Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drżenie lewarka skrzyni biegów manual w Audi A4 B9


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Mariusz,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 16.10.2023 o 18:42, Muskel1 napisał(a):

Luzów tam nie ma. Fenomen ten występuje nawet w nowych fabrycznie pojazdach opuszczających salony.

 

 

potwierdzam, od nowosci tak mam , ale sie przyzwyczaiłem :) ważne ze biegi wchodza super

Opublikowano

Koledzy jak mam czasem problem z 1 i 2 biegiem (dziura z lewego boku, czuć przy wbijaniu) to wymienić kulkę, docisk wystarczy? - elementy nr 8 i 9 z rys z poprzedniej strony. Czy całość nr 17 z rys.?

Zmierzę jaki wymiar ma ta tulejka to przy okazji sobie dotocze taka z teflonu albo poliamidu żeby drążek nie drgał.

Opublikowano
W dniu 18.10.2023 o 10:20, Mariusz napisał(a):

8W0 711 055 - Dzwignia przełączająca biegi Nr 17 z rysunku

8W0 798 151 - Zestaw naprawczy Nr 36 z rysunku

8K0711271E Drążek podnoszący Nr 24 

Zielona guma z tuleją jest dostępna tylko z drążkiem podnoszącym Nr 24 z rysunku. Ja kupiłem na szrocie cięgno od a4 b8 i przełożyłem samą gumę i tulejkę z śrubą . Jak znajdę trochę czasu to zawiozę do tokarza aby mi dorobił zamiast tej gumy tulejkę z teflonu. Na razie drgań brak zobaczę jak zrobię z 2000 km co będzie to napiszę.

 

 

 

 

 

369980716_868766531061928_3962398071492791808_n.jpg

393317361_305287542239899_1755903677810347366_n.jpg

Cześć. I jak wygląda sytuacja z drgającym lewarkiem po czasie? Problem powrócił czy jest ok? Numery czesci wziales ze starych gratow czy znalazles gdzies w internecie? Skąd zamawiałeś części? No i jak wyglądała naprawa? Trzeba opuszczać skrzynie czy wystarczy podnośnik i trochę pogrzebać od środka? Z góry dziękuję za odpowiedź 🙂

Opublikowano (edytowane)

Problem raczej nie powróci gdyż guma z b8 jest dużo cieńsza i nie przenosi drgań. 

Na portalu aukcyjnym wyszukujesz "WYBIERAK BIEGÓW AUDI A4 B8 8K0711025"

Zwróć uwagę na zdjęciach żeby zielona guma była bo sprzedają również bez niej (zielona guma widoczna po prawej)

image.png.10c99c5e560f737cefe605a8316c170b.png

 

Wystarczy podnieść bok auta od strony kierowcy (w kanale dużo wygodniej) odkręcić 1 śrubę (widoczna na foto) i podmienić gumę wraz z tulejką metalową. Przykręcić. To wszystko. Sprawa banalnie prosta i szybka.

 

Co do mojej bolączki tzn. blokujący się 1/2 bieg w momencie zbyt mocnego przesunięcia drążka wybieraka w lewo to wymieniłem:

-panewkę biała, która niby tak pęka, moja była w stanie idealnym ale że koszt ok 20zł za oryginał to niech będzie (element nr 😎

-kulkę która pracuje w tej panewce (element nr 9)

-zestaw naprawczy sworznia wybieraka 8W0 798 151

 i kicha dalej to samo, tam już nie ma za bardzo co wymieniać, zastanawiam się czy problem nie tkwi w skrzyni?

Edytowane przez jackq
Opublikowano (edytowane)

Potwierdzam podmiana zielonej gumy wraz z metalową tulejką z modelu A4 b8 naprawia problem drgań lewarka w audi A4 b9.Wymiana tuleji w ośce faktycznie nie stanowi większego problemu,natomiast manual z napędem quattro już tak przyjemnie nie jest😭😭Dostęp do śruby jest tragiczny,skrzynka rozdzielcza i wał napędowy utrudnia zadanie.Gdyby ktoś miał ochotę się za to zabrać w pierwszej kolejności polecam odkręcić podporę skrzyni(4 śruby)Skrzynia opada około 10-15 cm niżej co zdecydowanie ułatwia odkręcenie śruby i podmianę tulejki.Generalnie bardzo słabe jest to,że trzeba poprawiać fabrykę🤦Podziękowania dla kolegi Mariusza który znalazł rozwiązanie problemu ale przede wszystkim dzięki Mariusz,że podzieliłeś się tą wiedzą na forum🙂😉

Edytowane przez Gremlin34

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...