IRON PATRIOT Opublikowano 22 Października 2022 Opublikowano 22 Października 2022 Cześć wszystkim! Na forum jestem już od kilku lat jednak zbierałem się i nie mogłem się zebrać by przedstawić swój egzemplarz. Przygodę z 4 pierścieniami zacząłem po uzyskaniu prawa jazdy wtedy zacząłem użytkować 80 B4 taty. Następnie było A4 B5, A3 8L i od niedawna Małysz. W sierpniu tego roku będąc na weekend u babci zobaczyłem na parkingu zobaczyłem B6 z kartką za szybą SPRZEDAM. Na kartce było kilka informacji o wyposażeniu, silniku oraz numer telefonu. Zadzwoniłem, odebrał starszy Pan, który trochę bełkotał (sądziłem, że jest pijany). Umówiliśmy się na oględziny. Jak się okazało mówił niewyraźnie ponieważ był po udarze i nie może już jeździć samochodem. W jego posiadaniu jest 7 lat, ostatnie kilka miesięcy głównie stał przez co zaczęła pojawiać się przyroda. Przejażdżka, auto ładnie się odpycha - silnik to AVF, skrzynia również ładnie pracuje. Po przejażdżce powiedziałem właścicielowi, że będziemy w kontakcie. W domu razem z tatą rozkodowałem vin, okazało się, że auto było przeznaczone na rynek brytyjski (była robiona przekładka). Mimo to zdecydowałem się na zakup następnego dnia. Poprosiłem kolegę, który pracuje w ASO o sprawdzenie co to za egzemplarz i z ciekawszych rzeczy wyszło, że jest to wersja WB2 sport pack i powinien niby posiadać quattro, niestety quattro nie ma . Nie jest to ideał, ale trzymający się kupy egzemplarz. Będę chciał doprowadzić go do jak najlepszego stanu. Nie będzie to wykonane w szybkim tempie ponieważ jestem jeszcze studentem, który ma tam jakąś prace, ale powoli do przodu Z rzeczy, które już zrobiłem to wymiana termostatu oraz płynu, wymiana rozrządu, wyważanie felg oraz prostowanie jednej felgi. Byłe autka oraz aktualny Małysz:
IRON PATRIOT Opublikowano 26 Kwietnia 2024 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2024 Od ostatniego wpisu kilka gratów wymieniłem bądź zrobił to mechanik: - wymiana termostatu + plus płyn, - wymiana oleju silnikowego + filtry + płukanka - odgrzybianie klimatyzacji, - wymiana kompletnego sprzęgła, - wymiana tarcz + klocków, - regeneracja zacisków (użyłem zestawów naprawczych) -wymiana płynu w układzie wspomagania, - montaż żarówek LED do wsteka - wymiana odboju, - wymiana włącznika świateł awaryjnych Niestety, ale dopiero raczkuje w kwestii prowadzenia tematu więc może to niezbyt estetycznie wyglądać więc proszę o wybaczenie 😀 przez ostatnie kilka dni bawiłem się w oklejenie ramki oraz popieliczki folią od firmy 3M. Była to moja pierwsza zabawa tego typu w życiu więc nie jest idealnie, ale tragedii też nie ma. Dodatkowo zamontowałem gałkę od a4 b8 s-line z Chin (jakoś wykonania jak za cenę 35 zł jest okej). 1 3
IRON PATRIOT Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2024 Jakiś czas temu udałem się do znajomego w celu wgraniu softa. Na hamowni drogowej wyszło iż auto generuje 157KM i 333NM. Ja wcześniej niż przy niej nie grzebałem. Poprzedni właściciel to starszy Pan, który twierdził, że też nic nie zmieniał. Być może ktoś jeszcze wcześniej się w to bawił. Porównałem te wyniki z innymi z forum. Z tego co widzę że moc wychodzi podobne jednak niut tylko delikatnie podniesiony. 1
IRON PATRIOT Opublikowano 9 Stycznia Autor Opublikowano 9 Stycznia W miniony weekend udało się wymienić poduszki silnika. Zakupiłem oryginały, odczucia na duży plus. Niestety nie udało się wymienić poduszki skrzyni - śruby mocno się zapiekły Następnym razem w ruch pójdzie młotek i palnik Niedawno FIS zaczął wyświetlać komunikat „BREMSE”. Płyn, klocki, tarcze względnie nowe więc o co tu chodzi? Okazało się, że uszkodzeniu uległ czujnik poziomu płynu hamulcowego. Zakup i wymiana rozwiązała problem (TRW 109 zł) Po przeczytaniu kilku tematów kolegów z forum zdecydowałem się na zakup dodatku do silnika. ARCHOIL AR9100.
Gorczyk Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia Ja leje 9200 do silnika. Ta oklejka Ci fajnie wyszła, wszystkie dekory zrobiłeś?
IRON PATRIOT Opublikowano Piątek o 10:12 Autor Opublikowano Piątek o 10:12 Dzięki @Gorczyk, robiłem jedynie te 2 dekory ponieważ pozostałe już miałem w tym wzorze. Okleina siedzi już ponad poł roku. Nigdzie się nie odkleiła, bąble również się nie pojawiły. Na krawędziach a szczególnie po rogach dałem klej kropelkę żeby się nie odkleiło 😁 1
IRON PATRIOT Opublikowano 3 godziny temu Autor Opublikowano 3 godziny temu Mata wygłuszająca słupek silnika w moim przypadku przestała istnieć więc stwierdziłem, że zamontuję nową. Z firmy bitmat zakupiłem 2 arkusze pianki wygłuszającej. - grubość 9mm z klejem do wygłuszenia górnej osłony silnika, - grubość 25mm bez kleju do wygłuszenia słupka. Przed i po montażu mat wykonałem amatorskie testy akustyczne (apka do mierzenia poziomu hałasu w telefonie). Warunki zbliżone - zimny silnik. Jeden pomiar - telefon nad silnikiem, drugi pomiar - w kabinie. Według apki różnica jest zauważalna. W moich odczuciach jest troszkę ciszej w kabinie
Ivanek Opublikowano 2 godziny temu Opublikowano 2 godziny temu Też tak miałem pianke i faktycznie jest znaczna różnica w hałasie, wyrzuciłem ją bo mi cieknie spod pokrywy, muszę tam dać silikonu przy wałku. Po paru latach jak to miałem to zaczęło się to kruszyć. Ogólnie na plus, gdybym miał pianke to znowu bym to zrobił.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się