GoldJunge Opublikowano 23 Lipca 2023 Opublikowano 23 Lipca 2023 Hej Audi a4 b8 2.0 tdi CGLC 177 kuni 270 nalotu ogólnie sytuacja wygląda tak że wypala mi dpf co 50 km średnio zawartość popiołu w oleju 0.21 L obliczona masa sadzy 3.96 zmierzona masa sadzy 12.45 km od ostatniej regeneracji - I TUTAJ takie cos.... 17 km ... a juz mamy 12.45 masy sadzy 😐 dać do prania? filtr czy może jakiś czujnik umarł ? ostatnio zrobiłem również wypalanie na postoju przez vcds/ ( w zasadzie właśnie te 17 km temu ) Żadnego błędu nie pokazuje nigdzie ani na fisie ani na vcds. Dodam że czasami podczas jazdy gdy wypala dpfa to pierdnie dymkiem siwo niebieskim jakby i tylko gdy wypala dpf nie ubywa płynu ani oleju/
Muskel1 Opublikowano 23 Lipca 2023 Opublikowano 23 Lipca 2023 Filtr już dawno nadaje się do wymiany/czyszczenia. Jak wyglądają końcówki wydechu? okopcone sadzą?
GoldJunge Opublikowano 23 Lipca 2023 Autor Opublikowano 23 Lipca 2023 Okopcone// czyli zostało dac do prana ?
Muskel1 Opublikowano 23 Lipca 2023 Opublikowano 23 Lipca 2023 To możliwe, że Ci olej żre. Filtr do czyszczenia i diagnostyka silnika, co jest nie tak, zanim wsadzisz nowy/wyczyszczona filtr i go po krótkim czasze zapcha.
GoldJunge Opublikowano 23 Lipca 2023 Autor Opublikowano 23 Lipca 2023 jakies porady co sprawdzac w silniku ? na daną chwile oleju nie ubywa ani nie przybywa
Lolek Opublikowano 23 Lipca 2023 Opublikowano 23 Lipca 2023 1 minutę temu, Muskel1 napisał(a): To możliwe, że Ci olej żre. Filtr do czyszczenia i diagnostyka silnika, co jest nie tak, zanim wsadzisz nowy/wyczyszczona filtr i go po krótkim czasze zapcha. Co sądzisz o plukaniu chemicznym tych dpf-ow? Ostanio usłyszałem, że te filtry taka metoda zabija, jedyna skuteczna dla tego dpfa to wypalanie wysoka temp pod ciśnieniem
GoldJunge Opublikowano 23 Lipca 2023 Autor Opublikowano 23 Lipca 2023 ja zamierzam dać do profesjonalnej firmy zajmującej się tym// Krymar
Rozwiązanie Muskel1 Opublikowano 23 Lipca 2023 Rozwiązanie Opublikowano 23 Lipca 2023 (edytowane) Żadnych chemicznych czyszczeń bo uszkodzisz dpf. Filtr należy oddać do firmy profesjonalnie zajmującej się czyszczeniem dpf. Nie wiem jak w PL ale tu u mnie w Niemczech takie firmy wsadzają najpierw dpfy do pieców i wypalają je w określonych temperaturach. Następnie czyszczą mechanicznie (pewnie plukając). Edytowane 23 Lipca 2023 przez Muskel1
Lolek Opublikowano 23 Lipca 2023 Opublikowano 23 Lipca 2023 2 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Żadnych chemicznych czyszczeń bo uszkodzisz dpf. Filtr należy oddać do firmy profesjonalnie zajmującej się czyszczeniem dpf. Nie wiem jak w PL ale tu u mnie w Niemczech takie firmy wsadzają najpierw dpfy do pieców i wypalają je w określonych temperaturach. Następnie czyszczą mechanicznie (pewnie plukając). Właśnie to miałem na myśli.
GoldJunge Opublikowano 23 Lipca 2023 Autor Opublikowano 23 Lipca 2023 muskel jakies rady? co do sprawdzania silnika? czy jest wszystko bangla? PS Okopcone koncówy w 2.0 tdi to częsty przypadek i uważam ze jest to normalne samochód nie kopci jedynie jak wypala dpf to czasem cos pierdnie na siwo
Muskel1 Opublikowano 23 Lipca 2023 Opublikowano 23 Lipca 2023 ilość 15 minut temu, GoldJunge napisał(a): jakies porady co sprawdzac w silniku ? na daną chwile oleju nie ubywa ani nie przybywa Pozornie, może być tak, że ilość oleju nie zmniejsza się, bo olej spala a auto przez częste wypalanie dpfu dotryskuje paliwo, które nie całkiem zostaje spalone i dostaję się do oleju, czyli rozrzedzenie oleju paliwem. Analiza oleju może wykazać czy tak jest. Te silniki niestety mają także wadę olejową.
krzychuG Opublikowano 23 Lipca 2023 Opublikowano 23 Lipca 2023 Tam masz kolego na bank zarośnięty dolot od egr, to na początek.
GoldJunge Opublikowano 23 Lipca 2023 Autor Opublikowano 23 Lipca 2023 Własnie jutro zamierzam wyczyścić egr i zobacze czy zarosło czy po czy czyszczeniu egr musze jakąś adaptacje robic? czy nie jest to wymagane?
Lolek Opublikowano 23 Lipca 2023 Opublikowano 23 Lipca 2023 15 minut temu, GoldJunge napisał(a): Własnie jutro zamierzam wyczyścić egr i zobacze czy zarosło czy po czy czyszczeniu egr musze jakąś adaptacje robic? czy nie jest to wymagane? W tym silniku czyszczenie egr przez jego budowę mija się z celem. To nie tak prosto jak w przedlifcie. Patrząc na ilość pracy przy jego demontażu lepiej założyć nowy
krzychuG Opublikowano 23 Lipca 2023 Opublikowano 23 Lipca 2023 Tam trzeba kolektor i kanały w głowicy wyczyścić także i tak demontaż.
GoldJunge Opublikowano 23 Lipca 2023 Autor Opublikowano 23 Lipca 2023 Przeciez kanały moge wyczyscic preparatem nie rozbierając głowicy a kolektor ssacy wyciągnąć to jakies 1 h roboty panowie wiec nie przesadzajmy
GoldJunge Opublikowano 23 Lipca 2023 Autor Opublikowano 23 Lipca 2023 Wracając do mojego wczesniejszego pytania 😜 Czy po czyszczeniu egr musze robic adaptacje ? 😆
krzychuG Opublikowano 23 Lipca 2023 Opublikowano 23 Lipca 2023 Nie , ale czyszczeniem zmywaczem w spraju nic dobrego nie zdziałasz.
GoldJunge Opublikowano 23 Lipca 2023 Autor Opublikowano 23 Lipca 2023 są preparaty typu TUNAP Premium 933 jezeli chodzi o kanały do głowicy a sam egr i kolektor wystarczy nawet jakimś płynem do czyszczenia np // kominków czy hamulców i nic złego się nie dzieje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się