Userr Opublikowano 14 Lutego Opublikowano 14 Lutego Cześć, Aktualnie posiadam B7 1.8T Quattro, ale chciałbym coś nowszego. Wybór padł na Audi A4 B8 w automacie. Robię tylko 10 tysięcy kilometrów rocznie z czego 70% miasto więc silnik benzynowy. Każdy odradza silniki TFSI, jednak wyczytałem, że modele poliftowe (+2012) posiadają już silniki EA888 GEN 3 gdzie problem olejowy został rozwiązany. Czy mam rację? Przeznaczyć na samochód mogę 60 - 65 000 zł. Na otomoto za tą kwotę w większości silniki 2.0 TFSI Quattro S tronic. Za trochę mniej (50 - 55 tyś) - 1.8 TFSI multitronic. Quattro nie potrzebuje, dużego silnika również. Liczy się dla mnie spalanie i mniej problemów Co myślicie? Używane Audi A4 - 55 965 PLN, 218 840 km - Otomoto WWW.OTOMOTO.PL OTOMOTO - nowe i używane samochody i motocykle w Polska Używane Audi A4 - 54 900 PLN, 270 000 km - Otomoto WWW.OTOMOTO.PL OTOMOTO - nowe i używane samochody i motocykle w Polska Używane Audi A4 - 62 990 PLN, 182 000 km - Otomoto WWW.OTOMOTO.PL OTOMOTO - nowe i używane samochody i motocykle w Polska
przem8 Opublikowano 14 Lutego Opublikowano 14 Lutego 55 minut temu, Userr napisał(a): jednak wyczytałem, że modele poliftowe (+2012) posiadają już silniki EA888 GEN 3 gdzie problem olejowy został rozwiązany. Czy mam rację? Tak samo biorą olej, tylko po trochę większych przebiegach. Po 2016 bodajże jest już to niby wyeliminowane.
Muskel1 Opublikowano 14 Lutego Opublikowano 14 Lutego Dopiero od połowy 2015 wprowadzili wreszcie takie pierścienie olejowe. 1
Userr Opublikowano 14 Lutego Autor Opublikowano 14 Lutego Tylko od 2015 to już B9, a więc już nie na mój budżet
matbruk Opublikowano 14 Lutego Opublikowano 14 Lutego A może a3 14 minut temu, Userr napisał(a): Tylko od 2015 to już B9, a więc już nie na mój budżet Bo to taki budżet ani w prawo ani w lewo , na młodsze auto za mało , na starsze szkoda kasy .
Userr Opublikowano 14 Lutego Autor Opublikowano 14 Lutego 8 minut temu, Muskel1 napisał(a): B8 produkowali do sierpnia 2015r. Rozumiem, że jeżeli trafi mi się B8 z lipca/sierpnia to powinna mieć już te nowe pierścienie? Masz może kody takich silników? Jak to można zweryfikować? 8 minut temu, matbruk napisał(a): A może a3 Bo to taki budżet ani w prawo ani w lewo , na młodsze auto za mało , na starsze szkoda kasy . A3 według mnie trochę za małe. Jaki trzeba mieć budżet na B9 w benzynie i automacie?
Muskel1 Opublikowano 14 Lutego Opublikowano 14 Lutego Od sierpnia 2015. Dokładnej daty produkcji i kodów silników nie mam.
matbruk Opublikowano 15 Lutego Opublikowano 15 Lutego 11 godzin temu, Userr napisał(a): Rozumiem, że jeżeli trafi mi się B8 z lipca/sierpnia to powinna mieć już te nowe pierścienie? Masz może kody takich silników? Jak to można zweryfikować? A3 według mnie trochę za małe. Jaki trzeba mieć budżet na B9 w benzynie i automacie? Od 85-90 tys już coś znajdziesz.
Antek50 Opublikowano 15 Lutego Opublikowano 15 Lutego @Userr Jak chcesz benzynę w A4 B8 to lepiej odpuścić. No chyba że masz fundusze i chęci na remontowanie jednostki napędowej no to już Twój wybór. Teraz odbiję od tematu. Za tą kwotę co masz 60-65tys zł już kupisz VW Golfa 7 z silnikiem 1.4tsi na pasku w odmianach 125koni lub 150koni. Silnik który już nie żre oleju i nie ma z nim wtopy a w dodatku jest oszczędny. I za tą kwotę trafisz i niskie przebiegi, dobry rocznik typu 2017 i często bardzo dobre wyposażenie no i oczywiście można iść w automat w tym modelu. Wiem co vieśwagen to nie audi ale daje tylko propozycję. A co do wypasu to można w nich trafic nawet wirtualne zegary. 1
krzysiek_f Opublikowano 15 Lutego Opublikowano 15 Lutego Najpewniejszą opcją z w/w wydaje się być ta 1 biała, pod warunkiem że siedzi tam silnik CJEB, poczytaj o nich. Poproś o dokumenty potwierdzające wymiany oleju, Pan pisze że posiada pełną historię. Silnik VW 1.8 16V TFSI 144KM-170KM EA888evo CJE - opinie, usterki, serwisowanie WWW.MOTOBENZYNA.PL 1
Userr Opublikowano 15 Lutego Autor Opublikowano 15 Lutego Poczytałem jeszcze trochę forum. Wywnioskowałem, że jeżeli brać to tylko te silniki EA888 Gen3: 1.8 TFSI (170 KM): CJEB 1.8 TFSI (180 KM): CJSA, CJSB, CJSC, CJEE, CJED, 2.0 TFSI (225 KM): CNCD 2.0 TFSI (211 KM): CDNC, ale od kwietnia 2013 Pytanie o samochody z USA i Kanady. Ktoś wspomniał, że tam siedzą tylko silniki gen 2 (przed lift i polift), wiec z wadą olejową.
matbruk Opublikowano 15 Lutego Opublikowano 15 Lutego Możesz też kupić przedlifta 2.0 TFSI quatrro z niskim przebiegiem z wada olejowa i zrobić remont tej wady. Wtedy w budżecie się zmieścisz , ale mało racjonalne to jest rozwiązanie.
krzysiek_f Opublikowano 15 Lutego Opublikowano 15 Lutego 2 godziny temu, Userr napisał(a): Poczytałem jeszcze trochę forum. Wywnioskowałem, że jeżeli brać to tylko te silniki EA888 Gen3: 1.8 TFSI (170 KM): CJEB 1.8 TFSI (180 KM): CJSA, CJSB, CJSC, CJEE, CJED, 2.0 TFSI (225 KM): CNCD 2.0 TFSI (211 KM): CDNC, ale od kwietnia 2013 Pytanie o samochody z USA i Kanady. Ktoś wspomniał, że tam siedzą tylko silniki gen 2 (przed lift i polift), wiec z wadą olejową. Wszystkie w/w to najlepsze lub jak kto woli najmniej złe silniki benzynowe w B8. Najlepsza opcja to CNCD ale ciężko znaleźć. Allroada nie chcesz? Widziałem ogłoszenie auta z polskiego salonu właśnie z tym silnikiem. Według opinii użytkowników, przy silnikach z USA, powyżej przebiegu 160 tyś., można zacząć odkładać na remont.
Userr Opublikowano 15 Lutego Autor Opublikowano 15 Lutego (edytowane) 31 minut temu, krzysiek_f napisał(a): Wszystkie w/w to najlepsze lub jak kto woli najmniej złe silniki benzynowe w B8. Najlepsza opcja to CNCD ale ciężko znaleźć. Allroada nie chcesz? Widziałem ogłoszenie auta z polskiego salonu właśnie z tym silnikiem. Według opinii użytkowników, przy silnikach z USA, powyżej przebiegu 160 tyś., można zacząć odkładać na remont. Czyli najlepiej brać CJEB lub CNCD z Niemiec i unikać aut z USA? Allroad mi się nie podoba. Nie fajnie też byłoby kupić CNCD za 60 tyś i wyłożyć 20 tys na naprawę… 😂 a co ze skrzyniami automatycznymi w tych autach, jest się czego bać jak silników czy wymiana oleju i można jeździć? Zastanawia mnie też jeszcze coś. Jeżeli nawet polifty mają problem z olejem, ale przy wyższych przebiegach (150-200k km), a w ogłoszeniach są auta z przebiegiem powyżej 200 tys, to możliwe że silnik został wyremontowany. Chyba, że wystawiają właśnie z tą wadą, nie informując o niej, licząc że się sprzeda. Edytowane 15 Lutego przez Userr
krzysiek_f Opublikowano 15 Lutego Opublikowano 15 Lutego Automaty to akurat najlepsze są w tych autach z USA - ZF8HP. Podsumowując B8 w benzynie to duża loteria co trafisz. Rozsądek podpowiada szukać nowszej kury lub VW, jak podpowiada kolega @Antek50
krzysiek_f Opublikowano 15 Lutego Opublikowano 15 Lutego Godzinę temu, Userr napisał(a): 😂 Zastanawia mnie też jeszcze coś. Jeżeli nawet polifty mają problem z olejem, ale przy wyższych przebiegach (150-200k km), a w ogłoszeniach są auta z przebiegiem powyżej 200 tys, to możliwe że silnik został wyremontowany. Chyba, że wystawiają właśnie z tą wadą, nie informując o niej, licząc że się sprzeda. Jeśli ktoś wyremontował to raczej się tym chwali w ogłoszeniu bo jest duża szansa sprzedać auto w normalnych pieniądzach. Najczęściej jest jednak ta druga opcja.
Dev Opublikowano 15 Lutego Opublikowano 15 Lutego 23 godziny temu, Muskel1 napisał(a): B8 produkowali do sierpnia 2015r. Do końca 2015r
Dev Opublikowano 15 Lutego Opublikowano 15 Lutego 4 godziny temu, Userr napisał(a): Poczytałem jeszcze trochę forum. Wywnioskowałem, że jeżeli brać to tylko te silniki EA888 Gen3: 1.8 TFSI (170 KM): CJEB 1.8 TFSI (180 KM): CJSA, CJSB, CJSC, CJEE, CJED, 2.0 TFSI (225 KM): CNCD 2.0 TFSI (211 KM): CDNC, ale od kwietnia 2013 Pytanie o samochody z USA i Kanady. Ktoś wspomniał, że tam siedzą tylko silniki gen 2 (przed lift i polift), wiec z wadą olejową. Mam coś co moze Cie zainteresować...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się