Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A6 C7 Avant - Rodzinny białas - 3.0 TFSI (CGWB)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć wszystkim :),

po 2.5 roku przerwy od Audi (tu wątek o poprzednim B8 Allroadzie: link), musiałem ponownie dokupić drugie auto, bardziej rodzinne - szukałem A6 Avant / A6 Allroad albo A7 i po oglądanych kilku sztukach A7, wybór padł na A6 Avant, które przedstawiam w tym wątku.

 

Historia samochodu:

Zakupiony w Audi Rowiński-Wajdemajer Warszawa w 11/2011 r., praktycznie pełna historia serwisowa w ASO. Jestem trzecim właścicielem, przebieg w momencie zakupu 169 697 km. Samochód bez dużych przygód - jedynie przytarcie w barierkę na autostradzie, całość naprawiana w ASO Audi na oryginalnych częściach, bez żadnych aktywacji poduszek itp.

 

Podstawowe dane samochodu:

Silnik 3.0 TFSI CGWB (299 KM)

Skrzynia automatyczna S-Tronic

Kolor: Ibis White

Wnętrze: Velvet Beige/Moor Brown

 

Felgi:

18" OEM Audi

 

Z ciekawszego wyposażenia:

Soft close (dociągi drzwi)

Head-up display

Night vision

ACC Aktywny tempomat

Czterostrefowa klimatyzacja

Podgrzewane i wentylowane fotele skórzane z pełną regulacją elektryczną i pamięcią (masaży brak) - dociąga pasy itd.

Szerokokątne kamery parkowania przód i tył

Światła adaptacyjne

Zmieniarka CD / Nawigacja / DVD

Xenon Plus / LED z tyłu

Audi Pre Sens Plus

Ambilight

Szyby akustyczne/termiczne

Key-less (dezaktywowany)

 

Plany:

Samochód kupiłem poniżej ceny rynkowej z uwagi na problemy z:

  • S-Tronic - pomimo naprawianej całej mechatroniki w ASO przy przebiegu 123 tys. km. obecnie samochód na biegu wstecznym i przy jeździe do przodu 'bez gazu' wpada w wibracje. Wymieniano poduszki pod silnikiem, weryfikowano inne elementy i jest podejrzenie skrzyni. Na połowę października jestem umówiony w ZF-Tronic pod Poznaniem na weryfikację i naprawę,
  • Przy przeglądzie przedzakupowym komputer diagnostyczny pokazał błędy wydajności układów katalizatorów.

 

W pierwszej kolejności (oprócz typowego przeglądu z wymianą oleju/filtrów) zajmuje się powyższymi tematami, a na przyszłość:

  • zmiana felg na 19 lub 20" na lato,
  • Apple Car Play,
  • (może) wymiana kierownicy na trójramienną z łopatkami,
  • (może) program u Gregor10.

 

Generalnie A6tką głównie będzie jeździć żona z córkami, także nie chcę przesadzać w inwestycjach - ma to być fajne, cichociemne daily.

 

Na start kilka jedno zdjęcie z trasy, z czasem uzupełnię resztę :) 

 

Jak ktoś ma ochotę podpowiedzieć to będę wdzięczny za info:

1. Co może być z tą skrzynią? Sprzęgła?

2. Co to może być z katalizatorami? Sam komputer pokładowy nie pokazuje żadnych błędów.

3. Jaki olej wlać? Zamierzam wymieniać co 12 tys. km. 

4. Czy jest sens profilaktycznie robić tutaj łańcuch rozrządu?

 

Pozdrawiam,

Kuba

 

 

 

IMG_9802.jpg

Edytowane przez jnow
Opublikowano (edytowane)

Miałem poliftowe 3.0 TFSI, sprzedałem przy 180 tys km. Błędy katów miałem od samego początku i podejrzewam, że pierwszy właściciel też z tym jeździł (od czasu do czasu pojawiał sie check engine i sam znikał po 1-2 dniach). Po sprzedaży kolejny właściciel robił kompletny remont silnika, bo zaczynał brać olej. Okazało się, że standardowo pierścienie tłokowe do wymiany, rozrządu nie było słychać, ale był już mocno rozciągnięty i trzeba było też wymienić. W skrzyni wymieniałem dwumas jakoś po 160 tys km, było czuć lekkie drżenie przy normalnym przyspieszaniu i było go słychać przy gaszeniu silnika (reszta skrzyni nie ruszana). Sprawdz też szczelność kloszy przednich lamp, bo w moim przypadku wymieniałem po zakupie, a po 3 latach znowu lampy parowały.

Edytowane przez ja456
Opublikowano

Dzięki @ja456za komentarz - wszystkie te bolączki tego auta/silnika były mi znane wcześniej, także celowo kupiłem egzemplarz, gdzie np. S-Tronic jest już do zrobienia. Dzięki temu mogę sam zdecydować, gdzie wykonać daną naprawę i zrobić to porządnie.

 

Na start robię serwis olejowy, wybiorę zgodnie z sugestią @DevMillersa EE Performance 5W40. Termin na serwis skrzyni też już umówiony - 18/10/2022, dam znać po.

Opublikowano
3 godziny temu, jnow napisał:

Dzięki @ja456za komentarz - wszystkie te bolączki tego auta/silnika były mi znane wcześniej, także celowo kupiłem egzemplarz, gdzie np. S-Tronic jest już do zrobienia. Dzięki temu mogę sam zdecydować, gdzie wykonać daną naprawę i zrobić to porządnie.

 

Na start robię serwis olejowy, wybiorę zgodnie z sugestią @DevMillersa EE Performance 5W40. Termin na serwis skrzyni też już umówiony - 18/10/2022, dam znać po.

 

Robisz kompletny remont skrzyni czy część? Zdradzisz koszt remontu po wszystkim?

Też będę robił skrzynie, ale za miesiąc tyle, że w 3.0 TDI. Komplet + dwumas z tym, że u mnie już 277 tys km. ?

Opublikowano

@Gremlin0209, zrobię taki zakres jaki stwierdzi serwis - ma bardzo dobre opinie, więc będę specjalnie jechał z Gdańska do Poznania.


U mnie kompletna mechatronika była wymieniana w ASO Audi 3 lata temu przy przebiegu 123 tys. km (czyli 47 tys. km temu), więc jestem ciekaw czy ten element też będzie wymagał interwencji. Swoją drogą, za tą wymianę 3 lata temu, poprzedni właściciel zapłacił około 10 tys. zł brutto, mam fakturę.

 

Oczywiście dam znać jak to wyjdzie kosztowo i jaki zakres, dla potomnych :thumbup1:

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tego Key-less sam deaktywowałeś?

Opublikowano

@H4mm3R, nie, poprzedni właściciel - ponoć jego koledze ukradli gotówkę, którą woził z firmy, wykorzystując jakoś key-less i on prewencyjnie to wyłączył, przy okazji wyłączając start-stop.

Żona chce żebym key-less przywrócił, myślicie, że to faktycznie zwiększa ryzyko kradzieży auta / dostania się do auta?

Opublikowano (edytowane)

Rozglądam się w temacie katalizatorów o których wspominałem w pierwszym poście. Z tego co widzę, najlepszą opcją jest wymiana na downpipe z sportowymi katalizatorami, które są zamontowane w innym miejscu niż oryginalnie - dzięki temu się tak nie grzeją i są bardziej wytrzymałe. 

 

Przy tym wszystkim zależy mi jednak na tym żeby auto nadal było ciche i cywilne. Jakieś pomysły? Jakie firmy polecacie? Na ten moment zebrałem informacje o:

1. MG Motorsport (polecane)

2. BAQ Garage (różne opinie)

3. Bizon Garage (nie widziałem opinii nt. rozwiązania w 3.0 TFSI)

4. Papu Garage (jw.)

 

Coś jeszcze? Będę wdzięczny za rady.

Edytowane przez jnow
Opublikowano

MG najwyższa półka jeśli chodzi o jakość, obsługę i efekt akustyczny. Sam posiadam od nich wydech a i znam kilka osób które tam robiły.  Wszyscy 100% zadowolenia. Jakieś milteki itp. nie mają podejścia do MG.

Opublikowano

@kamelus_dzięki, cenowo też nie ma praktycznie różnicy vs. BAQ, tylko ja się zastanawiam, która konfiguracja będzie najcichsza, cena jest tutaj drugorzędną kwestią - nie mogę z tego auta zrobić kolejnego strzelającego samochodu, bo mnie pogonią z domu :) Wiesz może jak to brzmi na takim downpipe z sportowymi katami, ale z pozostałą częścią wydechu seryjną?

Opublikowano
5 minut temu, jnow napisał:

@kamelus_dzięki, cenowo też nie ma praktycznie różnicy vs. BAQ, tylko ja się zastanawiam, która konfiguracja będzie najcichsza, cena jest tutaj drugorzędną kwestią - nie mogę z tego auta zrobić kolejnego strzelającego samochodu, bo mnie pogonią z domu :) Wiesz może jak to brzmi na takim downpipe z sportowymi katami, ale z pozostałą częścią wydechu seryjną?

Zadzwoń  lub najlepiej do nich podjedź i pogadaj. Powiedz czego oczekujesz a oni Ci powiedzą jakie są możliwości i efekty przy twoim silniku. Dla mnie też numerem jeden było żeby dało się tym normalnie jeździć ale równocześnie fajnie brzmiało. Miałem auto na gwaranci dlatego miałem robić tylko cat back ale doradzili mi żebym jeszcze dołożył frontpipe bo znacznie poprawia brzmienie a nie jest uciążliwy w codziennym użytkowaniu. Tak też zrobiłem i efekt przeszedł moje oczekiwania. Bardzo ładne brzmienie (kilka razy mnie już ktoś zaczepił żeby zapytać co to za wydech bo świetnie brzmi) i nie ma w ogóle efektu rezonowania. Z prędkościami 140-180 km/h można pojechać niemal jak serią. Jest tam zastosowany jakiś układ zmiennego ciśnienia (bez klap) i jak zaczynasz go cisnąć robi się przyjemnie głośny ale tak naprawdę w punkt bez przesady. A jak jedziesz spokojnie to w kabinie jest niemal seria z delikatnym pomrukiem ale nie buczeniem. Powiedzieli mi też że biorąc pod uwagę moje oczekiwania gdybym chciał dołożyć kiedyś downpipe i sportowe katy to obowiązkowo klapy w wydech bo inaczej wydech stanie się uciążliwy na dłuższą metę. 

Jeśli masz możliwość najlepiej sobie do nich podjedź tak jak ja to zrobiłem i  pogadaj bo mailuje się z nimi słabo a na żywo rozmowa jest mega merytoryczna.

Opublikowano

Thnx, problem jest właśnie taki, że mam do nich kawał drogi (jestem z Gdańska), ale może faktycznie chociaż spróbuję telefonicznie, bo kontakt mailowy, tak jak mówisz, dość lakoniczny.

Opublikowano

Jeśli bierzesz pod uwagę tylko przeróbkę dp,front pipe to wielkiej różnicy między firmami nie będzie bo chyba wszyscy robią na katach awg polonez. Do MG z tego co pamiętam a się nie zmieniło to nie musisz jechać fizycznie autem, demontujesz i wysyłasz do nich wydech a odeślą Ci odwzorowany w BAQ może być podobnie.

 

Opublikowano

@qujoti te katy AWG są wytrzymałe? A orientujesz się czy w ogóle jest też jakaś opcja zamienników oryginalnych katów, które po prostu będą cywilne i się nie spalą będąc w standardowym miejscu zamontowane? Dzięki!

Opublikowano

Dla odnotowania, przy przebiegu 170.202 km wymieniłem:

- olej Millers EE Performance 5w40,

- płukanka Liqui Moly,

- filtr oleju,

- filtr powietrza,

- filtr kabinowy. 

Opublikowano

Czy są inne tego nie wiem, awg w miejscu oryginalnych wytrzymały 2 lata w aucie soft+małe kółko.

Opublikowano

Jestem już po wymianie zestawu sprzęgieł w S-Tronic, wymianie oleju w skrzyni oraz obu filtrów (ASO wymieniło tylko jeden z dwóch :doh: podczas naprawy mechatroniki). Zrobiona również adaptacja skrzyni - drgania ustały, skrzynia działa płynnie, równo i nie szarpie. Koszt zabawy: 5.600 zł brutto, prosiłeś o informację @Gremlin0209.

 

W trakcie wyjazdu miałem też awarię - strzelił mi króciec pompy układu chłodzącego (taka plastikowa, czarna rurka). Całe szczęście wszystko wydarzyło się w trakcie serwisu, więc ten temat również już naprawiony.

 

Całość wykonana przy przebiegu: 170.883 km. 

 

Chcę teraz jeszcze wymienić zestaw paska wielorowkowego (klinowego), razem z tymi kołami pasowymi - czy polecacie jakiegoś konkretnego producenta części? INA / GATES / GK / STARK albo HEPU?

Opublikowano

Thnx @Langista- jak by ktoś tym handlował to jestem chętny na zakup, bo nie mogę znaleźć akurat Continentala.

Opublikowano

Continental a Contitech to to samo. A koła pasowe na co chcesz zmieniać? Czy chodziło Ci o rolki?

  • Dzięki 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...