Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Temperatura płynu chłodzącego nie rośnie w A4 B7 1.9TDI


Magdalena9

Rekomendowane odpowiedzi

Pomocy!! Posiadam Audi A4 B7 1.9 TDi. Od czasu wizyty u mechanika (który wymienił mi czujnik płynu chłodzącego z uwagi na zdarzający się od czasu do czasu wzrost obrotów z 900 do 1000/min na postoju) temperatura podczas jazdy przestała rosnąć do 90 st., czasami dobije do 70st, po czym w kilka sekund spada do 60st.pomimo przejechania nawet 100km na raz, ma takie wahania. Podczas postoju po ok 1h temperatura wzrasta do równych 90 st, lecz po ruszeniu znowu spada. Ogrzewanie w pojeździe działa bez zarzutu. Kolejny mechanik był przekonany, że to wina termostatu, wymienił go, lecz nie ma żadnej poprawy. Mechanik następnie wymienił czujnik temperatury płynu chłodzącego (jeden z dwóch), lecz również to nic nie dało. Wg. niego małe szanse żeby problemem był ten drugi czujnik. Czy macie jakieś pomysły, w czym jest problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli są dwa czujniki temp. to jeden jest odpowiedzialny za wskazania dla sterownika, a drugi dla zegarów. Jeśli jest jeden, czteropinowy to zapewne jest wadliwy.

Poza tym było jechać na reklamację do tego pierwszego jak zepsuł.

Diagnoza tego to max 5min jak się ma komputer diagnostyczna i w minimalnym stopniu potrafi się go obsłużyć.

Edytowane przez przem8
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Magdalena9 napisał(a):

Czy macie jakieś pomysły

"Pomysł" wydaje się być oczywisty. Zanóż termometr w płynie chłodzącym zbiornika. porównuj temp. z tą na "zegarach".

Dysponując np. VCDS-em po nocnym postoju auta, porównaj dane odczytu temperatury płynu chłodzącego, paliwa, powietrza w dolocie (Silnik/ grupa 07). Duża ewentualna rozbieżność odczytu od czujnika temp. płynu będzie świadczyć o jego niesprawności. 

Czujnik temperatury płynu chłodzącego w tym silniku jest czujnikiem podwójnym (cztero-pinowym) - G2/G62. G2 podaje sygnał do wskaźnika w liczniku, G62 do sterownika silnika. Porównaj (VCDS) odczyty tego podwójnego czujnika silnik(engine)/grupa 07 i Instruments/grupa 03. Różnica pomiędzy odczytami świadczyć będzie o awarii czujnika.  

 

Edytowane przez Tomnik
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przem8 napisał(a):

 

Poza tym było jechać na reklamację do tego pierwszego jak zepsuł.

Byłam kilkurotnie, lecz narobił więcej szkód w moim aucie, niż pożytku, wymienił termostat (który był dobry) i przy okazji wyrwał kabel od alternatora. Nie chciałam już więcej ryzykować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Mechanik samochodowy", prowadzący usługę naprawy aut, nie potrafiący uporać się z przedmiotową, opisaną tu i łatwą w diagnozie usterką, powinien zamknąć warsztat i ewentualnie serwisować(lepiej nie) i brać za to odpowiedzialność, tylko i wyłącznie swoje auta. 

Nie powinien nazywać się mechanikiem samochodowym.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.01.2024 o 13:23, Tomnik napisał(a):

"Pomysł" wydaje się być oczywisty. Zanóż termometr w płynie chłodzącym zbiornika. porównuj temp. z tą na "zegarach".

Dysponując np. VCDS-em po nocnym postoju auta, porównaj dane odczytu temperatury płynu chłodzącego, paliwa, powietrza w dolocie (Silnik/ grupa 07). Duża ewentualna rozbieżność odczytu od czujnika temp. płynu będzie świadczyć o jego niesprawności. 

Czujnik temperatury płynu chłodzącego w tym silniku jest czujnikiem podwójnym (cztero-pinowym) - G2/G62. G2 podaje sygnał do wskaźnika w liczniku, G62 do sterownika silnika. Porównaj (VCDS) odczyty tego podwójnego czujnika silnik(engine)/grupa 07 i Instruments/grupa 03. Różnica pomiędzy odczytami świadczyć będzie o awarii czujnika.  

 

 

IMG_20240321_190345.jpg

IMG_20240321_190446.jpg

IMG_20240321_190544.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat do wymiany. Prawdopodobnie uszkodzony termostat lub kupiony wadliwy.

Temp płynu ok 80 stopni w sterowniku i na zegarze więc oba czujniki są sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.03.2024 o 11:07, swIP napisał(a):

Termostat do wymiany. Prawdopodobnie uszkodzony termostat lub kupiony wadliwy.

Temp płynu ok 80 stopni w sterowniku i na zegarze więc oba czujniki są sprawne.

Termostat wymieniony, bez zmian. Temperatura nadal nie rośnie podczas jazdy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tylko ja zwróciłem uwagę na temperaturę w dolocie 70 stopni? Przy tych temperaturach musiałby nieźle upalać auto żeby taki wynik osiągnąć. Pokaż wskazania z grupy 131, 132 i 134.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Langista napisał(a):

Czy tylko ja zwróciłem uwagę na temperaturę w dolocie 70

Wystarczy, że długo stoisz na postoju albo odczyt był na zapłonie przy rozgranym silniku i temp. w dolocie momentalnie rośnie do takich wartości więc nie wiem czemu się tak dziwisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2024 o 22:59, Langista napisał(a):

Czy tylko ja zwróciłem uwagę na temperaturę w dolocie 70 stopni? Przy tych temperaturach musiałby nieźle upalać auto żeby taki wynik osiągnąć. Pokaż wskazania z grupy 131, 132 i 134.

W następnym tygodniu podjadę do mechanika, żeby pokazałam mi te wskazania. Z tego co pamiętam to w dniu pomiarów ze zdjecia na dworze była temp ok 5 st., na warsztacie może 15-20 st. Jaka w takim przypadku powinna byc prawidłowa temperatura powietrza dolotowego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...