Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B8 TFSI LIFT w automacie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Aktualnie posiadam B7 1.8T Quattro, ale chciałbym coś nowszego. Wybór padł na Audi A4 B8 w automacie. Robię tylko 10 tysięcy kilometrów rocznie z czego 70% miasto więc silnik benzynowy. Każdy odradza silniki TFSI, jednak wyczytałem, że modele poliftowe (+2012) posiadają już silniki EA888 GEN 3 gdzie problem olejowy został rozwiązany. Czy mam rację? Przeznaczyć na samochód mogę 60 - 65 000 zł. Na otomoto za tą kwotę w większości silniki 2.0 TFSI Quattro S tronic. Za trochę mniej (50 - 55 tyś) - 1.8 TFSI multitronic. Quattro nie potrzebuje, dużego silnika również. Liczy się dla mnie spalanie i mniej problemów :D Co myślicie?

 

 

WWW.OTOMOTO.PL

OTOMOTO - nowe i używane samochody i motocykle w Polska

 

WWW.OTOMOTO.PL

OTOMOTO - nowe i używane samochody i motocykle w Polska

 

WWW.OTOMOTO.PL

OTOMOTO - nowe i używane samochody i motocykle w Polska

 

Opublikowano
55 minut temu, Userr napisał(a):

jednak wyczytałem, że modele poliftowe (+2012) posiadają już silniki EA888 GEN 3 gdzie problem olejowy został rozwiązany. Czy mam rację?

Tak samo biorą olej, tylko po trochę większych przebiegach. Po 2016 bodajże jest już to niby wyeliminowane.

Opublikowano

Dopiero od połowy 2015 wprowadzili wreszcie takie pierścienie olejowe.

 

 

Screenshot_20240214_195242_Opera.jpg

Screenshot_20240214_195315_Opera.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Tylko od 2015 to już B9, a więc już nie na mój budżet :( 

Opublikowano

B8 produkowali do sierpnia 2015r.

Opublikowano

A może a3 

14 minut temu, Userr napisał(a):

Tylko od 2015 to już B9, a więc już nie na mój budżet :( 

Bo to taki budżet ani w prawo ani w lewo , na młodsze auto za mało , na starsze szkoda kasy . 

Opublikowano
8 minut temu, Muskel1 napisał(a):

B8 produkowali do sierpnia 2015r.

Rozumiem, że jeżeli trafi mi się B8 z lipca/sierpnia to powinna mieć już te nowe pierścienie? Masz może kody takich silników? Jak to można zweryfikować? 
 

 

8 minut temu, matbruk napisał(a):

A może a3 

Bo to taki budżet ani w prawo ani w lewo , na młodsze auto za mało , na starsze szkoda kasy . 

A3 według mnie trochę za małe. Jaki trzeba mieć budżet na B9 w benzynie i automacie?

Opublikowano

Od sierpnia 2015. Dokładnej daty produkcji i kodów silników nie mam.

Opublikowano
11 godzin temu, Userr napisał(a):

Rozumiem, że jeżeli trafi mi się B8 z lipca/sierpnia to powinna mieć już te nowe pierścienie? Masz może kody takich silników? Jak to można zweryfikować? 
 

 

A3 według mnie trochę za małe. Jaki trzeba mieć budżet na B9 w benzynie i automacie?

Od 85-90 tys już coś znajdziesz.

Opublikowano

@Userr

 

Jak chcesz benzynę w A4 B8 to lepiej odpuścić. No chyba że masz fundusze i chęci na remontowanie jednostki napędowej no to już Twój wybór. 

 

Teraz odbiję od tematu. Za tą kwotę co masz 60-65tys zł już kupisz VW Golfa 7 z silnikiem 1.4tsi na pasku w odmianach 125koni lub 150koni. Silnik który już nie żre oleju i nie ma z nim wtopy a w dodatku jest oszczędny. I za tą kwotę trafisz i niskie przebiegi, dobry rocznik typu 2017 i często bardzo dobre wyposażenie no i oczywiście można iść w automat w tym modelu. Wiem co vieśwagen to nie audi ale daje tylko propozycję. A co do wypasu to można w nich trafic nawet wirtualne zegary.

 

 

ec737e50-4cbb-4821-b9c7-233c9fd7de7a.jpeg

e9b11eda-5ff4-4fdd-8d2d-25c725557819.jpeg

65c671aa-8dcd-4bf7-91fb-929c51fb7a1b.jpeg

7b97936a-db3b-4b77-8303-76af5d369bbc.jpeg

40eae0c9-79ea-4aea-a592-b6c79ec57608.jpeg

84f59e74-11b8-429a-8c15-50cc532ba05f.jpeg

db0f88ff-a167-4abf-a400-99c3f1375deb.jpeg

1170ab66-e965-470c-a1a0-0ede0e9f5b23.jpeg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Najpewniejszą opcją z w/w wydaje się być ta 1 biała, pod warunkiem że siedzi tam silnik CJEB, poczytaj o nich. 

Poproś o dokumenty potwierdzające wymiany oleju, Pan pisze że posiada pełną historię. 

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Poczytałem jeszcze trochę forum. Wywnioskowałem, że jeżeli brać to tylko te silniki EA888 Gen3:

  • 1.8 TFSI (170 KM): CJEB
  • 1.8 TFSI (180 KM): CJSA, CJSB, CJSC, CJEE, CJED,
  • 2.0 TFSI (225 KM): CNCD
  • 2.0 TFSI (211 KM): CDNC, ale od kwietnia 2013

Pytanie o samochody z USA i Kanady. Ktoś wspomniał, że tam siedzą tylko silniki gen 2 (przed lift i polift), wiec z wadą olejową.

Opublikowano

Możesz też kupić przedlifta 2.0 TFSI quatrro z niskim przebiegiem z wada olejowa i zrobić remont tej wady. Wtedy w budżecie się zmieścisz , ale mało racjonalne to jest rozwiązanie.

Opublikowano
2 godziny temu, Userr napisał(a):

Poczytałem jeszcze trochę forum. Wywnioskowałem, że jeżeli brać to tylko te silniki EA888 Gen3:

  • 1.8 TFSI (170 KM): CJEB
  • 1.8 TFSI (180 KM): CJSA, CJSB, CJSC, CJEE, CJED,
  • 2.0 TFSI (225 KM): CNCD
  • 2.0 TFSI (211 KM): CDNC, ale od kwietnia 2013

Pytanie o samochody z USA i Kanady. Ktoś wspomniał, że tam siedzą tylko silniki gen 2 (przed lift i polift), wiec z wadą olejową.

Wszystkie w/w to najlepsze lub jak kto woli najmniej złe silniki benzynowe w B8.

Najlepsza opcja to CNCD ale ciężko znaleźć.

Allroada nie chcesz? Widziałem ogłoszenie auta z polskiego salonu właśnie z tym silnikiem.

Według opinii użytkowników, przy silnikach z USA, powyżej przebiegu 160 tyś., można zacząć odkładać na remont.

 

Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, krzysiek_f napisał(a):

Wszystkie w/w to najlepsze lub jak kto woli najmniej złe silniki benzynowe w B8.

Najlepsza opcja to CNCD ale ciężko znaleźć.

Allroada nie chcesz? Widziałem ogłoszenie auta z polskiego salonu właśnie z tym silnikiem.

Według opinii użytkowników, przy silnikach z USA, powyżej przebiegu 160 tyś., można zacząć odkładać na remont.

 

Czyli najlepiej brać CJEB lub CNCD z Niemiec i unikać aut z USA? Allroad mi się nie podoba. Nie fajnie też byłoby kupić CNCD za 60 tyś i wyłożyć 20 tys na naprawę… 😂 a co ze skrzyniami automatycznymi w tych autach, jest się czego bać jak silników czy wymiana oleju i można jeździć? 

Zastanawia mnie też jeszcze coś. Jeżeli nawet polifty mają problem z olejem, ale przy wyższych przebiegach (150-200k km), a w ogłoszeniach są auta z przebiegiem powyżej 200 tys, to możliwe że silnik został wyremontowany. Chyba, że wystawiają właśnie z tą wadą, nie informując o niej, licząc że się sprzeda. 

Edytowane przez Userr
Opublikowano

Automaty to akurat najlepsze są w tych autach z USA - ZF8HP.

Podsumowując B8 w benzynie to duża loteria co trafisz. Rozsądek podpowiada szukać nowszej kury lub VW, jak podpowiada kolega @Antek50

Opublikowano
Godzinę temu, Userr napisał(a):

😂 
Zastanawia mnie też jeszcze coś. Jeżeli nawet polifty mają problem z olejem, ale przy wyższych przebiegach (150-200k km), a w ogłoszeniach są auta z przebiegiem powyżej 200 tys, to możliwe że silnik został wyremontowany. Chyba, że wystawiają właśnie z tą wadą, nie informując o niej, licząc że się sprzeda. 

Jeśli ktoś wyremontował to raczej się tym chwali w ogłoszeniu bo jest duża szansa sprzedać auto w normalnych pieniądzach.

Najczęściej jest jednak ta druga opcja.

Opublikowano
23 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

B8 produkowali do sierpnia 2015r.

 

Do końca 2015r

Opublikowano
4 godziny temu, Userr napisał(a):

Poczytałem jeszcze trochę forum. Wywnioskowałem, że jeżeli brać to tylko te silniki EA888 Gen3:

  • 1.8 TFSI (170 KM): CJEB
  • 1.8 TFSI (180 KM): CJSA, CJSB, CJSC, CJEE, CJED,
  • 2.0 TFSI (225 KM): CNCD
  • 2.0 TFSI (211 KM): CDNC, ale od kwietnia 2013

Pytanie o samochody z USA i Kanady. Ktoś wspomniał, że tam siedzą tylko silniki gen 2 (przed lift i polift), wiec z wadą olejową.

 

Mam coś co moze Cie zainteresować... :wink4:

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...