Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Ubywa płyn chłodzący - tylko gdzie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów,

Od paru tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem A4 B6 z silnikiem 2.0 benzyna w automacie :> jednak martwi mnie jeden fakt... po przejechaniu 650 km musiałem dolać prawie 1,5 litra wody do zbiorniczka... ;/ Czy ktoś może mi powiedzieć w czym tkwi problem.

Pompę wody wymieniłem wraz z rozrządem i olejem zaraz po kupnie auta.. Została mi do wymiany jeszcze uszczelka pod pokrywą bo wywala leciutko olej przez świece ale czy ta górna uszczelka ma coś wspólnego z wodą ?

Opublikowano

1,5 litra to sporo, szukaj gdzie masz mokro, trzeba sprawdzić po koli każdy wąż, może opaska popuściła a może któryś wąż dziurawy. Jeśli jest wąż uszkodzony to możliwe że dopiero na zapalonym silniku bezie można zauważyć jak w układzie będzie ciśnienie.

Opublikowano

U mnie ciekło z tyłu tak samo, jakbys wyjął kolektor to bys to widział. Teraz juz sie nie leje, bo sie sam uszczelnił.

Opublikowano

dzięki koledzy sprawdzę to :)

dzisiaj znów się załamałem jadąc do pracy zapaliła mi się kontrolka informująca o niskim stanie oleju. Po pracy pojechałem do mechanika i dolał mi prawie litr ;/ a od wymiany zrobiłem 2000 km :blink:

Powiedziałem mu także o ubywającym płynie to stwierdził ze na 100 % głowica jest pęknięta... Autko moje ma przejechane na liczniku 120000 km. Nie chciałbym odrazu rozbierać głowicy ale jak nie znajdę przyczyny to chyba będę zmuszony... Aha wy też w tych silnikach macie takie okopcone rury wydechowe ??

Opublikowano

wlasnie przyszedlem z garazu... szukalem szukalem i znalazlem..

z tyłu silnka jest jakiś trójnik z którego kapie na skrzynie, jest na nim ostad także na 99 % to jest przyczyna ubywającego plynu :)

pytanko - wiecie może jaki jest numer tej części albo jak ona się nazywa ? widziałem, że jest przykręcona do bloku na śrubki na 10tkę kluczyk, wydaje mi się, że sobie poradzę z wymianą tylko muszę wiedzieć co kupić :)

Opublikowano

mam ten numer ale podam we wtorek bo nie mam dostepu, a koszty z oringiem od czujnika to okolo 35zl,

poczytaj na temat brania oleju to norma i tylko dolewaj.

Opublikowano

Co do oleju to sprawdz odme od silnika,ktora idzie do gory do trojnika,to tez czesto pada w tych autach.Bede ja wymienial tez,bo byla sparciala od dolu.Zamowilem nowa w serwisie i robia ja teraz plastikowa,ja mialem gumowa,ktora sie rozwalila.

Opublikowano

U mnie też ubywało i okazało sie że pękniety jest palstikowy kruciec ,z tyłu silnika , ogólnie audi nie popisało sie z tymi elementami w silnikach benzynowych, jest to częsta usterka jak sie dowiedziałem od mechanika, na szczeście cena tej cześci nie była duża (ok 35pln w serwisie audi),ogolnie jeśli masz orginalny płyn w ukałdzie chłodzenia(G12) to ma on kolor rożowy i dobrze widać gdzie jest wyciek na silniku, bo zbiera sie różowy nalot.

Opublikowano

wlasnie przyszedlem z garazu... szukalem szukalem i znalazlem..

z tyłu silnka jest jakiś trójnik z którego kapie na skrzynie, jest na nim ostad także na 99 % to jest przyczyna ubywającego plynu :)

pytanko - wiecie może jaki jest numer tej części albo jak ona się nazywa ? widziałem, że jest przykręcona do bloku na śrubki na 10tkę kluczyk, wydaje mi się, że sobie poradzę z wymianą tylko muszę wiedzieć co kupić :)

Co do tego plastiku uważaj jak będziesz odkręcał śruby żeby ich nie urwać bo potem trzeba będzie zdejmować głowicę :cool1:

Zaopatrz się także w komplet nowych uszczelek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...