Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyjąca manualna skrzynia biegów w Audi A4 B8


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez ivan1977,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Łożysko z wewnętrznej strony jest w stanie idealnym.

Jeżeli problem jest powszechny i bardzo dużo użytkowników zgłasza uszkodzenie zewnętrznego łożyska kulowego to raczej upatrywałbym problemu z samym tym łożyskiem. 

Nie wiem z jakich powodów producent zastosował takie łożysko zamiast z obu stron dać łożyska walcowe... 

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Znalazłem jeszcze inny przyrząd do ściągania łożysk wewnętrznych i aby robota poszła szybko i sprawnie to zainwestuje o ile się nada. Screenshot_20250506_135301_com.android.chrome_edit_353688816749675.thumb.jpg.11ebb416c72f2f232327fe41315081c7.jpg

Opublikowano (edytowane)

Tak tylko wspomnę, że nawet jak wybijesz łożysko, upewnij się że będziesz miał warunki aby nowe wprasować jak należy, bez uszkodzenia skrzyni, aluminium młotka nie lubi ?

Edytowane przez Langista
Opublikowano
10 minut temu, Langista napisał(a):

Tak tylko wspomnę, że nawet jak wybijesz łożysko, upewnij się że będziesz miał warunki aby nowe wprasować jak należy, bez uszkodzenia skrzyni, aluminium młotka nie lubi ?

Od znajomego warsztat będę mieć do dyspozycji z prasą hydrauliczną, myślę że faktycznie robota nie powinna być jakaś straszna jedynie właśnie ta bierznia wew. łożyska. 

Są osoby co mówią mi aby nie wymieniać tego wew. łożyska ale po co ryzykować? 

Opublikowano

Bo dużo roboty z tym jest i jak nie huczy a bieżnia jest ok, to te oryginalne długo jeszcze pojeździ.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Langista napisał(a):

Bo dużo roboty z tym jest i jak nie huczy a bieżnia jest ok, to te oryginalne długo jeszcze pojeździ.

No właśnie, skrzynię którą mam w garażu ma większy przebieg i jest głośniejsza od tej co mam założoną na aucie,łożysko kulowe wiadomo w jakim jest stanie ale łożysko igielkowe te wew. i bierznia są w stanie bdb. 

Może faktycznie wymienię tylko to kulowe a te drugie zostawię oczywiście pierw sprawdzę jego stan? 

Edytowane przez harychorzow84
Opublikowano

No, dobrego nie ma co wymieniać bo może być, że przy wymianie coś uszkodzisz i będzie jeszcze gorzej jak było.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 24.04.2025 o 13:01, Langista napisał(a):

Ewidentnie jakiś syf się dostał do skrzyni, bo widać że przegrzania nie było a coś wygryzło materiał, jak wyglądały kulki? Przejrzyj dla pewności resztę łożysk, czy czasem nie ma tam tego samego.

Nic się nie dostało tak to wygląda bieżnia i kulki normalnie zeżarte to łożysko kulkowe po prostu nie daje rady kilki pękają a raczej zaczynają się obłupywać niszcząc bieżnię w sumie wygląda to tak w każdym przypadku niestety nie zrobiłem zdjęcia kulek ale wyglądało to jak by były zbudowane z kilku warstw i dosłownie te warstwy się obłupywały  spójrz na zdjęcie bieżni w moim 1 poście wygląda to identycznie 

Edytowane przez ivan1977
Opublikowano
W dniu 6.05.2025 o 20:31, harychorzow84 napisał(a):

No właśnie, skrzynię którą mam w garażu ma większy przebieg i jest głośniejsza od tej co mam założoną na aucie,łożysko kulowe wiadomo w jakim jest stanie ale łożysko igielkowe te wew. i bierznia są w stanie bdb. 

Może faktycznie wymienię tylko to kulowe a te drugie zostawię oczywiście pierw sprawdzę jego stan? 

Jeżeli stan wew. łożyska jest ok to wymienić tylko kulkowe tylne łożysko u mnie było w stanie idealnym choć i tak zostało wymienione problemem jest łożysko kulkowe którego uszkodzenie objawia się wyciem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...