Szuder Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 witam serdecznie, mam pytanko... wykonałem w moim 1Zecie chipsa i nie jest wszystko OK...:( Co sie dzieje...: Po gwałtownym i długotrawłym wsiśnięcu pedału gazu "do spodu" ato przechodzi w tryb serwisowy (tzn jedzie bo jedzie, ale nie przyspiesza prawie wogole) Sterownik jest tak zchipowany, ze po wyłączeniu zapłonu kasuje się serwis i niby wszystko wraca do normy, ale.... ... tak nie można jeżdzić!!:( Firma która wykonała chipsa, twierdzi, ze jest uszkodzony czujnik podciśnienia doładowania umieszczony w sterowniku 9czy tez coś takiego - dokładnie nie wiem, bo sie nie znam). I chce za wymiane 500 zeta :eek: :eek: :eek: Za chipsa dałem 700 i miało być OK, a tu dochodzą jeszcze dodatkowe koszty. Wielka prośba o pomoc MASTER - proszę pomóż... pozdrawiam
wojtek26 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 podepnij VAG-a i bedziesz wiedział co sie dzieje i z którym elementem
spanky Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 jaki bład wywala na Vag'u ... albo "ciptuner" odwalil jakas fuszerke :exclaim: ... podjedz do nich i dowiedz sie dokladnie co to za bład ... bez tego nikt nie jest w stanie Ci pomoc .... tym bardziej ze tym sam nie jestes w stanie dokladnie opisac problem
Szuder Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Dowiem się jaki błąsd wywala na Vag'u i dam znac. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?? Czy ktoś wymieniał czujnik w sterowniku?? Jaki to jest czujnik?? Doładowania?? Czy podciśnienia doładowania?? Ktoś wie?? Z tego co mi powiedzieli to jest czujnik w sterowniku, ale jaki, to zabijcie, ale nie wiem, dlatego pytam Was...
spanky Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 czujnikaciśnienia doładowania (G71) znajduje sie w sterowniku (ECU) i jego zaleta jest to ze prawie nigdy sie nie psuje .... (w starych 1Z-etach (niby Twój tez jest stary ) ulegały uszkodzeniu poprzez dostawanie sie do nich oleju silnikowego) zreguły powodem wystepowanie tego błedu jest przeładowywanie turbulum ... a przyczyna przeładowan moze byc w Twoim przypadku albo zle dzialajacy zaworek N75 albo fuszerka ciptunera ....
Szuder Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2007 zle dzialajacy zaworek N75 a co to jest ten zaworek N75?? gdzie się on znajduje?? i za co on odpowiada?? jak to sprawdzić?? i ile kosztuje wymiana?? albo fuszerka ciptunera .... w jaki sposób mogę mu to udowodnić i wyegzekwować naprawę??? czy uszkodzenie czujnika jest nieodwracalne i można go naprawić tylko poprzez wymianę??? (500zł) i jaką mam gwarancję ze znowu nie ulegnie uszkodzeniu??? wiem ze to wiele pytań i niejasności, ale nie mam 5 stów na wyrzuceniu i to bez pewności działania...:( dzięki za pomoc...
Piotrek98igo Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 a co to jest ten zaworek N75?? gdzie się on znajduje?? i za co on odpowiada?? jak to sprawdzić?? i ile kosztuje wymiana?? jest to zaworek sterujacy cisnieniem do turbiny,gdy szwankuje auto wchodzi w tryb awaryjny i obroty w moim przypadku dochodzily do 3tys max,wyglada on mniej wiecej jak paczka zapalek ida od niego 3 kabelki do turbiny,nowy w aso kosztuje 170zl
Rogalotti Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Opublikowano 4 Kwietnia 2007 Jeżeli to jest to o czym myśle :smile: to nie jest to wina czujnika w sterowniku :exclaim: . Ktoś źle zinterpretował ten błąd chociaż on może wskazywać na uszkodzenie właśnie map sensora. Oddaj auto w dobre ręce i będzie chodzić :exclaim:
spanky Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Jeżeli to jest to o czym myśle :smile: to nie jest to wina czujnika w sterowniku :exclaim:. Ktoś źle zinterpretował ten błąd chociaż on może wskazywać na uszkodzenie właśnie map sensora.Oddaj auto w dobre ręce i będzie chodzić :exclaim: nie badz taki tajemniczy ....
Szuder Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Rogalotti napisał/a:Jeżeli to jest to o czym myśle to nie jest to wina czujnika w sterowniku . Ktoś źle zinterpretował ten błąd chociaż on może wskazywać na uszkodzenie właśnie map sensora. Oddaj auto w dobre ręce i będzie chodzić nie badz taki tajemniczy .... Rogalotti, możesz rozwinąć swoją wypowiedź?? moze jest szansa, że pojade jeszcze raz do tej firmy, ktora robila chipsa i dadzą rade coś poprawic??? [ Dodano: 05-04-2007, 08:29 ] Szuder napisał/a:a co to jest ten zaworek N75?? gdzie się on znajduje?? i za co on odpowiada?? jak to sprawdzić?? i ile kosztuje wymiana?? jest to zaworek sterujacy cisnieniem do turbiny,gdy szwankuje auto wchodzi w tryb awaryjny i obroty w moim przypadku dochodzily do 3tys max,wyglada on mniej wiecej jak paczka zapalek ida od niego 3 kabelki do turbiny,nowy w aso kosztuje 170zl czy uszkodzenie zaworka N75 bedzie pokazane na VAG'u???, bo u mnie na VAG'u pokazuje uszkodzenie czujnika ciśnienia doładowania, tego który znajduje się w ECU
spanky Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Opublikowano 5 Kwietnia 2007 czy uszkodzenie zaworka N75 bedzie pokazane na VAG'u???, bo u mnie na VAG'u pokazuje uszkodzenie czujnika ciśnienia doładowania, tego który znajduje się w ECU podpiecie Vag'a i odczytanie błędów w twoim przypadku nie ma najmniejszego sensu ... zrob logi dynamiczne (podczas jazdy) i bedzie wszystko wiadomo ... a jak je zrobic ... uzyj opcji szukaj ...
Szuder Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2007 zrob logi dynamiczne (podczas jazdy) i bedzie wszystko wiadomo ... Spanky, zinterpretujesz mi logi jak je zrobie?? musze jechać do gościa który mi cipował auto, zeby zrobic logi??? Qrcze, wszystko to jest skomplikowane...:(:( Nie mam na to siły...:( Ale chce, zeby auto jechało... [ Dodano: 05-04-2007, 09:13 ] reasumując.... co mam teraz zrobić???? jakie mam podjąć kolejne kroki?? moge pojechac do firmy, ktora robila cipsa i co mam im powiedziec?? jak juz pisałem, oni twierdza ze to wina czujnika ciśnienia doładowania i ze musze go wymianić (tzn oni go wymienią a ja zapłace 500 zeta). ja chce w koncu cieszyć sie z cipsa, a nie wkurzać sie jak jade....
pre_pl Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Szuder masz wszystko napisane już przez kolegów. Na razie się uspokój (choć pewno trudno, bo masz problem), bo nawet nie czytasz co Ci koledzy proponują... 1. Zrób logi - obojętnie jak. Możesz nawet zrobić to tam gdzie czipowałeś (u kogo w Rzeszowie ?), poprosić o nie i wkleić potem na forum. Wiele osób znajdzie się, żeby Ci pomóc. 2. Proponowałbym wrócić do serii (zdjąć czipa), skoro jest problem. Jak się go usunie - ponownie zaczipować. Powinno się to obyć bez kosztów, jeśli będą to jakoś dziwnie to będzie wyglądało...
Szuder Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2007 pre_pl, dzięki serdeczne, za pomoc. masz racje jestem wkurzony, bo auto nie jedzie tak jak powinno:(:( jade do nich i robie logi, potem wklejam i czekam na diagnozy... z gory dzięki, dzieki...
szogun0 Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Opublikowano 6 Kwietnia 2007 No właśnie u kogo w Rzeszowie chipowałeś? Bo nie ma tam chyba nikogo porządnego. To jest raczej wina albo osprzętu albo zbyt wysokiego ciśnienia doładowania.
Rogalotti Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie , masz problem z doładowaniem. Napraw to najpierw :exclaim:
Szuder Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2007 To jest raczej wina albo osprzętu albo zbyt wysokiego ciśnienia doładowania. co rozumiesz przez "wiana sprzętu"??? chodzi ci o auto czy chipsa?? [ Dodano: 07-04-2007, 17:06 ] Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie , masz problem z doładowaniem. Napraw to najpierw Rogalotti jesli dobrze Cię rozumiem, muszę wymienić czujnik ciśnienia doładowania, znajdujący się w sterowniku ECU???
Gość Murzyn Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Opublikowano 7 Kwietnia 2007 powolutku. 1.Blad N71 rozumiem, ze jest to podejrzenie, a nie pewnik. Jak tak to tak jak pisze Rogalotti, nie musi to oznaczac wysranego czujnika. Przerabialem ten blad i przyczyna okazala sie powazna nieszczelnosc. 2.N75 jest prosty do zdiagnozowania. poczytaj bylo o tym troche na forum. Mozesz poprosic zdenia o pomoc, bo z tego co pamietam przerabial ten temat 3.Autko moglo Ci przeladowywac równiez przed czipsem, ale na tyle niewiele, ze autko nie wpadalo w tryb awaryjny. Czips wzmocnil ten efekt i teraz pojawia sie problem 4.Zacząłbym od zrobienia porzadnych logow i sprawdzenia bledów. Jest duze prawdopodobienstwo, ze ta awarie mozna usunac niewielkim kosztem
szogun0 Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Opublikowano 7 Kwietnia 2007 To jest raczej wina albo osprzętu albo zbyt wysokiego ciśnienia doładowania. co rozumiesz przez "wiana sprzętu"??? chodzi ci o auto czy chipsa?? Osprzętu kolego, czyli wszystkiego co jest dookoła silnika. Tak jak inni doradzili zacznij od szukania nieszczelności.
PRZEMYSLAW_77 Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Opublikowano 7 Kwietnia 2007 [. quote=Murzyn]powolutku 1.Blad N71 rozumiem, ze jest to podejrzenie, a nie pewnik. Jak tak to tak jak pisze Rogalotti, nie musi to oznaczac wysranego czujnika. Przerabialem ten blad i przyczyna okazala sie powazna nieszczelnosc. Miałem to samo powodem była nieszczelność w układzie, a dokładniej dziura w wężu między turbiną a interculerem.]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się