Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.9TDI dusi się i gaśnie


Falafel123
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez nadybek,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Mam taki problem ze swoim 1.9tdi avf z multi, na wstępie zaznaczam, że pod komputerem zero błędów, chodzi o to, że auto na niskich obrotach, na postoju, na dojeżdżaniu do świateł się dusi, potrafi zgasnąć niezależnie od tego czy jest nagrzane czy nie, przy dynamicznej jeździe nic kompletnie się nie dzieje, jak już zgaśnie odpala normalnie z pół obrotu, ale nadal się dusi, jak podniosę obroty wyżej to wszystko gra i mogę jechać dalej. Wczoraj po wymianie oleju i wszystkich filtrów jest gorzej, teraz się nie da autem poruszać, bo każde światła gaśnie, przed wymianą auto miało te same objawy, ale nie gasło, szarpało, ale w takich odstępach, że silnik pracował dalej, dla świętego spokoju wymieniłem oringi na filtrze drugi raz, bo pierwsze podejrzenia padły na filtr, ale bezskutecznie.

Podsuwając, auto pali na strzał, nie kopci, ma moc, ale na niskich obrotach przerywa i to z takim natężeniem, że gaśnie. Dodam tylko, że nie dzieje się to zawsze, bo czasem jadę i jest wszystko okej, zgasze auto np. pod sklepem i w drodze powrotnej już zaczyna szaleć. Ma ktoś pomysł co to może być? Bardzo proszę o pomoc, mam vcds jakby coś było trzeba. Za każdą sugestie z góry dziękuję.

Edytowane przez Falafel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikomu nic nie przychodzi na myśl? Raczej wykluczam skrzynie, ponieważ dzieje się to również na p/n/r/d/s, czy ktoś mógłby napisać jakie miał objawy przy braku łączności na konektorach pd? Czy to może być to? Dodam, że często jest tak, że jak przejadę po dziurawych drogach Lublina, a mam obniżone auto, więc trochę tłucze, to objaw ten jakby się nasilił. Czy jeśli jest łączność, ale ją zrywa to wyrzuci błąd pod komputerem? Czy to musi być dłuższy czas? 

Cała tą akcja z przerywaniem nie stała się nagle, a nasilało się z czasem, po prostu czasem na postoju szarpło i ustało, aż do teraz, że auto gaśnie na postoju, przy próbie powolnego pokonania np. leżącego policjanta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Langista napisał(a):

Kostka czujnika położenia wału lub sam czujnik uszkodzony.

Da się jakoś go zdiagnozować czy od razu wymiana? Kostkę postaram się za niedługo sprawdzić

Edytowane przez Falafel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Langista napisał(a):

Logi, jak zgaśnie silnik to sprawdzić, czy przez brak sygnału z czujnika.

Byłem teraz sprawdzić w jakim stanie jest kostka od owego czujnika i na pierwszy rzut oka wszystkie kabelki są całe, ale jak pogmeralem tam to o dziwo po odpaleniu obroty stały nieruchomo a silnik pracował poprawnie, rozgrzał się do 90 zrobiłem rundkę i wszystko wydaje się być w porządku, aczkolwiek nie wiem czy to nie czasem po prostu zwykły zbieg okoliczności , gdyż dziś było podobnie jechałem było okej, zgasiłem i po 2km się zaczelo. Co do błędów to przed tem co zdarzało się to sporadycznie w silniku nie wyrzuciło żadnego błędu, ale za to sterownik skrzyni złapał coś takiego jak

17111- sygnał obrotów silnika z ECU

P0727 brak sygnału-sporadyczny.

Zaraz podladuje łapka i pójdę sprawdzić czy po tych ostatnich ekscesach silnik coś zapisał. Jeśli chodzi o logi to mam bez dynamiczny h z okresu kiedy działo się to rzadko, więc nie wiem czy one coś pokażą. Dziękuję Ci bardzo za zainteresowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w aucie z kompem zero błędów, odpalił od strzała jak zawsze, przez jakieś 5sekund przerywał po czym się uspokoiło i później nic totalnie, więc nadal zbytnio nie wiem o co może chodzić. Najgorsze w tym to, że nie wyrzuca żadnego błędu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ustawienie rozrządu, loguj podczas jazdy kanał z ustawieniem wałków oraz z obrotami silnika czytaniami z czujnika wału od strony skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Langista napisał(a):

Sprawdź ustawienie rozrządu, loguj podczas jazdy kanał z ustawieniem wałków oraz z obrotami silnika czytaniami z czujnika wału od strony skrzyni.

Mógłbyś powiedzieć która to grupa dokładnie? Postaram się jak najszybciej to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Langista napisał(a):

Tego akurat nie wiem, szukaj tu :

https://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/

 

 

Nie bardzo wiem które, ale dziś po powrocie z pracy tu przed samym mieszkaniem auto zaczęło wariować strasznie, więc poleciałem po kompa, w momencie kiedy auto zgasło nie wyrzuciło żadnego błędu, ale kiedy telepalo jakby miało już zgasnąć korekcja na 4 pd była 2.99 i skakała do normalnych wartości mieszczących się w zakresie i wracała na 2.99. Teraz w zasadzie auto zachowuje się tak, odpalam chodzi chwilkę, szarpie i gaśnie, jak trzymam lekko gaz ponad 1000 to chodzi, puszczę, szarpie i gaśnie oczywiście bez błędu. Dodam, że dziś pojechałem autem do pracy i chodziło elegancko zero szarpnięć, drogę powrotną całą pokonałem bez problemu do momentu zgaszenia auta przy sklepie i zaczęło.

Edytowane przez Falafel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzuce logi statyczne grupy 13 i 23 moze ktos cos przyuważy, dynamicznych nie mam jak teraz zrobic, bo nie bardzo chce tym jezdzic ;v 

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.
VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, dekiel 13 napisał(a):

A sprawdż rury dolotu czy nie ma dziury lub pęknięcia?

Ostatnio wymieniałem wszystkie filtry i olej i nie widziałem tam żadnych uszkodzeń, ale jeszcze raz postaram się jutro to sprawdzić po pracy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, nadybek napisał(a):

Zrob loga 003BS przy okazji.

Zrobię wszystkie od nowa, jak tylko znajdę chwilkę, prócz dynamicznych, bo raz nie wiem gdzie się udać na nie w obecnym miejscu zamieszkania, a dwa mam obawy, że mogę nim nie wrócić. Dziękuję za zainteresowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się dziś porobić te logi, a więc zacznę od opisu, dziś auto na zimno chodziło dobrze, do momentu pełnego rozgrzania, z nadgorliwości i chęci ustalenia przyczyny zrobiłem logi na zimnym oraz rozgrzanym silniku, dodatkowo zlogwałem grupe 07, łaczone 03,013 i 023 oraz na srednio rozgrzanym silniku w gr013 przy 1000rpm około, bo w tej granicy obrotów juz zaczynał szarpac. Zamieszczam tu logi, mam nadzieję, ze wszystko zrobiłem okej. 

Na zimny:

gr.001

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

gr.004

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

gr.013

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

gr.018

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

gr.023

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

Nastawy podstawowe na zimnym:

gr.003

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

gr.011

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

Tu zamieszczam logi na rozgrzanym silniku+łaczone gr.

gr.001

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

gr.004

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

gr.013

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

gr.018

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

gr.023

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

Nastawy podstawowe na rozgrzanym:

gr.003

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

gr.011

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

Tu dodatkowo dorzucam logi:

grupa 007 na zimnym

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

grupa 013 na srednio rozgrzanym aucie przy 1000rpm

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

Łączona grupa 003,013,023 na rozgrzanym aucie

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

Mam nadzieję, ze uda sie cos wywnioskować, z góry dziękuje wszystkim zainteresowanym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co widac to ze egr nie dziala- jest ciagle zamkniety/ zaslepiony/ zablokowany nagarem. 

Zerknij co z nim bo moze sie zawiesza i odwiesza w losowych momentach i wtedy beda takie objawy.

Dalsza diagnoza przy logach dynamicznych- przynajmniej grupa 001+003+011 i 013+018+023

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, nadybek napisał(a):

Jedyne co widac to ze egr nie dziala- jest ciagle zamkniety/ zaslepiony/ zablokowany nagarem. 

Zerknij co z nim bo moze sie zawiesza i odwiesza w losowych momentach i wtedy beda takie objawy.

Dalsza diagnoza przy logach dynamicznych- przynajmniej grupa 001+003+011 i 013+018+023

EGR wywalony, dziś sprawdziłem miernikiem kable od czujnika położenia wału jak i sam czujnik na samochodzie i niby wszystko wydaje się być w porządku, aczkolwiek nie wiem jak on się zachowuje w momencie nagrzania, bo wlansie wtedy może fiksować, ale z braku czasu tylko to mi się udało. Przeglądając te logi nie zauważyłem by na zagrzanym zapisał się moment gdy 4wtrysk osiągnął 2.99 a był, taki moment. Oczywiście auto podczas logowania którejś z grup zgasło. 

Czy aby korekcja na 4tym wtrysku nie jest za wysoka? Bo wskakuje na +2 i w tym momencie 2gi wtrysk leci w górę ujemnie. Nie znam się zbyt, ale chyba tak być nie powinno. Co do dynamicznych, to nie wiem gdzie je zrobić by było bezpiecznie i blisko, jeśli już się gdzieś wybiore to logować razem te grupy co wymieniłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gniazda wtrysków nie będą już do wymiany? Jedyne co mi na myśl przychodzi to nieszczelność na tym jednym, łapie lewe powietrze po rozgrzaniu i przez to gaśnie.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...