Skocz do zawartości
IGNOROWANY

zapalanie 2.0 TDI przyciskiem start/stop


RALF76

Rekomendowane odpowiedzi

Może trywialne pytanie ale jak to robicie przy odpalaniu

1) wciskacie zapłon, potem pedał stop i raz jeszcze zapłon co powoduje zapalenie

2) czy po wejściu do auta pedał stop i odrazu zapłon co powoduje zapalanie

 

Jak prawidło powinno się robić ? i czy w ogóle ma to znaczenie?

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wciskam pedał hamulca i od razu rozruch silnika. Nie ma nigdzie zalecenia uruchamiania najpierw zapłonu. W zimie gdy temperatura spadnie i świece żarowe muszą być  aktywowane, można zaobserwować niewielkie opóźnienie między wciśnięciem przycisku start a pracą rozrusznika. Sterownik silnika sam decyduje kiedy dać napięcie na zacisk 50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, RALF76 napisał(a):

2) czy po wejściu do auta pedał stop i odrazu zapłon co powoduje zapalanie

ja tez ten sposob :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Koalakm napisał(a):

a tez ten sposob :)

to teraz zrób pierwszy sposób jutro rano na zimnym silniku i napisz  odczucia :)   czy jest jakaś różnica w odpalaniu (bo u mnie 2 sposób powoduje że wał robi z 2 obroty więcej - "tylko na zimnym i po postoju co najmniej 24h", na ciepłym nie ma znaczenia (czytałem gdzieś info od handlarzy że te silniki tak mają  ale nikt na forum o tym nie pisze)

włącz zapłon na 3-4 sek zanim zamkniesz drzwi i potem odpal :)

 

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, RALF76 napisał(a):

to teraz zrób pierwszy sposób jutro rano na zimnym silniku i napisz  odczucia :)   czy jest jakaś różnica w odpalaniu (bo u mnie 2 sposób powoduje że wał robi z 2 obroty więcej - "tylko na zimnym i po postoju co najmniej 24h", na ciepłym nie ma znaczenia (czytałem gdzieś info od handlarzy że te silniki tak mają  ale nikt na forum o tym nie pisze)

włącz zapłon na 3-4 sek zanim zamkniesz drzwi i potem odpal :)

heh oki postaram sie pamietac jakos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest różnica . możliwe że wpływ ma lekko zmęczony akumulator

opcja 1 daje lepszy efekt

Edytowane przez Lukaa5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Lukaa5 napisał(a):

u mnie jest różnica . możliwe że wpływ ma lekko zmęczony akumulator

opcja 1 daje lepszy efekt

no właśnie, różnie reagują auta, od nowości masz aku?

dalej nie wiem czemu to daje lepszy efekt przecież aku się nie podładuje - może kwestia obciążenia aku w momencie rozruchu innymi systemami

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest różnica na zimnym i zawsze staram się najpierw włączyć zapłon, a po 3-4 sekundach hamulec i odpalam.Wtedy pali od strzała. Jak od razu zapalam to jakby dłużej kręci zanim zapali,  to nie jest jakaś duża różnica, no ale jest. Akumulator mam jeszcze fabryczny.

Edytowane przez MiruK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to czekamy jeszcze na info od patryciusza lub kogoś inngo aby dał info jaki ma aku? jeśli nowy to może jakiś trop..

widziałem gdzieś na innych forach że rozrusznik musi mieć odpowiednią prędkość aby komp wysterował zapłon silnika co przy słabym aku może dawać taki efekt (może master Muskel1 potwierdzi/zaprzeczy),

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MiruK napisał(a):

U mnie jest różnica na zimnym i zawsze staram się najpierw włączyć zapłon, a po 3-4 sekundach hamulec i odpalam.Wtedy pali od strzała. Jak od razu zapalam to jakby dłużej kręci zanim zapali,  to nie jest jakaś duża różnica, no ale jest. Akumulator mam jeszcze fabryczny.

u mnie podobnie - fabryczny akumulator. W lecie nie ma różnicy, w zimie, nawet stojąc w garażu potrafi dłużej pokręcić. Dlatego również najpierw zapłon na 3-4 s a potem odpalam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...