Adziop Opublikowano 4 Maja 2023 Opublikowano 4 Maja 2023 Witam wszystkich. Pisze do Was z prośbą o pomoc. Co jakiś czas, sporadycznie moje auto mocno szarpie przy dodawaniu gazu lub jego odjęciu. Dzieje się to tylko przy dynamicznej jeździe i przy bardzo rozgrzanym silniku, jedno dwa szarpnięcia i spokój. Tak samo co jakiś czas podczas postoju (tez mocno rozgrzany silnik), nagle obroty zaczynają falować góra dół aż momentami przygasa. Dzieje się to parę sekund i po chwili spokój. Wyskoczyło parę błędów na Vagcom. Wszystkie raczej ze sobą powiązane bo wyskakują na raz po takiej akcji. Jedyne błędy jakie miałem wcześniej to od poduszki i centralnego. Nie wiem w która stronę uderzać przy takiej ilości błędów. Ogólnie auto w bardzo dobrej kondycji. Przedwczoraj wymienione turbo bo łykało olej. Myślałem, że może to ma jakiś związek no ale niestety... Bedę wdzięczny za jakieś podpowiedzi
Adziop Opublikowano 4 Maja 2023 Autor Opublikowano 4 Maja 2023 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 907 558 DA Component: 1.8L R4/5VT MOTR HS D01 Coding: 04001 Shop #: WSC 06435 5 Znalezione: 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 35-10 - - - Intermittent 16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High P0113 - 35-10 - - - Intermittent 00670 - Throttle Position Sensor (G127) 06-10 - Signal to High - Intermittent 16507 - Throttle Position Sensor (G69): Signal too High P0123 - 35-10 - - - Intermittent 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached Readiness: N/A
ama11deus Opublikowano 5 Maja 2023 Opublikowano 5 Maja 2023 Standardowo sprawdź przewody,bezpieczniki czy wszystko okej, przeczysc przepustnice, zrob adaptacje, na podstawie ostatniego bledu mozesz cisnienie paliwa sprawdzić czy jest odpowiednie. Jak nie pomoze nic z tego to czujniki zacznij wymieniac.
chmiel62 Opublikowano 5 Maja 2023 Opublikowano 5 Maja 2023 (edytowane) nie jestem pewien jak to wygląda w 1.8T u mnie była podobna sytuacja po ostrej jeździe obroty falowały postoju. Trwało to chwilę ale było denerwujące. Podczas "zabawy" z rozrządem wymieniłem 3 małe pierścienie uszczelniające (wyczytałem na tutejszym forum że warto to sprawdzić) i uspokoiło się. zdjęcie poglądowe - nie moje ale obrazuje o co chodzi Edytowane 5 Maja 2023 przez chmiel62 dodany tekst
Adziop Opublikowano 7 Maja 2023 Autor Opublikowano 7 Maja 2023 Na oko wszystko szczelne. Przewody podcisnienia wymienione przy okazji turbo. Zawór odmy działa. Kolano czyste. Przepustnica mimo że czyszczona jakieś 3 lata temu to aktualnie wygląda jakby to było robione wczoraj. Szczelność dolotu sprawdzę jak skonstruuje do tego jakieś urządzenie :D, ale szczerze wątpię bo przy wymianie turbo wszystko dokładnie oglądałem. Akumulator po nocy 12.2v. Ladowanie 14.2 ,jak się dobrze zgrzeje i obciążony to spadnie do 13.3v. Panowie a czy może być tak, że przez ten pierwszy błąd o spadku napięcia swiruja inne czujnik (tzn te z kolejnych błędów)?
Adziop Opublikowano 27 Maja 2023 Autor Opublikowano 27 Maja 2023 Więc tak: Sprawdziłem wszystkie punkty masy i +. Przeczyściłem chyba wszystkie możliwe styki Sprawdziłem szczelność dolotu kompresorem. Jedyna nieszczelność była na wężu idącym od odmy do kolektora ssącego (ta w którym jest zawór, oczywiście sprawny). Wąż wymieniony. Poza tym wszystko szczelne. Wymieniłem DV w ciemno na oryginał. Aktualnie szarpie bardziej niż wcześniej i wcale nie musi być rozgrzany mocno. Sprawdzałem na Vagu temp płynu i w dolocie (94-110, 30-65), nie skacze, stabilnie trzyma. Aktualnie po wykasowaniu błędów, adaptacji i krótkiej przejażdżce przy której ostro szarpał wyskoczyły mi tylko dwa błędy: 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached 00561 Mixture Adaptation 12-10 Adaptation Limit (mul) Exceeded- Intermittent Przepływomierz na jałowym po rozgrzaniu 5-6g\s Zrobiłem logi dynamieczne choć nie wiem czy to wystarczy: ,Group A:,'002,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running ,,RPM,Time,Time,Mass Flow,,,,,,,,,, ,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,, MARKER,STAMP, /min, ms, ms, g/s,STAMP,,,,,STAMP,,,, ,0.01,3040,1.70,2.29,16.46,,,,,,,,,, ,0.26,3040,1.70,2.38,16.46,,,,,,,,,, ,0.52,3040,1.75,2.46,16.87,,,,,,,,,, ,0.79,3040,1.75,2.38,16.87,,,,,,,,,, ,1.05,3040,1.80,2.55,17.36,,,,,,,,,, ,1.32,3040,1.80,2.46,17.50,,,,,,,,,, ,1.58,3040,2.05,2.98,19.86,,,,,,,,,, ,1.85,3040,1.80,2.46,17.84,,,,,,,,,, ,2.11,3040,1.85,2.55,17.98,,,,,,,,,, ,2.36,3040,1.85,2.55,18.06,,,,,,,,,, ,2.62,3040,1.85,2.55,18.19,,,,,,,,,, ,2.89,3080,1.85,2.64,18.47,,,,,,,,,, ,3.14,3080,1.90,2.55,18.75,,,,,,,,,, ,3.39,3080,1.95,2.81,19.23,,,,,,,,,, ,3.64,3080,2.35,3.83,22.98,,,,,,,,,, ,3.89,3080,3.85,6.63,37.15,,,,,,,,,, ,4.14,3160,7.45,14.96,74.44,,,,,,,,,, ,4.40,3200,9.35,19.13,95.90,,,,,,,,,, ,4.65,3280,9.05,18.28,93.89,,,,,,,,,, ,4.92,3360,9.35,18.87,100.62,,,,,,,,,, ,5.18,3480,9.20,18.36,101.46,,,,,,,,,, ,5.45,3560,9.10,18.11,103.26,,,,,,,,,, ,5.71,3600,9.00,17.85,104.17,,,,,,,,,, ,5.98,3720,8.80,17.43,104.86,,,,,,,,,, ,6.24,3800,9.40,19.04,114.58,,,,,,,,,, ,6.51,3880,8.95,18.02,111.25,,,,,,,,,, ,6.78,3960,8.80,17.43,111.25,,,,,,,,,, ,7.04,4040,8.55,16.91,109.03,,,,,,,,,, ,7.31,4120,8.75,17.68,115.69,,,,,,,,,, ,7.57,4200,8.20,16.23,110.21,,,,,,,,,, ,7.84,4280,8.50,17.00,115.83,,,,,,,,,, ,8.10,4360,8.50,17.17,118.47,,,,,,,,,, ,8.37,4440,8.40,16.91,118.61,,,,,,,,,, ,8.63,4520,8.40,17.00,120.76,,,,,,,,,, ,8.90,4600,8.45,17.17,123.33,,,,,,,,,, ,9.16,4680,8.40,17.34,125.34,,,,,,,,,, ,9.42,4720,8.50,17.51,128.40,,,,,,,,,, ,9.69,4800,8.55,17.85,131.18,,,,,,,,,, ,9.96,4880,8.50,17.68,132.29,,,,,,,,,, ,10.22,4960,8.40,17.68,132.71,,,,,,,,,, ,10.49,5040,8.60,18.36,137.98,,,,,,,,,, ,10.76,5120,8.30,17.68,134.93,,,,,,,,,, ,11.02,5200,8.95,19.04,148.26,,,,,,,,,, ,11.29,5240,8.65,18.53,144.17,,,,,,,,,, ,11.55,5320,8.75,19.04,148.54,,,,,,,,,, ,11.82,5360,8.65,18.96,148.33,,,,,,,,,, ,12.08,5440,8.15,17.59,140.76,,,,,,,,,, ,12.36,5480,8.60,19.04,149.93,,,,,,,,,, ,12.63,5520,0.85,1.53,15.42,,,,,,,,,, ,12.88,5520,1.10,2.46,19.86,,,,,,,,,, ,13.14,5400,1.10,1.70,18.75,,,,,,,,,, ,13.41,5280,1.05,1.70,18.26,,,,,,,,,, ,13.67,5120,1.10,1.70,18.33,,,,,,,,,, ,13.92,5000,1.05,1.70,17.29,,,,,,,,,, ,14.17,4880,1.20,1.96,18.47,,,,,,,,,, ,14.44,4760,1.00,1.62,15.69,,,,,,,,,, ,14.70,4640,1.00,1.62,15.00,,,,,,,,,, ,14.96,4520,0.95,1.53,14.23,,,,,,,,,, ,15.23,4400,0.95,1.53,13.68,,,,,,,,,, ,15.49,4360,0.90,1.45,12.92,,,,,,,,,, ,15.76,4280,0.90,1.45,12.78,,,,,,,,,, ,16.02,4240,0.90,1.45,12.43,,,,,,,,,, ,16.29,4160,0.90,1.45,12.15,,,,,,,,,, ,16.55,4160,0.90,1.45,12.15,,,,,,,,,, ,16.82,4120,0.90,1.45,11.87,,,,,,,,,, ,17.08,4080,0.85,1.36,11.67,,,,,,,,,, ,17.35,4040,0.90,1.45,11.73,,,,,,,,,, ,17.61,4000,0.90,1.45,11.94,,,,,,,,,, ,17.88,3960,0.85,1.36,11.18,,,,,,,,,, ,18.14,3920,0.85,1.36,11.04,,,,,,,,,, ,18.40,3680,0.90,1.45,10.83,,,,,,,,,, ,18.65,3320,1.00,1.62,10.56,,,,,,,,,, ,18.90,3000,1.10,1.79,10.48,,,,,,,,,, ,19.17,3000,1.05,1.79,10.34,,,,,,,,,, ,19.43,3000,0.90,1.45,8.96,,,,,,,,,, ,19.70,3000,0.85,1.36,8.12,,,,,,,,,, ,19.96,2960,0.85,1.36,8.06,,,,,,,,,, ,20.23,2960,0.80,1.28,7.84,,,,,,,,,, ,20.49,2920,0.80,1.28,7.78,,,,,,,,,, ,20.76,2920,0.80,1.28,7.64,,,,,,,,,, ,21.02,2920,0.80,1.28,7.50,,,,,,,,,, ,21.28,2880,0.80,1.28,7.57,,,,,,,,,, ,21.55,2880,0.80,1.28,7.43,,,,,,,,,, ,21.81,2840,0.80,1.28,7.43,,,,,,,,,, Proszę o pomoc, sugestie
ama11deus Opublikowano 28 Maja 2023 Opublikowano 28 Maja 2023 Twoje błędy oznaczają, że auto ma złą mieszankę. Z Ross-Tech wiki: Possible Causes Mass Air Flow Sensor (G70) faulty Fuel Pressure too Low Leaks in Intake Air System and/or Exhaust System Injector(s) faulty (i.e. coked) Possible Solutions Refuel Vehicle Check Fuel System Pressure Check Mass Air Flow Sensor (G70) Check Intake Air System and Exhaust System for Leaks Check Injection Quantity Check Injector(s) Sprawdzałeś już wtryski i cisnienie na listwie?
Adziop Opublikowano 29 Maja 2023 Autor Opublikowano 29 Maja 2023 Jeszcze tego nie sprawdzałem. Podpowiesz mi jak to zrobić? Aktualnie czekam na przeplywke. Zamówiłem używany orginal. Patrzę na te logi które tu wrzucilem i zastanawiam się czy wskazania są ok. Widac w trakcie jednostajnego przyspieszania delikatne spadki g/s, czy to normalne? I to 5-6g/s na jałowym?
ama11deus Opublikowano 29 Maja 2023 Opublikowano 29 Maja 2023 Ty masz chyba regulator paliwa w listwie, czyli musisz odkrecic przewód paliwowy, który dochodzi do listwy i równolegle wpiąć się manometrem. Ja tych logów nie rozumiem, musisz mi wkleić w kolumnach albo wyslac .csv. Najlepiej sie loguje Me7Loggerem i pokazuje na ecuxplot. Ja na jałowych (800rpm) mam +/- 4g/s. Jest zwiekszona moc w aucie?
Adziop Opublikowano 29 Maja 2023 Autor Opublikowano 29 Maja 2023 Ok rozumiem. Moc 180 w serii. Nic mi niewiadomo, żeby bylo coś podnoszone. Mam Vagcom. Skopiowałem z pliku Z kolumn, może się coś rozjechało. Z jakich grup zrobić logi?
przem8 Opublikowano 29 Maja 2023 Opublikowano 29 Maja 2023 Masz w dziale diagnostyka o logach 1.8t. miłej lektury.
Adziop Opublikowano 29 Maja 2023 Autor Opublikowano 29 Maja 2023 Oczywiście, lektura przeczytana. Jutro zrobię 002+007 i 013+025. Dzięki za zainteresowanie tematem. Mam nadzieję, że dojdę z tym do ładu
Adziop Opublikowano 30 Maja 2023 Autor Opublikowano 30 Maja 2023 (edytowane) Wymieniłem przeplywke, wykasowalem błędy i auto zaczęło latać jak nigdy. Niestety na jakieś 20min. Znowu przygasła i Szarpie, jakby miało wyrwać silnik. Na jalowych obroty spadają jakbym go zgasił i w ostatnim momencie z powrotem włączył zapłon. Po tym czasem na chwilę poleci do 1200obrotow na 2 sek i wróci do 840. Tak sobie świruje przez minutę po której chodzi rowniutko jak gdyby nigdy nic. Opadają mi ręce. Boję się wyjechać nim na logowanie. Zauważyłem że kolano odmy jakoś dziwnie przylega do bloku i jakby było nadtopione w tym miejscu. Jeśli jest tam jakaś nieszczelność to mogłyby się dziać takie dziwne rzeczy od tego? A.. I zapomniałem dodać choć niewiem czy to w ogóle ma jakieś znaczenie, ze te dziwne akcje z szarpaniem zaczęły się w momencie kiedy wymieniłem obejme w wydechu bo stara się rozszczelnila. Edytowane 30 Maja 2023 przez Adziop
ama11deus Opublikowano 30 Maja 2023 Opublikowano 30 Maja 2023 Probowales odpalic bez podlaczonej przeplywki? Dalej są te same błędy z nową przepływką? Przez odmę raczej tak się nie dzieje, w moim 1.8T ze zdjętą odmą chodził na jałowych normalnie. Nieszczelności w dolocie mogłyby coś takiego zrobić, ale mówisz, że sprawdzałeś. Chyba, że ta nieszczelność odmy wiąże się z nieszczelnością dolotu, to wtedy może być problem. Wydech mozesz zdjąć i nie powinno nic sie dziać z silnikiem . Jak ciśnienie paliwa?
Adziop Opublikowano 31 Maja 2023 Autor Opublikowano 31 Maja 2023 Próbowałem z odłączona jeszcze na starej. Bez zmian. Na nowej wyskoczył na razie tylko błąd od przeplywki Signal to high. Dolot sprawdzany kompresorem wg instrukcji także odpada. Czekam na zestaw do mierzenia ciśnienia paliwa i będę sprawdzał.
Adziop Opublikowano 31 Maja 2023 Autor Opublikowano 31 Maja 2023 Wrzucam logi LOG-01-002-007-xxx.CSV LOG-01-013-025-xxx.CSV
przem8 Opublikowano 31 Maja 2023 Opublikowano 31 Maja 2023 A nie mozesz tego wrzucić np. na tunezilla?
Adziop Opublikowano 31 Maja 2023 Autor Opublikowano 31 Maja 2023 Pewko. Nie wiedziałem, że istnieje taka fajna strona
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się