Skocz do zawartości
IGNOROWANY

zapalanie 2.0 TDI przyciskiem start/stop


RALF76

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, patryciusz napisał(a):

Nie mam jeszcze stary akumulator. 

masz chip tuning?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, patryciusz napisał(a):

Nie, oryginalny program.

to ciekawy temat a może świece żarowe nowe ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, patryciusz napisał(a):

W 10 minucie gość mówi co można sprawdzić jak dłużej odpala silnik. 

nie lubie tego typa , gada 27 min i w zasadzie nie wiadomo o czym , 26min nie na temat.

@patryciusz mógł byś to podsumować w jednym zdaniu ? co jest przyczyną 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie paliwa, obroty, czujnik wałka rozrządu ale w sumie nie podał rozwiązania wg mnie co było przyczyną...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Lukaa5 napisał(a):

gada 27 min i w zasadzie nie wiadomo o czym , 26min nie na temat.

to akurat prawda ;) ale ciekawe rzeczy czasem w koncu gada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś z tym paliwem może być, nie wiem czy jak się wciśnie zapłon bez odpalania to czy pompa tworzy już ciśnienie czy dopiero jak kręci rozrusznik, jeśli wcześniej już tworzy ciśnienie to wyjaśnia czemu pali od strzała jak się chwilę poczeka rano (zapłon i potem rozruch)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, RALF76 napisał(a):

coś z tym paliwem może być, nie wiem czy jak się wciśnie zapłon bez odpalania to czy pompa tworzy już ciśnienie czy dopiero jak kręci rozrusznik, jeśli wcześniej już tworzy ciśnienie to wyjaśnia czemu pali od strzała jak się chwilę poczeka rano (zapłon i potem rozruch)

jedyne co mi przychodzi do glowy w sensie wyjasnienia

Jezeli auto ma jakis problem z pompa paliwa to wcisniecie samego przycisku start (bez hamulca) powoduje chyba uruchomienie pompy - czyli nabija cisnienie, no i potem z hamulcem to tez uruchomienie pompy + odpalenie. Czyli ten sposob byc moze dobija odpowiednie cisnienie i latwiej wtedy odpala.... ale to tak na logike

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem w ten sposób zimny silnik po dłuższym postoju lepiej zapala bo pompka wstępna doprowadzi wcześniej paliwo zanim zacznie kręcić, świece żarowe też dłużej grzeją. Generalnie u mnie nie ma jakiejś dużej różnicy, ale jak się zwróci na to uwagę to jest zauważalna,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.10.2023 o 08:56, RALF76 napisał(a):

coś z tym paliwem może być, nie wiem czy jak się wciśnie zapłon bez odpalania to czy pompa tworzy już ciśnienie czy dopiero jak kręci rozrusznik, jeśli wcześniej już tworzy ciśnienie to wyjaśnia czemu pali od strzała jak się chwilę poczeka rano (zapłon i potem rozruch)

Ja już z tym się zmagam dłuższy czas,  po nocy wiem że będzie dłużej kręcić około 3 sek.

błędów brak , czyli mechanicznie , obstawiam cofanie się paliwa i plan mam zabudować zaworek zwrotny na przewodzie w okolicy filtra, który jest pod autem jak się nie mylę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tomigsi napisał(a):

Ja już z tym się zmagam dłuższy czas,  po nocy wiem że będzie dłużej kręcić około 3 sek.

błędów brak , czyli mechanicznie , obstawiam cofanie się paliwa i plan mam zabudować zaworek zwrotny na przewodzie w okolicy filtra, który jest pod autem jak się nie mylę

filtr jest pod autem, daj znać czy przyniosło efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie w Nowym Roku.

 

Moja  Audi lepiej pali jak:

Najpierw  wcisnę start poczekam aż kontrolki licznika zgasną następnie hamulec i jeszcze raz start.

Auto zakręci 2 obroty i pali. (dodatkowo zauważyłem im szybciej zdejmę nogę z hamulca podczas rozruchu tym szybciej zapali)

 

Natomiast jeśli nacisnę od razu hamulec i start potrafi bardzo długo kręcić rozrusznikiem. (Jak by było coś skopane z czasem pauzy do grzania świec, lub programowo coś skopane przy rozruchu) 

(bardzo rzadko ale czasem auto jednak wyświetli trwa uruchamianie samochodu i wtedy jest pauza do rozruchu i po chwili kręci rozrusznikiem 2 obroty i pali)

 

Mam nowe świece wszystkie 4szt

Nowy aku Baner AGM

Auto jest po chipie - tak kupiłem

Sprawdzałem parametry ciśnienia pompy CR, pompy wstępnej w baku, wtryski - nie widać jakiś anomali.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cypek80 - to co opisujesz to właśnie najlepsze obejście aby rano zapalił od strzała,

niestety ta przypadłość nie tylko dotyczy audi ale i całej grupy, czemu tak się dzieje nikt chyba nie wie, w pewnej skodzie wymienili  prawie wszystko i na koniec rozrusznik (w trakcie obserwacji bo efekty jakieś są)
w niektórych egzemplarzach 2.0 tdi wymieniono:

-czujnik wałka brak efektu,wymiana wariatora zmiennych faz z obudową brak efektu, rozrząd brak efektu, akumulator brak efektu

co do wariatora nie wiem czy występuje w naszych silnikach (może ktoś sprawdzić???) ale są też bez tego silniki i problem z zapalaniem istnieje aczkolwiek gdzie występuje wariator to po wymianie temat nie wraca (jest poprawiona wersja tego elementu)

ps. może ktoś ma znajomego tunera i zna tą bolączkę to podpytajcie czy to nie kwestia eko map startowych aczkolwiek sposób rano na "2xrazy" eliminuje kłopot więc chyba nie tędy droga

 

 

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. 

Pisałem z chłopakiem z forum skody, który prowadził podobny wątek o 2.0 tdi EA288.

U niego pomogła wymiana rozrusznika.

Jeśli chodzi o czujnik zmiennych faz rozrządu to u mnie nie występuję, jest tylko czarna zaślepka w tym miejscu. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cypek80 napisał(a):

U niego pomogła wymiana rozrusznika.

dziwne to trochę bo aż tyle aut ma problemy z rozrusznikiem..  może faktycznie coś w tym jest

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, RALF76 napisał(a):

dziwne to trochę bo aż tyle aut ma problemy z rozrusznikiem..  może faktycznie coś w tym jest

Więcej ekologi. Ja wywaliłem od razu start-stop i nie odczuwam żadnych problemów z rozrusznikiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w 1,9 TDI PD był taki problem z rozrusznikami, z czasem coraz wolniej kręcił i silnik nie chciał zapalać, pomagała modyfikacja softu lub wymiana rozrusznika.

Może mamy powtórkę ???  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...