Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zbyt szybkie zapełnianie się filtra DPF w Audi A4 B8 2.0TDI


vcu
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez vcu,

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 6.11.2024 o 12:33, Crusho napisał(a):

I jak tam dalej co 200 km , czy już znalazłeś gdzie jest problem bo też mam to samo nie ma błędów , EGR nowy , DPF wyczyszczone , czujnika DPF nowy , wtryski ok i dale co 200 km wypalenia , bardzo szybko rośnie poziom sądź  🤔 czy może być od czujnika temperatury spalin?

To co z tą sadzą czemu rośnię szybko ??? Pytanie do ekspertów od sadzy w DPF ? Wtryski leją za dużo paliwa 🤣 złe spalanie mieszanki. Wtryski mogą być ok jak ktoś po korektach sprawdza lecz silnik już nię 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Silver3833 napisał(a):

To co z tą sadzą czemu rośnię szybko ??? Pytanie do ekspertów od sadzy w DPF ? Wtryski leją za dużo paliwa 🤣 złe spalanie mieszanki. Wtryski mogą być ok jak ktoś po korektach sprawdza lecz silnik już nię 😆

Po wypalenie DPF poziom sadzy jest 5 gr , czyli mieszanka która wtryski lejący podaję nie jest za dużo chyba bo poziom sadzy spadł na 5 gr od 24g , a dopiero później na każdy 10 km rośnie po 1 gr coś takiego ! Tak że nie rozumiem twoje emotki po chuuu napisałeś " 😆😆😆😆 "  , jak możesz pomóc to napisz jak nie to nie kom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Crusho napisał(a):

Po wypalenie DPF poziom sadzy jest 5 gr , czyli mieszanka która wtryski lejący podaję nie jest za dużo chyba bo poziom sadzy spadł na 5 gr od 24g , a dopiero później na każdy 10 km rośnie po 1 gr coś takiego ! Tak że nie rozumiem twoje emotki po chuuu napisałeś " 😆😆😆😆 "  , jak możesz pomóc to napisz jak nie to nie kom.

Poczytaj wtryski mogą być ok ale jeżeli coś z silnikiem będzie nie tak nieszczelnośc zawór uszkodzony silnik bedzię tak wtryskami regulował żeby wyrównac pracę silnika więc mogą lać np na jednym. Sprawdz korekty wtrysków bedziesz wiedzial. Rozumiem że po czyszczeniu ustawiłeś filtr dpf w kompię że wymieniony ??? Pozatym popraw w swoim opisie kod silnika 1B ??? Sugerował bym żebyś zwracał sie tu na forum troche grzeczniej bo ty potrzebujesz pomocy nie ja 🤣

Edytowane przez Silver3833
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Silver3833 napisał(a):

Poczytaj wtryski mogą być ok ale jeżeli coś z silnikiem będzie nie tak nieszczelnośc zawór uszkodzony silnik bedzię tak wtryskami regulował żeby wyrównac pracę silnika więc mogą lać np na jednym. Sprawdz korekty wtrysków bedziesz wiedzial. Rozumiem że po czyszczeniu ustawiłeś filtr dpf w kompię że wymieniony ??? Pozatym popraw w swoim opisie kod silnika 1B ??? Sugerował bym żebyś zwracał sie tu na forum troche grzeczniej bo ty potrzebujesz pomocy nie ja 🤣

No właśnie poczebuje pomoc a ty się śmiać jak by nie wiem co , po za tym silnik pracuje jak nowy w sumie wszystko tak jest oprócz DPF 😀 chce sprawdzić najpierw czujnik temperatury dpf bo przesyła inf. Do sterownika na temat temperatury spalin jaka występuje pszed filtrem z koli pozwala na obliczenie zapchania i zapełnienia filtra i wpływa na częstotliwość procesu jego regeneracji , i jescze Objawy uszkodzonego czujnika mogą obejmować redukcja osiągów związana z niewłaściwą oceną ilości sadzy w filtrze DPF. I tak chyba jest u mnie zobaczymy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Crusho napisał(a):

No właśnie poczebuje pomoc a ty się śmiać jak by nie wiem co , po za tym silnik pracuje jak nowy w sumie wszystko tak jest oprócz DPF 😀 chce sprawdzić najpierw czujnik temperatury dpf bo przesyła inf. Do sterownika na temat temperatury spalin jaka występuje pszed filtrem z koli pozwala na obliczenie zapchania i zapełnienia filtra i wpływa na częstotliwość procesu jego regeneracji , i jescze Objawy uszkodzonego czujnika mogą obejmować redukcja osiągów związana z niewłaściwą oceną ilości sadzy w filtrze DPF. I tak chyba jest u mnie zobaczymy 

Po pierwsze o stanie zapchania dpfu wiadomo z czujnika róznicy ciśnien a nie temperatury 😉 poczytaj jest tego mnóstwo na forum o dpf. Lecz ty miałes prany czyszczony to powinno być ok chyba że ktos zle usługę wykonał 😝

Edytowane przez Silver3833
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Silver3833 napisał(a):

Po pierwsze o stanie zapchania dpfu wiadomo z czujnika róznicy ciśnien a nie temperatury 😉 poczytaj jest tego mnóstwo na forum o dpf. Lecz ty miałes prany czyszczony to powinno być ok chyba że ktos zle usługę wykonał 😝

No Oczywiście że c**jnik różnicy ciśnienia ale ja napisałem na sam początek że to wszystko wiminilem na nowy czujnik różnica ciśnienie, EGR , wtryski i tak dalej , ale od czujnika temperatury też moze być tak jak napisałem :przesyła inf. Do sterownika na temat temperatury spalin jaka występuje pszed filtrem z koli pozwala na obliczenie zapchania i zapełnienia filtra i wpływa na częstotliwość procesu jego regeneracji , i jescze Objawy uszkodzonego czujnika mogą obejmować redukcja osiągów związana z niewłaściwą oceną ilości sadzy w filtrze DPF ale dzięki że w ogule odpisujesz bo za żywicznej jak ktos już załatwi swój problem później nawet nie da znać co tam dokładnie był ten problem i jak to zrobił 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Crusho napisał(a):

No Oczywiście że c**jnik różnicy ciśnienia ale ja napisałem na sam początek że to wszystko wiminilem na nowy czujnik różnica ciśnienie, EGR , wtryski i tak dalej , ale od czujnika temperatury też moze być tak jak napisałem :przesyła inf. Do sterownika na temat temperatury spalin jaka występuje pszed filtrem z koli pozwala na obliczenie zapchania i zapełnienia filtra i wpływa na częstotliwość procesu jego regeneracji , i jescze Objawy uszkodzonego czujnika mogą obejmować redukcja osiągów związana z niewłaściwą oceną ilości sadzy w filtrze DPF ale dzięki że w ogule odpisujesz bo za żywicznej jak ktos już załatwi swój problem później nawet nie da znać co tam dokładnie był ten problem i jak to zrobił 

sprawdz go vcds jak masz takie podejrzenia jak temperatura jest ale wątpię czujnik wymieniałes róznic cisnień orginal kupiłes ??? wrzuć wartości jakie pokazuje komp róznice cisnien czas regeneracji sadzę temperatury zawartośc popiołu. Od tego zacznij bo tak to możemy debatować do swiąt Bożego Narodzenia

Edytowane przez Silver3833
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp. spalin nie ma nic do obliczania przędkości wzrostu sadzy. Jego głównym zadaniem jest podanie danych temp. spalin, którye są istotne do procesu regeneracji. 

Uszkodzenie czujnika temp. spalin wpływa tylko w ten sposób na wzrost sadzy, że nie przeprowadzana jest regeneracja dpf, co automatycznie przyczynia się do nadmiernego gromadzenia sadzy.  Z obliczaniem nie ma to nic wspólnego. Od tego są algorytmy w sterowniku silnika.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Czujnik temp. spalin nie ma nic do obliczania przędkości wzrostu sadzy. Jego głównym zadaniem jest podanie danych temp. spalin, którye są istotne do procesu regeneracji. 

Uszkodzenie czujnika temp. spalin wpływa tylko w ten sposób na wzrost sadzy, że nie przeprowadzana jest regeneracja dpf, co automatycznie przyczynia się do nadmiernego gromadzenia sadzy.  Z obliczaniem nie ma to nic wspólnego. Od tego są algorytmy w sterowniku silnika.

Dzięki, wtorek będą to wszystko sprawdzał bo w ogule  EGR miałem tak że się nie otwierał a nie zamykał ta klapą i kupiłem nowy i myslialem że będzie od tego bo był nie sprawny ale dalej jest to samo , dam znać jak wszystko sprawdzą jescze raz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Silver3833 napisał(a):

sprawdz go vcds jak masz takie podejrzenia jak temperatura jest ale wątpię czujnik wymieniałes róznic cisnień orginal kupiłes ??? wrzuć wartości jakie pokazuje komp róznice cisnien czas regeneracji sadzę temperatury zawartośc popiołu. Od tego zacznij bo tak to możemy debatować do swiąt Bożego Narodzenia

No czujnik z Bosch zobaczę w wtorek jak wszystko sprawdzą , za szybko rośnie poziom sadzy coś powoduje szybko zapchanie myslialem że to EGR bo był już do wymiana bo nie działał w ogule ale widocznie nie jest od tego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Crusho napisał(a):

No czujnik z Bosch zobaczę w wtorek jak wszystko sprawdzą , za szybko rośnie poziom sadzy coś powoduje szybko zapchanie myslialem że to EGR bo był już do wymiana bo nie działał w ogule ale widocznie nie jest od tego 

Sprawdz wszystko i wrzuć te wartości z vcds mnie zaciekawiłeś tą usterką skoro wszystko zrobine napisz czy filtr ustawili po praniu jako nowy w kompie???

Edytowane przez Silver3833
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Silver3833 napisał(a):

Sprawdz wszystko i wrzuć te wartości z vcds mnie zaciekawiłeś tą usterką skoro wszystko zrobine napisz czy filtr ustawili po praniu jako nowy w kompie???

No właśnie pytałem czy jest robioną  adaptacje i mówili że tak ale teraz już nie jestem pewny nie wiem że nie kupią sobie taki urządzenie a co tam trzeba zmienić dokładnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2024 o 22:36, Crusho napisał(a):

No właśnie pytałem czy jest robioną  adaptacje i mówili że tak ale teraz już nie jestem pewny nie wiem że nie kupią sobie taki urządzenie a co tam trzeba zmienić dokładnie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No byłem o mechaniką i tak , rok temu wymieniałem termostat ale coś znowu jest nie tak nie trzyma 90 stopni ale tylko jak auto jest na postoju następni czwartak mam termin na wymiana termostatu i zobaczymy dam znać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...