Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Q7 4m 3.0 TDI wystąpił błąd czujnika Nox


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , posiadam od sierpnia tego roku Audi Q7 4m z 2017 roku z silnikiem 3.0 TDI 218km  o oznaczeniu silnika CZZA i dzisiaj jak podłączyłem vcdsa tak dla sprawdzenia czy wszystko jest ok w sterowniku silnika wyszedł błąd czujnika Nox a dokładnie 

9567 czujnik 2 Noc zespół 1

P229F 00 (096)

Ten błąd zapisał się przy przebiegu 217 tys km a jest obecnie po ad 219 tys km i podczas jazdy nigdy nie zapaliła się żadna lampka ostrzegawcza ani nie wpadł samochód w tryb serwisowy.  Skasowałem bo ten błąd i jak narazie nie powraca samochód jeździ normalnie ma moc . Jedynym mankamentem jaki mi dokucza od kad kupiłem auto jest fakt że co jakiś czas występuje na zimnym silniku poszarpywanie jak się rusza czy też jak się jedzie na bardzo niskich obrotach ale też jak się zatrzyma auto i wrzuci na N to też jest obroty nie falują , jedyne co zostało zdiagnozowane to że koło pasowe ma jakiś luz podajrze tak mi mechanik powiedział że kwalifikuje się do wymiany ale czy to może mieć wpływ na to poszarpywanie ? Dodam ze skrzynia we wszystkich położeniach zmienia biegi ładnie bez szarpnięć ani żadnych innych objawów . Proszę o pomoc was czy jakoś mam zwrócić uwagę na ten czujnik Nox?

Jak mogę zadbać o system adblue?

Jak sprawdzić filtr DPF i czy jak występuje wypalanie to czy auto informuje o tym jakoś ?

Czy są może jakieś środki które dodaje się do paliwa aby zadbać o DPF ?

Nie wiem czy to coś powie ale w vcds sprawdzałem różnice ciśnień w filtrze DPF i na jałowych obrotach mam na zimnym 8 hPa a po rozgrzaniu 14hpa 

Po dodaniu gazu na 2500 obr jest około 120hpa a zaś podczas jazdy przy pełnym bucie do oporu pokazuje ponad 400hpa a nie raz 480 hpa 

Bardzo dziękuję za pomoc z góry gdyż to pierwsze moje auto a tak rozbudowanym systemem działania i dopiero się uczę co z czym sie je . 

 

 

 

Opublikowano
52 minut temu, xXPiotrekXx19 napisał(a):

Jak mogę zadbać o system adblue?

Zalewać AdBlue jak tylko połowę ubędzie.

Są 2 różne wielkości zbiorników, 12 l i 24 l, sprawdź sobie jaki masz u siebie. Zużycie AdBlue to ok 1 l na 1000 km, czyli jak wlejesz 10 l to za jakieś 10.00 km możesz dolać znowu 10 l.

55 minut temu, xXPiotrekXx19 napisał(a):

Jak sprawdzić filtr DPF i czy jak występuje wypalanie to czy auto informuje o tym jakoś ?

Auto nie informuje o aktywnej regeneracji. 

14 hPa na wolnych obrotach to stosunkowo dużo, podobnie jak pozostałe wartości, o których piszesz.

Jaką masz wartość popiołu olejowego?

Opublikowano

Na jednym z foto jest zimny silnik to tam gdzie jest 8hpa a na drugim rozgrzanym 

IMG_20231229_103310.jpg

IMG_20231229_105132.jpg

Opublikowano

Ważniejszą i bardziej miarodajną informacją, mogącą pomóc w diagnozie filtra, jest ta którą podałeś :

"podczas jazdy przy pełnym bucie do oporu pokazuje ponad 400hpa a nie raz 480 hpa"

Są to wartości za wysokie i wskazują na dość już duży opór, który stawia filtr, co bezpośrednio sugeruje konieczność jego przeczyszczenia. O wymianie na nowy ze względów oczywistych($) nie wspominam...

Opublikowano

Czyli rozumiem że filtr nadaje się do czyszczenia ? A jaka forma czyszczenia jest najlepsza bo raczej odpada wypalanie go poprzez program i aby na postoju katować silnik . Dodam że po aucie nie widać aby miał jakiś brak mocy bo zbiera się naprawdę dobrze . Czy w tym motorze skomplikowane jest wyjmowanie DPF ?

Opublikowano

Wypalanie na postoju nie jest czyszczeniem. Filtr zapchany jest popiołem a nie sadzą. Sadza wypala się na popiół, a popiół pozostaje w filtrze i należy go profesjonalnie wyczyścić, a dokładniej mówiąc, oddać do zakładu zajmującego się tym profesjonalnie. 

Opublikowano

Czyli rozumiem że te wartości które są u mnie to definitywnie mówią o tym że filtr nadaje się do czyszczenia ? Czy skalkulowane jest wyjęcie dpfa z tego auta ?

Opublikowano

Na to wskazuje.

 

Opublikowano

Ok wyszukalem już takie firmy są u mnie w mieście które zajmują się czyszczeniem filtrów pod ciśnieniem wody z odpowiedniom chemią do tego oraz na koniec suszenie filtra tylko proszę was o wypowiedź jak wy uważacie czy warto jest robić takowe czyszczenie czy może bardziej stawiali byście na wycięcie DPF fizycznie i programowo ?

Opublikowano

Dpf jest częścią eksploatacyjną, jak hamulce czy sprzęgło. Należy go wyczyścić kub wymienić, a nie robić druciarstwa usuwając go.

Opublikowano

Ja "staję na głowie", aby mieć sprawny DPF. A rozwiązania typu wspomnianego przez Ciebie traktuję, i tu nie będę grzeczny/poprawny, jako indolencję i prostactwo. Naprawdę istnieją metody, aby móc zadbać o ten podzespół w celu przedłużenia jego żywotności.

Opublikowano

Wiem że są jakieś środki które dodaje się do paliwa choćby po to aby właśnie zadbać o filtr i takowy preparat zacząłem stosować od niedawna bo auto mam raptem od września i jest to moje pierwsze auto które ma ten DPF bo poprzednio miałem a4 B7 gdzie ktoś wyciął DPF i nie było żadnych z tym problemów. Tutaj oczywiście stawiam na regenerację czyli czyszczenie dpf choćby dlatego że samochód nie jest stary ani tani aby z niego wycinać takowe zeczy ale wolałem zasięgnąć opinii waszej gdzie nie wiem na ile skuteczne są te zabiegi czyszczenia DPF . Proszę podaj co właśnie można robić aby zadbać o te systemy jak i silnik . Poprzedni właściciel olej wymieniał tak jak ASO sugerowało czyli co 30 tys a nie raz nawet przeciągał do 35 tys km ja zawsze w swoich autach wymieniam co 8 a 10 tys km 

Stosuje płukanki przy każdej wymianie , stosuje dodatek do paliwa do czyszczenia układu paliwowego, teraz do DPF , i szukam jeszcze czegoś do adblue co może pomodz utrzymać ten system w normie 

Opublikowano

Adblue dolewaj jak pisze Muskel i bedzie ok, sterownik masz pod tylną prawą lampą wiec wilgoć mu nie grozi tak jak u mnie w A4.

Tak przy okazji jak jezdzisz głownie po mieście  że zakorkowałeś DPFa.

Opublikowano

Tak zgadza się u mnie auto robi głównie krótkie odcinki i po mieście raz na dwa tygodnie wyskakuje poza miasto w trasę ale to też z 100 km w jedną stronę dlatego chciał bym wiedzieć jak z tym DPF postępować 

 

Opublikowano

To musisz wyskakiwać w trasę raz na tydzień , dodatkowo turbo też tego nie lubi.

Opublikowano

Czyli jednak odnoszę takie wrażenie że ta cała ekologia może i jest w jakimś stopniu ekologiczna dla środowiska ale za to zabija nasze motory . A czy coś możecie powiedzieć jeszcze o co zadbać podczas przeglądu samochodu wszystko staram robić się sam i gdzieś w internecie znalazłem też dużo złego odnośnie sadzy w kolektorach ssących . Dużym problemem przepuszczam że umnie w aucie jest fakt ze skrzynia zmienia biegi w bardzo niskim progu obrotów bo nawet jak jest 1200 obr wskakuje kolejny bieg i auto nie ma możliwości przedmuchać tego . Chyba muszę rozważyć to aby zrobić program silnika i skrzyni przy czym też poprawić fabryke z tym niskim ciśnieniem oleju na wolnych obrotach . 

Opublikowano

Głównym problemem w Twoim aucie jesteś Ty, a raczej Twój profil jazdy (krótkie odcinki).

Opublikowano

Pewnie się z tobą zgodzę że w obecnych pojazdach to może być problem krótkie odcinki drogi bo dawniejsze diesle nie miały takich problemów. 

Kontaktowałem się z firmą która czyści DPF itp i pan powiedział mi że w moim aucie jest to koszt około 2 tys zł bo jest kuś wyjęcia silnika do tego zabiegu lecz oni nie wyjmowali by go tylko całkiem zdemontowali by zawieszenie przednie i od tej strony by sobie poradzili gdzie po tym zabiegu jest konieczność ustawienia geometrii kół. Proszę o waszą poradę czy to jest prawda że tak tylko można wyjąć te DPF czy da radę bez demontażu . Dodam że w niedługim czasie planuje rozbierać górę silnika to znaczy wtryski, pokrywy zaworów do wymiany bo ciekną i inne uszczelki u góry również bo dość mocno cieknie mi z góry silnika .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...