Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.9TDI dusi się i gaśnie


Falafel123
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez nadybek,

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, Langista napisał(a):

A gniazda wtrysków nie będą już do wymiany? Jedyne co mi na myśl przychodzi to nieszczelność na tym jednym, łapie lewe powietrze po rozgrzaniu i przez to gaśnie.

Myślisz, że gniazdo? Czy może najzwyczajniej w świecie mogło rozwalić uszczelnienie? :V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgaduję tylko bo nie znam się zbytnio na dieslu, tyle tylko co tu opisywali i przy wywalonych podkładkach pod wtryskami dzieją się różne akcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.07.2023 o 00:09, Langista napisał(a):

A gniazda wtrysków nie będą już do wymiany? Jedyne co mi na myśl przychodzi to nieszczelność na tym jednym, łapie lewe powietrze po rozgrzaniu i przez to gaśnie.

No nic, jak nikt nie ma innego pomysłu to będzie trzeba to sprawdzić. A co do samego czujnika g28 to czy on może po prostu po nagrzaniu wskazywać błędne dane tym samym nie zgłaszając błędu czy to raczej nie możliwe? 

Edytowane przez Falafel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli korekty wskakiwaly na 2,99 to wskazuje to na uszczelnienia PD. Nie koniecznie na tym wtrysku na ktorym takie korekty wystepowaly- wszystkie do wymiany razem.

Czujnik polozenia walu w 99% przypadkow przestaje dzialac po porzadnym rozgrzaniu auta. Auto gasnie i nie odpala przez kilka, kilkanascie minut. Czesto przy tym nie ma zadnych błędów. 

W jaki sposob egr jest wywalony?

Do glowy mi przychodzi jeszcze pompa paliwa w baku ale wtedy wystepuja sporadyczne braki mocy i poszarpywania przy wiekszym obciazaniu.

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, nadybek napisał(a):

Jesli korekty wskakiwaly na 2,99 to wskazuje to na uszczelnienia PD. Nie koniecznie na tym wtrysku na ktorym takie korekty wystepowaly- wszystkie do wymiany razem.

Czujnik polozenia walu w 99% przypadkow przestaje dzialac po porzadnym rozgrzaniu auta. Auto gasnie i nie odpala przez kilka, kilkanascie minut. Czesto przy tym nie ma zadnych błędów. 

No to wszystko wskazuje na uszczelnienie, bo w momencie kiedy gaśnie, to pali normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob jeszcze takiego loga:

Auto rozgrzane. Zacznij logowanie kanalu 013 na biegu jalowym- ze 20s. Nastepnie podnies obroty do 2,5-3 tysiace obrotow- loguj kolejne 10s. Po tym pusc pedal gazu i loguj kolejne 20s. 

Jeden log 013 trwajacy 50s.

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, nadybek napisał(a):

Zrob jeszcze takiego loga:

Auto rozgrzane. Zacznij logowanie kanalu 013 na biegu jalowym- ze 20s. Nastepnie podnies obroty do 2,5-3 tysiace obrotow- loguj kolejne 10s. Po tym pusc pedal gazu i loguj kolejne 20s. 

Jeden log 013 trwajacy 50s.

Postaram się ogarnąć to później, a tak z ciekawości co to ma na celu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, nadybek napisał(a):

Zrob jeszcze takiego loga:

Auto rozgrzane. Zacznij logowanie kanalu 013 na biegu jalowym- ze 20s. Nastepnie podnies obroty do 2,5-3 tysiace obrotow- loguj kolejne 10s. Po tym pusc pedal gazu i loguj kolejne 20s. 

Jeden log 013 trwajacy 50s.

VAGLOGS.COM

VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.

Zrobione tak jak mówiłeś, dodam, ze dzis po odpaleniu znów spokojnie, przejechałem sie co by tarcze lekko oczyscic, nagrzał sie, zrobiłem przegazówke, właczyłem logowanie i sie zaczeło. Pozniej po skonczonych logach auto zgasło 2x, odpaliło jak zwykle bez problemu i juz tak szalało cały czas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelnienia do wymiany. Po przegazowanu widac ile spalin jest w paliwie i silnik sie dusi/szarpie/przerywa.

Jak chcesz to mozesz zlac z ciekawosci paliwo z filtra. Pewnie bedzie czarne od sadzy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, nadybek napisał(a):

Uszczelnienia do wymiany. Po przegazowanu widac ile spalin jest w paliwie i silnik sie dusi/szarpie/przerywa.

Jak chcesz to mozesz zlac z ciekawosci paliwo z filtra. Pewnie bedzie czarne od sadzy.

 

Na filtrze przejechane jakieś 6km, więc pewno będzie czysty 😛 czyli bankowo te uszczelki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

Na 100% przebija Ci spaliny do paliwa. Trzeba wytargac wtryski i obejrzec jak wyglada glowica w miejscu styku z oringami i podkladna termiczna. Czy to jedyna bolaczka Twojego auta to nie potrafie w 100% odpowiedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, nadybek napisał(a):

Na 100% przebija Ci spaliny do paliwa. Trzeba wytargac wtryski i obejrzec jak wyglada glowica w miejscu styku z oringami i podkladna termiczna. Czy to jedyna bolaczka Twojego auta to nie potrafie w 100% odpowiedziec.

No to muszę zacząć szukać serwisu, bo nie mam niestety miejsca by się tym zająć, czy cena 500zl+ części jest cena oke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak za wymianę uszczelnień.. trochę drogo ale jak za poprawę gniazd (robią to bez demontażu głowicy) to ok.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Langista napisał(a):

Jak za wymianę uszczelnień.. trochę drogo ale jak za poprawę gniazd (robią to bez demontażu głowicy) to ok.

Teraz jak dzwoniłem do innego serwisu to usłyszałem cenę 1200 więc no chyba drogo :v niestety tu w Lublinie chyba nie ma za dużego wyboru w mechanikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Langista napisał(a):

Ale za jaką usługę konkretnie? Bo nie piszesz.

Konkretnie wymiana uszczelnienia pd nic więcej na daną chwilę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tak sobie zażyczyli ? Tylko wymiana uszczelek czy poprawa gniazd wtrysków także ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dekiel 13 napisał(a):

Gdzie tak sobie zażyczyli ? Tylko wymiana uszczelek czy poprawa gniazd wtrysków także ?

Wspominałem tylko i wyłącznie o wymianie uszczelnień, w jednym 1200zl, w drugim 550+ części, trzecie 500+ części inni się tym nie zajmują, nie mają narzędzi albo odległe terminy. Jutro jadę do serwisu koło mojej pracy, więc może coś po "znajomości" się ugra, Pany kupiłem dziś Ori śruby pd i zestaw naprawczy z bosha do Pd coś jeszcze warto dokupić? Pewnie jeszcze śruby mocujące wałek, ale akurat tego nie mieli.. myślicie montować to na starych a w późniejszym czasie zmienić na nowe czy odłożyć sprawę znaleźć śruby i dopiero robić wszystko?

Edytowane przez Falafel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten za 500 na Skrzetuskiego bodajże koło nauki jazdy wiraż, a ten za 1200 to był albo Kruszyński albo Turbodiesel24, któryś z tych dwóch, nie wiem dokładnie który bo do tyłu dzwoniłem, że głowa mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...