala jest stanie

Opublikowano
W dniu 22.07.2022 o 19:15, Langista napisał:

To może być drobny wyciek, sam pisałeś że to 100-200 ml jednak nie powinno być zupełnie nic.

Chyba miałeś rację, widok pod kolektorem ssącym, niestety żeby zobaczyć magistrale od strony głowic muszę zobaczyć to na kanale...I aż się tego boję

20220723_173618.jpg

Opublikowano

Naprawa będzie tania (o ile nic nie pękło) ale roboty sporo..

Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, Langista napisał:

Naprawa będzie tania (o ile nic nie pękło) ale roboty sporo..

Znalazłem już magistalę  078121071CG za 100zł, ale co do roboty to się domyślam,  nie wiem tylko czy zdążę to zrobić przed wyjazdem

Edytowane przez piti82
Opublikowano
Godzinę temu, piti82 napisał:

Znalazłem już magistalę  078121071CG za 100zł, ale co do roboty to się domyślam,  nie wiem tylko czy zdążę to zrobić przed wyjazdem

Wywalisz przepustnice,dolot do samego filtra,kolektor zwalisz i dostęp będzie. Kup jakieś szpicaki do zaklejonych węży wody bo prędzej je porwiesz niż ruszysz bez odklejania. Możliwe że odmę małą z tyłu połamiesz bo jak jest ori to rozpadnie się w rękach. Uszczelki pod kolektorem też do wymiany,ale są tanie. Dzień roboty wyjdzie jak nic nie bedziesz musiał domawiać.

Opublikowano
2 godziny temu, pila24 napisał:

Wywalisz przepustnice,dolot do samego filtra,kolektor zwalisz i dostęp będzie. Kup jakieś szpicaki do zaklejonych węży wody bo prędzej je porwiesz niż ruszysz bez odklejania. Możliwe że odmę małą z tyłu połamiesz bo jak jest ori to rozpadnie się w rękach. Uszczelki pod kolektorem też do wymiany,ale są tanie. Dzień roboty wyjdzie jak nic nie bedziesz musiał domawiać.

To jeszcze nie jest tragedia, w tygodniu powinienem ogarnąć teile, to zabawę zacznę w weekend...

Opublikowano

Takie uszczelki będę zamawiać, czy to wystarczy czy brać coś jeszcze?

N 90912501 x2

N90380002 x1

N90316801 x1

078 129 717J x2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...