pitib6 Opublikowano 31 Lipca 2022 Opublikowano 31 Lipca 2022 W moim B6 sprężarka klimatyzacji pracuje nawet pomimo włączonego ECON, a po wyłączeniu silnika słychać syczenie w przewodach klimatyzacji, jednakże nic nie wieje zimnym do środka. W dodatku czasem bywa, że rurki klimatyzacji i osuszacz są całe oszronione jak zamrażarka. Ktoś wie o co chodzi?
pila24 Opublikowano 31 Lipca 2022 Opublikowano 31 Lipca 2022 Jeżeli ciągle pracuje to jest możliwe że zawór sterujący wydatkiem kompresora szwankuje,że słychać rozprężanie czynnika po zganieszeniu silnika to norma. Szron na rurkach pod maską to problem z rozprężeniem czynnika,dysza rozprężna do sprawdzenia.
pitib6 Opublikowano 31 Lipca 2022 Autor Opublikowano 31 Lipca 2022 8 godzin temu, pila24 napisał: Jeżeli ciągle pracuje to jest możliwe że zawór sterujący wydatkiem kompresora szwankuje,że słychać rozprężanie czynnika po zganieszeniu silnika to norma. Szron na rurkach pod maską to problem z rozprężeniem czynnika,dysza rozprężna do sprawdzenia. Generalnie wybadałem temat i problem z oszronionymi rurkami pojawia się tylko wtedy kiedy włączam tryb ECON, na włączonej sprężarce rurki są takie jakie być powinny, a w środku wieje szronem. Jeżeli tylko wyłącze klimatyzacje to rurki automatycznie stają sie białe. Wygląda mi to tak, jakby coś nie wyłączało sprężarki ?
pitib6 Opublikowano 31 Lipca 2022 Autor Opublikowano 31 Lipca 2022 Aczkolwiek przychodzi mi do głowy jeszcze jedna rzecz. W moim B6 ze względu na rocznik (2001) były montowane sprężarki z klasycznym sprzęgłem "klikanym" na kole sprężarki. Ja natomiast w ostatnim czasie założyłem sprężarke nowszego typu z zaworem bypass, czy może mieć to jakieś znaczenie w tej sprawie?
pila24 Opublikowano 31 Lipca 2022 Opublikowano 31 Lipca 2022 (edytowane) 3 minuty temu, pitib6 napisał: Ja natomiast w ostatnim czasie założyłem sprężarke nowszego typu z zaworem bypass, czy może mieć to jakieś znaczenie w tej sprawie? A masz numer sprężarki która została zamontowana? Masz zapewne problem ze sterowaniem sprężarką,jakie masz błędy z klimatronika? Edytowane 31 Lipca 2022 przez pila24
pitib6 Opublikowano 31 Lipca 2022 Autor Opublikowano 31 Lipca 2022 3 minuty temu, pila24 napisał: A masz numer sprężarki która została zamontowana? Masz zapewne problem ze sterowaniem sprężarką,jakie masz błędy z klimatronika? Komputer diagnostyczny VSCAN (niczym innym nie dysponuje) nie pokazuje żadnych błędów. Nowa sprężarka to Denso 6SEU12C.
pila24 Opublikowano 31 Lipca 2022 Opublikowano 31 Lipca 2022 6SEU12C ma sprzęgiełko zrywalne i zawór regulujący,kostki normalnie pasowały ze starej do nowej sprężarki? Bo w starej było sterowanie typu 1/0 ,w nowej jest wydatek regulowany natężeniem prądu na zaworze. Możliwe że po wciśnięciu econ teraz jest jakiś niski prąd który wcześniej monitorował obwód sprzęgła elektromagnetycznego a teraz po prostu wysterowuje zawór na jakąś wartość i ciśnienie w układzie nie jest właściwe. Dasz radę sprawdzić odczyty z bloków pomiarowych kilamtornika tym vscanem? Blok 1 i 2. Ciekaw jestem ciśnienia w układzie z włączonym i wyłączonym econ,oraz czy odczyta zapodany prąd sterujący. Jeżeli instalacja jest taka sama jak w młodszych rocznikach to wymiana panelu załatwiła by sprawę. 1
przem8 Opublikowano 31 Lipca 2022 Opublikowano 31 Lipca 2022 Jeśli miałeś wcześniej tradycyjne sprzęgło, a dziwne bo wydawało mi się, że w b6 były tylko te ze sprzęgłem zrywalnym, to możesz mieć takie anomalie.
pitib6 Opublikowano 31 Lipca 2022 Autor Opublikowano 31 Lipca 2022 (edytowane) Obok kompresora klimatyzacji w mojej B6 znajduje sie przekaźnik 4 pinowy. Jeden kabel idzie z akumulatora do plusa jako zasilanie a reszta łączy sie jakoś z oryginalną instalacją klimatyzacji. Czy myślicie że ktoś mógł dołożyć ten przekaźnik do załączania tego sprzęgła elektromagnetycznego którego ponoć w oryginale nie było? Wydaje mi sie że kiedyś gdzieś czytałem o tych sprzęgłach elektromagnetycznych, ale moge sie mylić. edit: przekaźnik jest 5 pinowy, aczkolwiek środkowy pin jest nie podłączony. Edytowane 31 Lipca 2022 przez pitib6
pila24 Opublikowano 31 Lipca 2022 Opublikowano 31 Lipca 2022 25 minut temu, przem8 napisał: Jeśli miałeś wcześniej tradycyjne sprzęgło, a dziwne bo wydawało mi się, że w b6 były tylko te ze sprzęgłem zrywalnym, to możesz mieć takie anomalie. Pierwsze wypusty miały elektromagnetyczne sprzęgła,niestety nie mam schematu by porównać 1
pitib6 Opublikowano 31 Lipca 2022 Autor Opublikowano 31 Lipca 2022 1 godzinę temu, pila24 napisał: 6SEU12C ma sprzęgiełko zrywalne i zawór regulujący,kostki normalnie pasowały ze starej do nowej sprężarki? Bo w starej było sterowanie typu 1/0 ,w nowej jest wydatek regulowany natężeniem prądu na zaworze. Możliwe że po wciśnięciu econ teraz jest jakiś niski prąd który wcześniej monitorował obwód sprzęgła elektromagnetycznego a teraz po prostu wysterowuje zawór na jakąś wartość i ciśnienie w układzie nie jest właściwe. Dasz radę sprawdzić odczyty z bloków pomiarowych kilamtornika tym vscanem? Blok 1 i 2. Ciekaw jestem ciśnienia w układzie z włączonym i wyłączonym econ,oraz czy odczyta zapodany prąd sterujący. Jeżeli instalacja jest taka sama jak w młodszych rocznikach to wymiana panelu załatwiła by sprawę. Kostki były takie same na 2 PINY, ale tak jak wyżej pisałem w instalacje jest tam wpięty jakiś przekaźnik, który nie wiem czy powinien sie tam znajdować.
pitib6 Opublikowano 31 Lipca 2022 Autor Opublikowano 31 Lipca 2022 Chyba że oryginalnie w mojej była kiedyś sprężarka ze sprzęgłem zrywnym, ale ktoś udumał sobie założyć z elektromagnetycznym i dołożył przekaźnik do załączania tego sprzęgła ? Najbardziej teraz pomógł by mi jakiś schemat albo opis oryginalnej instalacji do sprężarki ze sprzęgłem zrywnym.
pila24 Opublikowano 31 Lipca 2022 Opublikowano 31 Lipca 2022 (edytowane) 3 minuty temu, pitib6 napisał: Chyba że oryginalnie w mojej była kiedyś sprężarka ze sprzęgłem zrywnym, ale ktoś udumał sobie założyć z elektromagnetycznym i dołożył przekaźnik do załączania tego sprzęgła ? Najbardziej teraz pomógł by mi jakiś schemat albo opis oryginalnej instalacji do sprężarki ze sprzęgłem zrywnym. Nie powinno być przekaznika,w sprężarkach takich jak Twoja obecna jest kostka 2 pin z sygnałem z panelu i masą jakby ktos mial schemat z elsy z modelu ze sprzęgłem elektromagnetycznym to można było by porównać różnice instalacji Edytowane 31 Lipca 2022 przez pila24 1
pitib6 Opublikowano 31 Lipca 2022 Autor Opublikowano 31 Lipca 2022 12 minut temu, pila24 napisał: Nie powinno być przekaznika,w sprężarkach takich jak Twoja obecna jest kostka 2 pin z sygnałem z panelu i masą jakby ktos mial schemat z elsy z modelu ze sprzęgłem elektromagnetycznym to można było by porównać różnice instalacji W takim razie musze wydupczyć ten przekaźnik i polutować te kable jak bóg przykazał.
pitib6 Opublikowano 1 Sierpnia 2022 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2022 Temat rozwiązany, dzięki wielkie @pila24 Oczywiście rozwiązaniem problemu był ten przekaźnik, którego jakiś polski magik zamontował do tamtej starej sprężarki.
pila24 Opublikowano 1 Sierpnia 2022 Opublikowano 1 Sierpnia 2022 4 godziny temu, pitib6 napisał: Temat rozwiązany, dzięki wielkie @pila24 Oczywiście rozwiązaniem problemu był ten przekaźnik, którego jakiś polski magik zamontował do tamtej starej sprężarki. I spoko,trzeba omijać magików ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się