RALF76 Posted September 22, 2023 Posted September 22, 2023 (edited) Może trywialne pytanie ale jak to robicie przy odpalaniu 1) wciskacie zapłon, potem pedał stop i raz jeszcze zapłon co powoduje zapalenie 2) czy po wejściu do auta pedał stop i odrazu zapłon co powoduje zapalanie Jak prawidło powinno się robić ? i czy w ogóle ma to znaczenie? Edited September 22, 2023 by RALF76
Muskel1 Posted September 22, 2023 Posted September 22, 2023 Ja wciskam pedał hamulca i od razu rozruch silnika. Nie ma nigdzie zalecenia uruchamiania najpierw zapłonu. W zimie gdy temperatura spadnie i świece żarowe muszą być aktywowane, można zaobserwować niewielkie opóźnienie między wciśnięciem przycisku start a pracą rozrusznika. Sterownik silnika sam decyduje kiedy dać napięcie na zacisk 50.
RALF76 Posted September 22, 2023 Author Posted September 22, 2023 no właśnie nie widziałem nigdzie w instrukcji takiej informacji
Koalakm Posted September 22, 2023 Posted September 22, 2023 31 minut temu, RALF76 napisał(a): 2) czy po wejściu do auta pedał stop i odrazu zapłon co powoduje zapalanie ja tez ten sposob
RALF76 Posted September 22, 2023 Author Posted September 22, 2023 (edited) 16 minut temu, Koalakm napisał(a): a tez ten sposob to teraz zrób pierwszy sposób jutro rano na zimnym silniku i napisz odczucia czy jest jakaś różnica w odpalaniu (bo u mnie 2 sposób powoduje że wał robi z 2 obroty więcej - "tylko na zimnym i po postoju co najmniej 24h", na ciepłym nie ma znaczenia (czytałem gdzieś info od handlarzy że te silniki tak mają ale nikt na forum o tym nie pisze) włącz zapłon na 3-4 sek zanim zamkniesz drzwi i potem odpal Edited September 22, 2023 by RALF76
Koalakm Posted September 22, 2023 Posted September 22, 2023 7 minut temu, RALF76 napisał(a): to teraz zrób pierwszy sposób jutro rano na zimnym silniku i napisz odczucia czy jest jakaś różnica w odpalaniu (bo u mnie 2 sposób powoduje że wał robi z 2 obroty więcej - "tylko na zimnym i po postoju co najmniej 24h", na ciepłym nie ma znaczenia (czytałem gdzieś info od handlarzy że te silniki tak mają ale nikt na forum o tym nie pisze) włącz zapłon na 3-4 sek zanim zamkniesz drzwi i potem odpal heh oki postaram sie pamietac jakos
RALF76 Posted September 22, 2023 Author Posted September 22, 2023 23 minuty temu, patryciusz napisał(a): U mnie bez różnicy. po nocy próbowałeś?
patryciusz Posted September 25, 2023 Posted September 25, 2023 Nie widzę różnicy, dwa obroty wału i chodzi.
Lukaa5 Posted September 25, 2023 Posted September 25, 2023 (edited) u mnie jest różnica . możliwe że wpływ ma lekko zmęczony akumulator opcja 1 daje lepszy efekt Edited September 25, 2023 by Lukaa5
dekiel 13 Posted September 25, 2023 Posted September 25, 2023 (edited) Hamulec , potem przycisk . Edited September 25, 2023 by dekiel 13
RALF76 Posted September 26, 2023 Author Posted September 26, 2023 (edited) 11 godzin temu, Lukaa5 napisał(a): u mnie jest różnica . możliwe że wpływ ma lekko zmęczony akumulator opcja 1 daje lepszy efekt no właśnie, różnie reagują auta, od nowości masz aku? dalej nie wiem czemu to daje lepszy efekt przecież aku się nie podładuje - może kwestia obciążenia aku w momencie rozruchu innymi systemami Edited September 26, 2023 by RALF76
RALF76 Posted September 26, 2023 Author Posted September 26, 2023 W dniu 22.09.2023 o 17:42, patryciusz napisał(a): U mnie bez różnicy. masz nowy aku? chip?
Lukaa5 Posted September 26, 2023 Posted September 26, 2023 4 godziny temu, RALF76 napisał(a): od nowości masz aku? Tak ,
MiruK Posted September 26, 2023 Posted September 26, 2023 (edited) U mnie jest różnica na zimnym i zawsze staram się najpierw włączyć zapłon, a po 3-4 sekundach hamulec i odpalam.Wtedy pali od strzała. Jak od razu zapalam to jakby dłużej kręci zanim zapali, to nie jest jakaś duża różnica, no ale jest. Akumulator mam jeszcze fabryczny. Edited September 26, 2023 by MiruK
RALF76 Posted September 26, 2023 Author Posted September 26, 2023 (edited) to czekamy jeszcze na info od patryciusza lub kogoś inngo aby dał info jaki ma aku? jeśli nowy to może jakiś trop.. widziałem gdzieś na innych forach że rozrusznik musi mieć odpowiednią prędkość aby komp wysterował zapłon silnika co przy słabym aku może dawać taki efekt (może master Muskel1 potwierdzi/zaprzeczy), Edited September 26, 2023 by RALF76
M4R1O Posted September 26, 2023 Posted September 26, 2023 3 godziny temu, MiruK napisał(a): U mnie jest różnica na zimnym i zawsze staram się najpierw włączyć zapłon, a po 3-4 sekundach hamulec i odpalam.Wtedy pali od strzała. Jak od razu zapalam to jakby dłużej kręci zanim zapali, to nie jest jakaś duża różnica, no ale jest. Akumulator mam jeszcze fabryczny. u mnie podobnie - fabryczny akumulator. W lecie nie ma różnicy, w zimie, nawet stojąc w garażu potrafi dłużej pokręcić. Dlatego również najpierw zapłon na 3-4 s a potem odpalam.
patryciusz Posted September 26, 2023 Posted September 26, 2023 Nie mam jeszcze stary akumulator. W zimie przy -10 po całej nocy też zapalał od razu.
RALF76 Posted September 27, 2023 Author Posted September 27, 2023 (edited) ma ktoś zrobiony chip tuning? Edited September 27, 2023 by RALF76
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now