Darek_82 Opublikowano 3 Kwietnia Opublikowano 3 Kwietnia (edytowane) Witam. Mam problem z moim audi A4 B6 1.8T oznaczenie silnika BFB. Po rozgrzaniu silnika pojawia się dziwny stukot na niskich obrotach. Na zimnym zimnym wszystko git. Co może być przyczyną? https://youtu.be/S-6KPf0nd4U?si=9Ve1COofdyPo6mFm Edytowane 3 Kwietnia przez Darek_82
przem8 Opublikowano 3 Kwietnia Opublikowano 3 Kwietnia Napinacz łańcucha rozrządu. Sprawdź jeszcze ciśnienie oleju.
Darek_82 Opublikowano 3 Kwietnia Autor Opublikowano 3 Kwietnia Godzinę temu, Darek_82 napisał(a): Witam. Mam problem z moim audi A4 B6 1.8T oznaczenie silnika BFB. Po rozgrzaniu silnika pojawia się dziwny stukot na niskich obrotach. Zestaw rozrządu łącznie z zestawem napinacza firmy SWAG wymieniony 10tyś. kilometrów temu
Darek_82 Opublikowano 3 Kwietnia Autor Opublikowano 3 Kwietnia 21 minut temu, przem8 napisał(a): Napinacz łańcucha rozrządu. Sprawdź jeszcze ciśnienie oleju. Komplet rozrząd + napinacz z łańcuchem firmy SWAG założony 10tyś km temu
przem8 Opublikowano 3 Kwietnia Opublikowano 3 Kwietnia 1 godzinę temu, Darek_82 napisał(a): Komplet rozrząd + napinacz z łańcuchem firmy SWAG założony 10tyś km temu Nowe to nie znaczy sprawne. Poza tym miałeś sprawdzane cisnienie oleju?
benyA4 Opublikowano 3 Kwietnia Opublikowano 3 Kwietnia Czy częstotliwość wzrasta wraz ze wzrostem obrotów..??
Darek_82 Opublikowano 3 Kwietnia Autor Opublikowano 3 Kwietnia 1 godzinę temu, benyA4 napisał(a): Czy częstotliwość wzrasta wraz ze wzrostem obrotów..?? Tak stukot zwiększa częstotliwość wraz z obrotami silnika. Pojawia się po zrobieniu ok. 30kilometrów i potem występuje sporadycznie ale przez znaczny czas. Uspokaja się na wyższych obrotach.
benyA4 Opublikowano 4 Kwietnia Opublikowano 4 Kwietnia No to niestety jak pisza koledzy wyżej, nowe nie znaczy dobre. Możesz zobaczyć synchronizację rozrządu w blokach pomiarowych. Czy w czasie stukanie nie szaleje. Wraz ze wzrostem obrotów rośnie ciśnienie oleju więc hydraulika się napina. A przy zdjęciu pokrywy zerknął bym na szklanki.
Darek_82 Opublikowano 5 Kwietnia Autor Opublikowano 5 Kwietnia Ciśnienie zmierzone, nie pamiętam jakie ale mechanik powiedział że na zimnym jak i na ciepłym jest git. Stukot dochodzi z napinacza łańcucha. Wymieniony 10tyś km temu i już się rozsypał Czy miał już ktoś przypadek że nawet po długim postoju napinacz przy odpalaniu i na zimnym nie daje oznak zużycia, a po rozgrzaniu wali jak u mnie? - filmik z klekotem jest wklejony wyżej.
Langista Opublikowano 5 Kwietnia Opublikowano 5 Kwietnia Skoro 10kkm temu i robiony u mechanika co sprawdzał ciśnienie, to może oddaj do niego na gwarancję?
Darek_82 Opublikowano 17 Kwietnia Autor Opublikowano 17 Kwietnia Witam. No i przyczyna leżała na kole rozrządu, zerwany klin (wkleiłem zdjęcie). Powodowało to luz o jeden ząbek. Szczęście że nie obróciło. Przez ten luz rozsypał się napinacz łańcucha. 10tyś km i znowu wszystko wymienione na nowe. Najważniejsze że teraz jest git 🙂 Pozdrawiam
Langista Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia A to koło nie jest czasem tak jak w 1.9, że można je założyć w jedną i w drugą stronę, ale tylko jedna jest poprawna, bo druga skutkuje zerwaniem klinu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się