Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Problem z jakimś czujnikiem w sterowniku po chipsie


Szuder

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie,

mam pytanko...

wykonałem w moim 1Zecie chipsa i nie jest wszystko OK...:(:(:(

Co sie dzieje...:

Po gwałtownym i długotrawłym wsiśnięcu pedału gazu "do spodu" ato przechodzi w tryb serwisowy (tzn jedzie bo jedzie, ale nie przyspiesza prawie wogole)

Sterownik jest tak zchipowany, ze po wyłączeniu zapłonu kasuje się serwis i niby wszystko wraca do normy, ale....

... tak nie można jeżdzić!!:(:(:(

Firma która wykonała chipsa, twierdzi, ze jest uszkodzony czujnik podciśnienia doładowania umieszczony w sterowniku 9czy tez coś takiego - dokładnie nie wiem, bo sie nie znam). I chce za wymiane 500 zeta :eek: :eek: :eek:

Za chipsa dałem 700 i miało być OK, a tu dochodzą jeszcze dodatkowe koszty.

Wielka prośba o pomoc

MASTER - proszę pomóż...

pozdrawiam :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki bład wywala na Vag'u ... :question:

albo "ciptuner" odwalil jakas fuszerke :exclaim: ... podjedz do nich i dowiedz sie dokladnie co to za bład ...

bez tego nikt nie jest w stanie Ci pomoc .... tym bardziej ze tym sam nie jestes w stanie dokladnie opisac problem :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiem się jaki błąsd wywala na Vag'u i dam znac.

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem??

Czy ktoś wymieniał czujnik w sterowniku?? Jaki to jest czujnik?? Doładowania?? Czy podciśnienia doładowania?? Ktoś wie??

Z tego co mi powiedzieli to jest czujnik w sterowniku, ale jaki, to zabijcie, ale nie wiem, dlatego pytam Was...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnikaciśnienia doładowania (G71) znajduje sie w sterowniku (ECU) i jego zaleta jest to ze prawie nigdy sie nie psuje ....

(w starych 1Z-etach (niby Twój tez jest stary :wink: ) ulegały uszkodzeniu poprzez dostawanie sie do nich oleju silnikowego)

zreguły powodem wystepowanie tego błedu jest przeładowywanie turbulum ... a przyczyna przeładowan moze byc w Twoim przypadku albo zle dzialajacy zaworek N75 albo fuszerka ciptunera .... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zle dzialajacy zaworek N75

a co to jest ten zaworek N75?? gdzie się on znajduje?? i za co on odpowiada?? jak to sprawdzić?? i ile kosztuje wymiana??

albo fuszerka ciptunera ....

w jaki sposób mogę mu to udowodnić i wyegzekwować naprawę???

czy uszkodzenie czujnika jest nieodwracalne i można go naprawić tylko poprzez wymianę??? (500zł) i jaką mam gwarancję ze znowu nie ulegnie uszkodzeniu???

wiem ze to wiele pytań i niejasności, ale nie mam 5 stów na wyrzuceniu i to bez pewności działania...:(:(:(

dzięki za pomoc... :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to jest ten zaworek N75?? gdzie się on znajduje?? i za co on odpowiada?? jak to sprawdzić?? i ile kosztuje wymiana??

jest to zaworek sterujacy cisnieniem do turbiny,gdy szwankuje auto wchodzi w tryb awaryjny i obroty w moim przypadku dochodzily do 3tys max,wyglada on mniej wiecej jak paczka zapalek ida od niego 3 kabelki do turbiny,nowy w aso kosztuje 170zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to jest to o czym myśle :smile: to nie jest to wina czujnika w sterowniku :exclaim: . Ktoś źle zinterpretował ten błąd chociaż on może wskazywać na uszkodzenie właśnie map sensora.

Oddaj auto w dobre ręce i będzie chodzić :exclaim:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to jest to o czym myśle :smile: to nie jest to wina czujnika w sterowniku :exclaim:. Ktoś źle zinterpretował ten błąd chociaż on może wskazywać na uszkodzenie właśnie map sensora.

Oddaj auto w dobre ręce i będzie chodzić :exclaim:

nie badz taki tajemniczy .... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rogalotti napisał/a:

Jeżeli to jest to o czym myśle to nie jest to wina czujnika w sterowniku . Ktoś źle zinterpretował ten błąd chociaż on może wskazywać na uszkodzenie właśnie map sensora.

Oddaj auto w dobre ręce i będzie chodzić

nie badz taki tajemniczy ....

Rogalotti, możesz rozwinąć swoją wypowiedź??

moze jest szansa, że pojade jeszcze raz do tej firmy, ktora robila chipsa i dadzą rade coś poprawic???

[ Dodano: 05-04-2007, 08:29 ]

Szuder napisał/a:

a co to jest ten zaworek N75?? gdzie się on znajduje?? i za co on odpowiada?? jak to sprawdzić?? i ile kosztuje wymiana??

jest to zaworek sterujacy cisnieniem do turbiny,gdy szwankuje auto wchodzi w tryb awaryjny i obroty w moim przypadku dochodzily do 3tys max,wyglada on mniej wiecej jak paczka zapalek ida od niego 3 kabelki do turbiny,nowy w aso kosztuje 170zl

czy uszkodzenie zaworka N75 bedzie pokazane na VAG'u???, bo u mnie na VAG'u pokazuje uszkodzenie czujnika ciśnienia doładowania, tego który znajduje się w ECU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy uszkodzenie zaworka N75 bedzie pokazane na VAG'u???, bo u mnie na VAG'u pokazuje uszkodzenie czujnika ciśnienia doładowania, tego który znajduje się w ECU

podpiecie Vag'a i odczytanie błędów w twoim przypadku nie ma najmniejszego sensu ... zrob logi dynamiczne (podczas jazdy) i bedzie wszystko wiadomo ... :wink:

a jak je zrobic ... uzyj opcji szukaj ... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob logi dynamiczne (podczas jazdy) i bedzie wszystko wiadomo ...

Spanky, zinterpretujesz mi logi jak je zrobie?? musze jechać do gościa który mi cipował auto, zeby zrobic logi???

Qrcze, wszystko to jest skomplikowane...:(:(:(:( Nie mam na to siły...:(:(:(

Ale chce, zeby auto jechało...

[ Dodano: 05-04-2007, 09:13 ]

reasumując....

co mam teraz zrobić???? jakie mam podjąć kolejne kroki??

moge pojechac do firmy, ktora robila cipsa i co mam im powiedziec?? jak juz pisałem, oni twierdza ze to wina czujnika ciśnienia doładowania i ze musze go wymianić (tzn oni go wymienią a ja zapłace 500 zeta).

ja chce w koncu cieszyć sie z cipsa, a nie wkurzać sie jak jade.... :bicz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szuder masz wszystko napisane już przez kolegów.

Na razie się uspokój (choć pewno trudno, bo masz problem), bo nawet nie czytasz co Ci koledzy proponują...

1. Zrób logi - obojętnie jak. Możesz nawet zrobić to tam gdzie czipowałeś (u kogo w Rzeszowie ?), poprosić o nie i wkleić potem na forum. Wiele osób znajdzie się, żeby Ci pomóc.

2. Proponowałbym wrócić do serii (zdjąć czipa), skoro jest problem. Jak się go usunie - ponownie zaczipować. Powinno się to obyć bez kosztów, jeśli będą to jakoś dziwnie to będzie wyglądało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pre_pl, dzięki serdeczne, za pomoc.

masz racje jestem wkurzony, bo auto nie jedzie tak jak powinno:(:(:(

jade do nich i robie logi, potem wklejam i czekam na diagnozy...

z gory dzięki, dzieki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie u kogo w Rzeszowie chipowałeś?

Bo nie ma tam chyba nikogo porządnego.

To jest raczej wina albo osprzętu albo zbyt wysokiego ciśnienia doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest raczej wina albo osprzętu albo zbyt wysokiego ciśnienia doładowania.

co rozumiesz przez "wiana sprzętu"??? chodzi ci o auto czy chipsa??

[ Dodano: 07-04-2007, 17:06 ]

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie , masz problem z doładowaniem. Napraw to najpierw

Rogalotti

jesli dobrze Cię rozumiem, muszę wymienić czujnik ciśnienia doładowania, znajdujący się w sterowniku ECU???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powolutku.

1.Blad N71 rozumiem, ze jest to podejrzenie, a nie pewnik. Jak tak to tak jak pisze Rogalotti, nie musi to oznaczac wysranego czujnika. Przerabialem ten blad i przyczyna okazala sie powazna nieszczelnosc.

2.N75 jest prosty do zdiagnozowania. poczytaj bylo o tym troche na forum. Mozesz poprosic zdenia o pomoc, bo z tego co pamietam przerabial ten temat

3.Autko moglo Ci przeladowywac równiez przed czipsem, ale na tyle niewiele, ze autko nie wpadalo w tryb awaryjny. Czips wzmocnil ten efekt i teraz pojawia sie problem

4.Zacząłbym od zrobienia porzadnych logow i sprawdzenia bledów. Jest duze prawdopodobienstwo, ze ta awarie mozna usunac niewielkim kosztem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest raczej wina albo osprzętu albo zbyt wysokiego ciśnienia doładowania.

co rozumiesz przez "wiana sprzętu"??? chodzi ci o auto czy chipsa??

Osprzętu kolego, czyli wszystkiego co jest dookoła silnika.

Tak jak inni doradzili zacznij od szukania nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[. quote=Murzyn]powolutku

1.Blad N71 rozumiem, ze jest to podejrzenie, a nie pewnik. Jak tak to tak jak pisze Rogalotti, nie musi to oznaczac wysranego czujnika. Przerabialem ten blad i przyczyna okazala sie powazna nieszczelnosc.

Miałem to samo powodem była nieszczelność w układzie, a dokładniej dziura w wężu między turbiną a interculerem.]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...