tomasm64 Opublikowano 29 Lipca 2023 Opublikowano 29 Lipca 2023 (edytowane) Witam. Dzisiaj podczas jazdy po mieście silnik zaczął nierówno pracować, zaczął się trząść i od razu pojechałem do garażu. Na liczniku pojawiał się chwilami "check engine" ale znikał, teraz go nie ma. Odpaliłem silnik po garażem i trzęsło nim bardzo, jakby nie chodził na wszystkich cylindrach. Zamieniłem miejscami świece: 2 z 3 i nic, te same błędy, zamieniłem miejscami cewki i też nic, te same błędy. Przeczyściłem wszystkie kostki elektryczne przy cewkach. Po podłączeniu pod komputer błędy: Adres 01: Silnik Plik etykiet: 06H-907-115-CAB.clb Oznaczenie elementu: 8K2 907 115 P HW: 8K2 907 115 D Komponent i/lub wersja: 2.0l R4/4V TF H15 0008 Kodowanie: 010C000C241F0960 Kod serwisu: WSC 00657 223 81114 Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TFS8K2907115P A01010 (AU48) ROD: EV_ECM20AVS.rod VCID: 3C7781F7B76BAE660E-8068 3 - ilość znalezionych błędów. Oto one: 4057 - Cylinder 2 P0302 00 [039] - rozpoznane wypadanie zapłonów Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 324121 km Data: 2023.07.29 Czas: 14:08:02 Prędkość obrotowa silnika: 674.50 /min Unormowana wartość obciążenia: 12.2 % Prędkość pojazdu: 0 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 96 °C Temperatura powietrza zasysanego: 48 °C Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar Napięcie zacisku 30: 13.923 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 80 7960 - Wyłączenie cylindra P130A 00 [167] - - MIL zapalona - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 324121 km Data: 2023.07.29 Czas: 14:09:14 Prędkość obrotowa silnika: 1236.00 /min Unormowana wartość obciążenia: 12.2 % Prędkość pojazdu: 16 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 96 °C Temperatura powietrza zasysanego: 45 °C Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar Napięcie zacisku 30: 13.994 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 4051 - Rozpoznano wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach P0300 00 [039] - - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Stan błędu: 00000001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Przebieg: 324121 km Data: 2023.07.29 Czas: 14:08:02 Prędkość obrotowa silnika: 674.50 /min Unormowana wartość obciążenia: 12.2 % Prędkość pojazdu: 0 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 96 °C Temperatura powietrza zasysanego: 48 °C Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar Napięcie zacisku 30: 13.923 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 80 Cały czas sprawa dotyczy tylko i wyłącznie cylindra nr 2 !!! Prośba o pomoc w temacie !!! Edytowane 29 Lipca 2023 przez tomasm64
drmadjuice Opublikowano 29 Lipca 2023 Opublikowano 29 Lipca 2023 a czy przy jeździe silnik pracuje równo?
tomasm64 Opublikowano 29 Lipca 2023 Autor Opublikowano 29 Lipca 2023 Ciężko jest ruszyć, bo trzęsie silnikiem ale jak już ruszę i dodam trochę więcej gazu to wydaje mi się, że pracuje normalnie ale już przy zwalnianiu i przy zatrzymywaniu to już telepie silnikiem. Tak, jakby coś się działo na wolnych obrotach?! Cały czas jednak uczucie, że nie pracuje na wszystkich cylindrach. Zamieniając świece czy cewki błąd, który się wyświetla zawsze dotyczy cylindra nr 2 ?! Dlaczego ?!
Muskel1 Opublikowano 29 Lipca 2023 Opublikowano 29 Lipca 2023 Bo nie ma to nic wspólnego ze świecą czy cewką. Masz problem na 2 cylindrze z zapłonem mieszanki.
tomasm64 Opublikowano 29 Lipca 2023 Autor Opublikowano 29 Lipca 2023 Czyli co, np.: wtryskiwacz do sprawdzenia, czy coś innego ?
drmadjuice Opublikowano 29 Lipca 2023 Opublikowano 29 Lipca 2023 oby to tylko był wtryskiwacz. W niektórych przypadkach trzeba górę zdejmować po najmniejszej linii oporu to może być pęknięta sprężynka zaworu, zatarty wałek rozrządu na regulatorach faz otwierania zaworów.
Muskel1 Opublikowano 29 Lipca 2023 Opublikowano 29 Lipca 2023 Do prawidłowego zapłonu mieszanina par powietrza i paliwa musi być stechiometryczna, czyli na 1 kg spalonego paliwa przypada 14.7 kg powietrza. Jeżeli te proporcje nie zostaną zachowane to masz wypadanie zapłonów. Przyczyną może być strona paliwowa (zbyt uboga lub bogata mieszanka) albo od strony powietrza, np. niedomykające zawory, nagar (brak sprężania). Jak wygląda świeca na 2 cyöindrze?.
tomasm64 Opublikowano 29 Lipca 2023 Autor Opublikowano 29 Lipca 2023 Od czego zacząć !? Pewnie auto na warsztat, nie do ogarnięcia samemu !!!
Muskel1 Opublikowano 29 Lipca 2023 Opublikowano 29 Lipca 2023 Sprawdź jak wygląda świeca. Następnie do sprawdzenia kompresja. Endoskopowanie cylindrów (zaworów). Trzeba po kolei sprawdzać i wykluczać.
tomasm64 Opublikowano 29 Lipca 2023 Autor Opublikowano 29 Lipca 2023 3 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Do prawidłowego zapłonu mieszanina par powietrza i paliwa musi być stechiometryczna, czyli na 1 kg spalonego paliwa przypada 14.7 kg powietrza. Jeżeli te proporcje nie zostaną zachowane to masz wypadanie zapłonów. Przyczyną może być strona paliwowa (zbyt uboga lub bogata mieszanka) albo od strony powietrza, np. niedomykające zawory, nagar (brak sprężania). Jak wygląda świeca na 2 cyöindrze?. Świece sprawdziłem wszystkie i dla zasady przeczyściłem. Świeca na 2 cylindrze była z czarnym mokrym nalotem, nie wiem czy olej czy paliwo, reszta świec sucha.
drmadjuice Opublikowano 29 Lipca 2023 Opublikowano 29 Lipca 2023 @tomasm64 Ja bym jeszcze zrobił pomiar sprężania, a jak będzie mniej na 2 cylindrze zrobił próbę olejową wtedy będziesz wiedział na czym stoisz
Muskel1 Opublikowano 29 Lipca 2023 Opublikowano 29 Lipca 2023 30 minut temu, tomasm64 napisał(a): Świeca na 2 cylindrze była z czarnym mokrym nalotem, nie wiem czy olej czy paliwo, reszta świec sucha. Albo olej albo nieprzepalone paliwo.
tomasm64 Opublikowano 29 Lipca 2023 Autor Opublikowano 29 Lipca 2023 Godzinę temu, drmadjuice napisał(a): @tomasm64 Ja bym jeszcze zrobił pomiar sprężania, a jak będzie mniej na 2 cylindrze zrobił próbę olejową wtedy będziesz wiedział na czym stoisz Na czym polega próba olejowa ?!
krzychuG Opublikowano 29 Lipca 2023 Opublikowano 29 Lipca 2023 (edytowane) To malutko, robiony był? Jak masz czym to pomiar kompresji, jak wyjdzie w normie to podmiana wtryskiwacza, Edytowane 29 Lipca 2023 przez krzychuG
tomasm64 Opublikowano 29 Lipca 2023 Autor Opublikowano 29 Lipca 2023 (edytowane) Pierwszy właściciel wymienił stary olejożerny silnik na nowy w ASO pod koniec 2014 r., przy przebiegu 198.000km, stąd u mnie przebieg na liczniku 324tys. km. Nie mam problemów olejowych z nim !!! Edytowane 29 Lipca 2023 przez tomasm64
tomasm64 Opublikowano 30 Lipca 2023 Autor Opublikowano 30 Lipca 2023 Pytanie trochę z wyprzedzeniem, bo może się przydać: czy po VIN-ie odczyta się , jakie wtryskiwacze są u mnie w aucie ?! VIN: WAUZZZ8K2AA041097
Muskel1 Opublikowano 30 Lipca 2023 Opublikowano 30 Lipca 2023 23 minuty temu, tomasm64 napisał(a): Pytanie trochę z wyprzedzeniem, bo może się przydać: czy po VIN-ie odczyta się , jakie wtryskiwacze są u mnie w aucie ?! VIN: WAUZZZ8K2AA041097 Po VINie tak. Zadaj to pytanie w dziale wyszukiwania części.
tomasm64 Opublikowano 30 Lipca 2023 Autor Opublikowano 30 Lipca 2023 (edytowane) OK. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Auto oddałem do warsztatu. Czekam na diagnozę!? Edytowane 31 Lipca 2023 przez tomasm64
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się